• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking dla dostawców, a co z mieszkańcami?

Tomasz
18 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nie wszystkie miejsca są już odpowiednio oznakowane, więc jeszcze nie są odsłonięte.
  • W niektórych miejscach znaki są schowane za drzewami.
  • Miejsca dla dostawców są większe.

Po naszym tekście, dotyczącym wyznaczenia w centrum Gdyni miejsc parkingowych tylko dla dostawców, podniosły się głosy oburzenia mieszkańców i przedsiębiorców, którzy boją się o to, że jeszcze trudniej będzie im znaleźć miejsce parkingowe.



Jak rozwiązać problem dostaw w centrum miasta?

Przypomnijmy: w Gdyni pojawiło się 11 miejsc parkingowych, które zajmować mogą tylko dostawcy. Docelowo ma ich być w centrum miasta 29.

Czytaj więcej: Miejsca parkingowe tylko dla dostawców.

Mówiąc delikatnie: nie wszystkim się to spodobało. Otrzymaliśmy wiele głosów sprzeciwu, a jeden z nich publikujemy. To tekst pana Tomasza, prowadzącego kancelarię prawną przy ul. Świętojańskiej.

***


Od dwóch tygodni jest to stały temat rozmów mieszkańców Śródmieścia Gdyni. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kilka dni temu wprowadzono nową koncepcję ograniczenia, tj. bezwzględny zakaz postoju pojazdów z wyłączeniem zaopatrzenia, któremu łaskawie pozwolono na postój w wymiarze do 15 minut.

Należy podkreślić, iż parkowanie w Śródmieściu Gdyni można określić, z czystym sumieniem, mianem gehenny - w szczególności dla mieszkańców dzielnicy. Duża część mieszkańców nie jest uprawniona do korzystania z miejsc parkingowych w podwórzu kamienic, w związku z powyższym zmuszona jest posiłkować się ogólnodostępnymi miejscami parkingowymi w ramach Strefy Płatnego Parkowania. Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez kilkadziesiąt minut. Wprowadzenie ograniczeń jeszcze pogorszyło tę sytuację, a wspomniane miejsca parkingowe i tak większość doby stoją puste.

Mam abonament, a nie mam gdzie parkować



Proszę sobie wyobrazić, że jako mieszkaniec Śródmieścia mam prawo wykupić abonament parkingowy typu M, który uprawnia mnie do parkowania w obrębie 200 m od miejsca mojego zamieszkania. W obrębie tych 200 m postawiono już cztery znaki ograniczeń, a mają być następne. 

W mojej ocenie miasto powinno dbać przede wszystkim o interes mieszkańców, a nie osób, które z doskoku prowadzą w ich otoczeniu sklep czy też dziesiątą z kolei restaurację. Nie rozumiem też różnicowania - dlaczego sklepy i restauracje mają mieć na wyłączność miejsca parkingowe, a inni przedsiębiorcy nie, przecież też płacą podatki, zatrudniają ludzi... Ogólnie sytuacja nie napawa optymizmem, w szczególności w okresie wakacyjnym, gdy liczba pojazdów w Śródmieściu wzrasta.

Opłaty rosną, a co w zamian?



Co do zasady nie jestem osobą, której wszystko przeszkadza. W mojej ocenie sytuacja jednak jest nie do przyjęcia, gdyż realnie uderza w prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą i samą jakość zamieszkiwania w Śródmieściu. Warto zaznaczyć, że w bieżącym roku drastycznie podwyższono coroczną opłatę z tytułu użytkowania wieczystego - rok temu wynosiła ona 150 zł, w tym roku 1,2 tys. zł, a w przyszłym 2,2 tys. zł. Przy tak drastycznych podwyżkach opłat, które stanowią dochód budżetu Miasta Gdynia, miasto powinno zapewnić mieszkańcom Śródmieścia chociaż odrobinę komfortu.

Jeżeli Gdynia chce zmniejszyć liczbę pojazdów w Śródmieściu, to wystarczy wprowadzić całodobową opłatę parkingową, obowiązującą cały tydzień, łącznie z weekendami, nawet gdyby to oznaczało podwyższenie ceny abonamentu mieszkańca.
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (361) 3 zablokowane

  • (3)

    Dlatego mieszkanie kupiłem poza centrum, bo wiedziałem że będą tego typu problemy.

    • 12 6

    • (2)

      I teraz stoisz w korkach min.3 h dziennie.

      • 4 3

      • Haha no dokład ie

        • 1 2

      • Poniżej 10 minut, łajzo, jadę przez las, a korki sa tylko na waszych dziurawych ulicach, bo wasz szmelc nie radzi sobie z mala nierównością na ulicy i stoicie, jak gamonie...

        • 0 0

  • (5)

    I bardzo dobrze. Chcesz mieć samochód to wykup miejsce parkingowe. Nie ma nic za darmo. Chcesz mieszkać w centrum to musisz godzić się na pewne niewygody.

    • 18 11

    • (1)

      niewygody w centrum ok. sluszna uwaga. ale miasto regularnie zmniejsza ilosc miejsc parkingowych a to juz jest absurd. na skwerze kosciuszki najpierw wykluczyli parkowanie na bardzo szerokim chodniku a teraz absurdalbe wykluczenie trzech miejsc zeby raz dziennie podjechala ciezarowka na kwadrans

      • 5 2

      • no prawdziwy skandal, taki ladny chodnik sie dla ludzi marnuje

        nie mogli sie poswiecic dla wiekszego dobra i sobie pochodzic gesiego? A wogole, niech do lasu sobie ida pospacerowac

        • 7 2

    • mieszkac w centrum (1)

      mieszkasz poza centrum gdzie tak pieknie i cisza czemu sie pchasz do centrum u siebie tez masz lidla i biedronke

      • 5 0

      • Prawda? Najwięcej do powiedzenia na temat centrum mają słoiki spoza centrum, bez prawa jazdy za to z zapasem jadu w pyskach.

        • 2 2

    • Skoro jest droga to powinny być miejsca parkingowe. To tak jakby ktoś zaprojektował linie trolejbusową bez pętli. Skoro ma ich nie być to niech zlikwidują drogę.

      • 1 5

  • I bardzo źle

    Skutkiem ograniczenia ruchu samochodów w centrach miast miało być to, że ludzie zaczną poruszać się pieszo, będą się ze sobą bardziej integrować, nastąpi spowolnienie tempa życia. Tymczasem efekt był taki, że mieszkańcy pozbawieni miejsc parkingowych zaczęli się wyprowadzać. Tak było w niektórych miastach w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i in. Tak dzieje się np. w Gdańsku gdzie jesienią i zimą podnosi się lament, że centrum miasta jest wymarłe. Lepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie parkingów dla mieszkańców na obrzeżach i całkowite zamknięcie ruchu w centrum Tak zrobiono w jednym z miast amerykańskich i ludzie chętnie tam mieszkają.

    • 15 4

  • Pomyśleć (3)

    Przeważnie na podwórku pomiędzy kamienicami zamiast placów do zabaw oraz parkingów dla mieszkańców są tam garaże dla garski. W czasach kiedy było mało samochodów to były dobre rozwiązania, obecnie to tylko miejsca zbędne zajmujące niepotrzebne miejsce.
    Złożyć się na wyburzenie garaży, na modernizacje przestrzeni pomiędzy kamienicami (parking, plac zabaw, pergola śmieciowa) i już mamy parking dla 20-30 aut.

    • 10 9

    • (2)

      Ale jak sobie wyobrażasz zburzyć garaż komuś, kto ma go od 30-40 lat? Ja już z Gdańska słyszę płacz mieszkańca Gdyni, przykładowo z ulicy Bema.

      • 5 0

      • (1)

        1. Czyja to ziemia, właściciela garażu, miasta czy innego organu?
        2. Czy płacą za to podatek od gruntów? Nie tylko pod garaż ale czy utrzymują drogi dojazdowe
        3. Stan techniczny tych garaży
        4. ogólne dobro i współżycie mieszkańców.

        • 0 0

        • To nie jest takie czarno białe

          Może być własność osoby prywatnej, może być dzierżawa od spółdzielni. Podatek płacony przez właściciela, czyli osobę prywatną lub przez spółdzielnię.
          Stan techniczny- zdziwił byś się, ale jest zaskakująco dobry w większości przypadków, bo albo dbają o to spółdzielnie, albo sami samochodziarze.
          Ogólne dobro- ponownie, jeśli ktoś mieszka na podwórku z garażami od kilkudziesięciu lat, to jest przyzwyczajony.

          • 1 0

  • Podaję wyrażenie klucz

    "W mojej ocenie"

    • 4 0

  • Proponuję zlikwidować SM a za oszczędzone pieniądze budować parkingi podziemne i na ziemne.

    • 10 2

  • szczur odejdź, mamy cie dość!

    • 10 5

  • Mamisynek

    Nie płacz Tomek. Chcesz mieć kancelarie w centrum to licz się z niedogodnosciami albo przenieś się do Pruszcza.

    • 10 5

  • (1)

    Gdynia...stan umysłu

    • 8 6

    • Chorego ...

      • 4 1

  • Pan autor prowadzi kancelarię prawną i nie wie, że (1)

    żale o wprowadzenie opłat w weekendy to nie ten adres? Miasto kieruje się przepisami ustalonymi przez posłów.

    • 10 1

    • No i blad, miasto powinno sie kierować sobą, a nie przez p(oslow)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane