- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (68 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (72 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (28 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (163 opinie)
Parking, hotel i mieszkania we Wrzeszczu. A co z basenem?
Szykują się duże zmiany w Dolnym Wrzeszczu. Co prawda na remont kompleksu basenowego Start trzeba będzie jeszcze poczekać, ale po sąsiedzku miasto z pomocą prywatnego inwestora planuje wybudować wielopoziomowy parking oraz mieszkania i hotel.
Poznaj wszystkie szczegóły tego projektu: Koncepcja zagospodarowania okolic kwartału ulic Wajdeloty i Grażyny (pdf)
Skąd wziął się ten pomysł?
- Parking ma być odpowiedzią na ograniczenie możliwości parkowania przy ul. Wajdeloty po rewitalizacji tej ulicy - tłumaczy Anna Dobrowolska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wstępne założenia mówią, że trzypoziomowy obiekt z ok. 65 miejscami postojowymi powstanie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), czyli przy udziale miasta i prywatnego inwestora. W założeniach parking będzie ogólnodostępny, ale i odpłatny.
Na to nie godzą się radni dzielnicy.
- Chcemy by w tej sprawie odbyły się konsultacje społeczne z mieszkańcami ul. Grażyny i Wajdeloty - mówi Aleksandra Kulma z rady dzielnicy Dolny Wrzeszcz. - Naszym zdaniem ten parking powinien być bezpłatny dla mieszkańców, skoro po rewitalizacji nie zapewniono im odpowiedniej liczby miejsc parkingowych.
Ale to nie wszystko, bo w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego inwestor, oprócz parkingu, będzie mógł wybudować także trzy niewielkie budynki mieszkalne i hotel.
Dwa z nich zostaną "doklejone" do istniejących budynków wzdłuż ul. Grażyny w miejscu, gdzie znajdzie się wjazd na planowany parking. Trzeci budynek powstanie od ul. Wajdeloty i również będzie doklejony do istniejącej zabudowy.
Natomiast na zakręcie ul. Wajdeloty, naprzeciwko Dworu Kuźniczki miałby powstać hotel z 45 pokojami i parkingiem podziemnym na 20 aut.
Formuła PPP polega zazwyczaj na tym, że miasto wnosi do spółki grunt, a inwestor finansuje budowę z własnych środków. Inwestor zarabia na nowych budynkach, ale także przekazuje miastu obiekty powstałe w ramach tzw. celu publicznego. Jakie są w tym przypadku?
- Budowa parkingu, uporządkowanie przestrzeni wewnątrz kwartału i przeniesienie miejsca, w którym stoją śmietniki - wylicza Michał Piotrowski z biura prasowego UM Gdańsk.
To nie jedyne zmiany, jakie mogą zajść w tej okolicy.
Wciąż nie wiadomo kiedy wznowi działalność basen Startu przy ul. Wajdeloty 12 , który od lat znajduje się w prywatnych rękach. Obiekt nie funkcjonuje od czerwca 2015, a zapowiadany od dawna remont wciąż się nie rozpoczął. Dlaczego?
- Złożyliśmy wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach inicjatywy Jessica o dofinansowanie realizacji projektu pt. "Ośrodek Start, jako centrum rehabilitacyjno-rekreacyjne Dolnego Wrzeszcza". Mimo pozytywnej kwalifikacji przez Urząd Marszałkowski bank BGK w Warszawie odrzucił projekt argumentując, że jego realizacja przez prywatnego inwestora bez wsparcia instytucji gminnych lub państwowych jest obarczona zbyt dużym ryzykiem - tłumaczy Brygida Jakobschy, współwłaścicielka basenu. - Ponieważ realizacja przedsięwzięcia z kredytu komercyjnego nie spinała się finansowo, dlatego odstąpiliśmy od modernizacji.
Nieczynny basen przynosi straty właścicielom, ale mimo to nie zamierzają oni reaktywować go w dotychczasowej formie. Co więcej, dotarliśmy do informacji sugerującej, że dni kompleksu są policzone.
- Do Wydziału Urbanistyki i Architektury wpłynął wniosek o wydanie pozwolenia na rozbiórkę zespołu budynków basenowych "START" - informuje Dobrowolska.
Czy faktycznie tak się stanie?
- Rozpatrujemy różne możliwości zagospodarowania terenu, uwzględniając między innymi ponowne złożenie wniosku w ramach nowej inicjatywy Jessica. Chcemy przygotować taki projekt, dla którego zabezpieczymy korzystniejsze od komercyjnych źródła finansowania - mówi Brygida Jakobschy.
Z naszych informacji wynika, że jedną z opcji może być wyburzenie istniejących budynków i postawienie w ich miejsce nowoczesnego kompleksu basenowego.
Pisząc o zmianach w tym rejonie Dolnego Wrzeszcza nie sposób nie wspomnieć o trwającej budowie Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego . Otwarcie obiektu zaplanowane jest na wrzesień tego roku.
Miejsca
Opinie (222) 5 zablokowanych
-
2016-02-04 13:54
basen (1)
wlasciciel basenu otworzyl knajpe obok I juz mu basen wadzi doji kase ze wspolniczki bo sam nie ma pojecia jak interes prowadzic tam to idzie niezla machloja hahahah dowiemy sie juz niebawem
- 16 4
-
2016-04-08 16:42
widać, że ten właściciel to jakaś łajza!
j.w.
- 0 0
-
2016-04-08 16:39
Protestuję przeciwko likwidacji basenu!
Jak się nie opłaca właścicielom, to mogą go zwrócić.
kupili to wszystko przecież na kredyt i póki co nie jest ich własnością. Jak spłacą kredyt - będą mogli się wymądrzać!
dlaczego władze gdańska na to pozwoliły. Basen istniał jeszcze przed wojną, a teraz jakieś groszoroby chcą się go pozbyć.
zapraszam do protestów przeciwko likwidacji basenu.- 4 1
-
2016-02-06 21:46
Jak basen zniknie ......
to wiadomo o co chodzi.....o kasę.
- 4 1
-
2016-02-06 21:09
Mieszkam na Wajdeloty od 1972roku.
Mieszkanie wykupiłem dawno temu.
Mój sąsiad też chce wykupić, Ale nie może, bo miasto postawiło szlaban.
Mój sąsiad płaci czynsz o wiele większy niż ja.
A teraz okazuje się, że deweloper tuż obok kupił sobie kawał ulicy.
A mieszkaniec nie może wykupić mieszkania w którym mieszka nawet od 1945.- 7 0
-
2016-02-04 11:54
jakiego pochodzenia jest nazwisko Jakobschy? (23)
- 29 33
-
2016-02-06 18:25
Powinieneś zapytać jakiego nie jest
A nie jest polskiego
- 0 0
-
2016-02-04 12:09
Nie jątrz (19)
Odwal się od pochodzenia jakiegokolwiek człowieka. Każdy sam pracuje na swoją opinię swoimi czynami. Nie jesteśmy spadkobiercami ani wielkośći , ani małości naszych przodków. Poza tym przypominam, że to są prywatni własciciele basenu. Wyłóż prywatne pieniadze i prowadź sobie nierentowne przedsięwzięcie jakim często jest basen. Wejscie na prywatny basen w Aquastacji kosztuje 25 zł. Na prywatny Start można było wejsć za 13 zł. Chciałbym, żeby miasto dorzuciło się do działności Start, a własciciele niech zarabiają godne pieniądze...
- 43 14
-
2016-02-04 12:48
ja nie uwazam, aby miasto powinno sie dorzucac do prywatnego biznesu jakim jest basen (4)
Silownie, warsztaty taneczne, sporty walki utrzymuja sie same. Bez dodatkow od miasta. Dlaczego basen mialby dzialac inaczej?
- 15 7
-
2016-02-04 17:03
Udział pieniadza publicznego (2)
OK. Rozumiem Cie. Ale zauważ, że w naszym kraju pieniadze publiczne rowniez są wydwane na szeroko pojętą kulturę fizyczną. Buduje się orliki, silownie pod chmurką itp. Przedsiewziecia ktore wymieniles co do zasady nie wymagaja bardzo powaznych inwestycji. Basen natomiast jest grubą inwestycją i w porownaniu do orlikow ma wiele zalet: 1. plywanie jest chyba jedna z najmniej urazowych aktywnosci i moze byc wykonaywane przez ludzi w kazdym wieku; 2. jest swietnym narzedziem rehabilitacyjnym . Dla mnie inwestycja miasta w basen ma wiecej sensu niz w ogromne stadiony. Gdyby nie publiczne baseny to wlasciwie by ich nie bylo, bo jest to zazwyczaj nierentowny biznes. Aquapark w sopocie z tego co sie orientuje jest nierentowny. A Aquastacja prywatna ma takie ceny, że wielu ludzi nie stac.
- 10 0
-
2016-02-06 14:37
Masz rację
Basen to nie tylko droga inwestycja, ale przede wszystkim droga eksploatacja i dlatego miasto, w trosce o zdrowie mieszkańców, bo lepiej zapobiegać chorobom, niż je leczyć, powinno dokładać się do tego interesu. A metody dofinansowania działalności mogą być różne i tu też jest pole do popisu (nie mylić z POPIS-em ;) ).
- 1 0
-
2016-02-04 19:03
stać czy nie stać
dziwnym trafem na flaszkę to prawie każdego stać, ale na basen to już nie, a to mniej więcej ten sam koszt, a efekt jak ktoś się przykłada do pływania- identyczny.
- 8 7
-
2016-02-04 18:35
nie masz racji
utrzymanie basenu jest bardzo kosztowne. Sale do sportów walki można łatwo posprzątać, wypadnięte narządy wewnętrzne, połamane kończyny itp., czy choćby zwykły kurz. Natomiast wodę w basenie trzeba cały czas oczyszczać bo wszyscy sikają i podgrzewać też.
Jest cały czas pod nadzorem Sanepidu, takie tam bakterie. To wszystko bardzo podraża utrzymanie i nie można basenu porównać z salą gimnastyczną na ten przykład- 11 1
-
2016-02-04 13:50
od razu widac co masz na mysli, gosc sie zapytal o pochodzenie nazwiska (2)
a ty miedzy wierszami wyczytales, ze jątrzy. Jakby zapytał sie o pochodzenie nazwiska SVensen to nawet bys d*py do klawiatury nie ruszył. I kto tu jątrzy?
Jak ktos ma nazwisko pochodzenia hebrajskiego to mam się kulic i udawac, ze mnie to nie interesuje, bo ktos powie, ze jątrzę?- 5 17
-
2016-02-04 17:09
Znasz mnie lepiej niz ja sam (1)
to moze pogadaj z anonimem i ustal co chcial osiagnac pytajac o pochodzneie nazwiska...
- 12 1
-
2016-02-04 22:35
nie odpowiedziales na pytanie gombrowicz
- 1 7
-
2016-02-04 12:15
Pytanie o pochodzenie nazwiska nie jest jątrzeniem (1)
- 13 25
-
2016-02-04 22:32
Tylko czym?
- 10 0
-
2016-02-04 14:35
(4)
Wyłóż prywatne pieniądze i prowadź sobie nierentowne przedsięwzięcie jakim często jest basen.
Jeżeli nierentowne to współczuje tej Pani- 5 2
-
2016-02-04 14:37
(3)
Chciałbym, żeby miasto dorzuciło się do działalności Start, a właściciele niech zarabiają godne pieniądze..
To znaczy maja zarabiać godnie dzięki dotacji miasta ????- 7 1
-
2016-02-04 17:17
Co zlego na zarabianiu dzieki dotacji? (2)
Basen czesto pelni role obiektu uzytecznosci publicznej. Tak dzala wiekszosc basenow w tym kraju. Z basenem Start sytuacja ma sie tak: wielu ludzi chce zeby basen dzialal dalej. Ale wlasciciel mowi, ze bez dotacji mu sie to nie oplaca. A wiec mamy dwa wyjscia: albo wlasciciel burzy basen i miasto zbuduje (lub nie zbuduje) basen samo (wydatek 1-2 mln zlotych) albo miasto sie doklada w postaci dotacji np. 10 tys. miesiecznie i basen dziala wlasciciele i mieskzancy gdanska sa zadowoleni. Czy to jest az haniebne rozwiazanie?
- 9 1
-
2016-02-04 18:03
(1)
A wiec mamy dwa wyjscia: albo wlasciciel burzy basen i miasto zbuduje (lub nie zbuduje) basen samo (wydatek 1-2 mln zlotych) albo miasto sie doklada w postaci dotacji
Zapomniałeś o najprostszym - nie trzeba było sprzedawać basenu- 5 2
-
2016-02-04 21:39
do jak dalekiej przeszlosci mozna sie odwolywac w dyskusji?
A moze nie trzeba bylo w ogole budowac basenu, a moze trzeba bylo wygrac wojen z niemcami 1939 r. itd. itd. co Ty wnosisz do tej dyskusji takim durnym komentarzem?
- 6 1
-
2016-02-04 14:25
A jakiego pochodzenia jet nazwisko Duda ? (3)
- 16 0
-
2016-02-04 19:17
a tusk? (2)
- 3 1
-
2016-02-04 19:52
Duńskiego (1)
- 0 1
-
2016-02-04 21:06
dunskiego z kaszub ;)
- 2 0
-
2016-02-05 22:22
Budyń niszczy Wrzeszcz
Żydowskie .
- 3 2
-
2016-02-04 16:00
a Twoje nazwisko ? - dlaczego się nim nie podpiszesz ?
- 7 0
-
2016-02-04 11:37
Widok (18)
Nie zazdraszczam widoku z okna mieszkańcom ul. Grażyny, który mieli do tej pory podwórko, brzydkie bo brzydkie ale zawsze, teraz będzie samochód parkował na wysokości 1 piętra, to jest lipa.
Sama mieszkałam we Wrzeszczu uliczkę obok i kocham Wrzeszcz!- 83 30
-
2016-02-06 15:37
Nie zazdraszczam???
A co to za słowo?
- 0 0
-
2016-02-04 15:49
A ja zazdraszczam (6)
to pewnie jakaś nowa formuła partnerska od słowa WRZESZCZ albo od jakiegoś wulgaryzmu.
a tak merytorycznie - co to za podwórko zalane moczem i zastawione zdechłymi dizlami? Jednakowoż jestem przeciwny budowaniu parkingów w mieście. Ja jakoś nie widzę miejsca dla samochodów w centrach miast i nie widzę też dla nich miejsca na parkingach. Stąd lepiej by tam było mieć jakiś urządzony porządnie ogród i coś ciekawego dla ludzi, a nie parking na blaszaki. Ale to pewnie zaraz będzie wojna z tymi niby-bogatymi właścicielami "drogich" samochodów w leasingu. Królowie szos i podwórek. Na pohybel im.- 12 8
-
2016-02-04 23:13
Nie martw się (1)
Skończysz gimnazjum, popracujesz, może też cię będzie stać na samochód
- 4 6
-
2016-02-05 15:42
ludzie, ktorzy nie stawiaja samochodu na pierwszym miejscu najczesciej maja samochod
lub bez problemu mieliby go, gdyby chcieli.
Naprawde sadzisz, ze kupno samochodu dzis to wielka rzecz? :D- 3 1
-
2016-02-04 16:03
(1)
słowo Wrzeszcz pochodzi od wrzosu
- 6 0
-
2016-02-05 15:41
A moze od V6 - skad wiesz ;) ?
- 1 0
-
2016-02-05 04:12
Jednakowoż to taki wąż (1)
- 0 0
-
2016-02-05 13:22
wonsz
wąższ
wonż
wąrz
wonrz
wąż
waż
waz
....- 0 1
-
2016-02-05 12:36
Wiele się nie zmieni jeśli chodzi o widok
teraz z okna (Grażyny 10, I p) widzę rownież samochody, owszem jakieś 2 m niżej, ale też paskudny budynek transformatora za którym wielu z przechodzących tą "tranzytową" ścieżką czuje się w obowiązku oddać mocz nie bacząc na widownię w co najmniej dwudziestu kilku oknach dwóch kamienic. Nie musi to być "lipa" jak zostaną dopracowane szczegóły, zwłaszcza w zakresie nowego rozmieszczenia śmietników, bo ta sprawa jest trochę naciągana w tym materiale.
- 4 0
-
2016-02-04 15:47
przecież tam jest podziemny śmietnik dla połowy dzielnicy (1)
w artykule nie ma o tym słowa, co będzie ze śmieciami ?
- 10 0
-
2016-02-04 22:32
yuppie zjedzą
- 1 0
-
2016-02-04 18:59
bedzie gdzie auta okradac chlopaczkom
- 3 0
-
2016-02-04 13:00
jakim mieszkańcom??? (3)
przecież tam patole mieszkają
- 10 40
-
2016-02-04 16:23
Największa patologia na świecie do wrzeszcz
Tak, tak wszyscy to patole...Potwierdzam. Na 100%.
w każdej klatce, w każdym mieszkaniu, na każdym piętrze sami patole, a w sklepach i restauracjach obsługują patole nad patolami.
ale nic...
kocham wrzeszcz!!!!- 19 5
-
2016-02-04 15:48
co ty k...a wiesz o patologii ? , ty stara d... jesteś
- 3 4
-
2016-02-04 13:35
sam jesteś patol
najpierw myśl, potem pisz
- 23 7
-
2016-02-04 13:33
Ja tez nie zazdraszczam
- 14 1
-
2016-02-04 11:41
jak chće miec widoki to mogli sobie działke z podwórkiem kupić
lepiej widzieć auto przed oknem niż ścianę np dziesieciopiętrowca
- 20 24
-
2016-02-06 12:16
Na 100 % przekręt
Dlaczego ta część miasta jest nagle w prywatnych rękach ?? Obudźcie się,proszę !!!!!!!
- 6 0
-
2016-02-06 11:58
Dodatkowe budynki "doklejone" do istniejących... a pomyślał ktoś o tym, że mieszkańcy tych nowych budynków też będą musieli gdzieś parkować? To tak jak dać grunt za darmo deweloperowi, by ten następnie sprzedał mieszkania w dobrej okolicy za duże pieniądze... z parkingami, które przecież musi zabezpieczyć nowym lokatorom... 65 miejsc parkingowych a ile nowych mieszkań?
- 1 0
-
2016-02-06 08:13
spr. Obiektu Basen Start (1)
Jak władze miasta i Klubu Start Gdańsk mogły dopuścić do takiego stanu obiekt sportowy.Dlaczego nie był wcześniej remontowany.To była swojego czasu w latach 80 jedna z najlepszych pływalni Miasta Gdańska. Tam swoje pierwsze kroki stawiali najlepsi pływacy,którzy potem trafili na AWF Żabianka. Wielcy Mistrzowie.Najlepsi trenerzy Andrzej Krzyżak, Zbigniew Penar. Z pod ich skrzydeł właśnie na tej pływalni zrodziły się wielkie talenty pływackie. Jak można było dopuścić do takiego zniszczenia. Basen należy odbudować.To tak samo jakby teraz zburzyć pomnik Trzech Krzyży w Gdańsku bo trochę zardzewiał.
- 11 1
-
2016-02-06 10:30
bdokladnie!!!
NIE dla likwidacji basenu Start! To obiekt historyczny. Najwyzej niech miasto go wykupi i zmodernizuje
- 2 1
-
2016-02-04 11:41
(20)
W Galerii Metropolia parkingna setki aut, wioska indianska zrownana z ziemia pod parking na pol tysiaca aut, galeria baltycka dwa pietra aut... I jeszcze mamy budowac parking na Wajdeloty? Z pieniędzy podatników? Chyba ktos zwariowal do reszty.
- 137 30
-
2016-02-04 11:51
inaczej byś mówił... (9)
gdybyś mieszkał na Wajdeloty,
ograniczyli ilość miejsc parkingowych o 2/3 i teraz nie ma gdzie zaparkować na noc
najlepiej się wypowiadać w imieniu innych, gdy ciebie to nie dotyczy
ale gdyby to tobie zabrali pod budynkiem 2/3 miejsc parkingowych to byś zmienił zdanie- 24 28
-
2016-02-04 15:15
(1)
no juz Polaczek cebulaczek nie może zapłacić za parking bo mu się "należy". szkoda ze kosztem mieszkańców nie posiadających samochodów a mimo wszystko muszą za to płacić bo pójdzie pewnie z publicznej kasy...
- 19 3
-
2016-02-06 09:40
xxx
janusz , a Ty pewnie jezdzisz rowerem po ściezkach, które sam wybudowałes(za Twoje pieniadze)?-zapomniał wół, jak cielęciem był?
- 1 1
-
2016-02-04 15:53
Miejsc jest nawet więcej, po prostu ukrócono parkowanie na chodniku (4)
Do tego jak się wejdzie w podwórka to wolnych miejsc jest całkiem sporo. Według mnie, należy rozszerzyć strefę płatną by ludzie nie przyjeżdżali do Wrzeszcza i zostawiali auta na całe dnie.
- 14 3
-
2016-02-04 15:56
(3)
źle kombinujesz, to się obróci przeciwko mieszkańcom Wrzeszcza
- 1 9
-
2016-02-04 16:52
ani trochę (2)
na Wajdeloty parkują pracownicy Galerii Bałtyckiej (a niedługo pewnie i Metropolii). W dodatku - coraz bezczelniej - między słupkami czy na wyjazdach z podwórek.
- 8 1
-
2016-02-04 22:33
gwóżdź i jazda (1)
- 1 2
-
2016-02-04 23:06
nie, gwóźdź to wandalizm
wkrętarka z kluczem do wentylków. To tylko unieruchomienie - i już widzę, jak ktoś wzywa do takiego auta policję ;)
- 3 0
-
2016-02-04 12:46
nikt nie zabral miejsc parkingowych (1)
Bo ich nikt nigdy nie dal. Ludzie sie bardzo szybko przyzwyczajaja do darmowego.
To jest aktualnie centrum Trojmiasta i nie powinno byc tu na pewno darmowych parkingow dla nikogo. Jesli ktos chce miec samochod to musi byc go stac na platne miejsce parkingowe, bo w tym miejscu cena ziemi sporo urosla, a jeszcze urosnie.- 34 6
-
2016-02-04 15:53
przypomnij sobie te słowa kiedy komornik będzie zabierał Twoje mieszkanie, bo to dziś nie wiadomo, co kogo spotka ...
- 3 11
-
2016-02-04 11:52
(6)
A co myślisz kmiocie, że jak zabrali nam miejsca parkingowe przy domu to do galerii będziemy jechać parkować. Pusty łeb z ciebie. To, że sam parkujesz na polu przy obwodnicy albo na parkingu przy Ikei to twój problem.
- 13 31
-
2016-02-04 15:37
Zabrali? A kiedy wam je dali/sprzedali? (1)
- 16 2
-
2016-02-04 15:58
należą się przez zasiedzenie i wieloletnią opiekę
- 2 14
-
2016-02-04 12:21
(3)
strasznie daleko macie do Metropolii!!! A może czas wreszcie usunąć ten syf z podworek? Zamiast krzaków po pas, jakiś metalowych bud i zaniedbanych ogródków można zrobić parkingi tylko dla mieszkańców ze szlabanami na wjeździe.
- 33 3
-
2016-02-04 15:57
to jest teren miejski - miasto z tym nic nie robi więc jest syf
- 4 4
-
2016-02-04 14:01
spadaj, nie będę za to płacił (1)
to miasto niech wybuduje darmowy parking do mieszkańców skoro zabronili parkować na chodniku
- 4 17
-
2016-02-04 15:29
nic nie jest darmowe!
- 12 2
-
2016-02-04 12:04
no właśnie nie z pieniędzy podatników (1)
czytanie cię boli?
- 9 4
-
2016-02-04 13:16
Partnerstwo publiczno-prywatne i grunt za frajer to nie jest z pieniędzy podatników?
- 12 3
-
2016-02-04 11:58
i tu masz racje - zwariowali ci co wybierali PO do wladz
juz dawno powinniscie im sprzedac kopa
- 3 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.