- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Gdynia szuka inwestora do budowy parkingów kubaturowych
Gdynia planuje zbudować dwa kilkupiętrowe parkingi przy ul. Lotników i Kieleckiej. Władze miasta zapraszają do współpracy firmy, bo inwestycja miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Piętrowe parkingi miałyby powstać do końca 2024 roku.
Dzięki nim kierowcy nie musieliby wjeżdżać do centrum miasta, tylko przesiadaliby się na SKM, transport miejski lub korzystali z hulajnóg elektrycznych czy np. roweru MEVO, który ma wrócić w wersji 2.0.
Gdynia opublikowała memorandum informacyjne wraz z ankietą, które jest opisem przedsięwzięcia i ma być początkiem wstępnych konsultacji z firmami zainteresowanymi inwestycją.
Planowany parking przy ul. Lotników
W przypadku ul. Lotników funkcjonujący parking przy przystanku SKM Gdynia-Redłowo może pomieścić ok. 60 samochodów. Władze miasta zdają sobie sprawę z tego, że ta liczba jest niewystarczająca.
- Obserwacja sąsiednich ulic i działek wokół, szczególnie od strony południowej, wskazuje na zdecydowanie większy popyt. Jest to kluczowy punkt przesiadkowy dla osób z górnych tarasów Gdyni, które kontynuują swoją podróż SKM, zarówno w stronę centrum Gdyni, jak Sopotu oraz Gdańska - można przeczytać w opublikowanym przez Gdynię memorandum.
Wariant rozbudowy parkingu przy pętli zakłada budowę 6-kondygnacyjnego parkingu otwartego (parter i 5 poziomów) na części działki obecnego parkingu. Miałby zająć blisko 0,8 ha.
Liczba miejsc parkingowych zwiększyłaby się do 462.
Planowany parking przy ul. Kieleckiej
Obecnie przy ul. Kieleckiej funkcjonuje parking na ok. 70 pojazdów. Do 1 lipca chętnie korzystali z niego pracownicy dojeżdżający do centrum oraz osoby kontynuujące swoją podróż SKM. Od tego dnia, w związku z rozszerzeniem stref parkowania, jest płatny, więc od poniedziałku do piątku, kiedy trzeba płacić za postój, praktycznie opustoszał.
Parkingi w Trójmieście
Tutaj, tak jak w Redłowie, urzędnicy planują połączyć istniejącą pętlę ZKM z kubaturowym parkingiem.
- Wzorem innych europejskich miast pętlę autobusową można połączyć z wielopoziomowym parkingiem dla pojazdów i zbudować taki budynek, który konstrukcyjnie wpisze się w krajobraz miasta - argumentują w memorandum.
Na poziomie 0 funkcjonowałaby pętla ZKM z zapleczem, a na poziomach 1-3 (ew. 4) parking na ok. 300, a przy budowie czwartej kondygnacji nawet 378 pojazdów.
Parking zająłby 0,6 ha, a jego budowa wymagałaby zmiany planu miejscowego.
Realizacja w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
Projekt ma zostać zrealizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Gdynia chce udostępnić lub przekazać działkę pod realizację inwestycji.
Zadania prywatnego podmiotu:
- wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych,
- zapewnienie finansowania przygotowania całości dokumentacji oraz wykonania robót budowlanych,
- utrzymanie oraz zarządzanie i świadczenie usług w powstałych obiektach.
- Partner prywatny będzie utrzymywał efekt rzeczowy przedsięwzięcia i zarządzał nim
w okresie nie krótszym niż 15 i nie dłuższym niż 30 lat od daty jego wybudowania. Okres zarządzania zostanie ustalony w ramach dialogu konkurencyjnego - podają urzędnicy w memorandum.
Według wstępnego harmonogramu w I kwartale 2023 r. mogłaby zostać podpisana umowa z partnerem. Jeśli tak by się stało, w IV kwartale 2024 r. parkingi powinny być gotowe.
Wcześniejsze pomysły na parking kubaturowy
Społecznicy z Miasta Wspólnego przypominają z kolei, że podobne rozwiązania proponowali przed laty, ale wtedy zostały odrzucone. Co ważne, przez ten czas pojawił się pomysł związany z budową parkingu podziemnego pod parkiem Centralnym.
Przypomnijmy, że w ramach trzeciego etapu budowy parku Centralnego ma również powstać parking podziemny na 270 samochodów.
Parking będzie jednak prawdopodobnie płatny. Niewykluczone, że na tych samych zasadach co miejsca przy Centrum Filmowym, bo podobnie jak tam zarządzaniem obiektem zajmie się Agencja Rozwoju Gdyni.
- Istotny jest kontekst - 4 lata temu pokazywaliśmy, łącznie z gotową koncepcją, jak mógłby wyglądać parking kubaturowy nad węzłem Franciszki Cegielskiej, ale mówiliśmy o nim jako inwestycji zamiast planowanego parkingu podziemnego pod parkiem Centralnym - znacznie droższego dla gdyńskiego podatnika i też ograniczającego "funkcję parkową" parku (płyta podziemnego garażu ogranicza możliwość sadzenia drzew, ogranicza też wsiąkanie wody, tworząc dość grząski grunt). Obecnie część prywatna parkingu pod parkiem jest w części gotowa, miasto szykuje się do realizacji swojej - podkreśla Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Według niego parkingi obecnie nie mają szans powstać z prywatnych pieniędzy.
- Są za małe, nie dają gwarancji zarobku przy obecnych stawkach w SPP i przy bliskości tańszej alternatywy. Jedyni potencjalni inwestorzy to deweloperzy realizujący duże inwestycje w pobliżu - na Kieleckiej i na Przemyskiej, i tu też z zastrzeżeniem, że mogliby wykupić część miejsc, zamiast budować bardzo kosztowne parkingi podziemne pod swoimi inwestycjami. Tyle że wtedy nie byłyby to miejsca publiczne - wskazuje Piesiewicz.
Sytuacja z parkingami kubaturowymi w Gdańsku
Kilka parkingów kubaturowych istnieje w Gdańsku. Ostatni z nich otwarty został 6 września przy Urzędzie Marszałkowskim i Wojewódzkim. Powstał w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Na razie jest darmowy i cieszy się sporym zainteresowaniem.
Ostatnio władze miasta wycofały się z forsowania budowy kolejnego parkingu kubaturowego w centrum miasta - przy ul. 3 Maja.
Gdańsk rezygnuje z budowy parkingu kubaturowego na 3 Maja
Pomysł ten od samego początku budził kontrowersje pod względem sensowności realizacji kosztownej inwestycji w sytuacji, gdy w sąsiedztwie istnieją już miejskie grunty przeznaczone na taką samą funkcję.
Od kilkunastu lat zapowiadana jest też budowa podziemnych parkingów w centrum Gdańska. Mimo że pojawił się inwestor, to wciąż nie wiadomo, czy i kiedy takie obiekty powstaną.
Konserwator zmienia decyzję ws. wycinki drzew dla parkingu kubaturowego
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2021-11-22 09:17
Brakuje jednej istotnej lokalizacji. (29)
Przy dworcu głównym, od strony Wiśniewskiego, powinien być dworzec autobusowy wraz z dużym parkingiem kubaturowym. Wtedy również jadący od strony Oksywia oraz "klienci" dworca mogliby parkować i nie wjeżdżać do centrum miasta. Gdynia nie jest metropolią i ścisłe centrum jest w zasięgu kilkunastu minut. W centrum parking darmowy na 20 - 30 minut a dłużej płatny.
- 167 4
-
2021-11-22 15:17
Dokładnie, brakuje strategicznych parkingów, a ten podziemny jest raczej dzieckiem ideologii niż zapotrzebowania, właśnie dlatego że nie od tej strony zaczynają.
- 1 1
-
2021-11-22 11:58
nie jestem do konca przekonany akurat do tej lokalizacji (1)
niby przy dworcu by sie przydał, ale z kolei to zatkałoby (zwiększając ruch) pobliski układ drogowy
przypominam, że od strony 10 lutego jest wiadukt i tam zwykle są problemy, od strony 'stoczni' z kolei to dojazd tylko tych z północy
takie (lub zwykłe ale większe) parkingi powinny być nie w centrum, ale przy węzłachniby przy dworcu by sie przydał, ale z kolei to zatkałoby (zwiększając ruch) pobliski układ drogowy
przypominam, że od strony 10 lutego jest wiadukt i tam zwykle są problemy, od strony 'stoczni' z kolei to dojazd tylko tych z północy
takie (lub zwykłe ale większe) parkingi powinny być nie w centrum, ale przy węzłach komunikacji miejskiej służące do przesiadania się na nią tych, którzy przyjeżdżają z innych miejscowości
tak to zwykle jest rozwiązywane na zachodzie
bo przy koncentrowaniu dużych parkingów w samym mieście, będziecie mieli potem pozatykane dojazdy czy przejazdy z pracy i do pracy, a już teraz w tych godzinach są spore korki- 5 2
-
2021-11-22 18:25
Bez sensu
Tak jest: na Chwarznie, Obłużu i w Chwaszczynie najlepiej.
- 0 0
-
2021-11-22 11:17
(4)
sluszna uwaga ,
gdynia jak zwykle miasto i plany marzen, a tymczasem okolica cala dworca glownego stoi bez parkingu na ta chwile i to wlasnie tam winny byc takie parkingi
no ale jak w tym miescie nikt nie mysli, tak i nigdy nie myslal- 16 2
-
2021-11-22 11:26
typowy wpis trolla z wyobraźnią skażoną samochodozą (3)
Przy dworcu głównym w Gdyni jest wiele miejsc do parkowania samochodów - zwykle są zajęte przez zaparkowane tam samochody. W dobrze zarządzanym mieście przy stacjach kolei powinny powstawać parkingi typu kiss and ride - wysadź pasażera i jedź dalej, a także cele podróży takie jak miejsca pracy czy zakupów, a nie darmowe parkingi dla osób przyspawanych mentalnie do samochodu
- 4 13
-
2021-11-22 11:52
typowy wpis trolla spędzającego czas przy kompie, oderwanego od życia (2)
i nie liczącego się z potrzebami innych mieszkańców. Nie ma mowy o bezpłatnym. Nie zawsze można Kiss and Ride. Czasem trzeba pomóc z walizkami, czasem osobę starszą podprowadzić i ulokować w wagonie.
- 10 3
-
2021-11-22 20:32
z potrzebami innych mieszkańców nie liczą się najczęściej osoby korzystające z samochodów
zajmujące nielegalnie miejsca na chodnikach lub trawnikach, uzurpujące sobie prawo do korzystania z przestrzeni miejskiej za darmo na budowanych dla nich specjalnie miejscach do parkowania za podatki płacone przez wszystkich.
- 0 1
-
2021-11-22 12:39
Za polgodzinny parking pod dworcem/lotniskiem etc. na calym swiecie sie placi.
- 3 1
-
2021-11-22 11:16
Pomarzyć dalej można. Gdynia jest znana z wszelkiej maści planów a na koniec wychodzi jak zwykle wielkie g..... O Ewentualnie kubeł białej farby i linie nią malowane a na dokładkę krzaki w donicach dumnie nazywane nowym drzewostanem. Śmiać już się chce od tych setek planowanych inwestycji w tym kiedyś fajnym mieście
- 12 1
-
2021-11-22 10:57
pełna zgoda bo tego brak w Gdyni od lat
z tym że przy dworcu parking bezpłatny na jedną godzinę - ci co odwożą pasażerów i tak szybciej odjadą, a ci co chcą kupić (zwłaszcza latem) bilet nie będą się stresować
- 6 3
-
2021-11-22 10:52
Gdynia i jej planowanie od 20 lat jest kabaretem (11)
Moim skromnym zdaniem Pan Gryzoń do Franciszki Cegielskiej w zarzadznaiu miastem pokazał jak bardzo można zniszczyc miasto , klimat skweru , apomniej o dzielnichach Pogórze Górne Dolne gdzie do dziś nie ma żadnej SKM o której planowali.... w latach 89-90 . wstydem ostatniej dekady jest Gdynia Wladze Gdyni i betonowe bezduszne inwestycje , jedne z
Moim skromnym zdaniem Pan Gryzoń do Franciszki Cegielskiej w zarzadznaiu miastem pokazał jak bardzo można zniszczyc miasto , klimat skweru , apomniej o dzielnichach Pogórze Górne Dolne gdzie do dziś nie ma żadnej SKM o której planowali.... w latach 89-90 . wstydem ostatniej dekady jest Gdynia Wladze Gdyni i betonowe bezduszne inwestycje , jedne z najdrozszych miast , opłaty na kazdym kroku a o inwestycjach drogowych to lepiej chyba nie pisać .. 10 lal dziury pod estakada , brak prawa by na estakade zamiast tiry nie wiezdzały i jezdził dołem to po co? lepiej górą i deatacje co rok wymieniać by paralizowac codziennie 4 czy 5 dzielnice Gdyni plus pobliskie Gminy Pogorza kosakowa itd az po Rewe . Gdynia nie rzadza Ludzie ktorym zalezy na dobru mieszkancow , Gdynia zadza Kabareciarze bez zadnej odpoiwiedzialnosci
- 20 3
-
2021-11-22 11:23
(10)
Zgadza się,, ale planowane najdroższe w Polsce od świtu do nocy strefy parkowania im wyszły w planowaniu. Nawet Gdańsk ma parkingi od 9 tej. Ale nasi chcieli być lepsi i zrobili od 8 mej zabijając do reszty handel w tym mieście i inne małe firmy.
- 11 2
-
2021-11-22 11:34
Myślisz że handlowcy się zastrzelą, jak zapłacą rynkową cenę za parkowanie swoich dostawczaków? (9)
- 3 6
-
2021-11-22 11:58
Nie. Wliczą to w ceny towarów.
A jak stracą klientów to przeniosą się gdzie indziej.
Wtedy Szczurek pożyczy kolejne kilkaset milionów i ogłosi konkurs i zachęty do płacenia PiT w Gdyni.- 7 0
-
2021-11-22 11:45
Nie handlowcy tylko klienci. (7)
Jak mam płacić dodatkowo za parking to jadę do galerii i mogę kupować bez dodatkowych kosztów parkingowych.
- 11 4
-
2021-11-22 18:22
Już niedługo.
- 0 0
-
2021-11-22 16:04
Mogą podnieść ceny za perkowanie, ale nie za parkowanie w Port Rumia.
Powinni wprowadzić handel w niedzielę, ale opłaty za parkowanie w niedzielę podnieść 10x. Chcesz pojechać w niedzielę do galerii na spacer z trującym żarciem, to płać.
- 0 1
-
2021-11-22 12:23
Przeniosą biznes (1)
- 2 0
-
2021-11-22 15:41
Do galerii?
- 0 0
-
2021-11-22 11:53
(2)
Nie zmyslaj. Parking jest tak tani w relacji do rachunku za zakupy i ceny benzyny ma dodatkowe kilometry, ze nie pojedziesz. Orlowskie targowisko ma tyle samo klientow co przed oplatami.
- 6 7
-
2021-11-22 11:57
Ekonomista? - relacja ceny parkingu do rachunku za zakupy ???? (1)
- 3 2
-
2021-11-22 12:37
Owszem, to logiczne. Przy 200 zł wydanych na zarcie, sępienie 6 zł na parking, strata czasu i benzyny na dojazd do galerii, by w niej wydac może 220 za to samo, się po prostu nie opłaca i nikt tego nie robi, mimo infantylnych pogrózek w necie :) Patrz liczba kupujacych w Orłowie.
- 3 4
-
2021-11-22 10:12
brakuje przede wszystkim wyobraźni (3)
szczodre oferowanie ("darmowej") podaży miejsc do parkowania samochodów zwiększa skłonność do korzystania z samochodów na dojazdach do nich czyli po prostu przyczynia się do zwiększania korków w mieście. Takie działania są prostą drogą w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta. Przy stacjach SKM powinno się tworzyć darmowe, strzeżone miejsca
szczodre oferowanie ("darmowej") podaży miejsc do parkowania samochodów zwiększa skłonność do korzystania z samochodów na dojazdach do nich czyli po prostu przyczynia się do zwiększania korków w mieście. Takie działania są prostą drogą w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta. Przy stacjach SKM powinno się tworzyć darmowe, strzeżone miejsca do parkowania rowerów w dwóch warstwach z zapewnieniem wygodnego dojazdu do nich, finansowane z opłat za parkowanie samochodów w promieniu 10 minutowego dojścia piechotą do peronów stacji.
- 11 18
-
2021-11-22 11:55
hmmm (2)
a ja myślałem, że parkingi dla aut to się powinno budować na przedmieściach i ludzi przeładowywać w transport publiczny, który jedzie do centrum. A w Gdyni odwrotnie hahahaha trzeba pojechać do centrum autem, żeby się przesiąść na transport publiczny.
- 12 6
-
2021-11-22 15:39
A gdzie jest przedmieście Gdyni - Sopot, Rumia?
W mieście wielkości Gdyni, jeśli chce się ograniczyć ruch pojazdów w centrum, to właśnie takie rozwiązanie ma sens.
- 3 3
-
2021-11-22 13:57
Też tak myślałem, ale to nie popularny pomysł wśród ludu polskiego.
- 3 2
-
2021-11-22 09:44
Wielu rzeczy brakuje (2)
- 12 1
-
2021-11-22 11:48
Nie po to likwidowaliśmy miejsca parkingowe żeby teraz budować parkingi. (1)
.
- 12 4
-
2021-11-22 18:28
Ten na Kieleckiej to dokładnie taki projekt, który powinien być wprowadzony seryjnie! Dokładnie ta forma, te gabaryty i ta dbałość o estetykę.
Cylinder ma to do siebie, że nie opanowuje przestrzeni kompletnie, a jego transparencja i wykonanie nie unicestwiają estetycznego porządku.
Propozycja społeczników z Miasta WspólnegoTen na Kieleckiej to dokładnie taki projekt, który powinien być wprowadzony seryjnie! Dokładnie ta forma, te gabaryty i ta dbałość o estetykę.
Cylinder ma to do siebie, że nie opanowuje przestrzeni kompletnie, a jego transparencja i wykonanie nie unicestwiają estetycznego porządku.
Propozycja społeczników z Miasta Wspólnego parkingu kubaturowego przy ul. Kieleckiej sprzed 4 lat
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Parkingi-przesiadkowe-w-Gdyni-Planowana-budowa-dwoch-parkingow-n161632.html?strona=0#tri- 0 1
-
2021-11-22 07:55
(25)
Jak ma być parking płatny to raczej pomysł bez sensu bo ludzie jak to ludzie będą kombinować żeby tylko nie płacić
- 167 22
-
2021-11-23 21:55
wymiotować się chce
Kolejna zmiana na plus. Szczerze gdyby to ode mnie zależało, już bym w Gdyni nie mieszkał.
- 0 0
-
2021-11-22 11:28
No chyba nie myślałeś poważnie że będziesz miał taki parking za darmo i to pod dachem. To kto by zostawia auto na strefach płatnego parkowania. Pomyśl trochę i przestań marzyć że będzie lepie, jak te miasto z miesiąca na miesiąc się cofa w rozwoju.
- 6 1
-
2021-11-22 10:13
dlaczego wszyscy mają się zrzucać na pokrywanie kosztów korzystania z najbardziej terenochłonnych środków transportu (4)
jakimi są samochody prywatne? Bez sensu.
- 10 15
-
2021-11-22 11:54
Twoj mózg jest za to małochłonny...
- 2 2
-
2021-11-22 11:53
Dlaczego kierowcy (2)
Mają się zrzucać na ścieżki rowerowe?
- 8 5
-
2021-11-22 20:39
ponieważ przepustowość dróg dla rowerów jest kilka razy większa niż przepustowość jezdni dla ruchu samochodów
Im więcej rowerzystów i przejazdów rowerowych w mieście tym mniejsza liczba pojazdów konkurujących o miejsce na jezdni i o miejsce do zaparkowania. Przypuszczalnie w Twojej głowie nie mieści się prosta prawda, że nadmiar samochodów jest głównym źródłem problemów z poruszaniem się i parkowaniem samochodów na mieście.
- 2 1
-
2021-11-22 13:41
to akurat piesi i rowerzyści zrzucają się na drogi
- 7 3
-
2021-11-22 10:00
(2)
Ale już dzisiaj widać bezsens tego planu - płatny parking w tym samym miejscu Kieleckiej, tylko po drugiej stronie ulicy, świeci pustkami. Po południowej stronie jezdni nie chcą odpłatnie parkować, a będą chcieli po północnej? Bo 10 metrów bliżej do centrum? Bez żartów.
- 19 0
-
2021-11-22 11:24
(1)
Ile kosztuje ten parking? Może to kwestia stawki. Gdzieś te samochody, które wcześniej tam były, są dziś przecież zaparkowane.
- 4 3
-
2021-11-22 13:36
Przejdź się ul. Bydgoską pod lasem a zobaczysz piękne dzikie parkingi, to samo na zielonym terenie gdzie stawał kiedyś cyrk. Za darmo to nie jest już za daleko.
- 6 0
-
2021-11-22 09:41
No to lawety i wywozić za starogard, kasa za wejherowem.
- 12 3
-
2021-11-22 09:37
(13)
Koszty obsługi samochodu nie kończą się na jego serwisie i zatankowaniu. Miejsce do parkowania też swoje kosztuje :)
- 21 23
-
2021-11-22 13:05
Antyszczur
Po pierwsze nie łudźcie się, że to powstanie. Uśmiechnięty wódz jest mistrzem w bajaniu o koncepcjach i projektach. Nie planuje tego realizować, ale musi połechtać wyobraźnię, żebyście myśleli jaki to on jest dobry.
Po drugie gdyby nawet powstało, to nie po to, by służyć mieszkańcom, ale by ich po raz kolejny wy...ć tzn. za pomocąPo pierwsze nie łudźcie się, że to powstanie. Uśmiechnięty wódz jest mistrzem w bajaniu o koncepcjach i projektach. Nie planuje tego realizować, ale musi połechtać wyobraźnię, żebyście myśleli jaki to on jest dobry.
Po drugie gdyby nawet powstało, to nie po to, by służyć mieszkańcom, ale by ich po raz kolejny wy...ć tzn. za pomocą horrendalnych cen wyłudzać następne środki na spłatę kredytów za lotnisko, sylwester i red bulla, szczególnie to pierwsze.
Po trzecie ta inicjatywa byłaby sensowna jedynie w tym wariancie, że bilet miesięczny ZKM lub metropolitalny uprawniałby do postoju przez cały dzień. Wierzycie w takie coś?
Wniosek jest jeden - każdy chyba widzi, jaki.- 7 2
-
2021-11-22 12:02
Ile za parkowanie płacą urzędnicy UM, tak dzielnie wslczący z samochodozą? (1)
Na pewno wszyscy dojeżdżają rowerami i komunikacją, a te samochody na terenie dawnego MOSiRu podrzucają PiSowskie trole.
Skodę na chodniku przed drzwiami UM podrzuca co rano Horała.- 9 3
-
2021-11-23 09:14
tyle samo, nie ma żadnych zniżek
- 0 0
-
2021-11-22 11:59
Ile płacisz za parkowanie roweru? (1)
- 7 4
-
2021-11-22 20:36
rower parkuję za darmo
na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować od 8 do 20 rowerów - jeżeli stosowane są tzw. parkingi dwuwarstwowe. Gdyby były płatne parkingi dla rowerów, opłaty za ich parkowanie powinny być odpowiednio - proporcjonalnie mniejsze od opłat za parkowanie samochodów. Wówczas przypuszczalnie wpływy z opłat za ich parkowanie nie
na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować od 8 do 20 rowerów - jeżeli stosowane są tzw. parkingi dwuwarstwowe. Gdyby były płatne parkingi dla rowerów, opłaty za ich parkowanie powinny być odpowiednio - proporcjonalnie mniejsze od opłat za parkowanie samochodów. Wówczas przypuszczalnie wpływy z opłat za ich parkowanie nie pokrywałyby kosztów utrzymania służby egzekwującej opłaty. W dobrze zarządzanych miastach przy dworcach kolejowych kierowcy otrzymują na odwrocie kwitu za parkowanie samochodu: dziękujemy za sponsorowanie darmowego, strzeżonego parkingu dla rowerów. W ten sposób skłania się kierowców, by nie docierali do stacji z małych odległości (do 7 km) tylko przesiadali się na rowery.
- 3 1
-
2021-11-22 10:34
Ty oczywiście jeździsz rowerem. Spadaj (7)
- 13 13
-
2021-11-23 09:13
a ty oczywiście - dej mnie za darmo
korzystasz to płać!
- 0 0
-
2021-11-22 11:29
jeśli jeździ rowerem to nie konkuruje z Tobą o miejsce do parkowania (3)
ciekawe, czy potrafisz zrozumieć tę prostą prawdę. Najważniejszym źródłem frustracji użytkowników samochodów jest nadmiar innych użytkowników samochodów, zajmujących im "darmowe" miejsca do parkowania swoimi terenochłonnymi pojazdami. Jak widać, wielu kierowców ma trudności ze zrozumieniem tej prostej zależności.
- 10 4
-
2021-11-22 11:52
Nie kazdy ma do pracy (2)
W żabce tak jak ty po schodach w kapciach...albo rowerem jak przyrzucą do żabki obok w niedzielę....
- 4 7
-
2021-11-22 12:40
(1)
Nie kazdy mieszka pod Kartuzami, jak ty.
- 9 2
-
2021-11-22 16:09
Ale świnkę możemy na święta uchować
- 1 1
-
2021-11-22 11:23
To ty spadaj z centrum ze swoim samochodem.
- 7 12
-
2021-11-22 11:04
Może go po prostu stać
- 7 1
-
2021-11-22 08:34
No w końcu (14)
Tylko trzeba koniecznie uszczelnić SPP, bo w tej chwili to ser szwajcarski a parkingi kubaturowe zrobić bezpłatne tylko dla posiadaczy biletów okresowych na komunikację zbiorową tak jak jest w innych miastach.
- 59 49
-
2021-11-22 11:53
tylko niech jeszcze Gdynia dołączy do rozsądnych taryf
komunikacji miejskiej...
- 2 1
-
2021-11-22 11:17
paking dworzec glowny az sie prosi
- 1 2
-
2021-11-22 11:17
(2)
znaczy, postulujesz karnet miesieczny na wszystkie parkingi za 78 zeta? :D
- 5 0
-
2021-11-22 11:56
to chyba jest oczywiste (1)
jeśli celem jest ograniczenie ruchu samochodów w "centrum"...
Jednak nie jestem tak naiwny, aby sądzić, że samochody w "centrum" kogokolwiek obchodzą.
Tu chodzi jedynie o nabicie kabzy podmiotowi, który wyłoży kasę na ten parking... A następnie zarządowi miasta...
Bo nasze podatki to im się należą, jak psu micha...- 3 3
-
2021-11-22 12:45
Nie, nie nalezy ci sie praktycznie darmowe miejsce parkingowe blisko centrum. Nalezy ci sie dostepnosc parkingu w wezlach przesiadkowych typu petla w Karwinach, o ile masz bilet okresowy na komunikacje - ale za jakas niewygorowana kwote. W modelu, ktorego sie domagasz, miejsca parkingowe za 78 zł za miesiac zostana zajete przez pracujacych w promieniu 20 min, pieszo, ktorzy z zadnej komunikacji nie korzystaja.
- 4 2
-
2021-11-22 11:06
Niby czemu tylko bilety okresowe ? (2)
- 2 3
-
2021-11-22 11:57
aby ryczałtem nabić kabzę
miejskim spółkom
- 2 1
-
2021-11-22 11:56
Właśnie nalezy sie nam całodzienny parking za 3,80 ;))))
- 2 0
-
2021-11-22 09:35
A co takiego fajnego oferuje UM, aby zwabić kierowców w to chore miejsce.Są ciekawsze, wolne.
- 5 3
-
2021-11-22 09:04
(1)
Jak będzie miejsce parkingowe przy wzgórzu w cenie biletu miesięcznego to sam biorę trzy :-)
- 5 5
-
2021-11-22 10:13
Co za skromność.
Bierz wszystkie, to opylisz z dużą przebitką.
- 6 1
-
2021-11-22 08:54
Może jeszcze bezpłatne samochody? (2)
Musisz koniecznie samochodem pchać się do centrum, to płać.
- 9 24
-
2021-11-22 10:35
Kup ogrzewaną zadaszoną rikszę i mnie woź (1)
- 8 7
-
2021-11-22 11:06
Za kilka tysięcy słupków będziesz z buta poginał, hrabio
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.