- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (65 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (91 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (302 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Czytelniczka: dostałam mandat po miesiącach od nieprawidłowego zaparkowania
Czytelniczka dostała wezwanie do złożenia wyjaśnień kilka miesięcy po tym, jak otrzymała mandat za parkowanie przed Teatrem Muzycznym w Gdyni. - Moja wina. Przyjęłam mandat. Strażnicy bez ogródek poinformowali przy okazji, że zgłoszeń w formie e-maili jest tak wiele, że mój "czas oczekiwania na wezwanie" i tak jest bardzo krótki - relacjonuje w liście do naszej redakcji.
Po zlikwidowaniu przez miasto dużego parkingu przy ul. Zawiszy Czarnego i wprowadzeniu wielu ograniczeń w parkowaniu wokół obiektu kierowcy-widzowie szukają miejsc do zostawienia auta także tam, gdzie zakazują tego przepisy.
Ale to niejedyny problem, który przy okazji się pojawił. Pisze o nim nasza czytelniczka.
Akcja strażników miejskich przed Teatrem Muzycznym
Oto jej relacja:
Kilka miesięcy temu źle zaparkowałam przed Teatrem Muzycznym w Gdyni. Ktoś zrobił zdjęcie, a później wysłał je do straży miejskiej. Po kilku miesiącach otrzymałam wezwanie do złożenia wyjaśnień, gdzie dowiedziałam się jednak kilku rzeczy, które nie dają mi spokoju. Dlatego piszę list.
Strażnicy wytłumaczyli mi sytuację, przesłali zdjęcia, które otrzymali, i zaproponowali mandat, który przyjęłam.
Zapytałam, skąd taki poślizg pomiędzy zdarzeniem i wezwaniem, które otrzymałam. Strażnicy bez ogródek poinformowali że zgłoszeń e-mail jest tyle, że mój "czas oczekiwania na wezwanie" i tak jest bardzo krótki, a tego typu sprawy prowadzi już chyba każdy, kto tylko może, i mimo to końca nie widać...
Strażnicy są wzywani pod teatr, zamiast być w dzielnicach
Gdy poruszyłam temat podczas spotkania z przyjaciółkami, okazało się, że wszystko stanowi logiczną całość... Dowiedziałam się, że pracownicy i goście Teatru Muzycznego parkują "na zapałkę", gdzie tylko się da (również tam, gdzie się da, ale się nie powinno) i cyklicznie przychodzą do nich wezwania z gdyńskiej straży miejskiej.
Strażników trudno zauważyć w dzielnicach, pod szkołami czy w miejscach, gdzie warto kontrolować, co się dzieje, bo kto tylko może, "obrabia" zgłoszenia e-mail wysłane przez mieszkańców Kamiennej Góry, którym chyba przeszkadza sąsiedztwo Teatru Muzycznego.
Rozumiem, że nieprawidłowe parkowanie jest grzechem kierowców. Gdyby wszyscy parkowali dobrze, to nie trzeba byłoby tych zgłoszeń. Ale czy faktycznie tych spraw jest aż tak dużo? Czy miasto planuje coś zrobić z tym fantem (Nie znam się, ale może jakieś zmiany w ruchu czy w znakach? Kiedy to nastąpi?).
Nie pamiętam takich problemów w momencie, gdy działał parking przy Zawiszy Czarnego...
Co z miejscami do parkowania przy Teatrze Muzycznym?
Podczas rozmowy z koleżanką dowiedziałam się również, że pracownicy Teatru Muzycznego są zachęcani do parkowania przy Rivierze i dojazdu do teatru komunikacją zbiorową... Czy miasto postradało zmysły? Muzycy z gitarami mają o godz. 23 jeździć do Riviery po auto? Aktorzy po ściągnięciu makijażu po spektaklu mają iść po auto pod Rivierę?
Gdynia zachęca do zostawiania auta na parkingu pod placem Grunwaldzkim (wypełnionym całkowicie przy każdym spektaklu; gdy ktoś przyjedzie 30 minut przed spektaklem, to już musi obejść się smakiem) lub przy hotelu (z horrendalnymi stawkami i często zajętym).
Przypomnę tylko, że do Muzycznego nie przyjeżdżają wyłącznie mieszkańcy Gdyni, ale też innych miast... Ich miasto też kieruje pod centrum Riviera i zachęca do spaceru o godz. 22?
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-21 19:44
Teatr nie jest problemem (13)
Problemem sa kierowcy, ktorzy gdyby mogli to zaparkowaliby swoje fury na srodku sceny teatru (pracownicy jak i goscie). Prawo jest po to aby go przestrzegac - po to sa znaki drogowe i egzamin ze znajomosci kodeksu drogowego. Niestety Polak jak to Polak, zawsze wybierze parkowanie na dziko, obojetnie w jakim formacie, byle tylko uniknac oplat za
Problemem sa kierowcy, ktorzy gdyby mogli to zaparkowaliby swoje fury na srodku sceny teatru (pracownicy jak i goscie). Prawo jest po to aby go przestrzegac - po to sa znaki drogowe i egzamin ze znajomosci kodeksu drogowego. Niestety Polak jak to Polak, zawsze wybierze parkowanie na dziko, obojetnie w jakim formacie, byle tylko uniknac oplat za miejsce parkingowe..... druga strona medalu jest faktycznie taka, ze miasto zlikwidowalo cala mase parkingow na Skwerze Kosciuszki i przy plazy miejsckiej co niestety przesunelo problem w dzielnice mieszkalne ale to juz wlodarzy nie interesuje.....
- 177 211
-
2022-03-23 09:27
plasota
ty już się nie wymądrzaj, bo wszędzie czuć twoją antysamochodową propagandę
- 0 1
-
2022-03-22 20:24
Problemem jest ilosc miejsc parkingowych w calej Gdyni
- 0 0
-
2022-03-22 09:49
Prawo jest za słabe, kary za niskie. (1)
500PLN za pierwszy raz, 5000 za każdy kolejny w ciągu 5 lat. 100.000 za mataczenie.
Od razu się ludzie nauczą, również bogate cwaniaki z furami w leasingu.- 7 12
-
2022-03-22 12:56
Ja proponuję jeszcze 100 zł od głupich komentarzy.
- 16 3
-
2022-03-21 20:43
Tu nikt nie ma pretensji o mandat (8)
Tu są pretensje, że widzowie nie mają gdzie stanąć na czas przedstawienia
- 34 11
-
2022-03-22 11:40
ale nie rozumiem, parking podziemny pod centrum filmowym i przy hotelu podczas spektaklu są pełne?
Ja zawsze znalazłem miejsce na podziemnym gdy jechałem na spektakl do Muzycznego, moze ruch się na tyle zwiększył, że już parking pęka i ten przy hotelu?
- 9 0
-
2022-03-22 08:00
Przecież tam jest przynajmniej kilka parkingów w okolicy
skończcie już z tym mitem braku miejsc parkingowych w centrum. Wam się po prostu kilku kroków nie chce przejść.
- 27 23
-
2022-03-22 07:27
Mają gdzie (5)
Ale im się nie chce chodzić
- 25 26
-
2022-03-22 11:15
Nie. Nie mają gdzie. Jeszcze zaproponuj parking w Gdańsku na Jana z Kolna i dodaj "kierofczyka" - będzie komplet. (4)
- 9 8
-
2022-03-22 13:29
A obok na parkingu hotelowym?, noo ale trzeba płacić a większość chce za darmo. (1)
- 6 5
-
2022-03-23 09:03
Parking hotelowy powinien być dla gości hotelowych...
- 2 0
-
2022-03-22 11:22
Przy Batorym jest parking, przy Skwerze i wiele miejsc miejskich. (1)
To 5 minut pieszo. A "kierofczykiem" sam się nazwałeś, chyba coś boli?
- 8 7
-
2022-03-22 12:55
Przepraszam, ale Teatr Muzyczny
to nie kiosk ruchu i jako obiekt użyteczności o takiej charakterystyce powinien posiadać parking, nawet płatny, ale parking. Choćby dlatego, że korzystają z niego nie tylko Gdynianie, ale też ludzie, którzy jadąc do teatru, nie powinni być zmuszani do studiowania topografii miasta.
- 14 4
-
2022-03-21 20:18
Parking pod teatrem (20)
Ja z zasady bronie poczynań miasta. Ale tu uważam, że parking pod teatrem musi być. Choćby dla autokarów, bo wiele nich przyjeżdża do teatru z innych miast. Przeczytałem artykuł. Ci co w nim widzą narzekanie autorki na sytuację, nie potrafią chyba czytać ze zrozumieniem. Pani ma 100% racji. Wypad do teatru to wydarzenie. Jechać na to autobusem i
Ja z zasady bronie poczynań miasta. Ale tu uważam, że parking pod teatrem musi być. Choćby dla autokarów, bo wiele nich przyjeżdża do teatru z innych miast. Przeczytałem artykuł. Ci co w nim widzą narzekanie autorki na sytuację, nie potrafią chyba czytać ze zrozumieniem. Pani ma 100% racji. Wypad do teatru to wydarzenie. Jechać na to autobusem i wracać nie wiadomo jak po 23 to żenada. Oczywiście, że można. Jak ktoś lubi. Można też wydać na taksówkę. Można zaparkować za kasę, ale miejsc jest za mało. Niestety, miasto, mając jedyny znany w Polsce obiekt kultury, dało d... w tym przypadku
- 395 27
-
2022-03-22 19:41
Kierowca autokaru może wysadzić widzów pod teatrem
i odjechać na parking gdzieś dalej
- 0 0
-
2022-03-22 08:13
(2)
No i jest - podziemny parking pod Placem Grunwaldzkim. Tylko korzystać ale tam trzeba zapłacić no a na dokładke dojść 100 metrów.
- 6 8
-
2022-03-22 13:29
Brak miejsc na parkingu podziemnym (1)
Na tym podziemnym parkingu stałe brakuje wolnych miejsc. W zeszłym tygodniu dwukrotnie stałam w kolejce samochodów oczekujących na możliwość zaparkowania.
- 3 2
-
2022-03-22 19:46
Kłamstwo.
Tam zawsze są wolne miejsca.
- 1 3
-
2022-03-21 21:32
Jest (3)
199 miejsc pod filmówką i ponad 50 naprzeciwko teatru.
- 10 10
-
2022-03-22 09:19
I jeszcze parkingi pod i przed Batorym. Doprawdy, to JEST dystans do przejścia.
- 7 6
-
2022-03-21 21:57
a w teatrze 1500 miejsc na widowniach (1)
- 21 8
-
2022-03-21 22:33
jakoś nie widzę pod stadionem 5 tys. miejsc, w żadnym mieście
a obok jeszcze hala i galeria handlowa
- 13 4
-
2022-03-21 20:48
(3)
Sa tutaj rozne watki. Pierwszy to parkowanie pojazdow swiadomie lamiac kodeks drogowy co czyni cala masa kierowcow. No coz, prawo jest prawem, trzeba sie do niego stosowac - bez roznicy czy jest to prawo drogowe czy inne np kryminalne. Nie jest argumentem tlumaczenie, ze ktos nie widzial znaku albo nie wiedzial co on oznacza - chyba wszyscy zdawali
Sa tutaj rozne watki. Pierwszy to parkowanie pojazdow swiadomie lamiac kodeks drogowy co czyni cala masa kierowcow. No coz, prawo jest prawem, trzeba sie do niego stosowac - bez roznicy czy jest to prawo drogowe czy inne np kryminalne. Nie jest argumentem tlumaczenie, ze ktos nie widzial znaku albo nie wiedzial co on oznacza - chyba wszyscy zdawali egzamin na prawo jazdy? Drugi watek to tzw "lansowanie" sie w teatrze....przedstawienie to nie bal sylewstrowy...nie trzeba sie eksponowac w garniturach i szpilkach, wystarczy normalny stroj. A w normalnym stroju mozna dojsc na piechote 15-20 minut lub dojechac komunikacja do teatru...Trzecia sprawa to eliminacja parkingow przez UM no i brak egzekwowania parkowania na dziko poza "specjalnymi strefami"...masakra...eliminacja parkingow tylko przeniosla i nasilila problem w dzielnicach mieszkalnych sasiadujacych ze Skwerem, plaza i teatrem, nie zlikwidowala natomiast natezenia ruch w srodmiesciu a takie mialy byc powody....wiec wine za zaistniala sytuacje (brak odpowiedniego zaplecza parkingowego, brak egzekwowania parkowania na dziko, brak kompleksowego planu dla zmniejszenia natezenia ruch samochodowego) ponosi UM. Kierowcy parkujacy na dziko robia to z pelna swiadomoscia liczac ze tym razem im sie uda bo inni tez tak parkuja...tyle w temacie.
- 9 19
-
2022-03-22 10:42
Lansowanie?? (2)
No jakoś do teatru wypada być ubranym elegancko. Normalnie ubranym to sobie do znajomych na kawę można iść. I powinien być dostępny parking dla gości, nawet za dopłatą do biletu.
- 13 1
-
2022-03-22 11:58
(1)
A niby dlaczego? Wyjscie do teatru to jakies wykwintne wydarzenie? Zobacz jak chodza ludzie poubierani do teatru na zachodzie i jak daleko do tego teatru maja....nierzadko po 1,5 godz przemieszczjac sie roznymi srodkami kommunikacji.....na galowo to teatru w Polsce to taki sam przezytek komunistyczny jak chodzenie na galowo w niedziele do kosciola.. :)
- 1 12
-
2022-03-22 13:02
Obawiam się,
że kąpiel choćby raz w tygodniu, to też może być dla Ciebie komuszy przeżytek.
A jak "na zachodzie" zaczną zupę z nocników jadać, to z ochotą dołączysz?- 7 2
-
2022-03-21 20:46
opłaty za dostępne - liczne miejsca do parkowania są za niskie (7)
Gdyby były wyższe, można byłoby pomyśleć o taksówce. Dlaczego Smoczek nie zauważa, że do teatru można przyjechać spod RIviery taksówką?
- 10 39
-
2022-03-21 22:51
(6)
Mam jechać własnym autem, żeby potem brać Taxi i płacić podwójnie, bo przecież w Riwierze też muszę zapłacić i z tym się zgadzam, płatny parking jest ok, ale już dojazd do teatru Taxi, nie:((
- 20 5
-
2022-03-21 23:15
Wez taxi spod domu (5)
Więcej niż bilet do teatru na pewno cię nie wyjdzie.
- 11 26
-
2022-03-22 06:58
(4)
Szczególnie Taxi z Wejherowa, Gdańska, Kartuz... Na pewno nie wyjdzie drożej.
- 16 7
-
2022-03-22 09:18
o matko gwe i gka w natarciu
do kina samochodowego musicie jezdzic. tam wjezdzacie prawie pod sam ekran
- 7 10
-
2022-03-22 08:14
Właśnie z Wejherowa najtrudniej dojechać a parkowac najlepiej w wejściu bo blisko.
- 0 3
-
2022-03-22 08:02
To przyjedź SKM jak ci drogo (1)
- 5 14
-
2022-03-22 12:59
Ty, pyskaty
Tak ciężko zrozumieć, że jak człowiek idzie do teatru, to idzie do teatru, a nie na spacer lub maraton miejski?
- 12 2
-
2022-03-21 16:06
Zaskoczenie? (23)
Mandat po kilku miesiącach to nic nowego, czas ścigania za wykroczenia wynosi 1 rok a jeżeli sprawa trafi do sądu to przedłuża to postępowanie o kolejny rok. W takim przypadku bardzo trudno wywinąć się od kary. Trzeba patrzeć jakieś się parkuje albo płacić za swoje błędy
- 124 132
-
2022-03-22 15:32
mandat po roku?! Taki mandat od samego początku obarczony jest wadą prawną! (2)
Po upływie 60 dni od momentu ustalenia sprawcy wykroczenia funkcjonariusz nie może wystawić mandatu! Co najwyżej policja (a nie jakaś tam straż miejska czy gminna) może w takiej sytuacji wystąpić z wnioskiem o ukaranie sprawcy do sądu.
Generalnie karalność wykroczenia ustaje, jeśli od dnia jego popełnienia upłynął rok, chyba że zostało w tymPo upływie 60 dni od momentu ustalenia sprawcy wykroczenia funkcjonariusz nie może wystawić mandatu! Co najwyżej policja (a nie jakaś tam straż miejska czy gminna) może w takiej sytuacji wystąpić z wnioskiem o ukaranie sprawcy do sądu.
Generalnie karalność wykroczenia ustaje, jeśli od dnia jego popełnienia upłynął rok, chyba że zostało w tym okresie wszczęte postępowanie. W takiej sytuacji karalność ustaje po 2 latach od zakończenia tego okresu (w tym czasie musi się zakończyć CAŁE postepowanie , np z ew sprawą w sądzie i ew odwołaniami).
Jest jeszcze inna kwestia, a mianowicie wymagany w postępowaniu mandatowym brak wątpliwości co do osoby sprawcy. Oznacza to, że organ procesowy ma pewność co do personaliów osoby, która dopuściła się czynu. A w takim przypadku jak tu jest to z założenia wątpliwe (nie ma pewnosci kto kierował autem). Stąd też, te głupie pisma żądające przyznania sie do winy, które to same w sobie świadczą o tym, że postępowanie mandatowe jest juz obarczone wadą prawną od samego początku.- 0 2
-
2022-03-22 19:54
Tu nie ma żadnych wątpliwości. (1)
Pani się przyznała. Co ma to powiesz geniuszu prawa.
- 0 0
-
2022-03-23 09:54
ano to, że masz problemy z czymś co się nazywa logika
Postępowanie mandatowe jest postępowaniem uproszczonym i w związku z tym ustawowo (art 97kw) wymagana jest pewność co to tego kto popełnił wykroczenie. I art 97 mówi kiedy tą pewność mamy. Tylko wtedy postępowanie mozna prowadzić w trybie postępowania mandatowego. Wysyłanie pytania "czy to pani kierowała autem?" z założenia skazuje postępowanie na sprzeczność z art 97 kw.
- 0 0
-
2022-03-22 15:21
mandat po roku?
- 0 0
-
2022-03-22 10:39
Mandat za parkowanie
Do 3 lat od daty zdarzenia
- 0 2
-
2022-03-21 21:26
(4)
Zaraz znowu bedzie historia,że Pani parkowała podczas gdy mąż był umierajacy w szpitalu
- 6 12
-
2022-03-22 08:49
Pieniacz
Jesteś chory , daj się leczyć
- 0 1
-
2022-03-21 23:13
spektakl już trwał a pani nie mogła znaleźć miejsca parkingowego
- 3 2
-
2022-03-21 22:54
(1)
Ty się naucz czytać ze zrozumieniem wrrr, kobieta od razu przyznała się do błędu więc o co ci chodzi?
- 9 3
-
2022-03-21 23:14
no tak i to jest powód aby przyleźć z tym do internetu
- 3 8
-
2022-03-21 19:03
oj chyba dłużej ,rok to na podjęcie czynności od momentu ujawnienia
- 3 0
-
2022-03-21 19:02
(2)
do mnie przyszło wezwanie za brak opłaty parkingowej z Krakowa po 4.5 roku, tam SM czeka prawie do końca ustawowego terminu i wtedy wysyła wezwanie tak by nie było możliwości odwołania się, to było z 10 lat temu, mandat był 50 zł a odsetki 8 zł zapłaciłem bez jąkania się i wylewania żalów po internetach
- 7 11
-
2022-03-21 19:47
wstydź się (1)
prawdziwy Gdynianin poszedłby z tym do gazety
- 15 5
-
2022-03-22 10:52
Ciekawe do jakiej?
skoro wszystkie są karmione przez miasta. Kto będzie kąsał rękę, która karmi
- 1 1
-
2022-03-21 18:47
GŁOS (2)
Zasadniczo trzeba konsekwentnie wybierać dobre władze , Gdynia już nie jest nr 1 do życia i nie wiem chyba staje się miastem prowincji i to mówią lidzie którzy tu często bywali
a co do patrzenia i błędów to typowi klakierzy- 12 6
-
2022-03-21 19:46
Wejherowo lepsze (1)
bo je mcdonald i parking na passata :)
- 12 6
-
2022-03-21 20:51
Kaszebe goorke biero
Alutka taka , to pierwsze co mi się nawija w tasiemce. Ona i on ulungli dzieci. Nieziemskie.
- 2 3
-
2022-03-21 16:29
zaskoczenie , kto nuby po roku bedzie pamietal jak w tym konkretnym momencie parkowal (5)
- 21 15
-
2022-03-21 16:34
(4)
spokojnie, zobaczy zdjęcie to przypomni sobie :)
- 24 25
-
2022-03-21 17:58
i to ma być jedyny dowód, zdjęcie z komórki (3)
- 14 11
-
2022-03-21 19:33
Dowody ocenia sąd.
- 13 4
-
2022-03-21 18:44
Tak, w dodatku wystarczający (1)
- 19 10
-
2022-03-21 21:59
nie wystarczający !!!
wystarczający tylko jak się przyznasz. Cyfrowe zdjęcie nie jest żadnym dowodem przed sądem, możliwość edycji czy wręcz wygenerowania jest praktycznie nieskończona.
- 15 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.