• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie "na dwa palce" blokuje tramwaje

MKo
26 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Dodatkowe oznakowanie, wygrodzenie słupkami, a może likwidacja kłopotliwych miejsc postojowych - na razie nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecyduje się Zarząd Transportu Miejskiego. Musi jednak znaleźć się sposób na wyeliminowanie problem parkujących pojazdów zbyt blisko torowiska, co paraliżuje ruch tramwajów na ul. Wolności.Mapka w Nowym Porcie.



Zdarzyło ci się parkując zablokować kogoś innego?

O parkowaniu "na dwa palce" nasi czytelnicy informowali w niedzielę w Raporcie z Trójmiasta. Zaparkowane na skraju chodnika i jezdni auto znalazło się zbyt blisko przebiegającego tuż obok torowiska tramwajowego, co zablokowało ruch na ul. Wolności.

To dość newralgiczne miejsce, bo odcinek torowiska przebiega blisko krawędzi jezdni i chodnika z wyznaczonymi miejscami postojowymi. W dodatku prowadzi w kierunku zajezdni w Nowym Porcie i stanowi fragment pętli, na której tramwaje linii 3, 5, 7 i 10 zawracają w kierunku Brzeźna i centrum Gdańska.

Zaparkowane auto wstrzymało ruch tramwajów na pół godziny



Na miejscu pojawili się pracownicy nadzoru ruchu, którzy przez megafon nawoływali kierowcę niewłaściwie zaparkowanego pojazdu. Ten o kłopocie, jak sprawił pasażerom, zorientował się po kilkudziesięciu minutach. Wstrzymanie ruchu trwało co najmniej od 18:46, gdy przesłano wideo do Raportu do 19:12, gdy oficjalnie przywrócono ruch tramwajów.

Podobny problem - dokładnie w tym samym miejscu - wystąpił na początku roku. Wówczas również zaparkowany zbyt blisko torowiska samochód wstrzymał ruch tramwajów.

Sprawą zajmie się komisja ds. bezpieczeństwa



Kłopotliwym miejscem i rozwiązaniami problemu zajmą się gdańscy urzędnicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo i organizację ruchu.

- Problem jest znany pracownikom ZTM w Gdańsku - zapewnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM. - W związku z tym temat zostanie skierowany na Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego przy Miejskim Inżynierze Ruchu, gdzie wspólnie będziemy poszukiwać rozwiązania tej sytuacji.

Słupki czy likwidacja miejsca?



Wiążące decyzje więc jeszcze nie zapadły, ale pole manewru urzędników nie jest duże. Pod uwagę wzięte zostaną za pewne rozwiązania już stosowane w podobnych przypadkach, począwszy od dodatkowego oznakowania poziomego (dodatkowa linia wzdłuż krawężnika, której nie może przekroczyć zaparkowany pojazd), przez wygrodzenie miejsc postojowych słupkami, aż po likwidację miejsc powodujących utrudnienia w ruchu tramwajów.
MKo

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (221)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane