• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie przy Ergo Arenie po nowemu

Maciej Korolczuk
1 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Od przyszłego roku na parkingu przy Ergo Arenie zacznie obowiązywać nowy system parkingowy, który ma usprawnić ruch samochodów podczas dużych imprez w hali na granicy Gdańska i Sopotu. Od przyszłego roku na parkingu przy Ergo Arenie zacznie obowiązywać nowy system parkingowy, który ma usprawnić ruch samochodów podczas dużych imprez w hali na granicy Gdańska i Sopotu.

Od nowego roku Ergo ArenaMapka zamierza wprowadzić nowy system parkowania, by usprawnić obsługę kierowców podczas imprez odbywających się w hali. W środę wieczorem na granicy Gdańska i Sopotu odbyła się gala Stand-up, która na kilka godzin sparaliżowała ruch na Żabiance i Przymorzu, na co mocno narzekali w Raporcie mieszkańcy obu dzielnic. Czy nowy system ograniczy tego typu sytuacje? W czwartek wieczorem list do prezydent Gdańska wystosowała rada dzielnicy.



Jaki system parkowania najlepiej sprawdziłby się przy Ergo Arenie?

Do zmiany systemu parkingowego zarządca Ergo Areny przygotowuje się od kilku miesięcy. Konkurs lub przetarg (wciąż nie podjęto decyzji, w jakiej formule odbędzie się postępowanie) na dostawę nowej infrastruktury ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, by nowe zasady parkowania i płacenia za postój mogły zacząć obowiązywać od początku 2022 r.

Dotychczas mieszczący 700 aut i ok. 15 autokarów parking był ogólnodostępny i darmowy, przez co w zupełności zaspokajał zapotrzebowanie na wolne miejsca postojowe w dzielnicy.

Płacić trzeba było tylko podczas imprez (wjazd na parking to koszt 30 zł dla samochodów osobowych i 50 zł dla autobusów). Latem z parkingu do centrum Sopotu parkujących tu turystów od kilku lat wożą z kolei elektryczne meleksy.

Latem pod Ergo Areną funkcjonuje eko-parking, z którego kierowcy wożeni są do centrum elektrycznymi meleksami. Latem pod Ergo Areną funkcjonuje eko-parking, z którego kierowcy wożeni są do centrum elektrycznymi meleksami.
Wkrótce ma się to zmienić. Ergo Arena na razie nie zdradza, czy na parkingu staną parkometry (analogicznie jak w miejskich strefach płatnego parkowania), czy szlabany (wówczas system bardziej przypominałby rozwiązania stosowane np. na lotnisku czy parkingach przy galeriach handlowych).

- Analizujemy oferty, które spłynęły od potencjalnych wykonawców zadania, a więc podmiotów, które mogłyby zamontować wspomniane elementy. Realizacja tematu przewidziana jest na ostatni kwartał br. Celem zaplanowanego zamówienia jest usprawnienie działania parkingu, umożliwienie zdalnych płatności i zwiększenie komfortu kierowców korzystających z przestrzeni przy ERGO ARENIE zarówno w dni imprezowe, jak i na co dzień. W związku z powyższym jesteśmy też w stałym kontakcie ze stosownymi jednostkami miejskimi - mówi Aleksandra Golec, manager ds. komunikacji i PR operatora Ergo Areny.

Za parking przy Ergo Arenie zapłacisz kartą



Środowy paraliż Żabianki i Jelitkowa



Zmian zasad parkowania przy hali oczekują nie tylko jej właściciele i zarządcy, ale też jej bezpośredni sąsiedzi, czyli mieszkańcy Żabianki, Jelitkowa, Przymorza i Dolnego Sopotu, którzy przez trwającą pandemię zdążyli się już odzwyczaić od imprez masowych w hali i samochodów parkujących - dosłownie - pod ich oknami.

19:44 29 WRZEśNIA 21 (aktualizacjaakt. 30 WRZEśNIA 21 07:44)

Paraliż Przymorza, Oliwy i Żabianki przed galą Stand Up (121 opinii)

Proszę redakcję Trójmiasto do zainteresowania się tematem Ergo Areny, tzn paraliżem Żabianki, dewastacją zieleni przez parkujące samochody oraz paraliżem Oliwy i Przymorza
Proszę redakcję Trójmiasto do zainteresowania się tematem Ergo Areny, tzn paraliżem Żabianki, dewastacją zieleni przez parkujące samochody oraz paraliżem Oliwy i Przymorza


W środę wieczorem w hali odbyła się gala Stand-up, przed którą ulice dojazdowe, chodniki, miejsca postojowe, a nawet trawniki zalały samochody kierowców, którzy nie zdążyli wjechać na parking pod samą halę albo chcieli uniknąć opłat za parkowanie.

W tym samym czasie sfrustrowani mieszkańcy pisali w Raporcie o "paraliżu ruchu na Żabiance" i dewastacji zieleni przez parkujące samochody oraz dopytywali, po co są im wydawane identyfikatory dla mieszkańców, skoro i tak nie mogą zaparkować pod domem, a służby nie reagują na łamanie przepisów.

1200 aut uczestników gali, a miejsc tylko 1 tys.



- Zakładamy, że wprowadzenie systemu parkingowego nie będzie miało wpływu na to, ilu kierowców korzystać będzie z przestrzeni udostępnianych przez operatora obiektu. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że parkingi mają pełne obłożenie przy dużych imprezach. Wraz z wprowadzeniem nowego systemu chcemy zapewnić bardziej płynny dojazd na parking, ponieważ na wjeździe nie będą pobierane opłaty. Na imprezy do hali dotrzeć można gdańską i gdyńską komunikacją miejską, lokalizacja pozwala na komfortowe dojazdy na imprezy tramwajami, autobusami, trolejbusami oraz pociągami SKM i do takich wyborów gorąco namawiamy widzów udających się do Ergo Areny - dodaje Golec.
Jak dodaje, do dyspozycji uczestników środowej imprezy operator hali udostępnił trzy parkingi: P2 przy hali na około 700 miejsc, parking przy ul. Łokietka na około 200 miejsc oraz dodatkowy parking na ul. Pomorskiej na około 100 aut.

- W związku ze środową galą na parkingach, którymi dysponowaliśmy zaparkowanych zostało około 1200 pojazdów. Przy każdej imprezie współpracujemy i zapewniamy we współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku i policją: asystę policji (ruch drogowy) oraz straży miejskiej. O ile przy wydatnej pomocy policji w zakresie regulowania ruchem pojazdów mamy wpływ na dojazd samochodów do parkingów, o tyle parkowanie samochodów poza wskazanymi powyżej dedykowanymi miejscami parkingowymi nie jest już w naszej gestii. Osiedla i parkingi wokół obiektu są odpowiednio oznakowane i zakazują wjazdu pojazdom, które nie mają stosownych uprawnień - tłumaczy Golec.
Zarządca obiektu szacuje, że dostawa nowego systemu parkingowego będzie kosztować ok. 130 tys. zł. Postępowanie zaplanowano na czwarty kwartał tego roku, a wdrożenie na początek 2022 r.

Interwencja rady dzielnicy



W odpowiedzi na środowe problemy mieszkańców, w czwartek głos zabrała Rada Dzielnicy Żabianka Wejhera Jelitkowo Tysiąclecia.

- W reakcji na wczorajszy rekordowy zalew aut wjeżdżających i parkujących gdzie popadnie, brak wsparcia służb oraz brak odzewu na nasze prośby o interwencje, jutro [tj. w piątek-red.] dostarczymy do UM załączone pismo. Jesteśmy na równi z Wami wszystkimi wzburzeni i sfrustrowani, tym bardziej że problem nie jest nowy i najwyraźniej nasze wcześniejsze apele nie robią już na nikim wrażenia, nic się nie poprawia, a wczoraj wyraźnie nastąpiło pogorszenie. Nie ma zgody na dalsze ignorowanie naszego problemu - napisali radni.
W liście do prezydent Gdańska wskazują, że ostatnia impreza nie została zabezpieczona przez policję i straż miejską, przez co kierowcy dosłownie rozjechali ich dzielnicę. Zaproponowali też pilne spotkanie przedstawicieli mieszkańców ze służbami, władzami miasta i operatorem Ergo Areny, podkreślając jednocześnie, że jeśli powzięte działania nie przyniosą skutku wówczas "mieszkańcy wezmą sprawę w swoje ręce".

Pismo skierowane do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Pismo skierowane do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.




Czym najszybciej i najwygodniej dojechać do Ergo Areny?

SKM Szybka Kolej Miejska

ROZKŁAD JAZDY



Przystanek Sopot Wyścigi (dojście ulicami Polną i Łokietka - 15 min)
Przystanek Gdańsk Żabianka (dojście ulicami Subisława i Rybacką - 10 min)

Tramwaj:

ROZKŁAD JAZDY



nr 2 - przystanek Gospody/Pomorska
nr 8 - przystanek Osiedle Wejhera
nr 6 - przystanek Osiedle Wejhera
nr 11 - przystanek Gospody/Pomorska

Autobus
nr 185 - przystanek Polna (Sopot)
nr 227 - przystanek Pomorska (Gdańsk)
nr 148 - przystanek Gospody (Gdańsk)
nr N12 - przystanek Gospody (Gdańsk)
nr N13 - przystanek Gospody (Gdańsk)

Trolejbus

ROZKŁAD JAZDY



nr 31

Wydarzenia

Please, stand-up! (1 opinia)

(1 opinia)
59 - 149 zł
stand up

Miejsca

Opinie (204) 6 zablokowanych

  • (1)

    Ceny za parkowanie to kosmos,nie dziękuję.Podjadę skmką.Jak mam bilet na imprezę to parking powinien być free.

    • 67 16

    • I o to chodzi byś jeździł SKM

      • 21 2

  • (3)

    Parking jest za mały...impreza na 1000 osób a jak policzymy obsługę,to że część rodzin jedzie na 2 albo 3 auta robi się kongo moi drodzy.Zbudować na 5000 miejsc z opłatą 2 zł za wieczór i problem rozwiązany.Ave!

    • 10 39

    • Gdzie zbudować trolu?

      • 17 2

    • No to zbuduj

      • 12 1

    • I do tego tunel z Gdyni i Gdańska od razu pod ergo.

      • 8 0

  • drogi bilet i jeszcze 30 za parking (5)

    zróbcie po 100 i problem ciasnych parkingów się rozwiążę

    • 51 11

    • (3)

      cene biletu ustala firma ktora sobie hale wynajmie i organizuje wydarzenie - moze byc disco polo za 30 zlotych bo tyle jest warte a moze byc topowy zespol rockowy za 500. Sprawa organizatora, jego ryzyko finansowe. Co do drogiego parkingu. Ergo ma pod soba ogromny parking ktory musi serwisowac - odsniezanie, koszenie, mycie, naprawa dziur, podatek od nieruchomosci etc. Rownie dobrze moze tam hale postawic z ktorej wieksza kase wyciagnie. Ten parking zarabia TYLKO na imprezach, i to nie wszystkich. Czy 3 dychy za 4 godziny stania to duzo? To jest tyle co nic.

      • 12 5

      • dużo (2)

        co mnie obchodzi że przez 3/4 roku nie zarabiają ?
        To w okresie gdy zarabiają mają kosić ?
        Jak restauracje po lockdownie - rezerwacje ? tak ale tylko od +20 osób z wykupionymi posiłkami za min 120 zł od osoby. A jak chce dla 10 osób ? Szukaj dalej albo płać 2.5 koła

        • 4 6

        • Raczej mało (1)

          , a skoro kogoś nie stać to niech nie korzysta z samochodu. Zawsze można korzystać z komunikacji miejskiej. Zresztą do tego trzeba dążyć, aby ludzie w miastach przestali korzystać z samochodów. W Polsce te samochody to jest jakaś choroba psychiczna. Zamożni ludzie w Berlinie, Nowym Jorku czy Londynie mogą korzystać z komunikacji publicznej. Polak nie może. Musi poruszać się wszędzie swoim samochodem, najczęściej w złym stanie technicznym i najczęściej łamiąc przepisy. Polak Pan, kto mu zabroni? Najlepiej 300 m do sklepu też jechać samochodem.

          • 3 3

          • uogólnianie opinii nie odzwierciedla rzeczywistości

            mentalne przyspawanie wielu ludzi do foteli samochodów występuje nie tylko w Polsce.

            • 0 0

    • Nie masz kasy na bilet to nie jedz samochodem

      A nie potem parkujesz na osiedlach

      • 15 4

  • Proponuje więcej spowalniaczy na wyjeździe przez Żabiankę,,,, (21)

    A wystarczyło się zgodzić na wydłużenie dwóch pasów Chłopskiej. Drożność takiej drogo byłaby z pewnością 4-5 X większa jak obecna dróżka.

    Rada Dzielnicy i Mieszkańcy nie rozumieją że brak szerokiej normalnej ulicy sam przyczynia się do gigantycznych korków. Zamiast wszystko rozładować się w 30 min i po sprawie to przez swoją głupotę maja godziny aut stojących w korku z włączonymi silnikami.

    Rondo przy Zwyciestw/Niepodległości nie jest w stanie odebrać więcej samochodów. To chyba aczywiste. Tak wiec niech dalej mieszkańcy Żabianki sprzeciwiają się rozbudowie ulicy. W końcu mentalnie żyją na wsi. Tyle że w blokach.

    • 79 46

    • "A wystarczyło się zgodzić na wydłużenie dwóch pasów Chłopskiej" (3)

      Oraz na poszerzenie Gospody.
      Ale nieeee...nieeee!! oto krzyk leśnych dziadków i babć. Bo samochody!! Bo bendom kopcić! A teraz kopcą jeszcze bardziej, bo ciągle tam jest korek. Oto logika leśnych dziadków i babć :D

      • 28 16

      • wystarczy karać parkujących na chodnikach, po samym zdjęciu (2)

        tysiak tu, tysiak tam. Mam 38 lat i wieśniaków w swoich biedasamochodzikach, parkujących na całym chodniku, nienawidzę. Wracaja na mazury

        • 16 7

        • Ale to nie ci z mazur

          To tutejsi ,dzbanku

          • 8 5

        • A kolega rodzinnie rodowity Niemiec czy napływowy zza buga?

          • 0 3

    • To jest artykuł o parkowaniu

      korki były by znacznie mniejsze gdyby nie było takiego bajzlu z parkingami

      • 6 5

    • Bingo, to lokalini mieszkańci i spółdzielnie oprotestowali poszerzenie odcinka od ronda (Ergo) do skrzyżowania Pomorska/Chłopska. To niech mają teraz to co mają...

      • 21 14

    • (6)

      Można było też podciągnąć tramwaj pod Ergo Arenę, ale leśne dziady też były przeciwne.

      • 17 8

      • (1)

        kazdy kolejny pas determinuje wieksze korki. Widac to po kazdej arterii w trojmiescie.

        • 14 6

        • Ta ulica jest wieczenie zakorkowna. Jak jest impreza to osiąga apogaum. Rozwiązaniem prolbemu był by patrol który kierował by ruchem na skrzyozwaniu Pomorska/Chłopska/Gospody.
          i drugi na rondzie Zwycięstwa/Grunawaldzka. Wieczorami dużo mniejszy ruch jest w osi Pomorska-Pomorska, czy Chłopska-Pomorska. Ale przez to że nikt nie kieruje tam ruchem to na zielonym przejeżdza 5-6 samochodów a reszta czeka na zielone. Jak kiedyś policja się przyłożyła do kierowania tam ruchem to chyba po którymś meczy polaków w siatkówkę korek był rozładowany w 15 minut.

          • 12 4

      • (2)

        Za czyje pieniądze i po co?

        Ergo Arena pokryłaby koszty budowy torowiska i późniejszego utrzymania pustych przez większość czasu kursów?
        Żeby obsłużyć od czasu do czasu dojazd niewielkiej ilości osób bezpośrednio pod halę?

        Przecież teraz od przystanku tramwajowego przy Pomorskiej do ekoparkingu przy Ergo jest jakieś 600-700m. 10 minut spacerem. To raczej nie przekracza możliwości większości ludzi.

        • 18 4

        • (1)

          Sam sobie idź te 700m odprowadzając dzieci do przedszkola albo babcię do szpitala i to jeszcze z zakupami. A sorki, nie płyta gra. Sam sobie idź jak nie jesteś dość ważny i masz tyle czasu. Tak lepiej? :-)

          • 4 18

          • No tak... :-)

            • 3 1

      • U ciebie pod domem pociagniemy tramwaj

        Ok?

        • 3 5

    • taak, wteyd nie parkowaliby za darmoszke na chodnikach

      widze znow chlopski rozum w ataku, ze im wiecej asfaltu i szersze ulice , to mniej korków. Co nie jest prawdą, bo wtedy szybciej zjechaloby wiecej samochodow i bardziej sie zapchalo

      • 15 3

    • (5)

      Mieszkańcy Żabianki zostali na siłę uszczęśliwieni halą na granicy Gdańska i Sopotu.
      Specyfika ulicy Gospody przed lata była taka, iż stanowiła ona niemal osiedlową drogę oddzielającą dwie spółdzielnie: Osiedle Wejhera i Osiedle Młodych.
      Tą ulicą poruszali się niemal wyłącznie mieszkańcy i autobus dojeżdżający do SKM Żabianka.

      Dlaczego teraz mieszkańcy osiedla mają się godzić, żeby przez środek osiedla poprowadzić im czteropasmową drogę, jedynie ze względu na okazjonalne imprezy w hali której nie chcieli?

      Skończy się tak, że wjazd na osiedle zostanie ograniczony szlabanami i będzie jak na wielu innych nowych osiedlach. Wjazd tylko dla mieszkańców. Miejskie getto.

      • 21 8

      • (2)

        Ta droga od początku była zaplanowana jak przelotowa więc czas kiedy była osiedlówką to była niejako promocja. Czy mieszkańcy Żabianki nie jeżdżą innymi ludziom pod oknami?

        • 12 7

        • Od początku? Czyli od kiedy i przez kogo?

          Według ciebie przelot dokąd miał prowadzić?

          • 11 3

        • budowanie "przelotowych" ulic w mieście kończy się paraliżem komunikacyjnym

          bez sensu

          • 1 0

      • Krzysiu pamiętaj, że Gospody będąc "drogą osiedlową"... (1)

        ... nie miała przedłużenia (cywilizowanego) przez Łokietka, jak również nie było Drogi Zielonej. Ruch odbywał się Gospody-Rybacka-Subisława i faktycznie wtedy tamtędy jeździli tylko mieszkańcy i zabłąkani przybysze.

        • 0 1

        • Ile pasów ma Łokietka? Tyle samo co Gospody.

          Przelotówka to Grunwaldzką i ją trzeba udrażniać zamiast likwidować pasy.

          • 2 0

    • problemem nie są zbyt wąskie ulice. Problemem jest nadmiar samochodów.

      Żadne miasto poszerzające jezdnie swoich ulic dla samochodów nie rozwiązało problemu zakorkowania ulic i skrzyżowań w godzinach szczytu lub dojazdów na imprezy. Tylko radykalne postawienie na poprawę połączeń lokalnej kolei miejskiej oraz poprawę dostępu do jej stacji dla pieszych i rowerzystów może poprawić sytuację.

      • 1 0

  • Kapitalisto mily

    30 zl za parkowanie by czekac na wjazd 40 min a potem wyjechac juz jak sa wszyscy w domu. To super sprawa naprade podziwiam

    • 35 6

  • Chwilka...nie chwytam tej logiki. Płatny parking ma zapobiec korkom i parkowaniu pojazdów na osiedlach wokół? (9)

    Ktoś mi to wyjaśni? Bo na 1000% każdy kto miałby zapłacić cokolwiek za parking (szczególnie na co dzień, bez imprez), to pojedzie tam, gdzie opłat nie ma, czyli na najbliższy darmowy parking, chodnik, trawnik. Zastawi wjazd, dojście do śmietnika, klatki. Utrudni ruch i spowoduje zagrożenie. Coś pominąłem? A służb jak nie było tak nie ma.

    • 115 8

    • (6)

      A gdzie Ty widzisz logikę w działaniach "usprawniających" poruszanie po Gdańsku? Chyba nie w spowolnieniu Grunwaldzkiej... albo jakichś dziwnych na niej zwężeniach... To jest zawracanie kota ogonem pseudoekologii... Drogi są po to, by sprawnie się po nich przemieszczać, a komunikacja publiczna ma zachęcać do siebie. (a teraz mam tylko kije)

      • 26 4

      • (4)

        Komunikacja mająca zachęcać to takie puste hasełko na które można się powołać jak jest się przyklejonym do samochodu. Zawsze można powiedzieć że nie zachęca dostatecznie i dokładać wymagań.

        • 5 7

        • Jeśli "komunikacja ma zachęcać" to i ty skorzystasz na poprawie jakości komunikacji miejskiej, a jeśli "miasto ma zmuszać do komunikacji miejskiej" to i ty na tym stracisz. Jak wolisz.

          • 5 1

        • Komunikacja miejska dobra czy zła ? (2)

          Odpowiedź jest banalnie prosta.
          dobra komunikacja miejska to taka z której na co dzień korzystają władze danego miasta.
          Jeżeli Komunikacja miejska jest dobra korzysta z niego Burmistrz, Starosta, Prezydent jego zastępcy, radni. Jeżeli Komunikacja miejska jest zła to tak jak w trójmieście władze poszczególnych miast unikają jej jak diabeł święconej wody.
          Bo skoro władze miasta unikają Komunikacji to musi być ona zła.
          Warto patrzeć na władze samorządowe to od razu wiadomo czym należy po danym mieście się poruszać. Jak prezydenci z trójmiasta jeżdżą służbowymi limuzynami to wiadomo że nie warto jeździć komunikacją miejską w takim mieście.

          • 6 1

          • widziałem wielokrotnie wiceprezydentów Gdańska poruszających się po mieście rowerami (1)

            • 0 0

            • Wydatki na służbowe bryki są bardziej miarodajne

              W Szwecji, na którą różni eko-decydenci się powołują, nie ma służbowych aut dla urzędników.

              • 0 0

      • uspokojenie ruchu - np. wprowadzenie strefy TEMPO 30 zwiększa przepustowość korytarzy ruchu drogowego

        dla pojazdów. Ruch uspokojony jest bardziej płynny: ta zależność jest "nieintuicyjna" ale sprawdzona doświadczalnie we wszystkich miastach, które prowadzą sensowną politykę komunikacyjną, nastawioną na poprawę komfortu i bezpieczeństwa oraz skali ruchu pieszych, rowerzystów i osób decydujących się na dojazd komunikacją zbiorową (najlepiej: lokalną szybką koleją miejską, naziemną lub podziemną). Niestety władze naszych miast nawet prowadząc taką politykę nie wyjaśniają jej sensu mieszkańcom: stąd takie wpisy osób nieświadomie przyspawanych mentalnie do foteli samochodów.

        • 0 1

    • bo zaraz to i tak będzie dużo, duzo tańsze

      niż mandat za nieprawidłowe parkowanie. Niektórzy rolnicy będą długo wspominać wyprawę do miasta :)

      • 2 3

    • Słuszna uwaga.
      Obawiam się, że parking nie będzie zarabiał na siebie prawie wcale w czasie kiedy nie ma imprez.

      System parkingowy sporo kosztuje, ale pozwoli zaoszczędzić na kosztach obsługi ludzkiej w czasie trwania imprez, kiedy zainteresowanie będzie duże. Ciekawe, czy to się zbilansuje.

      Pewnie usprawni to proces wjeżdzania/wyjeżdzania, ale niczego nie zmieni w zakresie liczby dostępnych miejsc parkingowych i parkowania na dziko przez tych którzy z zasady nie chcą płacić za parkowanie.

      • 7 0

  • mieszkańcy Żabianki nie chcieli dwupasmowej Gospody (8)

    nie rozumiem, jak mogą teraz narzekać

    • 58 31

    • Nie "mieszkańcy Żabianki" (2)

      Tylko stado wściekłych emerytów, co całymi dniami siedzą w oknach. Im wszystko przeszkadza i bojkotują każdą zmianę. Na szczęście już ich coraz mniej, niestety cierpią kolejne pokolenia

      • 15 17

      • myślisz, że młodzi ludzie kochają asfalt i autostrady pod oknami? Poprawka (1)

        to właśnie my chcemy, żeby zakazać całkowicie parkowania na chodnikach.
        Ciężko będzie brzuchaty tatuśku po 40, co? :))

        • 20 11

        • Ale pisz na temat. Jakie parkingi, jakie chodniki?

          I przestań cwaniakować szczawiu, bo to ty i tobie podobni z tych dróg korzystacie. A emeryci siedzą w domach i narzekają na wszystko, dla zasady. I na wszelkie inwestycje

          • 1 3

    • a na co narzekają? (1)

      tu widzę że głównie na brak reakcji służb na nielegalne parkowanie, korki też byłyby mniejsze gdyby parkowanie przebiegało sprawniej

      • 19 1

      • Narzekają, że miasto chciało poszerzyć Gospody

        • 2 2

    • Na dwupasmowej też by stali w korku

      Tak jak na dojeździe od strony Grunwaldzkiej. Więc to nie rozwiązuje ani problemu dojazdu ani parkowania. Problemem jest to, że wszyscy chcą tam dojechać samochodem.

      • 19 1

    • Hali też nie chcieli.

      • 10 3

    • Co by dała dwupasmówka - tu chodzi o parkowanie

      Dwupasmówka w gdańskim wykonaniu to parę minut dziennie straty na światłach. Bo auta mają priorytet.

      • 0 0

  • Mieszkańcy (1)

    Osiedla już dawno wzięli sprawy w swoje ręce, blokując rozbudowę drogi dojazdowej. Teraz tylko ponoszą konsekwencje swojego działania.

    • 61 16

    • Nie mieszkańcy, tylko mała grupka krzyczy. Swoją drogą, jak niby dwupasmówka miałaby rozwiązać problem zajmowania parkingów mieszkańców i rozjeżdżania całej zieleni wokół, hę? Sam dojazd to tylko część problemu i szczerze mówiąc, ta mniejsza.

      • 6 3

  • 30 zł za parkowanie w czasie imprezy to zdzierstwo (5)

    jakby parkingi były bezpłatne to nie rozjeżdżali by ludzie okolicznych trawników i nie zajmowali miejsc mieszkańców, dodatkowo powinni na czas największych imprez zrobić parking na terenie hipodromu

    • 46 17

    • Mylisz się co za pewne wynika z braku zrozumienia podstawowych procesów.

      • 3 9

    • (1)

      Ale Ty nie rozumiesz, że ten parking za 30 zeta w moment się wypełnia i nie ma miejsc? Ludzie parkuja po krzakach ponieważ nie ma miejsc.

      • 5 2

      • Ok czyli wnioskuję, że Ty rozumiesz że ten parking się w moment zapełnia. Rozumieją też to inni. Więc po jakiego wała jadą tam samochodem skoro to rozumieją? To mnie ciekawi.

        • 10 0

    • Na hipodromie? Za mało

      Powinni zrobić parking bezpośrednio na płycie i scenie Ergo Areny!

      • 6 0

    • Przecież można zaparkować

      Na tym szutrowym parkingu przy hipodromie.
      Tylko komu się chce biegać 100 metrów więcej

      • 6 0

  • Podpisać umowę jako wspólnota z jakąś firmą typu europarking

    Dać oznaczenia przy wjeździe. Kasować. Gwarantuję że jak się rozejdzie fama to nikt nie postawi auta na posesji spółdzielni/wspólnoty. Tak wyglądają podwórka np. w Finlandii. Wjazd na dziko = 60 EUR

    • 23 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane