• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie w Gdyni. Nowe strefy i opłaty za postój przy Klifie

Patryk Szczerba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.
  • Zmiany zasad parkowania w Orłowie widać na znakach pionowych, ale nie wszędzie są wymalowane linie. Cały czas są też montowane parkometry.

W Gdyni ruszyły nowe strefy płatnego parkowania. Płacić trzeba także na dziewięciu parkingach poza strefami. Jak informują mieszkańcy - nie wszędzie miejsca są w pełni przygotowane. Najwięcej w kwestii postoju zmieni się w Orłowie, gdzie w odpowiedzi na miejską strefę, opłaty parkingowe wprowadziła też w czwartek Galeria Klif.



Co sądzisz o zmianach stref płatnego parkowania w Gdyni?

Przypomnijmy: od czwartku za parkowanie trzeba płacić na miejskim terenie Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie. Dodatkowo podwyższono ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Gdynia jest obecnie podzielona na cztery strefy: śródmiejską, strefę A na Wzgórzu św. Maksymiliana, strefę B na Działkach Leśnych oraz strefę C w Orłowie.

Śródmiejska Strefa Parkowania

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł
  • Druga godzina - 6,6 zł
  • Trzecia godzina - 7,9 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł

Strefy A, B, C

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł
  • Druga godzina - 4,6 zł
  • Trzecia godzina - 5,5 zł
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł

Na obszarze Śródmiejskiej Strefy opłaty obowiązują:

  • od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8 do 20 (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia do godz. 14; 1 stycznia i 6 stycznia, z wyłączeniem niedzieli i poniedziałku Świąt Wielkanocnych oraz 25 grudnia i 26 grudnia).

W pozostałych strefach:

  • opłaty są pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze pobierane będą w wyżej wymienionych strefach do godz. 14).



Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej strefie parkowania od 30 do 25 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. W pozostałych strefach jest to 20 albo 15 zł.

Płatne parkowanie w Gdyni: dla jakich mieszkańców abonamenty?



Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł. W innych strefach, w zależności od czasu parkowania, abonament dla przyjezdnych wynosi od 500 do 550 zł.

Ceny abonamentów za parkowanie w Gdyni



Ulotki informacyjne dla kierowców na Działkach Leśnych


Trudności przy zakupie abonamentów



Przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców rozpoczęła się 21 czerwca. Czytelnicy, m.in. w Raporcie z Trójmiasta, zgłaszali problemy z ich zakupem. Dodatkowo jest utrudniony kontakt z biurem SPP.

13:05 30 CZERWCA 21

Problem z dodzwonieniem się do obsługi SPP w Gdyni (26 opinii)

Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?
Czy SPP w Gdyni to cyrk? Drugi dzień próbuję połączyć się z biurem płatnego parkowania w Gdyni i ciągle rozłączanie i brak sygnału. Od jutra wchodzą nowe strefy, a do ZDiZ nie da się dodzwonić. Chora sytuacja... rozumiem że muszę się zwolnić z pracy żeby pojawić się osobiście?


Urzędnicy twierdzą, że problemem z kontaktem może występować, ale poza tym wszystko działa poprawnie.

- Odnotowaliśmy duże zainteresowanie mieszkańców. Spora część osób skorzystała z formy zakupu bezpośredniego w naszym Biurze Obsługi Klienta. Ale jak pokazują dane, nasz sklep internetowy przyjął do poniedziałku, 28 czerwca, już prawie 700 zgłoszeń. Dotychczas poprzez e-sklep złożono 689 wniosków o wydanie abonamentu do nowych stref (Śródmiejskiej oraz stref A, B oraz C). Z kolei w Biurze Obsługi Klienta wydano 443 abonamenty - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Mieszkańcy: w wielu miejscach brakuje oznakowania



Dodatkowo, jak informują mieszkańcy, wiele parkometrów nie zostało jeszcze zamontowanych i cały czas trwa malowanie linii wyznaczających obszar parkowania.

- W Orłowie w środę nie widziałem jeszcze żadnego parkometru. Do tego linie na jezdni oznaczające konieczność parkowania nie wszędzie są wymalowane - wskazuje pan Marcin.
Warto wiedzieć, że płacić trzeba też w miejscach, które chętnie wybierali turyści i mieszkańcy, także dlatego, że były bezpłatne. Chodzi o pozastrefowe miejskie parkingi

Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych. Wiele parkometrów w środę nie było jeszcze zamontowanych.

Płacić trzeba na dziewięciu parkingach poza strefami przy:




Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 3,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.

Społecznicy z Orłowa: nie było prawdziwych konsultacji ws. zmian



Nie milkną kontrowersje związane ze zmianami. Mieszkańcy są rozsierdzeni zwłaszcza brakiem konsultacji dotyczących granic stref. Najgoręcej jest w Orłowie, gdzie strefa obejmie oprócz nadmorskiej części dzielnicy i okolic targowiska przy pl. Górnośląskim także mniejsze ulice, które dotychczas i tak - zdaniem orłowian - stały puste.

Protestują m.in. aktywiści związani z radą dzielnicy i stowarzyszeniem Nasze Orłowo przytaczający wypowiedź radiową Wojciecha Folejewskiego, dyrektora ZDiZ, który stwierdził, że plany wprowadzenia w Orłowie strefy płatnego parkowania były szeroko konsultowane z radą dzielnicy.

Wskazują, w 2020 roku Henryk Wiszniowski, przewodniczący rady dzielnicy wnosił w imieniu mieszkańców o konsultacje odnośnie wprowadzenia płatnego parkowania przy placu Górnośląskim, ale odpowiedź otrzymał już po przyjęciu uchwały o nowych strefach przez radnych Gdyni.

- Pismo z prośbą o konsultacje zostało skierowane 12 marca 2020 r. Odpowiedź przyszła... 6 lipca 2020 r., czyli po ponad trzech miesiącach! W odpowiedzi radni mogli przeczytać, że konsultacje się nie odbędą, gdyż rada miasta podjęła już uchwałę dotyczącą płatnego parkowania w dniu... 15 maja 2020 r., czyli po dwóch miesiącach od wniosku o konsultacje - podkreślają.
Dodają, że dopiero w 2021 roku, prawie rok po podjęciu uchwały, radni dzielnicy Orłowo mieli otrzymać cztery warianty oznakowania w strefie płatnego parkowania.

- Konsultacje, choć niezwykle ograniczone, rzeczywiście się odbyły, jednak rok po podjęciu decyzji o wprowadzeniu płatnego parkowania i nie dotyczyły tak kluczowych aspektów, jak stawki opłat czy granice strefy - dodają, proponując w liście do prezydenta, by do bezpłatnego parkowania w Gdyni uprawniała Karta Mieszkańca.

Galeria Klif wprowadza płatne parkowanie



Zmiany w dzielnicy dotyczą nie tylko miejskiego terenu. Opłaty parkingowe wprowadza też Galeria Klif.

Opłaty parkingowe w Galerii Klif od 1 lipca:

  • Pierwsza godzina postoju gratis.
  • Druga godzina postoju 4 zł.
  • Trzecia i każda następna godzina postoju 8 zł.
  • Doba postoju 70 zł.
  • Opłata za brak ważnego biletu 95 zł.
  • Abonament miesięczny 300 zł.

Opłaty obowiązują przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Parkowanie na miejscach dla osób z niepełnosprawnościami podlega takim samym opłatom jak pozostałe miejsca.

  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
  • Od 1 lipca za postój trzeba też płacić na parkingu przy Galerii Klif, choć pierwsza godzina jest bezpłatna.
W okolicy galerii będzie 14 parkometrów. By zaparkować należy wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu, opłacić wybrany czas, pobrać bilet i już można udać się na zakupy. Nie trzeba umieszczać biletu za szybą pojazdu. Opłaty za parkowanie można dokonać kartą lub gotówką.

Przedstawiciele galerii zachęcają do użycia aplikacji parkingowej Apcoa Flow. Dyrekcja galerii nie ukrywa, że to odpowiedź na działania władz Gdyni.

Płatny parking przy Klifie w Gdyni, by zabezpieczyć wolne miejsca



- Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w Orłowie zrodziło uzasadnione obawy, że parking przy Galerii Klif stałby się darmowym miejscem postojowym dla wielu osób, dojeżdżających do pracy w Gdyni lub korzystających z komunikacji zbiorowej, w tym SKM. Mogłoby to znacząco ograniczyć swobodny dostęp do miejsc parkingowych dla klientów galerii. Wprowadzone rozwiązanie - płatny parking z pierwszą bezpłatną godziną - pozwoli zabezpieczyć wolne miejsca postojowe i zmniejszy problem korków okresowo tworzących się przy wyjazdach - mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif.
Warto zauważyć, że wprowadzenie opłat za parkowanie przy Klifie oznacza, że na atrakcyjności stracił pomysł, by mieszkańcy i turyści kursowali spod galerii nad morze bezpłatnymi meleksami.

Na razie nie wiadomo, czy decyzje dyrekcji Klifu wpłyną w jakikolwiek sposób na decyzje dotyczące kursowania pojazdu.

Meleksy będą jeździć po Orłowie



Płatne parkowanie w Gdyni: więcej na stronie Zarządu Dróg i Zieleni

Miejsca

Opinie (1258) ponad 50 zablokowanych

  • (6)

    Zero konsultacji z mieszkańcami...I tylko płać i płać..do tego praktycznie całkowicie zabetonowane apartamentami centrum...dlaczego Gdynia wciąż się cofa zamiast iść do przodu?

    • 335 26

    • (5)

      Czy można w internetach nabyć kolekcjonerskie zielone tablice? Można po buspasach i nie płacisz za miejską stefę płatnego parkowania.

      • 15 2

      • Pewnie tak ale... (4)

        Passat B5 nigdy nie był elektryczny.

        • 18 2

        • Ale mysl o nim elektryzuje nie jednego Janusza ;)

          • 10 0

        • Toć ma akumulatur.

          • 14 0

        • Jak nie?

          Ja na przykład w drodze do pracy często widzę elektryczne passaty.
          Ba, nawet jeden elektryczny Transit zawsze jedzie buspasem, tylko ten chyba ma zwarcie w ogniwach, bo zostawia chmurę czarnego dymu...

          Zielonych tablic pewnie nie zrobili, bo kolejki w urzędzie...

          • 14 0

        • Był elektryczny

          https://youtu.be/IKR8Or6Im6w
          I będzie coraz więcej

          • 0 0

  • (9)

    Gdynia jest w zasadzie bankrutem więc próbuje wysysać od ludzi kasę wszelkimi sposobami.

    • 293 20

    • Łucyk będzie na rowerze w krawacie jeździł w podwiniętych rękawach (8)

      • 39 3

      • (7)

        On wozi się nowym superb z kierowcą i zwolnieniem z opłat za SPP

        • 43 1

        • "nowym" :D (6)

          Ta Skodzina jest z 2015 roku... Przedstawicielom handlowym częściej samochody wymieniają...

          • 4 17

          • (1)

            Racja, ale z jednym zastrzeżeniem - przedstawiciel handlowy użytkując samochód służbowy, zarabia dla firmy pieniądze. Im więcej, tym lepsze i częściej wymieniane ma auto. Darmo...dy z urzędu nic nie zarabiają dla miasta. Wręcz odwrotnie - trwonią nasze, mieszkańców pieniądze. Maksimum, na co zasługują, to służbowy rower z marketu.

            • 19 4

            • No właśnie zarabiają

              Mam nadzieję że za wprowadzenie SPP kupią mu jakieś nowe Audi A8

              • 4 5

          • To jednak nie na rowerze?! (2)

            A to dlaczego? Skoda ma silnik volkswagena, więc nie jest lichym autem.

            • 3 3

            • Samochód z segmenu D który nowy kosztował 120k? (1)

              Litośći z tą nielichością...

              • 1 8

              • 198000pln

                • 0 0

          • 2015 to na potrzeby UMG. Łucyk jeździ superb z 2020!

            • 6 1

  • Strefy są ok, ale ceny trochę za wysokie (33)

    • 81 143

    • Byłoby po 1zł (3)

      Też byś tak samo stękał, że za wysokie

      • 10 31

      • (1)

        Są za ok 1 zł i normalnie płacę. Jak dla mnie wartością godziwą godziny parkowania jest 2 zł. 5 zł przesada...

        • 26 5

        • na moje powinno być równowartość 2 euro

          • 3 11

      • Za drogo

        W innych miastach w Polsce jest zdecydowanie taniej. Z tymi świętami w tygodniu to też gramatyczne wariactwo jakieś, nie prościej napisać w danej strefie, że w dni robocze od 8,00 do 20,00 lub 7/7?

        • 18 4

    • (1)

      szczególnie ok w dzielnicach mieszkaniowych, gdzie nie ma turystów itd. Kasa się zgadza.

      • 34 4

      • Te strefy w dzielnicach mieszkaniowych są niezgodne z kryteriami z ustawy o drogach publicznych. Tylko zaskarżenie tego to nie taka prosta sprawa (trzeba iść do sądu administracyjnego i jeszcze spełnić dodatkowe warunki).

        • 8 2

    • Marek wyłącz komputer

      • 13 2

    • Strefy nie są OK a poziom odklejenia władz Gdyni od rzeczywistości można określić stwierdzeniem 'sky is the limit'. (3)

      Strefy zostały wprowadzone również w rejonach typowo mieszkalnych. Bez biur, sklepów, itd. Dla Orłowa pretekstem był Plac Górnośląski (i tak była duża rotacja a poza przedświąteczną gorączką zakupową zaparkowanie nie było żadnym problemem) oraz parkowanie przy molo (strefa nie będzie działała w weekendy czyli wtedy gdy opłaty tam byłyby najbardziej potrzebne).
      A opłaty są horrendalne, pobierane przez 12 godzin dziennie i nigdzie nie ma limitu dziennego (czyli jest 50 zł dziennie wg. stawek godzinowych).

      • 30 5

      • Chłopie nie rozumiesz wcale tego tematu parkowania a zabierasz głos (2)

        • 3 21

        • A ty jak to rozumiesz? (1)

          Jakaś tajemna to wiedza po pięciu fakultetach czy coś innego?

          • 10 2

          • Po 5 fakultetach ludzi nie odstrasza ich godzinowa stawka na 3 z kawałkiem dnia parkowania

            • 0 8

    • "Strefy są ok, ale ceny trochę za wysokie"

      • 3 1

    • (20)

      Nie, strefy nie są ok. Regulamin stref napisany mocno enumeratywnie i w oderwaniu od realiów życiowych.
      Dlaczego abonament nie może być na okaziciela?
      Dlaczego mają problem użytkownicy samochodów służbowych, którzy mają je do dyspozycji również w celu dojazdów do pracy? W czym taki mieszkaniec jest gorszy, że musi płacić 500-800 zł miesięcznie?
      Dlaczego nie dopuszczono umów użytkowania? Umowa najmu dla pracodawcy też jest bardziej kłopotliwa.
      Paradoksalnie to może zwiększyć liczbę samochodów, bo jak ktoś ma płacić 6-9 tysięcy pln rocznie za możliwość parkowania pod chmurką i bez gwarancji miejsca, to za połowę tej kwoty kupi sobie dowolny inny samochód na dojazdy po samochód służbowy i zamiast użytkować 1 samochód, to będzie użytkować 2, gdzie 1 zawsze będzie zajmować jakieś miejsce parkingowe. Brawo Łucyk!!!

      • 13 9

      • (9)

        Dlaczego abonament nie może być na okaziciela?
        Bo Janusz będzie miał jeden do trzech swoich samochodów i dwóch sąsiada.

        Dlaczego mają problem użytkownicy samochodów służbowych, którzy mają je do dyspozycji również w celu dojazdów do pracy?
        Rolą miasta nie jest sponsorowanie prywatnych firm. Niech sami płacą za miejsce na narzędzia do zwiększania obrotów.

        W czym taki mieszkaniec jest gorszy, że musi płacić 500-800 zł miesięcznie?
        Nie musi, ba, nie może. To rola firmy, nie mieszkańca.

        Dlaczego nie dopuszczono umów użytkowania?
        Żeby odróżnić samochody do zarabiania pieniędzy od samochodów prywatnych.

        Gdzie 1 zawsze będzie zajmować jakieś miejsce parkingowe.
        Dokładnie tak. Teraz należy tylko doprowadzić do tego, żeby to miejsce było problemem firmy, nie miasta.

        • 9 14

        • (8)

          "Bo Janusz będzie miał jeden do trzech swoich samochodów i dwóch sąsiada."

          Bzdura, technicznie nie jest żadnym problemem to ograniczyć.

          "Rolą miasta nie jest sponsorowanie prywatnych firm."

          Jakie sponsorowanie firm? Firma pozwala pracownikowi dojeżdzać do pracy służbowym autem na zasadzie użyczenia, ale ten pracownik nie może wykupić abonamentu M bez umowy najmu, natomiast z umową najmu już tak, tyle że to ten mieszkaniec ponosi dodatkowe koszty.

          "Nie musi, ba, nie może. To rola firmy, nie mieszkańca."

          O czym znowu bredzisz? Kto będzie wykupywać abonament O w strefie zamieszkania mieszkańca, który jeździ autem służbowym?

          "Żeby odróżnić samochody do zarabiania pieniędzy od samochodów prywatnych."

          A co ma piernik do wiatraka w kontekście zajmowania miejsc parkingowych pod domem mieszkańca?

          "Dokładnie tak. Teraz należy tylko doprowadzić do tego, żeby to miejsce było problemem firmy, nie miasta."

          Inteligencją to ty jednak nie grzeszysz. Firma może mieć siedzibę poza SPP, a pracownik mieszkać w SPP. Użytkując auto służbowe również do celów prywatnych użytkuje 1 samochód. Jak będzie miał zapłacić 500-800 zł miesięcznie za możliwość parkowania pod domem, to za równowartość 6 miesięcznego abonamentu kupi sobie drugi samochód na dojazdy do najbliższego bezpłatnego parkingu po samochód służbowy. W efekcie będzie użytkować 2 samochody, zamiast jednego i będzie zużywać 1 miejsce parkingowe więcej. Łapiesz już czy jeszcze za trudne?

          • 10 6

          • (7)

            Jeśli celem SPP ma być zmniejszenie chętnych do parkowania na danym obszarze to nie można zrobić wyjątku dla każdego chętnego, bo to by się mijało z celem. Prawda?

            • 6 10

            • (6)

              "Jeśli celem SPP ma być zmniejszenie chętnych do parkowania na danym obszarze to nie można zrobić wyjątku dla każdego chętnego"

              Dla jakiego "każdego chętnego"? Przecież chodzi o mieszkańców. A mechanizm efektu odwrotnego od zamierzonego już przedstawiłem.

              • 7 4

              • (5)

                No każdego bo każdy chce wyjątku: mieszkańcy, pracujący, wynajmujący, odwożący babcie. A mechanizm przedstawiłeś ale nieprawidłowo. To właśnie teraz są tłumy chętnych na darmowe miejsca, wraz z wporwadzeniem opłat liczba chętnych maleje.

                • 5 4

              • (4)

                "No każdego bo każdy chce wyjątku: mieszkańcy, pracujący, wynajmujący, odwożący babcie."

                Nie pisałem o każdym, pisałem o mieszkańcach, nie konfabuluj.

                "A mechanizm przedstawiłeś ale nieprawidłowo. "

                Znaczy się co, chcesz powiedzieć, że taniej mnie wyjdzie abonament roczny w kwocie 6 tys. PLN niż zakup cokolwiek jeżdżącego jako drugi samochód i w ten sposób zwiększenie ogólnego wskaźnika wykorzystania miejsc parkingowych? Bo pod kątem zajętości miejsc parkingowych w SPP nie ma znaczenia, czy mieszkaniec ma tytuł własności do pojazdu czy nie.

                • 3 4

              • (3)

                Poczytaj, każdy chce. A drugiego samochodu w tym celu i tak nie kupisz więc nie zmyślaj.

                • 3 5

              • "A drugiego samochodu w tym celu i tak nie kupisz więc nie zmyślaj." (2)

                Jak mam płacić 550 zł miesięcznie, to kupię. Ja na tym nie stracę, bo to i tak znacznie taniej niż ten abonament, miasto straci.

                • 7 3

              • Baa, nawet kiedyś możesz wrzasnąć w wannie Eureka! i rozwinąć swoją koncepcję (1)

                i zamiast kupować "drugi samochód na dojazdy do najbliższego bezpłatnego parkingu po samochód służbowy" kupisz miesięczny ;)

                • 1 4

              • I co do komunikacji miejskiej wejdzie? To już lepiej kupić drugi samochód na dojazdy do pierwszego i trzeci na wypadek gdyby się drugi zepsuł bo przecież abonamentu na zastępczy nie dostanie. Taką mam koncepcję.

                • 3 2

      • Słychać wycie? Znakomicie! (9)

        Po to się robi wysokie opłaty, żeby wreszcie jakieś biedaki zrezygnowały.
        Tu nie chodzi o to, żebyś był zadowolny, ale żebyś nie trzymał tu swojego grata przez cały dzień. Dotarło?

        • 6 11

        • (8)

          Do ciebie jednak nie dotarło. Rozumiesz, że niektórzy mieszkańcy będą płacić abonament po kilkaset zł miesięcznie?

          • 6 6

          • (7)

            To tak jak wszyscy ale mieszkańcy będą mieli (przy spełnieniu pewnych warunków) zniżki mimo że śródmiejskie ulice nie są bardziej ich niż moje.

            • 7 4

            • "To tak jak wszyscy" (3)

              Jacy wszyscy? Jacy wszyscy płacą po 500-800 zł miesięcznie za możliwość postawienia gdzieś samochodu w promieniu 300 m od miejsca zamieszkania?

              • 2 5

              • Kup prywatny garaż na bank wyjdzie taniej

                Buahahahah

                • 2 5

              • (1)

                Abonament mogą kupić wszyscy zainteresowani, czyż nie?

                • 1 3

              • Który abonament? M? Nie, nie wszyscy mieszkańcy danej strefy mogą taki kupić. W zależności od formy własności samochodu stawki będą różne.

                • 4 1

            • (2)

              Mieszkancy centrum tez za chwile beda placic, bo z centrum uciekna firmy. Przez oplaty i brak pracownikow chetnych do placenia 800zl lub wielogodzinnych wycieczek komunikacja. I mimo, ze sie mieszka w centrum to trzeba bedzie miec samochod i jezdzic nim na obrzeza miasta z kazdym drobiazgiem bo w okolicy niewiele zostanie.

              • 5 7

              • Wzruszająca bajka (1)

                Pokaż mi miasto, w którym strefa płatnego parkowania zabiła biznes.

                • 3 3

              • Gdynia

                • 6 0

  • Kasa musi płynąć do budżetu. (19)

    Niedługo nawet na osiedlach będziemy płacić za parkowanie.

    • 253 11

    • (2)

      Kucyk już pewnie myśli o strefe na Pustkach Cisowskich

      • 45 0

      • On już widzi parkometry nawet na Wiczlinie.

        • 35 0

      • Nie, o Chwarznie, Wiczlinie i innych dzielnicach za obwodnicą.

        • 19 0

    • Czy naprawdę nie ma (3)

      miasto lepszych pomysłów na odbicie się od dna finansowego niz sprzedaż miasta po kawałku developerom i zamordyźmie finansowym w różnych formach mieszkańców?

      • 41 3

      • Można na przykład obalić rząd i odzyskać zagrabioną 1/4 budżetu.

        Ale wtedy jest płacz, że samorząd pcha się do krajowej polityki...

        • 6 11

      • Macie miliony na Arkę z budżetu miasta.

        To macie też opłaty za parkowanie do tegoż budżetu :)

        • 15 2

      • Jakby mialo, toby przez 23 lata ruszyło głową.

        Wsie kaszubskie mają się lepiej.

        • 9 0

    • zgadza się, ile teraz płacisz za parking?

      • 3 0

    • Juz zrobili na osiedlu Moniuszki. Moze male osiedle, ale od dzis mieszkancy nie moga parkowac za darmo pod blokiem.

      • 15 1

    • to nie płacisz za swój garaż? (1)

      • 3 1

      • W garażu przynajmniej mewa mi nie narobi na samochód. Na płatnym miejscu parkingowym mój samochód ma szanse załapać się nawet na spadające drzewo albo inne przejawy twórczości napitego przechodnia.

        • 3 0

    • (1)

      Przez krotka chwile poplynie zanim sie ludzie pozbieraja. Pozniej czesc sprzeda samochody a czesc sie wyprowadzi. Spadnie obciazenie infrastruktury samochodowej ale spadnie tez liczba klientow i miejsc pracy. Czas pokaze czy to dobra droga.

      • 7 5

      • W innych krajach już pokazał

        Jakoś zamiast katastroficznych exodusów miał miejsce ruch... odwrotny

        • 2 7

    • 5.50 za pierwszą godzinę (4)

      Takiego zdzierstwa nie ma w miastach wojewódzkich. Jak chcesz na 20 minut zaparkować to trzeba bulić pełną stawkę. Przeskok z 80 groszy za pół godz do 5.50 za pierwszą godzinę to jest skandal.

      • 15 4

      • Ja Ci za drogo - nie parkuj. O to przecież chodzi w tym koncepcie.

        • 4 5

      • (1)

        Kraków - 6
        Wrocław - 7
        Poznań - 7

        ...

        • 2 1

        • Ale to wioska rybacka

          • 1 0

      • 2 pln za 22 minuty .

        • 2 1

    • Już płacimy za parkowanie na osiedlach. Większa część Wzgórza Św. Maksymiliana, zero instytucji urzędów, sklepów, na ulicach stoją tylko auta mieszkańców, więc jakie zwiększenie rotacji. Mam co godzinę chodzić auto pod blokiem przeparkowywać? Wyciągnąć jak najwięcej kasy, to motto obecnie rządzących.

      • 6 0

  • No i dobra (17)

    Juz tam nie przyjade

    • 278 18

    • Straszne .

      • 16 28

    • My pewnie też - a szkoda, bo to było spokojne i fajne miejsce zawsze (3)

      Przez ile dni w roku tam jest zapchane samochodami? Przecież nawet w sezonie było pusto, za wyjątkiem weekendów, imprez i pieknej pogody, czyli pewnie w porywach 30 dni w roku.
      Niedawno zresztą był artykuł, że Gdynia woli dopłacać do systemu płatnego parkowania niż zrobić bezpłatny parking - Gdynia to stan umysłu.

      • 35 6

      • I właśnie przeczytałem, że w Orłowie (2)

        likwidują przychodnię. Pewnie żeby były pieniądze na strefę :) a te ruiny po ośrodku i Maksimie? Ile to już lat 20? 30? Płacić i płacić a niektóre drogi nawet nieutwardzone - a niby reprezentacyjna dzielnica Gdyni.

        • 9 5

        • Te plyty mogliby wreszcie wymienic na cos lepszego i chodniki wyrownac. Wyglada to jak w jakims zapomnianym zad*piu w Afryce.

          • 2 0

        • Na wroclawskiej likwiduja? Bzdury piszesz...

          • 2 0

    • (3)

      Ja tez, ale mysle, ze nikt z tego powodu nie zateskni. Gorzej, ze w perspektywie lat taka polityka doprowadzi do suburbanizacji. Miasto bedzie sie ciagnelo przez dziesiatki km, a kazda zlosliwosc wladz wyrzadzona mieszkancom w jednym miejscu bedzie powodowala masowy exodus.

      • 15 5

      • Wprost przeciwnie, im gorsza lokalizacja, tym będzie trudniej (1)

        Mieszkaniec strefy okołośródmiejskiej płaci (uwaga!) 50 groszy za dzień parkowania. 4 grosze za godzinę obowiązywania strefy. Majątek.

        • 3 3

        • Chyba zlotowke??? Abonament 30zl. Miesiac ma 30 dni, nie 60

          • 1 0

      • Bzdura

        To właśnie suburbanizacja prowadzi do wprowadzenia opłat za parkownie a nie odwrotnie

        • 4 4

    • Ja również (3)

      A w ostatnich latach zdarzało się to kilka razy w miesiącu

      • 7 5

      • Super!

        Jednego szrota mniej.

        • 9 9

      • I to są zamierzone skutki tej podwyżki (1)

        Widzę, że do niektórych to jeszcze nie dociera. Po to jest ta podwyżka, żeby część zrezygnowała z przyjazdu. O to chodzi, więc naprawdę nikt się tym nie będzie przejmował, a tylko cieszył.

        • 4 6

        • Na pewno gastronomia sie bardzo cieszy

          • 4 0

    • Jak masz problem nawet z zapłaceniem za parking to nikt tu nie będzie po Tobie płakał

      • 3 7

    • Nikt cię tu nie chce.

      • 1 6

    • możesz przyjść na piechotę, polecam spacery

      • 1 2

    • Super, jednego grata mniej

      • 1 1

  • Klif może zacząć się zamykać (21)

    • 337 28

    • (2)

      Nie dziwię się, że parkowanie będzie płatne przy Klifie ale 1h dla klientów to za mało. Minimum to 2h.

      • 69 4

      • (1)

        Ale to chyba dotyczy parkingu nienależącego do centrum handlowego?

        • 5 7

        • Alez oczywiście

          dotyczy parkingu nalężącego do Centrum handlowego, od pierwszego lipca również jest płatny.

          • 8 0

    • Dzięki bankrutowi Gdynia, jeszcze klif będzie zarobiooony

      • 22 10

    • I znowu jakaś spółeczka zarobi kasę pod galerią handlową, która właśnie dzięki bezpłatnym parkingom przyciąga do siebie klientów.

      • 26 3

    • (10)

      Klif to nie klienci Biedry.

      • 21 17

      • a co tam jest takiego w tym przereklamowanym klifie ? ta sama chinska tandeta gdzie wszędzie,

        • 33 11

      • Ci klienci są jeszcze bardziej wrażliwi na takie g*wnoopłaty.

        Jak już idą na zakupy to zostawiają setki albo nawet tysiące złotych, a tu dodatkowo będą rżnięci na kolejne złotówki.

        • 29 13

      • (7)

        Tu nie chodzi o kilka zl tylko o dodatkowa fatyge i niepewnosc. Ktos z Was wie moze w jaki sposob zaplacic w Galerii Przymorze za trzecia i kolejne godziny? Od razu? Po fakcie? Z wywieszonych tam tablic nie da sie tego dowiedziec. Mam teraz poswiecic godzine na dowiadywanie sie, bo komus zabraklo wyobrazni zeby to opisac na parkomacie? Nie wiem jak to bedzie rozwiazane w Klifie, ale jak mam czytac te regulaminy i zapamietywac jakie zasady w ktorej galerii to na wieksze zakupy wole pojechac tam gdzie nikt mnie nie straszy parkomatem. Galeria Przymorze w moich oczach zostala zredukowana do osiedlowego sklepu na szybkie zakupy, a Real przy Kolobrzeskiej w ogole przestal istniec, bo zdarza sie, ze parkomaty tam w ogole nie dzialaja. Oby Klif nie poszedl ta droga.

        • 21 5

        • (4)

          Jeśli chcesz pojechać na zakupy w inne miejsce (które nie straszy parkomatem) to droga wolna. Opłate są wprowadzane dlatego że i tak jest tłoczno więc kolejni klienci nie są w stanie zaparkować. Czy pojadą w inne miejsce czy zostaną w domu to z punktu widzenia sklepu to samo (pomijam absurdalne pomysły typu przyjście na piechotę ;-) ). Natomiast jeśli niewygodny sposób obsługi płątnosći zniechęci klientów to jest to oczywiście strata sklepu, ale podejmowanie złych dezycji biznesowych nie jest zabronione.

          • 16 6

          • (3)

            Juz tak robie. Zamiast jechac do Galerii Przymorze, ktora bardzo lubilem ide do biedry w poblizu a na wieksze zakupy jade do sklepow przy obwodnicy.

            • 4 4

            • Przy Biedronkach też są parkometry

              A Galeria Przymorze ma 2h za darmo

              • 9 0

            • Spokojnie, to już jest ponadgodzinna wyprawa (1)

              A będzie dużo dłuższa. Przy okazji, jeśli Twój samochód jeździ na wodę, to możesz parkować w strefie za darmo. A jeśli nie, to doktorat z ekonomii nie grozi.

              • 1 4

              • Nie zrozumiales przekazu wiec jeszcze raz. Parkomaty jak w Galerii Przymorze sa awaryjne a sposob pobierania oplat i**otyczny. Kazda wizyta na takim parkingu to ryzyko, ze dostane mandat za niewinnosc. Da sie od tego odwolac ale ja nie mam na to ochoty. Wiec wole wydac wiecej na paliwo i poswiecic wiecej czasu jadac do sklepu przy obwodnicy.

                • 7 0

        • Najbardziej przejrzysty jest system jak np. w Galerii Bałtyckiej, gdzie pobierasz bilet i wyjeżdżając rozliczasz postój. (1)

          W Klifie chcę załatwić sprawę w godzinę ale spóźnię się 5 minut to Apcoa właduje 80 zeta. Opłacę wcześniej dwie godziny, a wyjadę po 30 minutach, to tak naprawdę zostałem złupiony, może na małą sumę ale wystarczy to przemnożyć przez innych klientów i mamy efekt skali.

          • 27 1

          • Zawsze możesz poczekać aż minie dokładnie 1:59h. A co, zapłacone!

            • 9 17

    • ciekawe

      bo ludzi tam tyle co zawsze od lat.

      • 8 4

    • Klif juz umarł dawno ....l

      • 22 7

    • Papa Klif (1)

      Za jakiś czas deweloper postawi tam blok z "apartamentami"

      • 15 3

      • I oczywiście płatnym parkingiem...

        • 8 0

    • Klif nie miał wyboru, niestety

      Ale 2 godziny darmowe to dużo lepszy pomysł, można by było spokojnie zrobić zakupy. Wracanie do parkomatu jest słabe. Oczywiście wiem, że mogę zapłacić, ale nie o to chodzi. Przy takich podwyżkach wszystkiego mam na co wydawać kasę

      • 0 0

  • Zwykła łobuzerka. (25)

    5zl za h. Skandal! Płacę im cit, pit, od nieruchomości i im mało. To teraz nic nie zapłacę, wyprowadzajcie się z tego dziwnego miasta kierowanego przez nieudaczników. Miasto nigdy nie jeszcze było tak zadłużone.

    • 401 26

    • Gdynianom widać pasuje....miasto jest bankrutem,trochę to dziwne ale ok.

      • 34 8

    • powtarzam wynieść się podatkowo z Gdyni to najlepszy pomysł (12)

      zostaje tylko podatek od nieruchomości do płacenia

      • 48 6

      • (1)

        wejherowo czeka z darmowym parkingmi :-))))

        • 26 5

        • W Wejherowie są płatne - dwie strefy SPP

          • 12 1

      • (9)

        W Rumi mają tunele, inwestycje, zieleń i brak problemów z opłatami za parkowannie! Polecam. Jedyny problem w dojeździe do Gdańska to przejazd przez kucykową Gdynię.

        • 42 13

        • Bredzisz (7)

          Jakie tunele? Jeden w budowie od 1,5 roku w Janowie.

          • 12 12

          • (4)

            W Wejherowie dwa, trzeci póki co czeka z dokumentacją bo PLK się wycofało, Rumia kończą jesienią Janowo, drugi tunel na etapie dokumentacji. W Rumi 2020 środki na utrzymanie i remonnty dróg większe niż w oficjalnie prawie pięciokrotnie większej Gdyni.

            • 29 5

            • przeprowadź się to tego tunelu - będzie ci lepiej (1)

              • 14 22

              • To Twój jedyny argument?

                • 7 4

            • Gdynia bezkolizyjnych przejazdów pod/nad torami ma od dekad przynajmniej 7 (1)

              w końcu kiedyś Rumia musi nadganiać zapóźnienia cywilizacyjne

              • 4 4

              • Dodać trzeba te na przecięciu z PKM-ką

                • 1 0

          • w gdyni nic sie nie buduje (1)

            • 9 5

            • Ale słowniki ortograficzne są w sprzedaży.

              • 3 0

        • Wyprowadź się i zamieszkaj w tym tunelu!

          • 9 21

    • (1)

      i nie wracaj

      • 8 19

      • Uważaj żeby cię własny jad nie zabił.

        • 14 3

    • Przecież budżet centralny okradł samorządy z pitu (2)

      o czym ty mówisz?

      • 7 10

      • Tak, a teraz samorządy będą okradać nas.

        • 8 2

      • 20 lat temu?

        • 3 0

    • to tylko pierwsza godzina 5,50 potem jeszcze więcej !! skandal te opłaty !

      • 15 3

    • Lata temu firma, w ktorej pracowalem miala w Gdyni budowac biurowiec. Ale wieczne problemy urzedowo-pozwoleniowe spowodowaly, ze firma przeniosla siedzibe do Gdanska. Jak tak dalej pojdzie to Gdynia skonczy jak Oliwa.

      • 15 2

    • Rumunia cię przygarnie :)

      • 2 1

    • No przecież Gdynianie nie płaczą

      Płaczą tylko mieszkańcy okolicznych wiosek. #ZostawGrataWDomu

      • 7 6

    • Sprzedaj mi swoje mieszkanie w centrum

      • 0 3

    • prezydent ma limuzynę za naszą kasę i za nic nie płaci

      Jeździ sobie ile che, dziesięć razy dziennie do domu i jego kolesie też

      • 2 0

  • Jesli nie ma oznakowania pionowego i poziomego to odwolywac sie (17)

    A jak beda nękac to od razu do prokuratury zawiadomienie. Rozbisurmanili sie aroganci

    • 195 13

    • A w pucku 18 zl za caly dzien. I tam w sezonie na spacerek chyba lepiej. (4)

      Niedobrze mi jak mam placic tej ekipie i jak wiem ze ta kasa pojdzie na palety delfiny i laboratoria innowacji spolecznych. Dla zasady. Ani grosza tej ekipie.

      • 55 3

      • mają rozmach ...

        • 24 0

      • Z Obłuża mogę faktycznie do Rewy czy Pucka pojechać na plażę... (2)

        ... a tak poza tym północne dzielnice powinny pójść tą drogu co Radzionków w latach 90tych-secesji.

        • 20 1

        • W końcu (1)

          I tego ci życzy właściciel samochodu ze śródmieścia Gdyni.

          • 6 14

          • Co za buc. Z jakiej zapadłej wioski tu przylazleś

            • 1 3

    • (9)

      Jak nie ma oznakowania, że miejsce postojowe to nie pobiera się opłąty dodatkowej za parkowanie tylko mandat za nieprawidłowe parkowanie. Na wjeździe do strefy znak zakaz postoju w strefie (z wyłączniem P).

      • 5 13

      • Bzdura. Gdzie jest taki przepis? (7)

        To nie strefa zamieszkania, doucz sie

        • 12 3

        • Nie musi być strefa zamieszkania. Jest strefa B-39. Zobacz sam jak oznakowane są strefy.

          • 4 1

        • (5)

          B-39 strefa ograniczonego postoju
          Znak umieszczany na wszystkich drogach doprowadzających ruch do strefy, oznacza że po jego minięciu obowiązuje zakaz postoju pojazdów na wszystkich drogach, poza miejscami specjalnie do tego wyznaczonymi. Wynika z tego, że zatrzymanie się w celu zabrania lub wysadzenia pasażera jest dozwolone.

          • 5 0

          • Poza pasem niech staje

            • 0 1

          • Lachę kładę. Mam legitymację osoby niepełnosprawnej i zakaz postoju mnie nie obowiązuje. (3)

            Tak jak i zakaz ruchu.

            • 3 6

            • Lachę kladziesz? Niepełnosprawny? (2)

              • 1 1

              • czego nie .....

                rozumiesz ? lachę kładzie i stoi ,,,,mu xd

                • 2 0

              • Taaa. Niepełnosprawny, ale umysłowo.

                • 0 0

      • Mistrzu przepisów, jeśli parkujesz w strefie obowiązywania znaku B-39, ale na miejscu wyznaczonym znakiem D-18 to możesz dokonywać postoju. Jednocześnie, jeśli masz TYLKO znak D-18 to nie może być pobrana opłata za strefę płatnego parkowania, ponieważ parking w strefie płatnego parkowania musi być oznaczony znakiem pionowym i poziomym.

        Czyli jak B-39 to aby nie dostać mandatu od SM wystarczy zaparkować za znakiem D-18, ale jednocześnie jeśli nie ma znaków poziomych to SPP nie może dać Ci opłaty dodatkowej.

        • 3 3

    • ignorant :D

      • 2 0

    • Na wjeździe do strefy jest strefowy zakaz parkowania poza wyznaczonymi miejscami

      Więc jak nie ma oznakowania poziomego to parkować nie możesz, blokada i się do woli odwołuj.

      • 2 2

  • W Gdyni urzędnicy chcą zmusić do podróżowania autobusami i trolejbusami? (26)

    Problem jest taki że autobusy i trolejbusy jeżdżą z roku na rok w Gdyni coraz rzadziej a ZKM Gdynia tłumaczy dostosowaniem do potrzeb a podjazdy w godzinach szczytu są przepełnione.

    • 284 16

    • Niech zaczna od siebie (3)

      Oczywiscie od samej gory

      • 32 1

      • prezydent jeździ rowerem i biega! (2)

        serio. a Ty?

        • 7 32

        • tak, był taki artykuł

          jak to Szczurek jeździł dookoła wysypiska na Lezycach. Potem mógł z czystym sumieniem oświadczyć w sądzie, że nic nie śmierdzialo.

          • 9 1

        • Do pracy jeździ rowerem czy biega?

          • 7 0

    • kup rower i nie narzekaj ;) (8)

      a zrobisz wiele więcej dobrego i to nie tylko dla siebie, czas sprzedać passata ;)

      • 5 33

      • (2)

        Miasto wprowadza ograniczenie w postaci płatnego parkowania - to pojawiają się komentarze, aby sprzedać samochód i jeździć rowerem.

        Ale jak rząd wprowadza ograniczenie w aborcji - to wszyscy jednym głosem wykrzykują gwiazdki.

        • 13 12

        • Jakby Ci miasto zupełnie zabroniło jeźdzuć samochodem, reakcja byłaby taka sama.

          A jak za usługę parkowania pobierają opłatę, to co w tym dziwnego?

          • 5 6

        • Płatne parkowanie to nie jest żadne ograniczenie. Niby czego? Nadal możesz parkować (a w niektórych przypadkach zapewne dopiero teraz będziesz mógł), tylko zmieniła się cena postoju.

          Rząd nie wprowadził ograniczenia w aborcji. W ogóle się tym nie zajmował. Doucz się. Nie jest też prawdą, że wszyscy są przeciw temu ograniczeniu (ktoś je jednak wymyślił).

          • 3 7

      • Mądrala (4)

        To powiedz mi jak mam rowerem z Orłowa do Straszyna codziennie do pracy dojeżdżać.

        • 15 6

        • (1)

          Ale pytasz jak się obsługuje rower czy co?

          • 4 11

          • Złośliwe ale śmieszne :)

            • 4 5

        • Zamieszkaj tam, gdzie pracujesz. Pracuj tam, gdzie mieszkasz. Unikniesz dojazdów a my korków i Twojego grata na ulicy przez cały dzień.

          • 5 10

        • zmień pracę albo weź kredyt na rower

          .

          • 0 5

    • (3)

      ale niech zmuszają! Tylko niech odczepią się od mieszkańców którzy gdzieś muszą zaparkować swoje auto, no niestety.

      • 4 6

      • Nie muszą. (2)

        Najpierw przy zakupie mieszkania jest "jakoś to będzie, trawników pełno", a potem wycie, jakby parking był podstawowym prawem człowieka...

        • 8 10

        • Sam kupiłem kiedyś 2 miejsca od dewelopera inwestycji powstającej niedaleko (1)

          Bo nie był w stanie sprzedać - przyszli mieszkańcy nie chcieli, a jak dla lokali >100m były przewidziane dwa, zawsze brali jedno. 10 tys. + VAT. Jakie są dzisiaj stawki rynkowe, każdy wie. A mieszkańcy inwestycji teraz płaczą, że nie mają gdzie swoich samochodów za darmo teraz parkować, bo strefa. Zwracam uwagę na liczbę mnogą, a to w końcu obrzeża ścisłego centrum... Polska mentalność.

          • 6 5

          • Mogli zapłacić raz albo płacić abonament - ich sprawa. Co się naparkowali za darmo to ich ale się skończyło.

            • 6 2

    • (2)

      chca zmienszych ruch samochodwy a ile nowych apartamentowcow sie buduej w centrum, Urzednicy sami sobie przecza. Juz zabili Świętoajnska tymiwyskosciami opłat . Abonamnet w centrum 800 zł za parkowanie pod chmurka - ktos tu chyba zawariowal

      • 18 3

      • Kiedy w końcu zrozumiesz... (1)

        że chodzi o to, żebyś nie parkował, a nie o to żebyś parkował.

        • 9 2

        • Naiwny jesteś. Miastu chodzi jedynie o to, by załatać ogromną dziurę w budżecie.

          • 3 0

    • Nie mówiąc o cenach, które rosną. Mega zachęta

      • 5 1

    • Nikt Cię nie zmusza do podróżowania autobusami i trolejbusami (4)

      Po co pisać takie bzdury? Podwyższono ceny za parkowanie. Chcesz to płać, nie chcesz to nie parkuj. Jak Cię nie stać to zmień pracę, weź kredyt.

      • 4 7

      • (3)

        Zapewne tak to sie skonczy. Ludzie przesiada sie do komunikacji ale w dluzszej perspektywie zmienia prace. Malych firm z centrum raczej nie bedzie stac na podwyzke dla pracownikow 800zl.

        • 7 3

        • (1)

          I bardzo dobrze. Centrum to nie jest miejsce dla firm, których nie stać na godziwą zapłatę swoim pracownikom. Nikt nie będzie płakał po takich firmach. Ludzie, szanujcie się.

          • 0 9

          • Nie przesadzaj, takie gadanie niczemu nie służy. Z samochodami firmowymi jest ewidentnie problem ale jak się zrobi jeden wyjątek to za chwilę system będzie zupełnie nieszczelny, a niektórzy faktycznie potrzebują samochodu do pracy. Konia z rzędem temu kto zaproponuje sensowny system przy czym ja odrazu podaję przykład, że można sobie 10 spółek założyć i wyciągnąć rękę po 10 abonamentów.

            • 3 0

        • I nikt takiej podwyżki dawać nie będzie

          A cała wyspecjalizowana konkurencji i tak będzie niedługo objęta strefami, bo takie koleje dziejów (tak jak 50 lat temu umożliwianie dojazdu samochodem wszędzie). Więc ucieczki będą co najwyżej do janusza "ale jaki urlop, chcesz bym zawału dostał" albo z deszczu pod rynnę.

          • 0 3

  • (12)

    Parking pod cmentarzem też płatny, miała być wygoda dla przyjeżdżających na groby a tu teraz mała niespodzianka nie dość że ZCK okrada ludzi bo za wszystko chce pieniądze to jeszcze prezydent łata dziurę miliarda zł parkometrem pod cmentarze nie wierzę.. Już zaciera ręce na wszystkich św jak kaska będzie wpadała w budżet ajaj polecam jeszcze pod sama brama cmentarza zrobić :)

    • 241 5

    • niech przy grobach postawia parkometry....pewnie kwestia czasu

      • 15 4

    • Parking nie jest z gumy. Są tacy co przyjadą na cmentarz i potrafią godzinami nad grobem się kiwać. (7)

      • 6 20

      • Żeby tam jeszcze parkowali tylko odwiedzający cmentarz... (2)

        • 6 11

        • (1)

          No właśnie, kwestia płatnego parkowania na cmentarzu na pewno ma drugie dno, przecież nikt by nie robił na złość wdowom i sierotom, bo po co?

          • 5 14

          • Jak to nie robił na złość?!

            • 0 6

      • NiE masz nikogo na cmentarzu, prawda? (3)

        Ale gdy ktos z najbliższych Ci odejdzie, też będziesz stał nad grobem. Poza tym w Gdyni nie ma żydowskiego cmentarza. Nikt się nie kiwa podczas modlitwy.

        • 16 4

        • (2)

          Mam, właśnie na nim. I myślę że jest im wszystko jedno czy ich odwiedzam a jak już to czym przyjechałem.

          • 3 12

          • Nawet ptaki i słonie rozpaczają po utracie bliskich (1)

            I delfiny, i małpy człekokształtne, a tobie jest ganz egal? Okey. Twoja sprawa.Ale nie wtrącaj się w ból innych osób. Ludzie mają prawo przeżywać żałobę tak, jak chcą.

            • 7 3

            • I nikt im nie zabrania

              Co to ma wspólnego z opłatami za parkowanie? Na grobie im będziesz parkował?

              • 2 6

    • Jeszcze za oddychanie! Bo kasy poeniedzmi z parkometrow nie napełni.

      • 3 2

    • okrada ludzi bo za wszystko chce pieniądze :)

      mnie w sklepie też okradają, bo za wszystko chcą pieniądze :-)))))))

      • 1 5

    • Niech dziadki dalej głosują na szczura

      To dziadki wspierają szczura co każde wybory solidnym poparciem więc niech teraz płacą niektórzy z nich za wizyty na cmentarzu. Powinni zacząć płacić za bilety w trajtkach 100% to skończą się ich wyjazdy za Free do marketów co rano i głosowanie przeciw wszystkim normalnym mieszkańcom. Głosowanie na szczura to jak głos "na tak" dla zacofania i balaganu w tym mieście. Placcie i płacicie zatem.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane