- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (121 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (127 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (266 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (132 opinie)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (50 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (297 opinii)
Pasażer zarzuca kierowcy autobusu dyskryminację
Dyskryminację osób niepełnosprawnych zarzuca kierowcy miejskiego autobusu Bronisław Waśniewski-Ciechorski. Z jego relacji wynika, że prowadzący pojazd nie chciał wyłożyć rampy dla elektrycznego wózka inwalidzkiego, którym porusza się nasz czytelnik. W ZKM Gdynia usłyszeliśmy, że sprawa jest wyjaśniana.
- Kierowca uzasadniając to, że nie rozłoży rampy dla inwalidzkiego wózka elektrycznego, którym się poruszam, stwierdził, że w pojeździe są ludzie, a on nie ma wpływu na udostępnienie miejsca na wózek - relacjonuje.
Zdaniem naszego rozmówcy kierowca był nieuprzejmy i ostatecznie to towarzysząca panu Bronisławowi mama musiała prosić pasażerów, by ci zwolnili miejsce w autobusie przeznaczone dla wózków.
To jednak nie wszystko.
- Gdy dojeżdżaliśmy do przystanku docelowego, tj. Centrum Nauki Experyment, kierowca nadal był bardzo nieuprzejmy wobec mojej mamy. Dwukrotnie wciskałem bowiem przycisk żądania wyłożenia rampy. Tymczasem kierowca przez cały autobus krzyczał, pytając: "czy teraz pani wysiada" - mimo naszego sygnału danego przyciskiem - opowiada.
W złożonej do ZKM skardze pan Bronisław domaga się wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec kierowcy, przeszkolenia go i 15 tys. zł rekompensaty.
W innej skardze pan Bronisław miał zastrzeżenia do pracy kierowcy pojazdu linii 26.
Jeżeli zarzut się potwierdzi, będą przeprosiny
O incydent zapytaliśmy przewoźnika. Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM, potwierdza, że wpłynął do nich sygnał od pana Bronisława.
- Wdrożono standardowe procedury, tzn. skierowano skargi pana Bronisława do operatorów, których sytuacja dotyczy, to jest odpowiednio do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej - w sprawie trolejbusu linii 26 - i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej - w sprawie autobusu linii S. Przedsiębiorstwa przewozowe zabezpieczą monitoring z pojazdów, ustalą rzeczywisty przebieg obu zdarzeń, zobowiążą kierowców do udzielenia pisemnych wyjaśnień itp. oraz przygotują wstępne ustosunkowania się do zaistniałych sytuacji - informuje rzecznik ZKM.
Podkreśla, że po otrzymaniu wyjaśnień od operatorów, co chociażby ze względu na konieczność wyjęcia rejestratora systemu monitoringu podczas nocnego postoju autobusu (trolejbusu) w zajezdni i zmianowy tryb pracy kierowców zwykle zajmuje klika dni, ZKM ustosunkuje się do wniesionych skarg.
- Jednostka budżetowa Gminy Miasta Gdyni, jaką jest ZKM w Gdyni, nie ma żadnych formalno-prawnych możliwości wypłaty wnioskodawcy jakiegokolwiek odszkodowania - a tym bardziej w oczekiwanej kwocie 15 tys. zł - bez wyroku sądowego. W przypadku potwierdzenia się skarg możemy jedynie przeprosić pasażera i wszcząć działania w kierunku poprawy jakości usług - przeszkolić lub oczekiwać od operatorów dodatkowego przeszkolenia kierowców w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami - mówi Marcin Gromadzki.
Motorniczy wyprosił z tramwaju matkę z wózkiem
Zaznacza, że w Gdyni, aby móc obsługiwać pasażerów, każdy kandydat na kierowcę musi zdać egzamin ze znajomości m.in. zasad obsługi pasażerów, w szczególności z niepełnosprawnościami, przed komisją złożoną z pracowników organizatora, to znaczy ZKM w Gdyni.
- Jesteśmy pod tym względem ewenementem w skali kraju - podsumowuje Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (336) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-16 11:09
Opinia wyróżniona
podejrzewam że pojazd był mocno zapełniony (14)
pasażerami i kierowca bal się że wózek może się nie zmieścić lub z w trakcie hamowania pasażerowie mogli by wpaść na niepełnosprawnego. linia S notorycznie jeździ zapełniona.
kierowca kulturalnie się spytał czy Pan wysiada bo sa sytuacje ze pasażerowie dla jaj naciskaja przycisk na żądanie i dla niepełnosprawnych. wystarczyło sie odezwać żepasażerami i kierowca bal się że wózek może się nie zmieścić lub z w trakcie hamowania pasażerowie mogli by wpaść na niepełnosprawnego. linia S notorycznie jeździ zapełniona.
kierowca kulturalnie się spytał czy Pan wysiada bo sa sytuacje ze pasażerowie dla jaj naciskaja przycisk na żądanie i dla niepełnosprawnych. wystarczyło sie odezwać że się wysiada.
kierowcy jak wpuszczaja pasażera niepełnosprawnego na wózku to pytaja sie gdzie wysiada bo często pasażer może pomylić nr linii i pojechać gdzies indziej , Dodatkowo gdy kierowca wie gdzie pasazęr wysiada to może odpowiednio podjechać pod kraweżnik żeby rampe wysunąć. dodatkowo musi podjechać odpowiednio żeby wyjścia nic nie tarasowało a sa takie przystanki że słup przeszkadza !!! bo stoi blisko jezdni na przystanku.- 408 17
-
2019-09-17 00:41
czy to nie ten pan? (3)
https://www.portalsamorzadowy.pl/osoba/bronislaw-wasniewski-ciechorski,26079.html
http://kamena1.neon24.pl/post/36691,bronislaw-wasniewski-ciechorski-oswiadczenie#comment_271875- 8 0
-
2019-09-17 02:26
w redakcji też niby był dyskryminowany? (2)
co za typ . uważa się za pępek świata,
ewidentnie szuka rozgłosu i dziury w całym- 9 1
-
2019-09-17 06:46
(1)
Ćwiczy pisanie. Skoro z redakcji go wywalili, to pisze listy, skargi, komentarze...
Dobrze, tak trzymać! Trzeba stale doskonalić swój warsztat!- 6 0
-
2019-09-17 11:51
to niech zacznie robić karierę w stand-up'ie ...
bo świetnie mu rozśmieszanie ludzi wychodzi ... od razu widać, że ma talent ;))))))))
- 0 0
-
2019-09-16 21:05
W autobusie jest specjalne oznaczone miejsce na wózek inwalidzki więc nie powinno być żadnego problemu.
- 3 3
-
2019-09-16 17:36
Niekoniecznie (2)
Ja często jeżdżę z wózkiem pół pustym autobusem (linia 117 w Sopocie), kierowcy NIGDY nie opuszczają autobusu po samym wciśnięciu przycisku - zawsze muszę dodatkowo "krzyczeć". Do tego ze dwa razy mnie prawie przytrzasneli z wozkiem w drzwiach, bo widocznie ich irytuje że jestem taka powolna z 2 dzieci i w ciąży. Ogólnie - jazda autobusami stresuje mnie ze względu na chamstwo kierowców.
- 3 32
-
2019-09-17 07:02
Bez wątpienia dlatego że spora część ludzi zamiast naciskać przycisk na żądanie naciska przycisk dla inwalidów, co często wprowadza w błąd. Druga spraw część autobusów ma tak że tzw. przyklęk działa tylko przy zamkniętych drzwiach ( MAN, tzw. Berlinczyk)
- 3 0
-
2019-09-16 19:30
Nie kierowca zamyka drzwi. To już nie ogórki
Drzwi zamykają się z pomocą fotokomórki. Fotokomórka może nie wychwycić dziecka, a wiem to bo w Gdańsku w tramwajach jak młoda czasami wyskakiwała jako pierwsza też drzwi się przymykały. Ale na szczęście raz ją prawie przykleszczyło i się nauczyła kto wysiada pierwszy :-p
- 9 0
-
2019-09-16 13:17
wszystko sięzgadza pięknie napisane
ale tutaj tego nie było hehehehe
- 4 5
-
2019-09-16 11:26
(4)
Ale pan Bronek naogladal się amerykańskich filmów i 15 tys PLN mu się marzy, tylko o kasę mu chodzi
- 92 5
-
2019-09-16 16:45
(2)
Jak on ugra te 15 tys, to podobno wszyscy kierowcy autobusów w trójmieście wstaną i będą bić brawo. Potwierdzone info.
- 14 3
-
2019-09-16 16:55
(1)
Jak nie ugra tym razem to za kilka miesięcy ubierze się na teczowo, przyklei dildo do wózka i zapusci pejsy, wtedy odwali kolejna szopke, a kaleka, gej i żyd w jednym to już musi przejść...
- 28 8
-
2019-09-17 16:00
Mi tu brakuje
Pochodzenia romskiego
- 1 0
-
2019-09-16 12:14
a jakby ogladał Terminatora ...
to by se dał radę tak jak on ... pod koniec filmu
- 21 1
-
2019-09-16 10:58
Opinia wyróżniona
Całkowicie sie zgadzam z tym poszkodowanym,za granicą dostał by odszkodowanie i to wielokrotnie wieksze! (9)
W Polsce tylko przez kary może się co kolwiek zmienić !!A ci co się pluja ze to za wiele nich usiądą na wózek i się przekonają jak zycie wygląda na wózku!
- 52 542
-
2019-09-16 14:22
w stanach to by pewnie dostał z 565646436 miliardów (1)
- 12 3
-
2019-09-16 16:36
denarów antarktyckich
- 6 0
-
2019-09-16 13:39
No to niech jedzie tam za granicę i próbuje to odszkodowanie wyrwać. To jego żądanie jest tak abstrakcyjne, nie ma żadnego pokrycia w poniesionych szkodach, że tylko się wygłupił.
- 40 3
-
2019-09-16 11:20
(3)
Za granicą by nie wjechał z elektrycznym wózkiem do autobusu
- 61 8
-
2019-09-16 11:58
(2)
Uwielbiam te teksty że za granicą to by... A piszą to osoby które w najlepszym wypadku były za granicą województwa w którym mieszkają... Lidze za tą granicą, w tym postepowym zachodzie to mogą was nie wpuścić do autobusu z powodów takich jak np. bycie białym, ubiór się kierowcy nie spodoba (był ostatnio przypadek w Szwecji taki), za noszenie krzyżyka na szyi, rusz się człowieku za tą granice to się mocno zdziwisz jak tam na prawdę wygląda....
- 30 15
-
2019-09-16 21:33
W Szwecji to akurat jest tak (1)
Że grupa imigrantów wchodzi do autobusu bez płacenia, a kierowca nic nie zrobi ani nie zwróci im uwagi bo sie boi- i tak jest na codzień. Zapraszamy do Sztokholmu.
- 3 3
-
2019-09-17 10:16
W tym i duża grupa Polaków :D
kierowca się nie boi poprostu społeczeństwo jest tak wychowane tam się kasuje bilety lub ma takie całodobowe dopiero kontrol sprawdza i to jeszcze informuje przed wejściem do autobusu ze będzie sprawdzać widać ich z daleka wiec kto nie ma to wysiada nie dotyczy to Szwedow którzy grzecznie się przyznają ze nieW tym i duża grupa Polaków :D
kierowca się nie boi poprostu społeczeństwo jest tak wychowane tam się kasuje bilety lub ma takie całodobowe dopiero kontrol sprawdza i to jeszcze informuje przed wejściem do autobusu ze będzie sprawdzać widać ich z daleka wiec kto nie ma to wysiada nie dotyczy to Szwedow którzy grzecznie się przyznają ze nie mają(co zdarza się rzadko ale jednak i Szwed nie ucieka :D )
Nie popieram ale tez rozumiem dla przyjezdnego prawie 100zl za bilet dzienny obojętne nie jest wiec kto nauczony matactwa ten kombinuje
Szukać nie daleko..Gdansk lata 90 panowie z brzuszkiem w wąsach sprawdzali no to pół autobusu się tłumaczyło pół negocjowalo ile dać za jazdę na gapę to były dzikie czasy ale tez ciekawe- 0 3
-
2019-09-16 11:04
(1)
Mój przyjaciel po wypadku zladowal na wózku, sparaliżowany od pasa w dół, tak ma chłopak zniszczone życie, widzę na jego przykładzie jaka to tragedia, ale on nie jest ani trochę roszczeniowy, wręcz przeciwnie, ale właśnie dlatego że jest wciąż normalny każdy z przyjemnością mu pomoże, nogdy się nie spotkał z chamstwem innych osób a już na pewno nie
Mój przyjaciel po wypadku zladowal na wózku, sparaliżowany od pasa w dół, tak ma chłopak zniszczone życie, widzę na jego przykładzie jaka to tragedia, ale on nie jest ani trochę roszczeniowy, wręcz przeciwnie, ale właśnie dlatego że jest wciąż normalny każdy z przyjemnością mu pomoże, nogdy się nie spotkał z chamstwem innych osób a już na pewno nie że strony kierowców autobusu, recepta jest prosta, on zawsze uśmiechnięty to jemu każdy pomoże, a jak się widzi osobę taka jak z artykułu to wisi każdemu czy na wózku czy zdrowa, traktuje się ja jak ona innych, kalectwo nie upoważnia do bycia chamem, prostakiem i roszczeniowym burakiem
- 116 7
-
2019-09-16 13:11
Minusa dał zapewne kaleka cham który uważa, że jednak inwalidztwo upoważnia go do bycia burakiem... Czyli zapewne Pan Bronek
- 34 6
Wszystkie opinie
-
2019-09-16 10:32
Skoro elektryczny wózek to nie mógł jechać po chodniku? (14)
Chyba, że się rozładował no to inna sprawa.
- 162 125
-
2019-09-16 10:50
roszczeniowi (4)
pan Bronisław i jego mama są bardzo roszczeniowi i stale zgłaszają jakieś pretensje a to Sąd a to autobus. Z mamą związany pępowiną
- 74 21
-
2019-09-16 10:53
(2)
I te 15 tys zadośćuczynienia, pytam się za co?
- 77 7
-
2019-09-16 11:06
za stres i przezyta traume.... (1)
....teraz do konca zycia na widok autobusu mpk bedzie go skrecalo, beda go lapaly odruchy wymiotne i tik powieki i jak tu z czyms takim zyc? no jak ?
- 46 3
-
2019-09-16 11:36
za 15 tysiów kupi se rampę mobilno-przenośną
będzie są ja ciągał za swym wózkiem po caaaaałej Gdyni
- 34 3
-
2019-09-16 19:25
A kimże jesteś by to oceniać?!
Jak nie rozumiesz dlaczego to się nie wypowiadaj publicznie, przemyśl 5 razy zanim głupoty napiszesz.
- 1 14
-
2019-09-16 11:29
(5)
chodnikiem nie moze bo na chodniku stoja auta + wysokie krawezniki
- 20 5
-
2019-09-16 11:38
w Gdyni może sobie zawsze zamówić specjalny busik dla inwalidów /szczególnie na wózkach (4)
ale jak ktoś chce koniecznie wyjudzić kasę ... to się będzie ze zwykłym autobusem szarpał i awanturował
- 35 7
-
2019-09-16 11:49
(1)
A zapłacisz za taki transport ha buraku te osoby mają już wystarczająco dużo problemów
- 8 27
-
2019-09-16 12:02
to cena biletu MPK ... poPiSowy głupku
- 22 5
-
2019-09-16 11:53
(1)
Ten busik to trzeba kilka dni na przód rezerwować. A i tak nie ma szans, jeśli się go chce w godzinach, w których rozwozi niepełnosprawne dzieci do/z szkół. Niby są też specjalne taksówki, ale dostępność też bardzo słaba. Kto przerabiał temat ten wie, nie ma lekko na wózku.
Ale też nie rozumiem skąd te 15 tys.- 17 1
-
2019-09-16 12:04
mój kumpel dzień w dzień z połamanymi nogami na studia nim dojeżdzał ... więc?
więc ktoś tu sie ostro mija z prawdą....
- 20 4
-
2019-09-16 12:13
nie, matołku
to tak jakbyś ciebie spytać czy skoro masz zęby to musisz jeść nożem i widelcem
- 11 3
-
2019-09-16 22:51
Popchaj (1)
Może każdy z Was popycha taki wózek z niepełnosprawnym chociaż kilometr. Może zrozumiecie po co są elektryczne. Aha i jeszcze z krocza ą obok starszą panią.
- 2 4
-
2019-09-17 19:06
Elektryczne napędzany
- 0 0
-
2019-09-16 10:34
(9)
w głowach już im się wszystkim przewraca, kazdy dyskryminowany, wszędzie raśiści - co za roszczeniowi ludzie
- 483 61
-
2019-09-16 10:39
(3)
I hejt .... :D. Ludzie tacy delikatni sa
- 11 8
-
2019-09-16 13:32
(1)
Jaki hejt, zwykła reakcja na okazję wyłudzenia kasy. Jest pani Har... coś tam krzykliwa jak cholera to może do Niej na skargę.
- 20 1
-
2019-09-18 07:34
Do niej, nie do Niej, ludzie! Nie mieliście pisowni zaimkow na jezyku polskim????
- 0 0
-
2019-09-16 19:04
hejt jest najgorszy dlatego pod przykrywka walki z hejtem warto jest wprowadzac cenzure mysli i wypowiedzi.
- 1 1
-
2019-09-16 10:47
Bo to brak samo-akceptacji
Stąd też nieakceptowanie własnej natury, przecież aprecjacja jednych jest dyskryminacją drugich - tak było, jest i będzie. Stąd potem "dyskryminacja pozytywna" czy inne absurdy, jakieś traktaty libońskie gdzie niemal wprost jest napisane "równość płci ale kobiety bla bla ble" i inne socjalistyczne szity. Zresztą istotą socjalizmu jest walka z ludzką naturą - zabić indywidualność, ambicje, kreatywność czy inne takie i przerobić ludzi na bezwolne termity.
- 9 4
-
2019-09-16 11:47
rowerowo (1)
Ostatnio kapcia w rowerze złapałem, czwarty autobus Komunikacji Miejskiej Gdańsk mnie dopiero zabrał, masakra.
- 4 12
-
2019-09-16 12:17
a do trolejbusa mógłbyś sie złapać za szelki ... i suuu
- 10 1
-
2019-09-17 06:37
Nareszcie ktoś mądry i z jajami
Cokolwiek powiesz i jest niepoprawne politycznie jest złe. Jeśli masz swoje zdanie, nawet kontrowersyjne ale własne i nikomu go nie narzucasz możesz być zlinczowany.
- 1 0
-
2019-09-17 06:55
zgoda
Kolejna grupa roszczeniowa nic nie podoba się ja, ja !!! pępek świata
- 3 1
-
2019-09-16 10:34
Mogłem się zgodzić z samym "poszkodowanym", do momentu przeczytania o żądaniu rekompensaty. (5)
Może lepiej 1 500 000 zł? Prywatna linia autobusowa z dedykowanym kierowcą też brzmi dobrze. No i dyskryminujmy wszystkich pozostałych pasażerów i nakażmy im wiszenie na uchwytach sufitowych, żeby zawsze było miejsce dla ewentualnego wózka elektrycznego.
- 488 16
-
2019-09-16 12:07
Tu nie chodzi o "poszkodowanego" ale o brak przejrzystego regulaminu (1)
Byłoby w prost napisane: wózek elektryczny = brak wstępu do komunikacji miejskiej i po temacie. Kontrowersyjne, ale jasne. Oczywiście może być też: wózek elektryczny = bezwarunkowe pierwszeństwo przed wszystkimi. Jakkolwiek, jasne i przejrzyste zasady. Teraz to jest za każdym razem dyskusja. Jeden kierowca powie że nie ma problemu, inny że inwalidzie źle z oczu patrzy i nie wpuści.
Taka sama sytuacja powinna być z rowerami. Przejrzyste zasady, jakiekolwiek by one nie były !- 21 1
-
2019-09-16 12:48
regulamin mówi jasno
za pojazd i pasażerów odpowiada kierowca... i może ci zawsze odmówić - nawet przewozu walizki ... a co dopiero 100kg wózka
- 38 0
-
2019-09-16 13:19
(2)
Wpisz sobie w internecie jego dane to bedziesz wiedzial wszystko na jego temat.
- 13 1
-
2019-09-16 15:01
Ja wpisałem.
Wszystko jest jasne.Niestety.
- 14 0
-
2019-09-16 16:06
hehe i wszystko jasne :)
- 10 0
-
2019-09-16 10:34
Piętnaście patyków odszkodowania. (8)
Ambitnie, Panie Bronisławie.
- 358 11
-
2019-09-16 11:01
Żartujesz? Chcesz sie znim zamienic? Ja bym sie nie zgodził nawet za milion. (5)
- 6 41
-
2019-09-16 12:06
a ja bym mu założył krawat
bo wiadomo, że - klient w krawacie mniej awanturujący sie jest
- 32 1
-
2019-09-16 13:02
Odszkodowanie, jak sama nazwa wskazuje... (3)
...ma zrekompensować szkodę, a nie być mechanizmem do dojenia kasy z kogoś, kto akurat krzywo spojrzał.
Niech więc pan inwalida wykaże, w jaki sposób poniósł szkodę w takiej właśnie wysokosci. Spóźnił się na intatne spotkanie biznesowe?- 36 3
-
2019-09-16 13:16
(1)
a np na terapie do psychologa bedzie musial chodzic bo traume przeszedl , takich papierkow wiele moze pokazac.
- 4 10
-
2019-09-16 13:57
ja też mam traume jak czekam aż rampe rozłożą a spieszę się do ptracy
- 18 1
-
2019-09-16 14:29
Szkoda to taki fakt
że teraz zawsze będzie miał stresa czy wsiądzie czy nie.
A świadomość zadośćuczynienia zawsze ten stres złagodzi.- 0 8
-
2019-09-16 13:10
Nowy 65" sie marzy.Zarobic nie ma jak to trzeba cos wykombinowac
Imię Bronisław zobowiazuje
- 12 0
-
2019-09-16 17:03
No chyba go porąb.....znalaz sobie źródło z ktorego może kasę wyciągnąć.Niech kurk....w domu siedzi
- 5 3
-
2019-09-16 10:35
Większość kierowców jest chamska i nieuprzejma! (6)
- 53 312
-
2019-09-16 10:39
Tak jak i większość pasażerów :)
- 73 3
-
2019-09-16 10:52
Dostosowuja sie do poziomu pasazerow
- 51 2
-
2019-09-16 11:08
Większość pasażerów jest chamska i nieuprzejma!
- 48 4
-
2019-09-16 12:09
aż 99/100 kierowców - jakoś zawsze na mnie poczeka na przystanku
widząc, że biegnę... więc twoja teoria /a raczej mit/ o nieuprzejmych gdyńskich kierowcach obalona
- 29 3
-
2019-09-16 15:21
Y (1)
I gburowata,
- 0 4
-
2019-09-16 19:50
Fakt ,część pasażerów jest gburowata.
- 4 0
-
2019-09-16 10:37
(3)
15 tys zł, trochę poniosła fantazja pana Bronka.
- 378 17
-
2019-09-16 11:36
(1)
te 15 to taka kalkulacja : biorę "papugę" -ten bierze określoną sumę za to ,że wygra w sądzie, (powiedzmy 10 tyś po wygranej sprawie), proces z powództwa cywilnego- trzeba wnieść opłaty sądowe. Tak więc po wygranej sprawie Bronisławowi zostanie 5tyś. W wypadku jak nie wygra sprawy to popłynie na kasie bo "papuga" wezmie standardową opłatę plus koszty sądowe . A tak naprawdę chodzi tylko o egzekwowanie przysługujących mu praw, gdyby autobus nie miał rampy to nie byłoby o co skarżyć, a skoro rampa jest to ma być używana właśnie do takich celów. Ku...a jakoś w Szwecji kierowca ma czas i "ochotę" na wnoszenie dzieciowych wózków na rozkładanie ramp. Tak wiem Polska to nie Szwecja, nie ma mobingu w pracy a kierowcami są arabowie.
- 2 19
-
2019-09-16 12:10
Dokładnie, Polska to nie Szwecja, a kierowcy to nie arabowie, dlatego też blond biała dziewczyna wie że nie grozi jej ze kierowca ja wyrzuci z autobusu bo mu się ubiór i brak burki nie spodobał...
- 8 1
-
2019-09-16 13:20
Sprawdz sobie w necie kto to to bedziesz wiedzial wszystko na jego temat. Szczegolnie godne uwagi jest jak czesto zmienial poglady/partie polityczne.
- 11 0
-
2019-09-16 10:37
Jestem z Tobą (15)
Mam dwóch synów niepełnosprawnych, walczę z takim zburaczeniem.
To wszystko zależy od tak zwanego czynnika ludzkiego.
Ale co można powiedzieć o zwykłych ludziach skoro rządzący też tak traktują niepełnosprawnych. Przypomnę protest na terenie budynku Sejmu.
Kochani - dziś, jutro i ty możesz być niepełnosprawnym. Nie mam stosunku roszczeniowego. Proszę o umożliwienie normalnego bytu. Tu nie chodzi o pieniądze. Mamy już programy socjalne loty+, bankzazlotowke+, nagrody+, itd itd doczekamy programu niepelnosprawny+- 65 281
-
2019-09-16 10:44
(7)
Czyli jesteś za wyłudzaniem pieniędzy z Zkm? Wózki elektryczne nie powinny być przewożone w środkach komunikacji publicznej
- 60 12
-
2019-09-16 11:12
Dlaczego nie? (3)
Jak ma osoba niepelnosprawna dojechac z Kosakowa do Redlowa albo na Chwarzno? Nie kazdy ma samochod albo pieniadze na taksowke. Baterie w nowych wozkach sa bezpieczne
- 16 16
-
2019-09-16 11:20
Minibusem, który możesz zamówić z ZTM.
Ale po co to robić, skoro można zrobić aferę?
- 37 5
-
2019-09-16 11:46
a nie moze bezpośrednio tym wózkiem dojechać ...
wystarczy tylko założyć lusterka, światła drogowe, koguta jako pojazd uprzywilejowany i jechana...
- 15 2
-
2019-09-16 12:18
Baterie może i są bezpieczne, ale bezwładny ważący grube kilogramy wózek w czasie wypadku lub ostrego hamowania już nie.
- 23 2
-
2019-09-16 11:17
(2)
to niby gdzie według Ciebie mają być przewożone??? Na ciężarówkach. Naucz się tolerancji człowieku bo trochę słabo z tym u Ciebie. Proszę nie pisz mi o jakiś wybuchających bateriach bo wszystko już zostało wyjaśnione, poczytaj.
- 14 19
-
2019-09-16 11:47
a jak komuś w autobusie tak na stopę najedzie ... to kto bedzie odszkodowanie bulił - MPK?
- 29 2
-
2019-09-16 11:52
W busach, są 2 jak nie 3 firmy ważące osób niepełnosprawne po Gdańsku jak jest w Sopocie i Gdyni niewiem
- 9 0
-
2019-09-16 10:53
(1)
Tu nie chodzi o pieniądze? To czemu , Bronek chce 15000 ,-zł? i na jakiej podstawie?
Na miejscu pani i w pani sytuacji nie podpinał bym się pod ten konkretnie artykuł nacechowany cwaniactwem i roszczeniowym sposobem życia - Stawia Pani swoją sprawę w bardzo kiepskim świetle. Pani walczy o godność a ten cynik o 15 000,- tak to widzę , jak na razie . Trochę słabo mieszać te dwa tematy - bo wizerunkowo pani TRACI!- 45 0
-
2019-09-16 12:11
bo tu nie chodzi o d r o b n e pieniadze ... ale o grupszą kasę
- 6 2
-
2019-09-16 11:46
Ma Pani rację, (4)
niestety też to zauważam, stosunek ludzi do osób niepełnosprawnych jest poprostu straszny. Zauważam to czasem jak któś na wózku chce wjechać do restauracji, zawsze jest z tym jakiś problem. Od jakiegoś czasu korzystam z komunikacji w Gdyni i widziałem kilka przypadków jak są traktowane osoby na wózkach. Widziałem jak kiedys nie wypuścił wózka ponieważ Pan za późno nacinął przycisk (jak powiedział, że ostatnio wciskał wcześniej to kierowca zwrócił uwage ,że za szybko :( Oczywiście pasażerowie byli po stronie kierowcy....
- 9 21
-
2019-09-16 12:18
Bzdura (3)
Bredzisz kolego, przykład ze zbyt późno wciśniętym przyciskiem jest z d.....
Kierowca opuszczając rampę przy wjeżdżaniu wózka, zawsze pyta, gdzie pasażer życzy sobie wysiąść.- 21 1
-
2019-09-16 13:03
chyba Twój przykład, (2)
wystarczy przeczytać artykuł jeszcze raz i zobaczysz przykład...
- 2 5
-
2019-09-16 13:51
(1)
nie umiesz czytać?W autobusie pełno ludzi gadają głośno przez telefony harmider tumult i biedny kaleka się dziwi czemu kierowca krzyknął?No czemu?
- 11 1
-
2019-09-16 19:31
obyś ty został kaleką
to możne byś zrozumiał
- 0 10
-
2019-09-16 10:38
niech pasazer opowie jaka w Gdyni jest tragiczna infrastruktura dla osób na wózku. (2)
- 43 19
-
2019-09-16 11:00
Tutaj jest poważna tragedia ludzka a ty próbujesz coś politycznie ugrać? Trolle miejcie litość
- 2 13
-
2019-09-16 11:59
i dlatego Gdynia jako jedyne miasto w CAłEJ wsch. UE ma tytuł *Miasta przyjaznego osobom niepełnosprawnym*
- 5 3
-
2019-09-16 10:39
(8)
mowi ze mamy traktowac niepełnosprawny
Wiec ich tak traktujemy tak wielki wózek elektryczny to zagrożenie w autobusie- 156 34
-
2019-09-16 10:41
Chyba dla ciebie zagrożenie
- 11 21
-
2019-09-16 11:18
(4)
zagrożenie? Tak jak Twoja bateria ze smartfona. Skąd tacy zawistnicy się biorą?
- 12 18
-
2019-09-16 11:49
ponad 100kg wózek ... to w razie wypadku będzie jak spychacz ... (2)
jak rozpędzona lokomotywa ... będzie zgarniał ludzi i rozgniatał na miazgę
- 18 5
-
2019-09-16 12:36
(1)
Tak jak i 100kg facet na gazie
- 5 5
-
2019-09-16 20:20
Facet na gazie nie jest metalowy.
- 3 3
-
2019-09-17 09:22
Chciałem zauważyć, że pojazdy komunikacji miejskiej w wyznaczonych miejscach mają specjalne pasy bezpieczeństwa, do których powinna się przypiąć osoba z wózkiem. Więc gdzie tutaj zagrożenie???
- 2 0
-
2019-09-16 20:01
ale narod ciemny w tym miescie jednak haha to moze do komunikacji wpuszczac ludzi tylko o masie ciala do 60kg?
- 3 3
-
2019-09-16 21:33
twoja głupota to zagrożenie największe
jw
- 1 3
-
2019-09-16 10:39
prezydent miasta dla panu kubek i smycz. (1)
no może jeszcze dorzuci bilet do muzeum emigracji
- 101 11
-
2019-09-16 12:23
ja bym mu dał bilet do ZOO albo nawet do cyrku
w jedną stronę
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.