- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (383 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (308 opinii)
Pasażerom pod choinkę
Na mapach można znaleźć nazwy ulic, dzielnic, gmin i ponad 600 przystanków obsługiwanych przez ZKM oraz dokładny układ tras linii autobusowych i trolejbusowych. Zaznaczone są też wszystkie punkty sprzedaży biletów okresowych oraz informacji o komunikacji miejskiej. W Gdyni są 222 wiaty z kasetonami. Obustronnie zafoliowanych, odpornych na działanie wilgoci i promieni słonecznych schematów powstało 400. Opracowanie, przygotowanie i druk zostało sfinansowane z programu unijnego - gdyński podatnik nie dołożył do tego ani złotówki.
Mapa, jakiej wcześniej nie było, to wynik wyścigu z czasem. Maciej Warszakowski, inspektor z Wydziału Integracji Europejskiej w Urzędzie Miasta Gdyni przekazał do ZKM wiadomość, że Gdynia otrzymała 25 tys. zł na promocję transportu publicznego, jednak pod warunkiem, że zostaną wydane do 8 grudnia, co oznaczało... 2 tygodnie. Pomysł na zagospodarowanie tej sumy powstał błyskawicznie. ZKM dotarł do wszystkich wydawnictw, które kiedykolwiek wydały sensowny plan Gdyni czy Trójmiasta.
- Zadaliśmy im pytanie co za te 25 tys. zł są w stanie zrobić zaznaczając czego oczekujemy - mówi Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia. - Po negocjacjach i licytowaniu się chętnych, udało się nakłonić gdańską firmę "Tessa" do... dołożenia do interesu. Nie dość, że schemat był gotowy w ekspresowym tempie (w 400 egzemplarzach plus 1000 egzemplarzy składanych), to na dodatek prawa autorskie do mapy przeszły na ZKM, więc w razie objazdu możemy go sami wyedytować nie płacąc za powielanie schematu. W trakcie realizacji wyszło, że koszt przekroczył początkową kwotę.
Głównym twórcą mapy jest Mariusz Józefowicz z ZKM, wiceprezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej "Vetra", geograf i kartograf, a przedsięwzięcie nie było łatwe, ponieważ kasetony na przystankach są poziome, a mapa zasięgu ZKM jest "pionowa". Ujęto jednak całą sieć komunikacyjną od Gdańska Oliwy, poprzez Borowo, jezioro Sitno, Redę po Wejherowo. Jak to się udało? Warto przekonać się samemu.
- Wydawca podszedł do nas bardzo życzliwie, choć już myślałem, że przestaną od nas odbierać telefony... - przyznaje Marcin Gromadzki. - Kolejna wersja korekty trafiała do nas np. w sobotę o godz. 17, o godz. 1 w nocy ktoś przyjeżdżał po nasze poprawki, o godz. 11 w niedzielę przyjeżdżała kolejna wersja i tak spaliśmy na przemian. Na mapach pasażerowie zastaną stan na styczeń 2004 r. Dociekliwi zauważą linię 296 z węzła Franciszki Cegielskiej do pętli Obłuże - Maciejewicza ulicą Warszawską i Morską. W godzinach szczytu popołudniowego w autobusach linii 141 odnotowujemy bardzo duże zapełnienie, więc aby mieszkańcy Gdyni nie musieli się tłoczyć uruchamiamy dodatkową linię "szczytową".
Opinie (104)
-
2003-12-30 22:42
ho ho ho jestem tłukiem ho ho ho
- 0 0
-
2003-12-31 02:37
Ja tez bardzo lubie Gdańsk. Czy jestem normalny?
- 0 0
-
2004-01-05 04:11
nudne
No więc ktoś pogodził hanzeatyckie wolne miasto z energiczną wioską rybacką.
Mamo nudno tak ciągle o mzk?, a czego dotyczył artykuł?
Maga wstawki o SkyOruni vs TVTop są z księżyca i małodorzeczne.
Oli słusznie zauważył że główną wadą zkm 3 miejskiego jest brak wspólnych biletów i to dotyka zarówno mieszkańców i turystów, którzy jeżdżą często i tylko troszeczkę.
Wielkość taborów obu miast jest myślę porównywalna, Gdynia obsługuje sąsiednie gminy, gdańsk jest większy. Jakość taboru, w Gdyni dość szybko wymieniono na nowy, co jak zauważył Gdynianin nie zmienia faktu że jeżdża i stare autobusy. Niezgodze sie natomiast z Prezydentem że tylko te z hydruliką i ławą dla wjazdu wózków. Jeżdża najróżniejsze modele i najróżniej pomimo nowości się nimi jeździ.
Dworce stare i nowe, kina, teatry, blaszaki i inne, dla każdego jego będzie lepsze w porównaniu do, a tak naprawde to trzebaby wymyśleć jak to zrobić by niektóre nawet tak nietypowe zabudowy jak dworzec gdynski czy stare jak gdanski wrócić do świetności. A okolica zwana Meksykiem też ma swój urok świadczy o zapotrzebowaniu społecznym na każdego typu zabudowę ;) Przecież te ruiny i starocie Gdańska dodają mu urok, choćby ściana spalonego spichlerza nad burą Motławą; a gdyński okrągłe mostki parowych statków np betonowego dworca czy budynku PLO przy brukowanych uliczkach skierowanych w stronę morza. Wszystko trzeba docenić i ale wszędzie znaleźć można coś do poprawy.
Gdynianin zauważył że est.Kwiatkowskiego niby jest a ktoś że jej nie ma. Rację mają obie strony, bo jak ten most wantowy to tylko kawałek. Obie budowle na miarę czasów, most fajny ekstrawagancki, estakada - jak popatrzeć z góry to człowiek szacunku nabiera do faceta który zaprojektował taką trasę gdy samochodów było dużo mniej ponad 30 lat temu.
A co do lokalnego szowinizmu to najstarszą częścią 3 miasta jest Oksywie (nazwa nadana przez wikingów), nawet jest okres archeologiczny tak nazwany :))- 0 0
-
2004-01-05 04:20
ah meritum
czyli o co właściwie idzie. Czyli te 25 kawałków wydanych w 2 tygodnie "na promocję komunikacji miejskiej" chyba lepszej promocji komunikacji nie można wymyśleć niż ułatwić życie tym którzy z niej korzystają. Bo reklamy typu "Przesiądź się ze 126p do Mercedesa" nie koniecznie zadziałają wymiernie. A mapki w gdyni pojawiły się później niż w gdańsku i nie były szczytem możliwości. Pozatym z tego co się orientuję, żeby wystąpić o jakies fundusze z UE trzeba mieć już jakiś plan gotowy, więc pozostało tylko jego lekki zmodyfikowanie i wybór wykonawcy.
Mamo - na stronach gdynskiego zkm tez można sobie zaplanowac podróż z przesiadkami. Ale zdarzyło mi się widzieć interaktywną mapę z wyświetlaniem trasy gdzie i na co się przesiąść (nie dam głowy ale chyba zkm Lublin).- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.