• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasy przy wysepce już ze światłami

Maciej Korolczuk
11 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

W czwartek późnym wieczorem na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska przy wysepce we Wrzeszczu drogowcy zainstalowali maszt z sygnalizacją świetlną. Czy to uchroni kierowców i przede wszystkim pieszych przed groźnymi wypadkami w tym miejscu?



Czy światła przy Jesionowej znacząco wpłyną na korki na Grunwaldzkiej?

O tym, że sygnalizacja świetlna pojawi się na Grunwaldzkiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Jesionową jeszcze w tym miesiącu informowaliśmy jako pierwsi pod koniec lutego. Urzędnicy obiecywali, że na przejściu zrobi się bezpieczniej do końca miesiąca, z zastrzeżeniem, że drogowcy będą robić wszystko, by zakończyć inwestycję szybciej.

W czwartek późnym wieczorem przy wysepce pojawili się pracownicy z firmy Eldro. Na czas robót zwęzili trzypasmową Grunwaldzką do dwóch pasów (w kierunku centrum) i w ciągu kilkudziesięciu minut postawili maszty, na których zawisły sygnalizatory.

Światła zostały wpięte do systemu Tristar, a prace pochłonęły 90 tys. zł. O tym, że wydatek był potrzebny, świadczą policyjne statystyki. Choć w 2014 r. doszło tam do jednego wypadku (1 osoba została ranna) i 6 kolizji, to już rok później wypadków było aż 8 (9 osób rannych) i 7 kolizji (najczęściej dochodzi do najechania na tył pojazdu, który zatrzymuje się, by przepuścić pieszego). Ponadto, w ubiegłym roku policjanci odebrali tam aż 10 kierowcom uprawnienia do kierowania pojazdami, wystawili też 23 mandaty karne za nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu.

  • Na razie sygnalizacja jest wyłączona. Zacznie działać za kilka dni po skalibrowaniu z systemem Tristar.
  • Trzeba będzie też przestawić znak, który na razie zasłania sygnalizator.

Ze zmianami w tym miejscu, polegającymi na instalacji nowych świateł, w dużej części zgadzają się też nasi czytelnicy. Pod naszym ostatnim artykułem aż 89 proc. ankietowanych stwierdziło, że światła w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo (52 proc. jest przekonanych, że "zdecydowanie"), a kolejnych 37 proc. oceniło, że na pewno ruch się tam uspokoi. Pozostali (11 proc.) uważają, że sygnalizacja niewiele zmieni, bo kierowcy będą łamać tam przepisy i przejeżdżać przez przejście na czerwonym świetle.

Opinie (223) 1 zablokowana

  • I kolejna sygnalizacja (20)

    Ciekawe ile miasto płaci za prąd na wszystkich skrzyżowaniach w mieście

    • 69 240

    • a wiesz ile potrafi kosztować rehabilitacja? (3)

      byś się zdziwił

      • 62 17

      • (2)

        "każde światła wstrzymują ruch i wydłużają korki"
        to nie przejścia dla pieszych ani nie światła wydłużają korki, tylko nadmiar samochodów

        przeglądając poprzednie tematy jestem pewny, że większość ludzi jest zbyt tępa żeby to pojąć więc wyjaśniam:

        co by się stało, gdyby zupełnie nie było ŻADNYCH przejść dla pieszych?
        nic... ruch samochodowy ma priorytet, światła dla pieszych nigdzie nie palą się na tyle długo żeby przejść dwie jezdnie... zielone dla pieszych jest tak długo, jak dla aut - nie odwrotnie
        natomaist skrzyżowania są tak często i gęsto, że nie zmieniło by się NIC - bo za 100-200m i tak trzeba hamować przed kolejnym skrzyżowaniem, a 100-200m wcześniej było poprzednie...

        druga kwestia:
        czy korki są o 4 rano? nie
        a stoisz na światłach? TAK
        jak bardzo światła wydłużają podróż? 5-15 minut dziennie NIEZALEŻNIE od godziny

        tak więc to nie światła, tylko samochody powodują korki... to jasne i oczywiste dla każdego myślącego człowieka...

        macie problem z korkami - przesiądźcie się na rowery, albo do autobusów...

        jeśli jeździcie jak prostaki i nie puszczacie pieszych na przejściach - będą montować kolejne światła...

        jeśli będziecie wyprzedzać przed/na przejściach (tak jak np. przy operze) ulice będą zwężane, albo prędkość ograniczana...

        nauczcie się kultury jazdy, i przepisów ruchu drogowego, zamiast pisać brednie, że "światła wydłużają korki"

        śmiechu warte, a jeśli piszą to dorośli ludzie, to żałosne ;))))))

        • 14 6

        • przesiadka na rowery nie pomoze (1)

          sam wiesz, my rowerzyście tez stoimy na światłach i to często więcej niż samochody i piesi

          gdy ddr meandruje z prawej na lewą, jak na. Grunwaldzkiej/GD, jak na AK/GSP , jak na Zwyciestwa/GA

          to dlatego w wielu krajach ani piesi ani rowerzysci nie mają obowiązku stać na czerwonych światłach, mogą iść/jechać, ustępując pierwszeństwa...

          • 2 0

          • prawdę mówiąc... akurat nie wiem :P

            tzn. rozumiem co masz na myśli, jednak akurat aż tam się nie zapuszczam... moja 'dzienna' trasa wygląda mniej więcej tak:
            http://www.google.pl/maps/dir/54.3382588,18.6189585/54.3392109,18.6384192/54.372348,18.6247588/54.3767882,18.6235595/54.4112981,18.6294391/54.4452611,18.5710062/54.3308871,18.6338721/54.3300542,18.6207264/54.3329073,18.607372/@54.3612322,18.640758,11.61z/data=!4m31!4m30!1m0!1m10!3m4!1m2!1d18.6398105!2d54.3403611!3s0x46fd73973de4cb31:0x59d013da8ba5ce62!3m4!1m2!1d18.6510428!2d54.3531108!3s0x46fd73759be95f41:0xef924008d1608a49!1m0!1m0!1m0!1m10!3m4!1m2!1d18.6512287!2d54.3531571!3s0x46fd7375a05c3055:0x9f14bbec0957d0eb!3m4!1m2!1d18.6417295!2d54.3517522!3s0x46fd739da1df1c65:0x5121d47f85c11f!1m0!1m0!1m0!3e1

            więc praktycznie z jezdni samochodowej nie korzystam - CHYBA, że jadę na dłuższą wycieczkę, ale to poza miasto

            nie zmienia to faktu, że rower na jezdni zajmuje niepodważalnie mniej miejsca niż samochód i jeśli jest dość miejsca może jechać powoli w korku
            o ile żaden debil nie stoi 10cm od kraweżnika ;)

            • 0 0

    • ciekawe ile płaci za spaloną na światłach i ponownym ruszaniu benzynę (3)

      • 15 48

      • jak ci szkoda paliwa Januszu to jedź autobusem... (2)

        • 55 12

        • (1)

          Albo kup teslę

          • 15 2

          • z buta!

            • 2 0

    • Ja m.in.płacę za ten prąd i ma być bezpiecznie,rozumiesz ?

      • 42 9

    • spokojnie....

      już robią też światła na wysokości bimetu na grunwaldzkiej... wtedy będzie się działo...

      • 11 11

    • za prad jak za prąd, ciekawe ile zapłaciło za zbędne instalacje

      np te które są na tzw Nowej Kartuskiej. Od paru lat nieużywane (i dobrze bo gdy były używane to pomimo znikomego ruchu opóźniały przejazd)

      • 5 3

    • (2)

      Ciekawe ile biorą prądu defibrylatory? To by była dopiero oszczędność.

      • 9 4

      • A (1)

        jaka byłaby, kiedy używano by węgorzy elektrycznych.

        • 5 0

        • zamiast wibratorów....

          auć!

          • 0 0

    • Hmm, po co oświetlenie ulic nocą? (1)

      Przecież zainteresowani spacerem po ciemku mogą ze sobą wziąć latarki a miasto nie płaciłoby za prąd.

      • 11 0

      • Miasto nie placi za prad.A to na mocy porozumienia z firma dostarczajaca prad do polski.Tak do Polski:) Juz wlodarze wiedza o co chodzi:)

        ps.Pozdro dla Kula z urzedu:)

        • 0 4

    • Każda cena jest zasadna jak jedna osoba ma uniknąć szpitala czy kalectwa

      • 7 2

    • No tak a co z ludzmi (2)

      A ciekawe ile byśmy za kolejnych kilkudziesięciu rannych... a często szkody zdrowotne są nieodwracalne dla ofiary potrącenia...

      • 4 0

      • (1)

        Bo tu w polsce problem rozwiazuje sie swiatlami stefan a na zachodzie,wraz z przybywaniem aut redukuje sie sygnalizacje na rzecz tuneli/kladek itp.
        Kraj zasyfialy:)

        • 1 5

        • Bzdura. Wprost przeciwnie.

          • 4 0

  • Nareszcie (11)

    Nareszcie wprowadzono te światła. Uniknie się wielu nieszczęśliwych wypadków z udziałem ludzi. Nie raz byłam świadkiem wielu niebezpiecznych sytuacji, które mogły się skończyć śmiercią czy kalectwem.

    • 207 79

    • Wypadki z udziałem ludzi? (5)

      A to są wypadki komunikacyjne BEZ udziału ludzi? A to ciekawostka...

      • 12 7

      • tylko w tym (1)

        Píssowskim krajv moze byc tyle swiatel na tak krotkim odcinku drogi

        • 1 28

        • Polo korvin haz spoken

          • 0 1

      • pewnie pieszych miało być

        ale każdy się domyślił,
        mniejsza o nazwę, wiemy o co chodzi

        • 3 2

      • Ludzie są głupi. (1)

        Będą przechodzić na czerwonym, bo "przecież nic nie jedzie".

        • 4 8

        • gdyby stali na czerwonym, a w promieniu kilometra nie byłoby żadnego pojazdu

          to byliby tresowanymi głupkami. Chyba, że w krzakach stałby pałkowy.

          • 2 1

    • Jak się lezie jak święta krowa w Indiach... (3)

      ...to się wypadki zdarzają..
      Odpowiedz tak szczerze proszę, ciężko było przejść te sto metrów w jedną, czy drugą stronę i skorzystać z przejścia ze światłami?

      • 16 26

      • (1)

        Skoro jest tam przejście dla pieszych, to dlaczego mam iść gdzieś indziej? Sam jestem kierowcą i zawsze się zatrzymuje.

        • 13 2

        • No ok, rozumiem..

          Ale to był twój świadomy wybór, przejście bez świateł vs parę metrów nadłożyć do przejścia ze światłami. A idąc twoim tokiem rozumowania, to prościej, szybciej i taniej byłoby to przejście zlikwidować.. albo robić przejścia wszędzie tam, gdzie piesi przechodzą na dziko....

          • 1 7

      • Siedzisz w aucie

        Czy tak ciężko zatrzymać się na chwilę?

        • 10 4

    • do Wawrzonka (ZDiZ)

      ZDiZcie szkoda, że tutaj (też) progów zwalniających nie zainstalowałeś! Można zainstalować sygnalizację? Można! A na Hallera PODOBNO nie było pieniędzy!

      • 5 3

  • debile (14)

    róbcie światła co 5 metrów brawo budyń

    • 177 227

    • halo, tu ziemia

      to jest miasto, nie obwodnica.

      • 70 28

    • sam jesteś debilem (11)

      nie odpowiadają ci światła w mieście, to na wieś się przeprowadź

      • 56 27

      • nie, to Ty się wyprowadź! (3)

        • 12 42

        • ja nie muszę (1)

          mi światła w mieście nie przeszkadzają.

          • 46 8

          • przeszkadza Ci ten któremu przeszkadzają, więc też Ci coś przeszkadza

            Wyprowadź się natychmiast, bo to jest jedyna sensowna metoda rozwiązywania problemów! (zwłaszcza cudzych)

            • 9 29

        • jesteś u Pani

          • 25 2

      • Pan i władca właśnie porzyjechał ze wsi i próbuje pokazać jak powinno się żyć w mieście... (3)

        A rejestrację w swoim samochodzie ma zapewne na literę N...

        • 32 5

        • nie trafiłeś, jednak na G (2)

          jeżdżę samochodem i rozumiem, że są światła, bo miasto tak ma.

          • 6 2

          • GKA? GPU? GMB? (1)

            • 1 2

            • Jakby GA i GD lepiej jeździli

              choć faktycznie jest poprawa

              • 1 0

      • (2)

        chcesz przejść debilu stań i się obejrzyj

        • 8 22

        • hej, jak się przedstawiasz, to może rób to na końcu zdania, a nie w środku.

          • 18 4

        • jak najbardziej

          co wiecej - nawet jak sa swiatla, to warto spojrzec.

          Co nie zmienia faktu, ze "debil" nie jest prawidlowym sposobem na rozpoczecie rozmowy.

          • 7 1

    • No i bardzo dobrze, że są światła

      • 16 5

  • Masakra (39)

    Rozumiem przechodniów że muszą nadrabiać kilkaset metrów i ok niech będą te światłą, ale.... Niech będą one działały wg całego "TRISTARA" w tej chwili jadąc z Wrzeszcza do Gdańska głównego, do skrzyżowania z Operą staje się na wszystkich prawie światłach :/ !

    • 172 30

    • zgoda. (15)

      tristar nie do końca jest dobrze ustawiony chyba. Tak samo na wysokości biurowca alchemia. Tam też zawsze się staje na światłach. Nie rozumiem, czemu nie można ustawić sygnalizacji na całej grunwaldzkiej w taki sposób, by od sopotu do głównego, jadąc przepisowo nie zatrzymywać się na światłach (przy założeniu normalnego natężenia ruchu rzecz jasna).

      • 32 6

      • Skad wiesz, ze fakt zatrzymania sie na wszystkich swiatlach jest blednym dzialaniem? (6)

        Moze jakbys mial tu zielona fale to np. na skrzyzowaniu na Bramie Oliwskiej staloby sie 20 minut?

        Nie mowie, ze tak jest, jednak korki rozladowuje sie w rozny sposob - np. przez nie wpuszczanie od razu wszystkich samochodow na waskie gardla systemu.

        • 20 12

        • tak, (5)

          rozumiem co masz na myśli i poruszasz słuszną kwestię. Sygnalizacja świetlna to system naczyń powiązanych. Zgadzam się z Tobą
          Nie mniej, uważam że grunwaldzka powinna być "punktem wyjścia" i mieć tą zieloną falę. Dopiero na podstawie ustawionej grunwaldzkiej powinni dostosowywać pozostałe światła. Tak przynajmniej mi się wydaje. W końcu grunwaldzka jest chyba najistotniejszą drogą miasta.

          • 13 7

          • no cóż, zostawmy to specjalistom, niech się martwią, od tego w końcu są

            czas pokaże,
            znaczy cudów się nie spodziewam, bo tłok na drogach to problem naszych czasów
            ale system powinien zabezpieczyć przed totalnym zablokowaniem
            i zapewnić minimalny, ale zawsze jakiś, przepływ.

            • 2 1

          • A ja się z tym nie zgadzam (3)

            Nie uważam, że jest ona najistotniejszą. Ludzie po mieście poruszają się wszystkimi drogami i nie widzę powodu podporządkowywania ich do jednej "głównej". Ruch powinien być jak najbardziej płynny wszędzie.

            • 3 6

            • ja nie wiem co jest najistotniejsze, analiz ruchu nie robiłem to skąd mam wiedzieć (2)

              a ty skąd wiesz co jest najistotniejsze?

              • 3 1

              • Nie muszę robić analiz ruchu żeby wiedzieć co według mnie jest najistotniejsze (1)

                Analizy ruchu to trzeba by zrobić aby sprawdzić czy to co uważa się za najistotniejsze da się wprowadzić w życie.

                • 1 2

              • aha, ty wszystko wiesz na pierwszy rzut oka, genialne!!!

                jesteś pierwszą taką istota na planecie, nowym gatunkiem, wszechwiedzącym....

                a nie sorki, znamy to, to klasyczny homosovieticus, podgatunek Polak,
                najwyższa forma nadęcia się,
                taki matoł co na wszystko ma zdanie i opinie
                a w d*pie był i g*wno widział

                • 0 0

      • Bo ulice są dwukierunkowe.

        Można bez problemu ustawić zieloną falę dla jednego kierunku ruchu. Ale jak to będzie wyglądało dla kierunku przeciwnego? Wszystko zależy od odległości kolejnych skrzyżowań.

        • 9 1

      • Tristar działa! (czasami) (6)

        Ostatnio odwoziłem teściową na Szkockiego Busa, kurs wieczorny do Warszawy, jadąc cały czas przepisowo (nie przekroczyłem 55, mimo że było pusto, bo wolę jechać jak ślimak, niż słuchać gderania teściowej). Z Dąbrowy do dworca PKS w tym zupełnie przepisowym tempie wykręciłem niespełna 35 minut, bo faktycznie nie stanąłem na żadnych światłach. Ale w dzień mi się ta sztuka nie udaje. Nawet jeśli jadę w przepisowym tempie (ruszam spod świateł i nie przekraczam +-60) to są takie miejsca, gdzie zawsze złapie mnie czerwone przed nosem. Gdybym przycisnął te 10/h więcej zdążyłbym bez problemu.

        • 4 3

        • Mroczny, jestem Twoją cichą fanką!

          • 3 2

        • Zielona fala (3)

          Tristar jest tak ustawiony, że żeby załapać się na zieloną falę trzeba jechać min. 110km/h. ;)

          • 8 3

          • Mi to pasi :)

            • 3 1

          • i do setki miec jakies 2,5 s przyspieszenia

            • 2 0

          • czyli po przeliczeniu około 45-55

            jedź dwa racy wolniej, spalisz dwa razy mniej benzyny
            (poniważ 'drag' jest proporcjonalny do rpędkości a odpowiedź w czasie jest wykładnicza), oszczędzisz klocki, stres,
            będzie bezpiecznie i spokojnie

            • 0 0

        • Może teściowa

          przynosi ci pecha...

          • 0 0

    • miasto jest dla ludzi, nie podobają się światła co skrzyzowanie to czas zacząć z buta chodzić (7)

      auto to nie obowiązek

      • 18 21

      • Zbulwersowany.

        Właśnie przez takich ludzi jest jak jest... Zamiast usiąść i pomyśleć nad rozwiązanie problemu lepiej dodać 3 grosze.

        mimo wszystko miłego dnia :)

        • 13 5

      • standardowe pieniactwo... (2)

        miasto jest dla ludzi - tak samo jak samochody są dla ludzi. Auto to nie obowiązek, ale wygoda i 2x szybsze przemieszczanie się po mieście. Zamiast naskakiwać na siebie nawzajem, może w końcu w wyborach pogonilibyśmy tą bandę nierobów, która doprowadziła do tego, że komunikacja miejska jest taka słaba??

        • 16 6

        • 2x szybsze przemieszczanie się? (1)

          szybsze niż co?

          Może SKM ?

          Takie żarty to tylko w erze

          • 1 3

          • Hmmmmm...

            Z Chyloni na Niedźwiednik - autem max 40min. SKM Chylonia - Wrzeszcz 40min minimum + bus 10 min.. Co wybiorę?

            • 0 1

      • Obowiązek nie (2)

        ale za to jaka wygoda i oszczędność czasu

        • 7 8

        • z twojego podpisu wynika raczej, ze to religia (1)

          • 3 4

          • każdy mierzy swoją miarą

            ...

            • 2 1

    • aut jest coraz więcej, zatem nie oczekuj, że korków nie będzie (6)

      • 11 0

      • mała korekta... (5)

        aut jest coraz więcej, a komunikacja miejska jest niezmiennie słaba. W tym trójmieście można liczyć jedynie na samochód lub rower.

        • 7 9

        • wcale nie jest taka zła i ciągle się polepsza (3)

          • 11 5

          • Od 20 lat tak samo (2)

            Dalej drogo, dalej za wolno, za długi czas oczekiwania na przesiadki, dalej nie ma wspólnego biletu dla Trójmiasta.

            • 6 5

            • jest wspólny bilet

              • 3 0

            • Toś chyba 20 lat nie był w Trójmieście

              Masa nowych linii tramwajowych, PKM, nowe autobusy, składy SKMki ... Długo można wyliczać. Wiadomo, że jest jeszcze masa rzeczy do poprawy, ale opowiastki, że sie od 20 lat nic nie zmieniło to totalna bzdura.
              W dodatku Gdańsk jakimś cudem jest najmniej zakorkowanym miastem w PL i ciągle jest chwalony za rozwój komunikacji publicznej.

              • 4 3

        • a w innym trojmiescie to jak?

          • 2 3

    • Bo za wolno jedziesz (sarkazm) niestety Tristar nie nagradza tych którzy jeżdżą zgodnie z przepisami.

      • 4 1

    • Ile metrów?

      W każdą stronę nie więcej niż 150m. A z przejścia korzystały osoby podróżujące tramwajem, które do przejścia przy GB miałyby 10-15m, ale trzeba by się cofnąć, wiec szli "na skróty" na których tracili więcej czasu.. I czasem zdrowie..

      • 3 1

    • Ja jadąc SKM nie zatrzymujue się na światłach. (2)

      • 3 0

      • hmm, coś w tym jest

        ale nie każdy mieszka koło SKM i pracuje koło SKM,
        jesteś jednym ze szczęściarzy

        • 3 1

      • Mam tylko nadzieję, że nie jesteś maszynistą :)

        • 5 0

    • Problem (2)

      Idz pieszo bedzie szybciej

      • 1 0

      • najlepiej na ręcach (1)

        hehe

        • 1 0

        • albo na rękach

          ale to już indywidualna preferencja,
          jak kto woli

          • 0 0

  • czyli da się? (3)

    szkoda że trzeba było czekać na tyle potrąceń pieszych, zanim urzędasy łaskawie się tym zajęli.
    Dobrze że coś z tym w końcu zrobili. Niestety nie mam złudzeń - będą z tego powodu większe korki.

    • 45 58

    • (2)

      Powinni wprowadzić jeszcze strefę 30km/h i będzie bezpiecznej

      • 6 8

      • (1)

        a co? Niby na grunwaldzkiej jest niebezpiecznie w tej chwili wg ciebie, że potrzeba ograniczać prędkość?

        • 3 2

        • nie, ale na osiedlu mu zrobili 30, bo 20 nikt nie przestrzegał

          • 0 2

  • A kiedy zacznie w końcu działać tristar? :) (12)

    • 117 9

    • Dobra światła już zamontowane a teraz czekamy na światła do teatru miniatura;) (4)

      • 11 4

      • (1)

        Przy stacji Deluxe tez, bliżej na akademiki :)

        • 6 2

        • ..Na akademiki '' ?

          rozumiem ze hydraulik 5 roku uczelni hudraulicznej ?

          • 9 0

      • A co? (1)

        Tak często chodzicie z panią do teatru?

        • 6 4

        • przynajmniej chodzimy

          • 4 3

    • tristar juz dziala (6)

      Nie oznacza to, ze bedziesz mial zielona fale. Oznacza to, ze dla kazdego zminimalizuja sie korki.

      I uwaga, to moze znaczyc, ze w jakiejs konkretnej relacji podroz zajmie troche wiecej. Co wiecej mozesz zatrzymac sie na swiatlach 3 czy 4 razy wiecej. Jednak ostatecznie dojedziesz szybciej, bo nie bedziesz stal w jakims miejscu pol godziny.

      Ile razy tak miales, ze jedziesz szybko 10 km,a ostatnie skrzyzowanie zabiera wiecej czasu niz 90% trasy?

      • 2 17

      • spoko (5)

        czyli za 6 mln rocznie (tyle niby kosztuje tristar), wszystkim w mieście jeździ się odrobinę gorzej ;) zamiast obiecywanych 20% szybszych przejazdów - co było deklarowane na samym początku.

        • 9 4

        • oczywiscie, z powodzia tez walczysz przesylajac wode jak najszybciej zdala od twojej gminy... (4)

          Niezbyt wiesz, ale wydaje ci sie, ze wszystko na swiecie mozna oceniac "na chlopskie oko"...

          • 3 5

          • jaka powódź ;)? (2)

            nagle o jakiejś powodzi mowa. Co się dzieje? :)
            Wracając do tristara - proszę sobie poszukać pierwszych artykułów i deklaracji nt działania tego cudownego systemu. Są z 2012 i 13 roku. Tam Jacek Oskarbski jeszcze tłumaczył, że dzięki tej inwestycji - 130 mln + około 6 mln rocznie kosztu - zyskamy nawet do 30%! Takie były deklaracje. Cytuję "System Tristar ma usprawnić ruch i skrócić czas przejazdu przez Trójmiasto nawet o ok. 30 proc."
            Ja się pytam co zostało z tych deklaracji?

            • 6 3

            • z deklaracji wydano kasy ile deklarowano

              • 1 0

            • taka powódź że masa wody jest jak masa samochodów

              a przepływ wody jest jak przepływ samochodów,
              także do sterowania ruchem używa się podobnych obliczeń
              jak do rozładowywania powodzi

              • 0 0

          • daj spokój, tak ich wytresowano, że każdy kij ma swoją opinię

            a w d*pie byli i g*wno widzieli,
            niech się małpa wygada, może mu ulży

            • 0 0

  • . (4)

    Uwazam, że przegięcie. Swiatła przy światłach......Owszem miejsce newralgiczne ale kawałek dalej jest przejście z sygnalizacją.....

    • 97 67

    • Kawałek dalej, ale tylko jeśli mierzyć odległość z punktu widzenia kierowcy a nie pieszego.

      • 26 14

    • to jest miasto, takie urządzenia są tutaj montowane.

      • 16 12

    • Rozumiem, że kierowcy... (1)

      ...którzy tak gorliwie nakazują pieszym nadrabiać kilkaset metrów, sami nie mają problemu z legalnym parkowaniem, nawet jeśli trzeba podejść kilkaset metrów od auta.

      • 10 5

      • to nieje st kilkaset metrów tylko ze 150

        a i tak potem wszyscy idą w tą stronę bo tam nic nie ma

        • 0 1

  • Tak ! swiatla i pasy sa potrzebne gdyz bez nich by nikt nie wiedzial jak jezdzic i chodzic. (5)

    Dzis wszedzie sa tabliczki z napisem - '' nie niszczyc placu zabaw, nie lamac lawek , nie dewastowac hustawki itd '' to troche jak w zakladzie specjalnym gdzie bez tabliczki ludzie nie wiedza jak zyc. W przypadku sygnalizacji jest podobnie i widac iz wszedzie gdzie brak swiatel zaden kierowca nawet nie wpadnie na jakze wspaniala mysl iz moze przepuscic pieszych mimo braku swiatel ! ... ale to szczegol bo przeciez po co mozg dzis jak jest fura , skora i komora ) ech jakze stalismy sie ulomnym umyslowo spoleczenstwem . Wiecie ze sa kraje gdzie ludzie sa uprzejmi, kulturalni , mysla ..no ale to jest za gorami i lasami.

    • 53 22

    • Ja po chodniku nie jeżdzę :) Logicznie jak nie ma tabliczki to po jezdni się nie chodzi ;)

      • 4 4

    • Janse

      Są i tacy, jednak ostatnio właśnie miałem sytuacje zatrzymując się na środkowym pasie we wspomnianym w wątku miejscu "fifarafa" z lewej omal nie potrącił pieszych na szczęście Ci byli na tyle "dorośli" by nie iść przed siebie nie patrząc co dzieje się na jezdni i myślę, że to im sporo pomogło. Fakt wiele razy nie zatrzymałem się celowo bo widząc "fifarafa" zasuwającego za mną widzę, że albo się nie zatrzyma albo zrobi to z pieszym na masce...

      • 10 0

    • Tam akurat był trochę inny problem

      Jeden przepuszczał, drugi na pasie obok przepuszczał, a trzeci ślepy leciał. kto miał refleks i uskoczył to mu się udało. Niestety nie wszystkim.

      • 10 0

    • Ludzie kretynieją. (1)

      Bez tych wszystkich napisów, tabliczek, zakazów , nakazów nie wiedzą jak się zachować. Musi być tabliczka "nie palić na klatce schodowej", " zakaz używania telefonów komórkowych w kinie", "przed wejściem do basenu skorzystać z prysznica", itd... Dawniej istniało takie coś jak zasady kultury i dobrego wychowania. Dziś jak nie ma tabliczki to cham z petem w ryju wejdzie do fryzjera czy apteki. Nawet miejsca parkingowe muszą być pooddzielane liniami, bo zaraz jakiś inteligent postawiłby auto w poprzek.

      • 3 0

      • masz rację, zastanówmy się kiedy dziecko się uczy kultury

        od rodziców nie, bo sami jej nie mają,
        w szkole nie bo nauczycielom sie nie płaci za to
        a najlepsi odeszli,
        na studiach czy w szkole średniej to samo, najlepsi odeszli bo się nauczycielom nie płaci

        a zamiast kultury są lekcje nienawiści prowadzone przez watykańską stonkę,
        to jak wy chcecie być powaznym krajem?

        • 0 0

  • Nareszcie

    • 22 23

  • Pijany nie patrzy na kolor świateł. (4)

    Chciałbym zauważyć, że wielu pieszych zostaje rannych czy ginie również wtedy gdy mają zielone. Jak nie ma świateł, to przynajmniej się rozglądają, czy nic nie jedzie. Tak więc bezpieczeństwa to nie poprawi.

    • 34 42

    • to nie chodź po pijaku, jak masz problemy z odróżnianiem kolorów

      • 11 2

    • musi byc pas do jazdy dla pijanych przeciez.

      to proste ! powinny byc oddzielne rózowe pasy gdzie tylko pijani mogliby jezdzic. Logiczne

      • 4 0

    • (1)

      to nie ma poprawić bezpieczeństwa... tylko umożliwić ludziom przejście w tamtym miejscu ;)

      moim zdaniem lepszym rozwiązaniem - zamiast świateł - było by postawić na 12h dziennie policje tuż za tym przejściem... i zwiększyć kary z 200 do 2000zł + 10 punktów oczywiście tak jak jest.

      zatrzymywali by wszystkich wyprzedzających na pasach - czyi jak jeden koleś się zatrzymał żeby przepuścić pieszych, a 10 przejechało, to zatrzymać hurtowo 10 osób, i robić zdjęcia prawa jazdy a mandaty wypisywać wieczorem i rozsyłać pocztą... nie da się wypisywać mandatów w takim tempie w jakim tam były dotychczas popełniane wykroczenia, a kierowcy nie mieli by gdzie parkować żeby czekać na mandat :)
      kamera nagrywająca pajaców + zdjęcie prawka to dostateczny dowód :) ew. można nagrać audio "ja XYZ przyznaje się do tego a tego wykroczenia" 2000zł - a jak nie chcesz się ładnie pięknie nagrać, to mandat 5000zł :)
      nie było by nadużyć przez milicje, bo wykroczenia były by nagrane i udokumentowane na video....

      zastanówmy się....
      nie dość, że policji wpadnie około 4mln zł dziennie do budżetu
      to dodatkowo DRASTYCZNIE zmniejszy się ilość samochodów w gdańsku - nie wiem jaka jest średnia ilość punktów jaką ma statystyczny kierowca... ale 10 za takie wykroczenie to sporo... także z 500 os / dziennie straci prawko...

      2-3 tygodnie takiej akcji - tamtędy przejeżdża prawie każdy gdańszczanin ;)
      problem z głowy...
      problem chamstwa na drogach...
      problem nie-przepuszczania pieszych...
      problem wyprzedzania przed/na przejściach....
      problem korków....
      de facto problem zniknął by w całej Polsce w MIESIĄC po takiej akcji...

      ale wolą się pitolić z jakimiś światłami... głupole...

      powtórzę po raz n-ty:
      KARY MAJĄ BYĆ DOTKLIWE!
      w przypadku cebulaków i 'kruluw' szos najlepiej bolesne dla portfela!

      tam powinni zamontować kamerę, i trzepać kasę, a nie żadne światła... światła rozwiążą problem tylko w tym jednym miejscu... kamera i 2000 mandatu + 10pkt karnych w całym gdańsku :)

      • 3 0

      • Nie wiem czy w miesiąc ale faktem jest, że wielu znalazłoby w końcu czas przestudiować raz jeszcze Kodeks Drogowy, zapewne stanowiąc odkrycia na miarę Ameryki.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane