• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasy przy wysepce już ze światłami

Maciej Korolczuk
11 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

W czwartek późnym wieczorem na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska przy wysepce we Wrzeszczu drogowcy zainstalowali maszt z sygnalizacją świetlną. Czy to uchroni kierowców i przede wszystkim pieszych przed groźnymi wypadkami w tym miejscu?



Czy światła przy Jesionowej znacząco wpłyną na korki na Grunwaldzkiej?

O tym, że sygnalizacja świetlna pojawi się na Grunwaldzkiej w pobliżu skrzyżowania z ul. Jesionową jeszcze w tym miesiącu informowaliśmy jako pierwsi pod koniec lutego. Urzędnicy obiecywali, że na przejściu zrobi się bezpieczniej do końca miesiąca, z zastrzeżeniem, że drogowcy będą robić wszystko, by zakończyć inwestycję szybciej.

W czwartek późnym wieczorem przy wysepce pojawili się pracownicy z firmy Eldro. Na czas robót zwęzili trzypasmową Grunwaldzką do dwóch pasów (w kierunku centrum) i w ciągu kilkudziesięciu minut postawili maszty, na których zawisły sygnalizatory.

Światła zostały wpięte do systemu Tristar, a prace pochłonęły 90 tys. zł. O tym, że wydatek był potrzebny, świadczą policyjne statystyki. Choć w 2014 r. doszło tam do jednego wypadku (1 osoba została ranna) i 6 kolizji, to już rok później wypadków było aż 8 (9 osób rannych) i 7 kolizji (najczęściej dochodzi do najechania na tył pojazdu, który zatrzymuje się, by przepuścić pieszego). Ponadto, w ubiegłym roku policjanci odebrali tam aż 10 kierowcom uprawnienia do kierowania pojazdami, wystawili też 23 mandaty karne za nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu.

  • Na razie sygnalizacja jest wyłączona. Zacznie działać za kilka dni po skalibrowaniu z systemem Tristar.
  • Trzeba będzie też przestawić znak, który na razie zasłania sygnalizator.

Ze zmianami w tym miejscu, polegającymi na instalacji nowych świateł, w dużej części zgadzają się też nasi czytelnicy. Pod naszym ostatnim artykułem aż 89 proc. ankietowanych stwierdziło, że światła w tym miejscu poprawią bezpieczeństwo (52 proc. jest przekonanych, że "zdecydowanie"), a kolejnych 37 proc. oceniło, że na pewno ruch się tam uspokoi. Pozostali (11 proc.) uważają, że sygnalizacja niewiele zmieni, bo kierowcy będą łamać tam przepisy i przejeżdżać przez przejście na czerwonym świetle.

Opinie (223) 1 zablokowana

  • (3)

    To już przesada na odcinku 4 km 3342 sygnalizacji świetlnych,jak tu nie ma być korków

    • 9 20

    • Nie chcesz stać w korku? (2)

      To jedź trasą WZ,a nie ulica w mieście.

      • 3 1

      • nie chces stać w korku? (1)

        przesiądź się na rower (ewentualnie wspomagany elektrycznie)

        Na szerokich drogach pseudobezkolizyjnych także bywają korki.

        Po stłuczkach i wypadkach megakorki

        • 2 2

        • chyba w Polsce

          poza tym statystycznie taka sytuacja sdaża się raz na rok
          a ty proponujesz stracić około 600 godzin zycia na trasie
          zamias tjechać samochodem,
          ręce opadają

          • 0 0

  • (1)

    W sumie lepsze te swiatla niż plastikowe progi zwalniajace, przynajmniej zawieszenie ocaleje:)

    • 11 5

    • ale klocki i iopony pójdą :)

      i tona spalin pod oknami

      • 0 1

  • (3)

    Przy analizie wyników ankiety nawias zamknięty w złym miejscu. Do tego, podając dane w nawiasie (uszczegóławiając wcześniejsze wyniki) używamy punktów procentowych, a nie procentów. Poza tym wyniki są wysoce zmanipulowane. Kafeteria odpowiedzi jest zupełnie inna, niż przytaczana przez autora. Jak można wariant "czas pokaże, na pewno spowolni ruch" wliczyć jako odpowiedź świadczącą o słuszności działań i pewności w zakresie poprawy bezpieczeństwa? Dla wielu badanych wariant ma wydźwięk pejoratywny i na pewno nie mieli na myśli tego co autor.

    • 9 7

    • Autor (1)

      podaje wyniki ankiety z poprzedniego artykułu na ten temat.

      • 3 1

      • no toć właśnie o to chodzi

        • 1 1

    • Zajęcia ze statystyki autor pewnie opuszczał, ale z propagandy i manipulacji celujący.

      • 1 0

  • wiecej swiatel

    wiecej swiatel

    • 4 4

  • jestem kierowcą...

    ... poruszam się codziennie do pracy samochodem i tą drogą przejeżdżam często. Światła za światłami niedługo będą. Tak że pomiędzy jednym sygnalizatorem, a drugim mieścić się będzie, co najwyżej po 3 samochody... ALE jestem za tym aby na KAŻDEJ ulicy z dwoma i więcej pasami ruchu w jednym kierunku instalować na przejściach sygnalizację świetlną. Przecież to zbrodnia dopuszczać do ruchu odcinki, gdzie niesygnalizowane przejście dla pieszych przecina kilkupasmowe jezdnie.

    • 19 6

  • Generalnie Świateł jest za dużo ! (3)

    Jak w temacie , odnoszę wrażenie że że ktoś z ZDiZ sygnalizatorami chce nadrobić brak infrastruktury ,dróg i tuneli.To najtańszy sposób ! Nie chce już wnikać dalej w ten temat,ale powtórzę za wszystkimi moimi poprzednikami, zsynchronizujcie wszystkie światła na tej nieszczęsnej ,jedynej łącznikowej ulicy trójmiasta !!! Tam kawałek dalej jest wyjazd z ulicy de Gaulle'a ,przedtem przejście do Galerii a kawałek dalej przejście do parku,masakra.

    • 18 7

    • Zawsze masz wybór, możesz jechać obwodnicą

      Tam nie ma przejść dla pieszych. Decydując się na przejazd Grunwaldzką wiedz, że to środek miasta, wzdłuż której żyją mieszkańcy, którzy nie zawsze mogą załatwić swoje sprawy tylko po jednej stronie ulicy.

      • 5 2

    • generalnie samochodów w mieście jest za dużo (1)

      właściwie to za dużo jest kierowców chcących korzystać z samochodu nawet na małe odległości

      • 2 2

      • Jak przeszkadzają samochody wyprowadź się na wieś.

        Wszędzie na świecie mieszka się poza miastem. W centrum są głównie biura i firmy.

        • 0 1

  • NIech szlaban postawią

    NIech szlaban postawią, świetnie się sprawdza na oruni!

    • 3 2

  • I znowu zamiast rozwiązać problem definitywnie przez likwidację przejścia, to utrudnia się życie kierowcom. (2)

    No i wydaje niepotrzebnie pieniądze na sygnalizację.

    • 20 19

    • A dlaczego należy utrudniać życie pieszym? Może należało zlikwidować jezdnię al. Grunwaldzkiej w tym miejscu?

      • 10 4

    • kyselaku złoty

      samochód naprawdę nie jest jedynym środkiem do poruszania się po mieście.

      Na małe odległości nie powinien w ogóle być wykorzystywany.

      Dlaczego piesi mają nadkładać drogi?

      Miasto jest dla ludzi, a nie dla pojazdów

      • 1 0

  • (3)

    na torach tramwajowych też załóżcie gdańskie DEBILE

    • 8 13

    • a po co, kretynie? (1)

      • 3 0

      • a po to palancie żeby piesze bydlaki nie wpadły pod tramwajbo to takie ślepe dziadostwo że na prostej drodze gotowe się zabić

        • 0 3

    • my cię tu nie zapraszaliśmy, Adamowicz was zaprasza, pretensje do niego albo z powrotem do siebie

      • 1 1

  • Madison (1)

    A kiedy w końcu będą światła przy Madisonie? Może wówczas będzie można przejechać Rajską, z której piesi zrobiki sobie deptak...

    • 14 13

    • Przesiądź się

      na rower to przejedziesz bez problemu.

      • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane