- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (170 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (342 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
Pendolino będzie jeździć co godzinę z Trójmiasta do Warszawy
Wizualizacja Pociągu Pendolino z wychylnym pudłem.
Pociąg Pendolino, który ma zapewnić połączenie Trójmiasta z południem kraju, będzie kursować co godzinę. Część pociągów, które przyjadą ze stolicy, nie skończy biegu w Gdyni, lecz pojedzie do Słupska, Koszalina, a nawet Kołobrzegu.
Pociągi Pendolino można oglądać teraz m.in. na brytyjskich torach.
Część naszych czytelników zastanawiała się, ile dokładnie pociągów pojedzie z Gdańska do stolicy kraju. Postanowiliśmy zapytać o to ministerialnych urzędników.
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska nie wyraziła zgody, by przejazdy pociągami Pendolino z Trójmiasta do Krakowa i Katowic przez Warszawę były dotowane przez polski budżet. Rząd zgodził się na dofinansowanie zakupu taboru w ramach tzw. pomocy regionalnej, dotacja do zakupu zmalała więc z 50 proc. do 23 proc. Przewozy mogą być teraz dotowane, ale KE zobowiązuje przewoźnika, by nowe składy obsługiwały też pasażerów z innych aglomeracji - nie tylko Trójmiasta, Krakowa, Warszawy i Katowic.
Ministerialni urzędnicy nie chcieli, by nowe pociągi rozjechały się po całej Polsce - do Poznania, Rzeszowa czy Wrocławia. Znaleźli jednak inne rozwiązanie.
- Nic się nie zmienia, jeśli chodzi o główny korytarz kursowania pociągów z Gdyni do Katowic i Krakowa przez Warszawę. Natomiast zgodziliśmy się z Komisją Europejską na takie rozwiązanie, że ostatnie pociągi w ciągu dnia nie zakończą biegu m.in. w Gdyni, lecz pojadą do Słupska, Koszalina, a może i nawet Kołobrzegu. Chodzi o to, by pociąg nie nocował na stacji w Gdyni, a mógł być jeszcze wykorzystany na dalszym odcinku - mówi Andrzej Masel.
Ministerialni urzędnicy odpierają zarzuty niezależnych ekspertów rynku kolejowego. Ci przekonują, że bilety za przejazd Pendolino będą kosztować grubo ponad 200 zł. Właśnie z droższych biletów miała być pokrywana 27-procentowa strata we wcześniej wspomnianym dofinansowaniu.
- Spodziewam się cen, jakie obecnie są w pociągach lepszej kategorii. Jeżeli będzie to 100-150 zł, to w tej cenie wielu pasażerów jest skłonnych pojechać Pendolino. Być może w godzinach szczytu będą to nieco większe kwoty - mówi zastępca ministra.
Opinie (334) ponad 20 zablokowanych
-
2013-02-22 21:24
Pendolino a polskie tory ... (2)
Pierwszy zakret i sie powypier...dalaja ,wtedy bedzie sie czym chwalic ^^
- 18 2
-
2013-02-23 10:37
no właśnie
po to jest cala przebudowa linii - praktycznie budowa jej od nowa aby pociąg się nie wypier...na zakręcie.
- 1 0
-
2014-12-05 17:31
Na kolei
Na kolei nie ma zakrętów. skończony czubie !
- 0 0
-
2013-02-22 21:27
Nie będzie jeździło.
Bo garstka maruderów nie chce tunelu w Oruni. Cóż, to nadludzie. Reszta Polski musi cierpieć, by ich zadowolić.
- 14 3
-
2013-02-22 21:27
chyba bedzie powietrze wozil z takimi cenami
- 22 2
-
2013-02-22 21:29
Pindolino to z tego wyjdzie, bo nawet takich torów do niego nie mamy
- 9 2
-
2013-02-22 21:30
kursować będą co godzinę - od 12 do 14 ...........
- 12 1
-
2013-02-22 21:30
...do 160 km/h (4)
Siedze na krzesle w mieszkaniu we Frankfurcie i ogladam tą biedę naszą. Dostali pieniadze z Niemiec na PKM, to zbuduja spalinowke przez las, bo jelopy jeden z drugim nie potrafili przez 5 lat planu elektryfikacji przygotowac. To samo z Pendolino, co pendo jest jedynie z nazwy. Równina, nizina, szeroko, tylko budowac na 360 km/h, to barany nie potrafia nic porzadnie zrobic od A do Z jak w Niemczech.
- 33 12
-
2013-02-23 00:02
nie tylko w Niemczech
ale nawet Czesi wyprzedzaja tych złodzeji z pKP i miliona spółek,spółek córek itp. W Angermunnde wsiadam w DB i aż po Lizbone mozna jechać jak człowiek a w drodze powrotnej jak w Szczecin Ruina Główna w Rybaka do Gdyni się wsiada to odruch wymiotny na dzień dobry...
- 11 1
-
2013-02-23 00:08
siedzisz we frankfurcie? (1)
to zamknij mordę - nie masz prawa krytykować obcego ci państwa - Polski...
- 0 17
-
2013-02-23 00:30
ty się tak nie unoś jażwiec
bo ci żyłka strzeli i krew zaleje, prawdę mówi.No chyba że rodzina Sławka Nowaka z Gdańska,to przepraszam, masz rację
- 11 0
-
2013-02-23 10:42
ty Niemiec
a jak jeżdzi u Was w Niemcach pociąg z Frankfurtu do Paryża przez Saarbrucken i Forbach. Dają ICE lub francuskie TGV, a linię dużych prędkości skład widzi dopiero we Francji około Metz i tam jedzie nie 360 tylko 320 km/h bo taka jest prędkość handlowa tego pociągu. W Niemczech na kliniach dużych prędkości ta prędkość waha się między 250 i 300 km/h. Więc proszę nie opowiadaj bajek
- 1 0
-
2013-02-22 21:32
Konkurencja bardziej dla połączeń lotniczych...
niż dla innych połączeń kolejowych lub autobusowych. Pomysł fajny, tylko szkoda że pendolino mimo iż na polskich torach, nadal dla wielu polaków będę sferą marzeń.
- 8 1
-
2013-02-22 21:34
W Niemczech to pociagi ICE czyli te szybkie przynosza ogromne dochody
A tu widze, ze barany nakupily skladow, juz zakladajac straty. Co to za debilny kraj. Litosci, nigdy do tego dziadostwa nie wroce.
- 25 2
-
2013-02-22 21:34
Co godzine? to 18 pociągów x 1 tys 20 tys dziennie...
w ciągu dówch tygodni 280 tys czyli
3/4 Budyniowa, jeżeli w ogóle Metropolia Budyniogrodzka będzie
tyle miała za 2 lata, bo presja na wyjazd z tego raju
mocna...- 16 1
-
2013-02-22 21:36
pindolino
podnieta czymś co powinno wozić nas 10 lat wcześniej, gratuluje cen biletów. rekord świata
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.