• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h

bra
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h. W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h.

W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.



Czym najczęściej podróżujesz do Warszawy?

We wrześniu zeszłego roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe deklarowała, że od połowy grudnia, na trasie z Trójmiasta do Warszawy, pociągi pendolino będą rozpędzały się miejscami do 200 km/h. Taka możliwość miała być osiągalna na 112 z 327 kilometrów trasy. Dzięki temu przejazd do stolicy miał skrócić się do 2 godz. 35 min.

W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.

Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.

- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
bra

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • Super som te pędolino

    • 9 7

  • Dobrozmian jak Radio Erewań...

    Miało Pendolino jeździć 200km/h w połowie grudnia, będzie w połowie - ale tego roku. Miano wybudować 100 tysięcy mieszkań do 2020 - będzie tysiąców niespełna jeden...I tak dalej, i tak dalej...

    • 41 9

  • (4)

    W nocy też jestem w stanie dojechać do Warszawy w 2,5 godziny i wychodzi nas 3-krotnie taniej jak pendolino

    • 12 22

    • (1)

      I też jesteś w stanie to zrobić śpiąc w fotelu?

      • 13 1

      • Pewnie miał na myśli jazdę autonomicznym samochodem - ale to jeszcze melodia przyszłości, hehe.

        • 5 1

    • W nocy się śpi.

      • 2 0

    • W nocy normalni ludzie spia

      A nie jeżdżą do Warszawy

      • 4 0

  • pociąg nie samolot

    po kigo tak pędzić ? nie podoba mi sie to

    • 8 23

  • A tymczasem w Chinach pociągi jeżdżą 350 km/h (3)

    A u nas sukcesem jest 200, i to miejscami.

    • 37 2

    • W Chinach jest tylko jedna taka trasa kolejowa. (1)

      • 2 6

      • A w Japonii o Shinkansen słyszał?

        Czy to też nieprawda?

        • 2 0

    • tam nie rozdają socjalu na prawo i lewo

      i mają kasę na infrastrukturę

      • 12 0

  • (6)

    Pendolino śmiga 200, Dart pewnie nie da rady tyle polecieć.

    • 4 5

    • Darty to awaryjny zlom co stoi na bocznicach

      A tak się Pisiorki pluły, że darty są lepsze

      • 5 2

    • Da radę. (4)

      Ważna jest jakość torów i sterowanie ruchem pociągów.

      • 2 1

      • Nie da bo V max ruchowa Darta to 160 km/h (2)

        • 4 0

        • (1)

          A ile w papierach Vmax ma pendolino?

          • 1 0

          • 250 km/h

            • 1 0

      • PESA największy szrot

        PESA największy szrot

        • 1 2

  • Szaleństwo!

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Skrócenie czasu przejazdu (16)

    22 minuty zyska w stosunku do obecnego rozkładu jazdy a nie do tego który obowiązywał w latach 2016/2017 kiedy najszybszy EIP bez postoju pokonywał odcinek Gdańsk - Warszawa Centralna w 2 h i 40 minut, a z postojami w Tczewie, Malborku i Iława w czasie 2 h i 46 minut. Dodatkowy postój na st. Działdowo lub Ciechanów wydłużał czas przejazdu o kolejną minutę.

    • 81 4

    • Stare lokomotywy (14)

      Stare lokomotywy rozwijały prędkość 160km/h wystarczyło tory wyremontować...
      1. Nie potrzebabyło pendolino
      2. Nie potrzeba było kosztowych przebudowań połączeń kolizyjnych torów z drogami...

      Wydano bardzo dużo pieniędzy żeby pojechać 40km/h więcej? Co za szajs...

      • 16 17

      • Tak jest.

        • 2 2

      • nie chodzi tylko o prędkość (5)

        pendolino to jednak inny komfort podrózy

        • 12 5

        • no, fakt... (2)

          nie ma przedziałów i miejsca na bagaże...

          • 13 4

          • może wrócimy do lokomotyw?

            byłby hit na skalę światową, ludzie zaczęliby zjeżdżać się, żeby to zobaczyć, turystyka by wzrosła

            • 6 3

          • Akurat brak przedziałów to duży plus

            • 4 1

        • Dokładnie, teraz człowiek się czuje jakby jechal PKSem

          Ale chyba nie o to chodzi?

          • 4 1

        • Rsczej brak komfortu

          • 0 0

      • przy obłożeniu tej linii ruchem kolejowym przebudowa przejazdów na bezkolizyjne była koniecznością

        inaczej co godzinę zapory by się otwierały na jakieś dwie minuty

        • 6 0

      • takich lokomotyw (5)

        w roku 2014 było 46 sztuk plus 10 husarzy i 11 eu 46 z kolei mazowieckich. Poza tym jeżeli chodzi o EP 09 to jest prędkość maksymalna. Dzisiaj lokomotyw jeżdżących 160 km/h jest za mało w stosunku do tras , gdzie obowiązuje prędkość szlakowa 160 km/h. Trasę do warszawy od razu robiono na 200 km/h i dlatego zlikwidowano na odcinkach gdzie ta prędkośc jest możliwa wszystkie przejazdy kolejowe. Brak możliwości jechania na tej trasie 200 km/h wynika obecnie tylko z braku odpowiednich papierów , a nie z jakości torów. Pewne ograniczenia na tej linii stwarzają w niektórych miejscach promienie łuków zbyt duże na 200 km/h. Poza tym dzięki składom ED 250 czyli pendolino tabor PKP powiększył się o nowoczesne jednostki trakcyjne , które wraz z taborem zamówionym u krajowych producentów ED 160 "Flirt" z nowosądeckiego Newagu czy ED 161 "Dart" z bydgoskiej Pesy tworzą dziś nowoczesny tabor o paramertach odpowiadających XXI wiekowi . Niestety nadal zbyt dużo w eksploatacji jest starych lokomotyw EP 07 i EU 07 opartych na angielskiej licencji z początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, które osiągają tylko 125 km/h. Dlatego Intercity zamówiło w Newagu 30 lokomotyw Griffin EU160, które mogą jeździć 160 km/h i 10 wielosystemowych z prędkością 200 km/h.

        • 15 0

        • (3)

          A wystarczyło w Pendolino zostawić wychylne pudła i dzisiaj byłoby po problemie. Ale ktoś mundry wiedział lepiej i uznał, że na trasie nie ma łuków, więc po co wychylne wagony?

          • 4 2

          • (1)

            Koszt zakupu oraz eksploatacji wersji z wychylnym pudłem były większe niż korzyści z tego wynikające.

            • 6 1

            • Poza ogólnikami, jakieś wiarygodne badania nt. temat kolega przedstawi?

              • 2 2

          • wiadziały ze sa łuki, bo to najbardziej pokrecona trasa przecież, ale wtedy argumentem było to, że za 10 minut nie będą płacić

            nie po to Pendolino powstało jako pendolino i ma taka nazwę, by zamawiać jakis kadłubek

            ale PKP wie lepiej

            wie też lepiej jak zarzadzać swoimi budynkami, i nie zejdzie ani 1PLN z ceny bijacej wynajem lokali na Świetojańskiej, bo przeciez dworzec PKP Gdynia to strefa.... prestizu...

            jak ktoś nie był dawno, to niech zobaczy ILE lokali wynajeli - niektóre stoją puste od samego poczatku

            • 2 0

        • Trzeba też dodać że większość EP09 będzie skasowana w 2025 roku a w 2028 już całkowicie. Trzeba czymś to zacząć zastępować.

          • 2 1

    • czyli jedzie nadal za wolno i o pólgodziny za długo by byc konkurencja dla samochodu

      • 1 8

  • Bardzo dobrze. Tylko czemu bilety takie drogie?

    • 21 4

  • Nie rozbiło sie?

    Cud

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane