- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (307 opinii)
Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h
W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.
W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.
Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.
- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-15 21:17
Super som te pędolino
- 9 7
-
2020-01-15 21:17
Dobrozmian jak Radio Erewań...
Miało Pendolino jeździć 200km/h w połowie grudnia, będzie w połowie - ale tego roku. Miano wybudować 100 tysięcy mieszkań do 2020 - będzie tysiąców niespełna jeden...I tak dalej, i tak dalej...
- 41 9
-
2020-01-15 21:20
(4)
W nocy też jestem w stanie dojechać do Warszawy w 2,5 godziny i wychodzi nas 3-krotnie taniej jak pendolino
- 12 22
-
2020-01-15 21:25
(1)
I też jesteś w stanie to zrobić śpiąc w fotelu?
- 13 1
-
2020-01-15 21:27
Pewnie miał na myśli jazdę autonomicznym samochodem - ale to jeszcze melodia przyszłości, hehe.
- 5 1
-
2020-01-15 23:15
W nocy się śpi.
- 2 0
-
2020-01-16 06:10
W nocy normalni ludzie spia
A nie jeżdżą do Warszawy
- 4 0
-
2020-01-15 21:32
pociąg nie samolot
po kigo tak pędzić ? nie podoba mi sie to
- 8 23
-
2020-01-15 21:33
A tymczasem w Chinach pociągi jeżdżą 350 km/h (3)
A u nas sukcesem jest 200, i to miejscami.
- 37 2
-
2020-01-15 21:50
W Chinach jest tylko jedna taka trasa kolejowa. (1)
- 2 6
-
2020-01-16 06:13
A w Japonii o Shinkansen słyszał?
Czy to też nieprawda?
- 2 0
-
2020-01-15 22:26
tam nie rozdają socjalu na prawo i lewo
i mają kasę na infrastrukturę
- 12 0
-
2020-01-15 21:35
(6)
Pendolino śmiga 200, Dart pewnie nie da rady tyle polecieć.
- 4 5
-
2020-01-15 21:37
Darty to awaryjny zlom co stoi na bocznicach
A tak się Pisiorki pluły, że darty są lepsze
- 5 2
-
2020-01-15 21:46
Da radę. (4)
Ważna jest jakość torów i sterowanie ruchem pociągów.
- 2 1
-
2020-01-15 22:57
Nie da bo V max ruchowa Darta to 160 km/h (2)
- 4 0
-
2020-01-15 23:29
(1)
A ile w papierach Vmax ma pendolino?
- 1 0
-
2020-01-16 07:42
250 km/h
- 1 0
-
2020-01-15 23:45
PESA największy szrot
PESA największy szrot
- 1 2
-
2020-01-15 21:36
Szaleństwo!
- 6 2
-
2020-01-15 21:37
Opinia wyróżniona
Skrócenie czasu przejazdu (16)
22 minuty zyska w stosunku do obecnego rozkładu jazdy a nie do tego który obowiązywał w latach 2016/2017 kiedy najszybszy EIP bez postoju pokonywał odcinek Gdańsk - Warszawa Centralna w 2 h i 40 minut, a z postojami w Tczewie, Malborku i Iława w czasie 2 h i 46 minut. Dodatkowy postój na st. Działdowo lub Ciechanów wydłużał czas przejazdu o kolejną minutę.
- 81 4
-
2020-01-16 09:55
Stare lokomotywy (14)
Stare lokomotywy rozwijały prędkość 160km/h wystarczyło tory wyremontować...
1. Nie potrzebabyło pendolino
2. Nie potrzeba było kosztowych przebudowań połączeń kolizyjnych torów z drogami...
Wydano bardzo dużo pieniędzy żeby pojechać 40km/h więcej? Co za szajs...- 16 17
-
2020-01-16 10:33
Tak jest.
- 2 2
-
2020-01-16 10:37
nie chodzi tylko o prędkość (5)
pendolino to jednak inny komfort podrózy
- 12 5
-
2020-01-16 13:49
no, fakt... (2)
nie ma przedziałów i miejsca na bagaże...
- 13 4
-
2020-01-16 15:10
może wrócimy do lokomotyw?
byłby hit na skalę światową, ludzie zaczęliby zjeżdżać się, żeby to zobaczyć, turystyka by wzrosła
- 6 3
-
2020-01-17 07:01
Akurat brak przedziałów to duży plus
- 4 1
-
2020-01-16 14:39
Dokładnie, teraz człowiek się czuje jakby jechal PKSem
Ale chyba nie o to chodzi?
- 4 1
-
2020-01-18 07:56
Rsczej brak komfortu
- 0 0
-
2020-01-16 10:45
przy obłożeniu tej linii ruchem kolejowym przebudowa przejazdów na bezkolizyjne była koniecznością
inaczej co godzinę zapory by się otwierały na jakieś dwie minuty
- 6 0
-
2020-01-16 11:02
takich lokomotyw (5)
w roku 2014 było 46 sztuk plus 10 husarzy i 11 eu 46 z kolei mazowieckich. Poza tym jeżeli chodzi o EP 09 to jest prędkość maksymalna. Dzisiaj lokomotyw jeżdżących 160 km/h jest za mało w stosunku do tras , gdzie obowiązuje prędkość szlakowa 160 km/h. Trasę do warszawy od razu robiono na 200 km/h i dlatego zlikwidowano na odcinkach gdzie ta prędkośc jest możliwa wszystkie przejazdy kolejowe. Brak możliwości jechania na tej trasie 200 km/h wynika obecnie tylko z braku odpowiednich papierów , a nie z jakości torów. Pewne ograniczenia na tej linii stwarzają w niektórych miejscach promienie łuków zbyt duże na 200 km/h. Poza tym dzięki składom ED 250 czyli pendolino tabor PKP powiększył się o nowoczesne jednostki trakcyjne , które wraz z taborem zamówionym u krajowych producentów ED 160 "Flirt" z nowosądeckiego Newagu czy ED 161 "Dart" z bydgoskiej Pesy tworzą dziś nowoczesny tabor o paramertach odpowiadających XXI wiekowi . Niestety nadal zbyt dużo w eksploatacji jest starych lokomotyw EP 07 i EU 07 opartych na angielskiej licencji z początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, które osiągają tylko 125 km/h. Dlatego Intercity zamówiło w Newagu 30 lokomotyw Griffin EU160, które mogą jeździć 160 km/h i 10 wielosystemowych z prędkością 200 km/h.
- 15 0
-
2020-01-16 12:04
(3)
A wystarczyło w Pendolino zostawić wychylne pudła i dzisiaj byłoby po problemie. Ale ktoś mundry wiedział lepiej i uznał, że na trasie nie ma łuków, więc po co wychylne wagony?
- 4 2
-
2020-01-16 12:21
(1)
Koszt zakupu oraz eksploatacji wersji z wychylnym pudłem były większe niż korzyści z tego wynikające.
- 6 1
-
2020-01-16 12:24
Poza ogólnikami, jakieś wiarygodne badania nt. temat kolega przedstawi?
- 2 2
-
2020-01-16 16:39
wiadziały ze sa łuki, bo to najbardziej pokrecona trasa przecież, ale wtedy argumentem było to, że za 10 minut nie będą płacić
nie po to Pendolino powstało jako pendolino i ma taka nazwę, by zamawiać jakis kadłubek
ale PKP wie lepiej
wie też lepiej jak zarzadzać swoimi budynkami, i nie zejdzie ani 1PLN z ceny bijacej wynajem lokali na Świetojańskiej, bo przeciez dworzec PKP Gdynia to strefa.... prestizu...
jak ktoś nie był dawno, to niech zobaczy ILE lokali wynajeli - niektóre stoją puste od samego poczatku- 2 0
-
2020-01-16 15:14
Trzeba też dodać że większość EP09 będzie skasowana w 2025 roku a w 2028 już całkowicie. Trzeba czymś to zacząć zastępować.
- 2 1
-
2020-01-16 11:06
czyli jedzie nadal za wolno i o pólgodziny za długo by byc konkurencja dla samochodu
- 1 8
-
2020-01-15 21:48
Bardzo dobrze. Tylko czemu bilety takie drogie?
- 21 4
-
2020-01-15 21:50
Nie rozbiło sie?
Cud
- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.