• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h

bra
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h. W połowie roku pociągi pendolino na trasie z Trójmiasta do Warszawy rozpędzą się do 200 km/h.

W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.



Czym najczęściej podróżujesz do Warszawy?

We wrześniu zeszłego roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe deklarowała, że od połowy grudnia, na trasie z Trójmiasta do Warszawy, pociągi pendolino będą rozpędzały się miejscami do 200 km/h. Taka możliwość miała być osiągalna na 112 z 327 kilometrów trasy. Dzięki temu przejazd do stolicy miał skrócić się do 2 godz. 35 min.

W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.

Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.

- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
bra

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • Pamiętajmy że z trasy na Warszawe korzystają archaiczne pociagi Marszałka Województwa
    To trupy które tylko blokują trase.

    Nowe pociągi Marszałka też jadą wolno (a moga osiagac predkosc 160 km/h)
    Marszałek nie widzi potrzeby aby jezdzily szybciej (wzrost kosztów)

    • 3 1

  • Bo u nas ciągle trwa radosna promocja jak karuzeli w wesołym miasteczku, płacisz a jedziesz dłużej

    czyż to nie piękne/

    • 2 0

  • Dzisiaj (6)

    Jechał 2,5 godz do i z Warszawy.

    • 23 2

    • Opinia wyróżniona

      (5)

      W Chinach jechałem linią Pekin-Szanghaj prędkość dochodzi do 380 km/h została obniżona ze względu na koszty bo może pojechać szybciej, 1350 km w 4 godziny, jeszcze nam trochę brakuje.

      • 81 8

      • my nie potrzebujemy tak szybkich kolei

        Właśnie z powodu kosztów. Zarówno budowy, jak eksploatacji.

        Dobrze zorganizowana kolej jeżdżąca 160-250 kmph dla kraju o wielkości i kształcie Polski wystarczy.

        • 3 5

      • Chiny to trzeci swiat (3)

        Nie będziemy się tak nisko schylać. Nie po to wstaliśmy z kolan.

        • 17 2

        • leming to co zniszczono prtzez 8 lat POKOzycji trudno naprawic w 4 lata (2)

          • 3 23

          • Weź się zdecyduj. (1)

            Lemingi to 500+ łykają...

            • 13 1

            • Po co nawijasz z głupim pisiorem?

              • 11 1

  • na A1 testowo jechałem 250 km/h

    i niestet ogranicznik nie pozwala na więcej

    • 1 1

  • Wspaniale (10)

    Nie jestesmy rozwnietym krajem jesli chodzi o kolei itd ale i tam jestem dumny z tych 200km/h. Troche wiecej entuzjazmu moi drodzy.

    • 121 41

    • jesteśmy krajem.... (6)

      ...niedorozwinietym i zamiast "rwać" z kopyta do przodu za europejskimi liderami to równamy do białoruskich standardów i prowadzimy wewnątrz kraju "walki plemienne" stawiając na czołowym miejscu średniowieczne tzw "wartości chrześcijańskie" i dogmaty koscioła katolickiego w polskim wydaniu

      • 25 10

      • (5)

        bo 50 lat komuny to nie ma znaczenia. popatrz na USA i co tam sie dzieje w polityce. jakie to sa standarty? zachodnie czy bialoruskie?

        • 3 1

        • W Chinach...jak by nie patrzeć (3)

          komunistycznych maja 23 tys nowo wybudowanych linii dużych predkości, a w tym roku osiągną długość 30 tys. km. po których ichnie TVG jeżdzi z v max 350 km/h

          • 7 0

          • (2)

            ale zauważ, że nie mieli papieża, który pięknie jadł kremówki (promocja cukrzycy!) i popierał pedofilię.

            • 5 6

            • Bezmózgowcu gdyby tacy jak ty mieli co kolwiek do powiedzenia nadal mieli bysmy w Polsce walkę o ogień (1)

              • 1 0

              • Przecież tak jest :)

                • 0 0

        • Standarty? a co to?

          • 8 0

    • (1)

      Wiesz, można być entuzjastą, ale tylko jak się człowiek nie ma do czego porównać. Zeby wspomnieć o francuskim TGV regularnie latającym po 300 km/h, bo 200 to jedzie każdy zachodni pociąg na szybszej trasie... Dla nich żadne aj-waj, a my tu odtrąbiamy sukces. Tak więc - owszem, fajnie, ale w XXI wieku to standard.

      • 11 2

      • w zachodniej

        uruopie prędkość normalna an liniach klasycznych to 160 km/h , rzadko 200 km/h na liniach klasycznych będących uzupełnieniem linii szybkich. Wyjątkiem może jest Francja , gdzie linii klasycznych z prędkością 200 km/h jest najwięcej.

        • 1 0

    • Entuzjazm i wyrozumiałość dla pkp minęły mi kilkanaście lat temu. Jeśli nie potrafią zejść na tej trasie poniżej 1,5godz to niech już dadzą sobie spokój z wożeniem ludzi, a pieniądze niech wydadzą na drogi.

      • 5 2

  • Koniec 2011 roku , trasa Sopot- Wawa, czas 8 godzin !!!!!! Wiec jakby porownac to do teraz( 2020 ) to jest sukces kurcze !!! ;)))))

    • 2 1

  • (11)

    A bilet 150zl

    • 125 17

    • Ponoć

      Mamy ponoć najdroższe bilety kolejowe w Europie? Taniej wychodzi samolot do wawy. A już w trzy, cztery osoby samochód jest bardziej ekonomiczny.

      • 4 1

    • Jak kupujesz z dnia na dzień, wcześniej po 49 zł (4)

      • 13 33

      • (3)

        to kup wcześniej za tyle. Kiedyś można było to zrobić bez problemu, a obecnie niemożliwe trafić na bilety w tej cenie

        • 36 9

        • (1)

          korzystam regularnie i wlasciwie zawsze kupuje za max 105 zł, najczęściej mniej

          • 4 3

          • czyli

            za tyle ile kosztował ekspres do warszawy w roku 1990 . Zatem cenę masz tą samą od 30 lat to chyba dobrze

            • 2 1

        • Możliwe. Korzystam bardzo często i udaje się kupić bilety poniżej 100.

          • 4 5

    • (1)

      80 zeta w norwegii za 25km. Ale za to zasuwa ponad 240km/h.

      • 3 0

      • w norwegii za najtańszego browara płacisz 20 zł, więc w porównaniu w to jakby u nas te 25km kosztowało 2,5*4=10zł

        • 6 1

    • To bardzo tanio (1)

      30 EUR za taką odległość i standard.

      • 12 48

      • jakbym zarabiał 30Euro na godzinę to tanio

        • 62 4

    • Już niedługo.

      LEO i Arriva czekają w przedpokoju na zezwolenia. I posypią się ceny.

      • 39 2

  • No wszystko nic-jakoś cena!

    Bardzo mała różnica pomiędzy 1a 2klasa(prawie żadna ) najlepsze toalety te same brud,wąsko...ceny kosmos jak za te warunki 229/tzw. 1kl. 130 2kl.

    • 2 0

  • 10 maja 1893r. W USA (3)

    Lokomotywa parowa uzyskała prędkość 181,3 km/h. Poczytajcie o rekordach prędkości w kolejnictwie np. w Wikipedii. Warto!Tym Pendolino za bardzo bym się nie podniecał.

    • 20 3

    • (2)

      Tak łbie
      I pewnie parowy trzymał tą prędkość przez godzinę i był przy tym bezpieczny i komfortowy.

      • 3 5

      • Widzę, że zamiast coś poczytać i dowiedzieć się (1)

        Wolisz obrażać ludzi. Typowe dla hejtera.

        • 5 3

        • bicie rekordów

          to nie jest normalna eksploatatcja. Na przykład EIP koło Psar uzsyakł na testach prędkość 296 km/h w roku 2015 , mimo że papierach ma 250 km/ h prędkości maksymalnej. Dart na testach osiągnął 200 km/h , mimo że jego prędkośc maksymalna to 200 km/h. TGV we Francji na testach osiągnął prędkość 574 km/h. Typowym dla bicia rekordu to jest fakt, że tą maksymalną prędkośc odsiąga się na krótkim odcinku mks 1 km i nie jest ona do utrzymania na dłużej. Przy tych biciach rekordów lokomotywa jest obstawiona aparatura kontrolującą czy można jeszcze trochę szybciej pojechać. Tego nie można porównywać z normalną eksploatacją taboru kolejowego , gdzie prędkości sa znacznei mniejsze.

          • 3 0

  • Ankieta (4)

    Punkt 4: nie podróżuję do Warszawy (bo i po co?)

    • 126 18

    • Bez sensu

      Jak ankieta Cię nie dotyczy to nie bierzesz udziału! Dajmy inaczej wtedy punktu dla kolejnych twoich pobratymców:
      A co to warszawa?
      Gdzie jest Warszawa?
      Nie stać mnie na Warszawę

      • 2 3

    • Bo, jak to powiedział Abelard Giza:

      "nie wszystko da się załatwić w Pruszczu".

      • 4 1

    • Przywitać się z królem... na kolumnie. :-)

      • 3 1

    • Ja tez nie mam

      Rodziny w Warszawie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane