- 1 Agresywne wrony atakują ludzi (153 opinie)
- 2 Szedł bez butów i niszczył samochody (82 opinie)
- 3 "Pożary aut elektrycznych niepokoją" (160 opinii)
- 4 10 lat temu Riviera stała się Rivierą (123 opinie)
- 5 Rakieta firmy z Gdyni poleci na 50 km (142 opinie)
- 6 Kacper Tekieli spoczął na cmentarzu w Oliwie (13 opinii)
Pendolino pojechało testowo do Warszawy z prędkością 200 km/h
W nocy z 11 na 12 stycznia odbył się testowy przejazd pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, podczas którego skład osiągnął miejscami prędkość 200 km/h. W połowie roku pociągi kursujące z taką prędkością mają w końcu zacząć regularnie jeździć na tej trasie.
W grudniu okazało się jednak, że PKP PLK nie zdążyła na czas uzyskać odpowiednich pozwoleń związanych m.in. z wdrożeniem Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.
Na początku tego roku odbył się testowy przejazd między Gdańskiem a Warszawą.
- Specjalny przejazd pociągu pendolino w nocy z soboty na niedzielę 12 stycznia, na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia, potwierdził, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oznacza to, że w połowie roku podróż na trasie z Trójmiasta do Warszawy skróci się o ok. 22 minuty.
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-15 21:37
Opinia wyróżniona
Skrócenie czasu przejazdu (16)
22 minuty zyska w stosunku do obecnego rozkładu jazdy a nie do tego który obowiązywał w latach 2016/2017 kiedy najszybszy EIP bez postoju pokonywał odcinek Gdańsk - Warszawa Centralna w 2 h i 40 minut, a z postojami w Tczewie, Malborku i Iława w czasie 2 h i 46 minut. Dodatkowy postój na st. Działdowo lub Ciechanów wydłużał czas przejazdu o kolejną minutę.
- 81 4
-
2020-01-16 09:55
Stare lokomotywy (14)
Stare lokomotywy rozwijały prędkość 160km/h wystarczyło tory wyremontować...
1. Nie potrzebabyło pendolino
2. Nie potrzeba było kosztowych przebudowań połączeń kolizyjnych torów z drogami...
Wydano bardzo dużo pieniędzy żeby pojechać 40km/h więcej? Co za szajs...- 16 17
-
2020-01-16 10:33
Tak jest.
- 2 2
-
2020-01-16 10:37
nie chodzi tylko o prędkość (5)
pendolino to jednak inny komfort podrózy
- 12 5
-
2020-01-16 13:49
no, fakt... (2)
nie ma przedziałów i miejsca na bagaże...
- 13 4
-
2020-01-16 15:10
może wrócimy do lokomotyw?
byłby hit na skalę światową, ludzie zaczęliby zjeżdżać się, żeby to zobaczyć, turystyka by wzrosła
- 6 3
-
2020-01-17 07:01
Akurat brak przedziałów to duży plus
- 4 1
-
2020-01-16 14:39
Dokładnie, teraz człowiek się czuje jakby jechal PKSem
Ale chyba nie o to chodzi?
- 4 1
-
2020-01-18 07:56
Rsczej brak komfortu
- 0 0
-
2020-01-16 10:45
przy obłożeniu tej linii ruchem kolejowym przebudowa przejazdów na bezkolizyjne była koniecznością
inaczej co godzinę zapory by się otwierały na jakieś dwie minuty
- 6 0
-
2020-01-16 11:02
takich lokomotyw (5)
w roku 2014 było 46 sztuk plus 10 husarzy i 11 eu 46 z kolei mazowieckich. Poza tym jeżeli chodzi o EP 09 to jest prędkość maksymalna. Dzisiaj lokomotyw jeżdżących 160 km/h jest za mało w stosunku do tras , gdzie obowiązuje prędkość szlakowa 160 km/h. Trasę do warszawy od razu robiono na 200 km/h i dlatego zlikwidowano na odcinkach gdzie ta
w roku 2014 było 46 sztuk plus 10 husarzy i 11 eu 46 z kolei mazowieckich. Poza tym jeżeli chodzi o EP 09 to jest prędkość maksymalna. Dzisiaj lokomotyw jeżdżących 160 km/h jest za mało w stosunku do tras , gdzie obowiązuje prędkość szlakowa 160 km/h. Trasę do warszawy od razu robiono na 200 km/h i dlatego zlikwidowano na odcinkach gdzie ta prędkośc jest możliwa wszystkie przejazdy kolejowe. Brak możliwości jechania na tej trasie 200 km/h wynika obecnie tylko z braku odpowiednich papierów , a nie z jakości torów. Pewne ograniczenia na tej linii stwarzają w niektórych miejscach promienie łuków zbyt duże na 200 km/h. Poza tym dzięki składom ED 250 czyli pendolino tabor PKP powiększył się o nowoczesne jednostki trakcyjne , które wraz z taborem zamówionym u krajowych producentów ED 160 "Flirt" z nowosądeckiego Newagu czy ED 161 "Dart" z bydgoskiej Pesy tworzą dziś nowoczesny tabor o paramertach odpowiadających XXI wiekowi . Niestety nadal zbyt dużo w eksploatacji jest starych lokomotyw EP 07 i EU 07 opartych na angielskiej licencji z początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, które osiągają tylko 125 km/h. Dlatego Intercity zamówiło w Newagu 30 lokomotyw Griffin EU160, które mogą jeździć 160 km/h i 10 wielosystemowych z prędkością 200 km/h.
- 15 0
-
2020-01-16 12:04
(3)
A wystarczyło w Pendolino zostawić wychylne pudła i dzisiaj byłoby po problemie. Ale ktoś mundry wiedział lepiej i uznał, że na trasie nie ma łuków, więc po co wychylne wagony?
- 4 2
-
2020-01-16 12:21
(1)
Koszt zakupu oraz eksploatacji wersji z wychylnym pudłem były większe niż korzyści z tego wynikające.
- 6 1
-
2020-01-16 12:24
Poza ogólnikami, jakieś wiarygodne badania nt. temat kolega przedstawi?
- 2 2
-
2020-01-16 16:39
wiadziały ze sa łuki, bo to najbardziej pokrecona trasa przecież, ale wtedy argumentem było to, że za 10 minut nie będą płacić
nie po to Pendolino powstało jako pendolino i ma taka nazwę, by zamawiać jakis kadłubek
ale PKP wie lepiej
wie też lepiej jak zarzadzać swoimi budynkami, i nie zejdzie ani 1PLN z ceny bijacej wynajem lokali na Świetojańskiej, bo przeciez dworzec PKP Gdynia to strefa.... prestizu...
jak ktoś nie był dawno, to niech zobaczy ILE lokali wynajeli - niektóre stoją puste od samego poczatku- 2 0
-
2020-01-16 15:14
Trzeba też dodać że większość EP09 będzie skasowana w 2025 roku a w 2028 już całkowicie. Trzeba czymś to zacząć zastępować.
- 2 1
-
2020-01-16 11:06
czyli jedzie nadal za wolno i o pólgodziny za długo by byc konkurencja dla samochodu
- 1 8
-
2020-01-15 21:06
Dzisiaj (6)
Jechał 2,5 godz do i z Warszawy.
- 23 2
-
2020-01-15 21:33
Opinia wyróżniona
(5)
W Chinach jechałem linią Pekin-Szanghaj prędkość dochodzi do 380 km/h została obniżona ze względu na koszty bo może pojechać szybciej, 1350 km w 4 godziny, jeszcze nam trochę brakuje.
- 81 8
-
2020-01-16 10:25
Chiny to trzeci swiat (3)
Nie będziemy się tak nisko schylać. Nie po to wstaliśmy z kolan.
- 17 2
-
2020-01-16 10:42
leming to co zniszczono prtzez 8 lat POKOzycji trudno naprawic w 4 lata (2)
- 3 23
-
2020-01-16 11:50
Weź się zdecyduj. (1)
Lemingi to 500+ łykają...
- 13 1
-
2020-01-16 12:54
Po co nawijasz z głupim pisiorem?
- 11 1
-
2020-01-16 14:46
my nie potrzebujemy tak szybkich kolei
Właśnie z powodu kosztów. Zarówno budowy, jak eksploatacji.
Dobrze zorganizowana kolej jeżdżąca 160-250 kmph dla kraju o wielkości i kształcie Polski wystarczy.- 3 5
Wszystkie opinie
-
2020-01-15 21:02
(14)
haha, co za prędkość
- 97 35
-
2020-01-15 21:05
Bardzo duża (2)
Spróbuj wyhamować nagle z 200 to zobaczysz.
200 km/h w Polsce wystarczająca jeżeli chodzi o kolej. Warunek utrzymania okolicy 160 - 200 i duża przepustowość ruchu.- 32 9
-
2020-01-15 21:29
(1)
A po co hamować ? :V
- 1 4
-
2020-01-16 09:25
Faktycznie, ty nie powinieneś hamować, nawet gdy biegniesz i spotkasz ścianę.
- 5 0
-
2020-01-16 08:20
dobra prędkość.
- 2 1
-
2020-01-16 09:16
maliniak,pinokio i kartofel będą się tym chwalić aż do wyborów :) (8)
- 5 6
-
2020-01-16 09:30
(4)
No popatrz, a ten zbawiciel na bialej chabecie, wraz ze Sławkiem zegarkiem, nawet tego nie potrafili zrobić.
- 6 6
-
2020-01-16 10:24
Chleb był po 2 a jest po 3,5,ziemniaki były po 1 a są po 3,masło było po 3,5 a jest po 6 - gratuluję - dojna zmiana :) (3)
W pięć lat doprowadzić rozwijający się kraj do Totalnej Ruiny to trzeba być takim `wizjonerem` jak kartofel :)
- 5 8
-
2020-01-16 10:33
Prąd podrożał dzięki PiSuarowi to te ceny niedługo będą razy dwa....... (1)
- 4 6
-
2020-01-16 14:44
a to nie przypadkiem PO i Kopacz podpisała niekorzystne rozporządzenia z PE?
- 2 2
-
2020-01-16 14:04
PO...mylencu, nawet nie potrafisz przepisać przekazu z Czerskiej. Masło już dawno kosztuje poniżej 5 zł. Za to w tej "rozwijającej" się drugiej Irlandii, paliwo kosztowało ponad 6 zł
- 1 2
-
2020-01-16 10:46
lemingi gdyby Donald nie uciekl do Brukseli moglibnyscie te ceny pomnożyć x3 a nadal byscie zarabiali tyle co 10 lat wczesniej (2)
i niemielibyście 500+13 emerytury i innego socjale.
A to ze niema stałej ceny na produkty cały rok bo o cenach decyduje wolny rynek także zagranicą to i tak niema wam co opowiadać bo musieli byście mieć mózg zamiast kapusty :)- 3 4
-
2020-01-16 10:59
5 lat temu za 100 robiłem takie zakupy że jeszcze flaszka była - teraz za takie same muszę zapłacić 200-300:) (1)
Tylko kartofel płaci banknotem 200 złotowym i mówi że drogo...no jest jeszcze Biedronka ale tam to już najbiedniejsi.....ja nie jestem biedny ale w Biedronce nie robię zakupów bo mnie na nie nie stać - Biedronka jest dla mnie za droga - szynka parówkowa po 55 za kilogram i cwanie poporcjowana np po 330 gram tak żeby głupsi nie mogli w pamięci przeliczyć ile to jest za kilogram,a waga za kilo naPiSana takim malutkim drukiem że nie można odczytać - dziękuję już PiSuarowi oraz dojnej zmianie :)
- 3 6
-
2020-01-16 11:09
Leming to nic dziwnego ze leming masz skleroze i urojenia
skleroza spowodowała ze nie pamiętasz jak było wiec dziurę w pamięci zastępujesz urojeniami. Żaden taki jak ty nie potrafi tego udowodnić. Ja wydaje tyle ile wydawałem .
- 1 4
-
2020-06-23 13:49
Majster
W końcu, bo zara trza szyny wymieniać.
- 0 0
-
2020-01-15 21:03
(26)
Lukstorpeda 100 lat temu rozwijała 130 km/h...japońskie pociągi robią po 350...z czym do ludzi.
- 210 67
-
2020-01-15 21:18
(6)
Samochody do 70k rozwijają ponad 200 kmph
- 11 14
-
2020-01-16 07:39
Chodzi o to, żeby bezpiecznie jeździć
z takimi prędkościami, a samo rozwijanie to podnieta dla dzieciaków.
- 15 1
-
2020-01-16 09:16
Potrafią, ale z takimi prędkościami w praktyce nie jeżdżą (3)
Pendolino ICC w dogodnych warunkach osiągnęłoby pewnie 300 km/h, tylko co z tego?
- 6 1
-
2020-01-16 11:05
właśnie że osiągnęło
na jazdach testowych jechało 296 km/h w okolicach Psar na CMK
- 7 0
-
2020-01-16 11:11
najpierw musieli by kupic pendolino a nie pseudolino bez wychylnego wózka (1)
- 2 6
-
2020-01-17 05:51
A ty zdajesz sobie sprawę, że wychylne pudło byłoby znacznie droższe, a skróciłoby czas przejazdu o parę minut?
- 2 0
-
2020-01-16 11:52
Mój gruz za 6k tyle pojedzie...
Tylko musiałbym mieć nieźle nasr*ne pod czapką, żeby to testować...
- 2 0
-
2020-01-15 21:37
(1)
hehehe że niby ile lat temu..?
- 5 6
-
2020-01-15 23:06
A niby w 1936 roku. Czyli niemal 100 lat temu. Prawda?
- 15 7
-
2020-01-15 21:58
A my przeszliśmy wojnę, czystkę etniczną, intelektualną, (2)
musieliśmy się wyzwolić, w dodatku, w przeciwieństwie japończyków, francuzów czy niemców (czyli krajów, których technologie kolei dużych prędkości zdominowały świat), nie mieliśmy jakiejkolwiek pomocy amerykanów, a nasz "know how"już nie istniał. Dodajmy, że nasze pociągi średnio są znacznie szybsze, niż jakiekolwiek w USA (piękna, nowa Acela Express, która jeździ na wschodnim wybrzeżu osiąga co prawda maksymalnie 240km/h, ale średnia wynosi 135km/h, czyli 5km/h mniej, niż nasze EP08, czterdziestoletnie, wspaniałe graty).
Smaczkiem jest to, że spalinowa Lukstorpeda, jeżdżąca na szwajcarskich silnikach, osiągała prędkości mniejsze, niż parowozy w Anglii. Rekord Lukstorpedy to 140km/h w 1939r., zaś Mallarda 203km/h w 1938.
Fakty.- 39 6
-
2020-01-15 22:07
dodajmy
Że Pendolino osiągnęło w trakcie homologacji 293km/h na polskich torach.
- 28 1
-
2020-01-16 07:51
Ta dyskusja z goścmi podajacymi przykład lukstorpedy jest absurdalna
Ale Twoje uwagi o wojnie, czystkach itp. są równie demagogiczne.
Jakoś po tym wszystkim zrobilismy przyszłościową CMK i wprowadzalismy 160.
No i przyszła modernizacja Warszawa-Gdańsk, już w tym, wieku i zrobilismy ją w baaaardzo ograniczonym zakresie. W skrócie, wzielismy mniej znaczącą linię łączącą dwie peryferie dawnych mocarstw (Rosja, Prusy) i uznalismy że profilu nie będziemy zmieniac (mimo, że teraz to linia łącząca dwa ważne ośrodki kraju),a dla statystyki załozylismy, że 200 to będzie ty;lko na części linii i to w odcinkach nawet tak krótkich jak 5-20km. Jedyne dwa dłuższ to 65 od Ciechanowa w strone Wawy i krótkie Tczew-Gdańsk. Brak torów aglomeracyjnych koło Warszawy i Gdańska. Wg mnie założenia tej modernizacji do porażka. A te 200km/h obetnie raptem 10 min. z obecnego czasu jazdy. A nie zapominajmy, że intercity ciągle wydłuża rezerwy, a ostatnio postoje na stacjacj. Porównajmy czas od Gdyni do wyjazdu z Gdańska w poprzednim i obecnym rozkładzie.- 12 0
-
2020-01-15 22:12
No tak, malo kto o tym slyszal. Dziekujemy kapitanie
- 4 1
-
2020-01-15 22:13
Dobrze ze nie haLUKS
- 1 6
-
2020-01-15 22:21
luxtorpeda - jeździła do 1966-70
- 3 4
-
2020-01-15 22:22
samochody sto lat temu też jeździły ponad 200
a teraz głównie w korkach stoją
- 21 2
-
2020-01-15 23:00
Japonski shinkansen ma dedykowane tory. (3)
Stad jego predkosc i legendarna punktualnosc.
- 13 2
-
2020-01-15 23:08
PKP też ma dedykowane. Do swoistej prędkości i punktualności. Po prostu tory są winne, że pociągi się spóźniają ;)
- 13 3
-
2020-01-15 23:31
(1)
Dedykować można książkę. Korpomowa.
- 4 13
-
2020-01-16 11:09
Za Slownikiem Jezyka Polskkego:
dedykowany:
mający specjalne przeznaczenie- 5 0
-
2020-01-16 09:13
Porównanie do Magleva lekko absurdalne - w ogóle porównywanie się do wyspiarskiej Japonii jest bzdurne
A Lukstorpeda? Co z tego, że potrafiła rozwinąć taką prędkość? "Polskie" Pendolino potrafi pojechać nawet 290 km/h. Tu nie o to chodzi jak szybko pociąg może jechać, tylko na ile infrastruktura i ekonomia na to pozwala. Na ten moment żyłowanie prędkości chwilowej ponad 200 km/h nie ma sensu, bo nie dość, że rosną koszty niewspółmiernie do osiąganych korzyści czasowych, to wykasza się przy okazji połączenia pociągów regionalnych (im szybszy pociąg, tym więcej rezerw potrzebuje). Co ma większy sens: zwiększenie 99 pociągom prędkości ze 100 do 120, czy 1 pociągowi z 180 na 200?
- 7 2
-
2020-01-16 10:53
A TGV 13 lat temu
pomknął z prędkością 574 km/h. I co z tego? Zobacz jak podróżuje się koleją w Indiach :-)
- 1 1
-
2020-01-16 11:04
nie prawda
tzw. luxtorpeda z połowy lat trzydziestych miła prędkość maksymalną 115 km/h. Zreszta i tak przed 1939 maksymalną prędkością polskich torach było 100 km/h
- 1 0
-
2020-01-16 12:01
owszem, w Japonii jezdza tyle, ale
ale utrzymanie tcyh skladow i torow jest tak drogie, ze pociagi sa drozsze od samolotow. Zaplacilbys 300-400zl za bilet do Warszawy, jakby pociag jechal godzinke szybciej?
- 2 0
-
2020-01-16 12:19
Trudno się nie zgodzić z S.
W końcu to ekspert od prędkości, co nie S?
- 1 0
-
2020-01-16 16:14
Nie "Lukstopeda", a Luxtorpeda
Nie 100 lat temu, a 90.
Nie 130, a 100 albo 115 (prędkości konstrukcyjne) z tym, że nie było trasy, gdzie handlowo utrzymywałaby prędkość > 100 km.
Prócz tych prawdziwych Luxtorped samo słowo (trochę jak Pendolino) oznaczało "szybki pociąg". I niektóre z nich jeździły z max 140km/h. Jednak nie były to prędkości realnych przejazdów (a tym bardziej średnia prędkość), a po prostu ile się da z nich wydusić w optymalnych warunkach.
Polska nie potrzebuje kolei szybszej niż 250 km/h. Pendolino jako skład potrafi osiągnąć taką prędkość. W testach polskie Pendolino osiągnęło w Polsce prędkość 293 km/h.
https://magazyn.koleo.pl/jak-szybko-jedzie-pendolino/
- 1 0
-
2020-01-15 21:04
wow !!! (3)
Czas najwyższy jak mamy dogonić świat... :)
- 94 10
-
2020-01-15 21:32
Tyle i duzo wiecej to od dawna standard
- 6 0
-
2020-01-16 08:41
Na 112 km nie dogonimy
- 4 0
-
2020-01-16 09:27
taaa
dogonimy... Wincyj wyngla
- 2 3
-
2020-01-15 21:05
No i pieknie (5)
Kiedyś przed tymi modernizacjami jechało się 4:30h a teraz 2 godziny krócej
- 95 18
-
2020-01-15 21:34
Jechalo sie 3,5h i to w larach osiemdziesiatych
Dzis powinno byc min 250km/h i to na całej trasie a nie na niektórych odcinkach
- 32 2
-
2020-01-15 21:43
W PRL ekspres kaszub z Gdańska wyjeżdżał o 6:20 (2)
Na dworcu Centralnym był o 10:15.. Ale to nie było Pendolino. Zwykła lokomotywa i wagony z przedziałami. Oczywiście były miejscówki. W jednym z wagonów był WARS. Młodzi pewnie nie wiedzą co oznacza ta nazwa.
Cena biletu była dużo niższa niż teraz.- 29 6
-
2020-01-15 21:46
i krążył dowcip że wystarczy wsiąść do kaszuba żeby wysiąść ministrem :)
- 25 0
-
2020-01-15 23:18
I nigdzie sie noe zatrzymywal na trasie...
- 15 1
-
2020-01-16 06:04
Treno regionale jest szybsze
W Italii podobną odległość pokonywałam w czasie nieco dłuższym. Jednak był to pociąg, który zatrzymywał się prawie na każdej stacji. Może jeszcze 15-30 lat i będziemy w Europie.
- 7 0
-
2020-01-15 21:05
(11)
A bilet 150zl
- 125 17
-
2020-01-15 21:08
To bardzo tanio (1)
30 EUR za taką odległość i standard.
- 12 48
-
2020-01-15 21:17
jakbym zarabiał 30Euro na godzinę to tanio
- 62 4
-
2020-01-15 21:09
Jak kupujesz z dnia na dzień, wcześniej po 49 zł (4)
- 13 33
-
2020-01-15 21:17
(3)
to kup wcześniej za tyle. Kiedyś można było to zrobić bez problemu, a obecnie niemożliwe trafić na bilety w tej cenie
- 36 9
-
2020-01-16 06:49
Możliwe. Korzystam bardzo często i udaje się kupić bilety poniżej 100.
- 4 5
-
2020-01-16 07:11
(1)
korzystam regularnie i wlasciwie zawsze kupuje za max 105 zł, najczęściej mniej
- 4 3
-
2020-01-16 11:07
czyli
za tyle ile kosztował ekspres do warszawy w roku 1990 . Zatem cenę masz tą samą od 30 lat to chyba dobrze
- 2 1
-
2020-01-15 21:17
Już niedługo.
LEO i Arriva czekają w przedpokoju na zezwolenia. I posypią się ceny.
- 39 2
-
2020-01-16 08:40
(1)
80 zeta w norwegii za 25km. Ale za to zasuwa ponad 240km/h.
- 3 0
-
2020-01-16 08:56
w norwegii za najtańszego browara płacisz 20 zł, więc w porównaniu w to jakby u nas te 25km kosztowało 2,5*4=10zł
- 6 1
-
2020-01-16 12:35
Ponoć
Mamy ponoć najdroższe bilety kolejowe w Europie? Taniej wychodzi samolot do wawy. A już w trzy, cztery osoby samochód jest bardziej ekonomiczny.
- 4 1
-
2020-01-15 21:06
Wspaniale (10)
Nie jestesmy rozwnietym krajem jesli chodzi o kolei itd ale i tam jestem dumny z tych 200km/h. Troche wiecej entuzjazmu moi drodzy.
- 121 41
-
2020-01-15 21:17
jesteśmy krajem.... (6)
...niedorozwinietym i zamiast "rwać" z kopyta do przodu za europejskimi liderami to równamy do białoruskich standardów i prowadzimy wewnątrz kraju "walki plemienne" stawiając na czołowym miejscu średniowieczne tzw "wartości chrześcijańskie" i dogmaty koscioła katolickiego w polskim wydaniu
- 25 10
-
2020-01-15 21:47
(5)
bo 50 lat komuny to nie ma znaczenia. popatrz na USA i co tam sie dzieje w polityce. jakie to sa standarty? zachodnie czy bialoruskie?
- 3 1
-
2020-01-15 21:51
Standarty? a co to?
- 8 0
-
2020-01-15 21:57
W Chinach...jak by nie patrzeć (3)
komunistycznych maja 23 tys nowo wybudowanych linii dużych predkości, a w tym roku osiągną długość 30 tys. km. po których ichnie TVG jeżdzi z v max 350 km/h
- 7 0
-
2020-01-16 08:41
(2)
ale zauważ, że nie mieli papieża, który pięknie jadł kremówki (promocja cukrzycy!) i popierał pedofilię.
- 5 6
-
2020-01-16 11:14
Bezmózgowcu gdyby tacy jak ty mieli co kolwiek do powiedzenia nadal mieli bysmy w Polsce walkę o ogień (1)
- 1 0
-
2020-01-16 13:50
Przecież tak jest :)
- 0 0
-
2020-01-15 21:43
(1)
Wiesz, można być entuzjastą, ale tylko jak się człowiek nie ma do czego porównać. Zeby wspomnieć o francuskim TGV regularnie latającym po 300 km/h, bo 200 to jedzie każdy zachodni pociąg na szybszej trasie... Dla nich żadne aj-waj, a my tu odtrąbiamy sukces. Tak więc - owszem, fajnie, ale w XXI wieku to standard.
- 11 2
-
2020-01-16 11:09
w zachodniej
uruopie prędkość normalna an liniach klasycznych to 160 km/h , rzadko 200 km/h na liniach klasycznych będących uzupełnieniem linii szybkich. Wyjątkiem może jest Francja , gdzie linii klasycznych z prędkością 200 km/h jest najwięcej.
- 1 0
-
2020-01-15 23:48
Entuzjazm i wyrozumiałość dla pkp minęły mi kilkanaście lat temu. Jeśli nie potrafią zejść na tej trasie poniżej 1,5godz to niech już dadzą sobie spokój z wożeniem ludzi, a pieniądze niech wydadzą na drogi.
- 5 2
-
2020-01-15 21:06
Dzisiaj (6)
Jechał 2,5 godz do i z Warszawy.
- 23 2
-
2020-01-15 21:33
Opinia wyróżniona
(5)
W Chinach jechałem linią Pekin-Szanghaj prędkość dochodzi do 380 km/h została obniżona ze względu na koszty bo może pojechać szybciej, 1350 km w 4 godziny, jeszcze nam trochę brakuje.
- 81 8
-
2020-01-16 10:25
Chiny to trzeci swiat (3)
Nie będziemy się tak nisko schylać. Nie po to wstaliśmy z kolan.
- 17 2
-
2020-01-16 10:42
leming to co zniszczono prtzez 8 lat POKOzycji trudno naprawic w 4 lata (2)
- 3 23
-
2020-01-16 11:50
Weź się zdecyduj. (1)
Lemingi to 500+ łykają...
- 13 1
-
2020-01-16 12:54
Po co nawijasz z głupim pisiorem?
- 11 1
-
2020-01-16 14:46
my nie potrzebujemy tak szybkich kolei
Właśnie z powodu kosztów. Zarówno budowy, jak eksploatacji.
Dobrze zorganizowana kolej jeżdżąca 160-250 kmph dla kraju o wielkości i kształcie Polski wystarczy.- 3 5
-
2020-01-15 21:07
200 (9)
Jechałem raz z Marsylii do Paryża 325 km/h...za 20 euro ..cena na dzień przed odjazdem
- 151 10
-
2020-01-15 21:19
na tej linii jest "tylko" 300 km/h
natomiast linia TGV z Paryża do Strasburga jest na 330 km/h
- 23 2
-
2020-01-15 22:28
a jechałem 400 km/h z Pudong do Szanghaju (1)
- 16 0
-
2020-01-16 09:22
A ja leciałem 1060 km/h z Chicago do Frankfurtu.
- 8 1
-
2020-01-16 05:42
to o niczym nie świadczy (5)
Normalna cena za kurs pewnie jakieś 150 euro, raz na rok zrobią promocję za 20 i już fama idzie, bzdura, kolej na zachodzie nie należy do tanich !
- 12 5
-
2020-01-16 08:10
bzdury piszesz (4)
cena zwykłego biletu ~59-89 euro, czyli odpowiednik naszych 63 zł
- 3 6
-
2020-01-16 08:23
Jak liczysz te 63 zł? (3)
- 3 2
-
2020-01-16 09:23
Bo niektórzy przeliczają 1:1 nie wiedzieć czemu
- 4 2
-
2020-01-16 09:53
to proste
Jak zarabiasz 2500 euro na rękę i musisz zapłacić 70 euro za bilet to tak jak byś u nas w Polsce zarabiał 2500 zł i płacił za bilet 70 zł, ale niestety jesteśmy krajem dobrobytu i płacimy za bilet 150 zł.
Teraz już wiesz jak to liczyć?- 9 0
-
2020-01-16 09:53
Mógł odnieść to do średnich zarobków we Francji i Polsce. Takie porównanie ma sens.
- 4 0
-
2020-01-15 21:08
Ankieta (4)
Punkt 4: nie podróżuję do Warszawy (bo i po co?)
- 126 18
-
2020-01-16 02:40
Ja tez nie mam
Rodziny w Warszawie
- 2 2
-
2020-01-16 04:59
Przywitać się z królem... na kolumnie. :-)
- 3 1
-
2020-01-16 09:26
Bo, jak to powiedział Abelard Giza:
"nie wszystko da się załatwić w Pruszczu".
- 4 1
-
2020-01-16 10:29
Bez sensu
Jak ankieta Cię nie dotyczy to nie bierzesz udziału! Dajmy inaczej wtedy punktu dla kolejnych twoich pobratymców:
A co to warszawa?
Gdzie jest Warszawa?
Nie stać mnie na Warszawę- 2 3
-
2020-01-15 21:12
Samochodem też można śmigać 200 do Warszawy (12)
- 65 82
-
2020-01-15 21:28
A później smutny Pan na bramkach (1)
Informuję że zgłasza na policję, przerabianie za dużo dumu
- 6 9
-
2020-01-15 22:35
Guzik tam informuje
I zwykle są tam panie
- 15 1
-
2020-01-15 21:35
(3)
dobrze że wkrótce mają zabierać prawko za przekroczenie o 50 poza terenem zabudowanym to wykosi trochę takich wariatów stwarzających zagrożenie dla innych na drodze
- 32 12
-
2020-01-15 22:35
Bo Morawiecki obiecał? No to się nie spełni :)
- 6 9
-
2020-01-15 23:17
To wtedy te pisowskie d**ile z sop nie pojadą nigdzie przecież te parowy nie umieją jeździć a bezczelnie łamią przepisy
- 10 9
-
2020-01-16 03:43
Wtedy do Warszawy już tylko 170. Okupant lubi zamulać gospodarkę.
- 5 7
-
2020-01-15 21:44
Chyba smigłowcem......
- 5 4
-
2020-01-15 23:08
(2)
Możemy, tylko podnosimy spalanie do 20l/100km.
- 5 0
-
2020-01-16 06:46
(1)
Moj przy 200 bierze 12l/100km, ale nie jeżdżę passeratti.
- 2 7
-
2020-01-16 09:05
Ale po godzinie wpisu wnioskuję, że musisz bardzo wcześnie wstawać.
- 4 0
-
2020-01-16 08:30
Ja rozważam zakup używanego Bugatti Veyrona (1)
Wtedy do Warszawy po A1 i A2 śmignę w 1 godz. 15 minut!
- 0 0
-
2020-01-16 09:13
Dlaczego tak długo??
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.