Fakty i opinie

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą

Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu.
Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu. PKP PLK

Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.



Użytkownicy naszej aplikacji wiedzą o tym od dawna!

Pobierz aplikację: Android | iPhone


W dłuższą podróż najczęściej wybierasz się:

pociągiem 34%
autobusem 2%
własnym samochodem 44%
wypożyczonym autem 0%
samolotem 20%
zakończona Łącznie głosów: 2825
Informację o grudniowych zmianach w rozkładach i zwiększeniu prędkości składów pendolino podał branżowy Kolejowy Portal Informacyjny.

Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.

Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
  • Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
  • Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
  • W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
  • Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
  • 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
  • Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.

- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.

Rozkłady SKM



Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.

Opinie (376) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (45)

    Niesamowite ale we Francji czy Japonii mają tak od jakiś 70 lat....ale ok jak na nasze warunki krajowe jest sukces.

    • 269 40

    • TGV nie ma jeszcze 40 lat, więc bez przesady (2)

      • 26 3

      • Nie musi być TGV żeby jechać 200km/h...

        • 16 1

      • U nas 40lat tylko gadają !!a oni jadą !!!

        • 5 0

    • (2)

      Tam jeżdża po 320 km/h.

      • 19 1

      • Zapomniales dodac sklady

        • 4 2

      • Tylko na kilku wybranych trasach. Nie wiem czy wiesz ale składy TGV tylko około 40% swoich tras robią po liniach dużych prędkości. Resztę wyjeżdżają na zwykłych liniach, czasem z prędkościami poniżej 100km/h.

        • 2 1

    • Nieamowite, że nie wiesz (16)

      Że w Polsce mieliśmy komunę i różne inne rzeczy, o których nie będe nawet wspominał. Gonimy zachód, który uciekł nam na co najmniej kilkadziesiąc lat do przodu i dobrze nam idzie. Niesamowite, że młodym ludziom wydaje się oczywiste, ze u nas powinno byc jak na zachodzie i dziwią się, że tam jest lepiej. Tak jakby się dziś urodzili i świat też dziś powstał taki jaki jest.

      • 38 6

      • (8)

        Tak gonimy ,że na dzień dzisiejszy np. na fiskusa w Wielkiej Brytanii pracuje się średnio 30% roku a u nas koło 50%.Średnia zarobków jest około 3,4 razy większa wiec trzeba sobie powiedzieć ,że jeżeli mielibyśmy ich dogonić to nie będzie szybko. Zobaczcie historyczne PKB per capita kilku krajów .....ta statystyka pokazuje ,że inni też się rozwijają.

        • 12 9

        • Wiesz co to znaczy gonimy czy też nie? (4)

          Noe to samo co dogoniliśmy. W każdym razie bardzo dobrze nam idzie.

          • 9 10

          • (1)

            Ale ile jeszcze bedziemy gonic, bo komuna upadla 30 lat temu, a modernizacje PKP zaczeto robic 10 lat temu i to tylko dlatego, ze wspolorganizowalismy EURO2012. Czyli 20 lat nie robiono nic w temacie.

            • 7 4

            • Przez 20 lat zlikwidowano kilka tysiecy km torow kolejowych w Polsce. Wiesz, ile trzeba sie bylo przy tym narobic?!

              • 13 1

          • Gonimy sugeruje, ze nadrabiamy dystans, a jest odwrotnie. (1)

            • 8 2

            • Bzdura

              Gonienie nie oznacza nadrabiania dystansu, lecz zmierzanie (za kimś) w tym samym kierunku. Można gonić i nie dogonić, jeśli uciekający gna tak samo szybko. Można gonić i tracić dystans, jeśli uciekający jest szybszy.

              • 7 1

        • Bo Pisiory muszą mieć nagrody po 56000 minimum i wielkie pensje.

          • 12 3

        • (1)

          Przestańcie marzyć. Cieszcie się, że nie ma wojen na razie.

          • 5 0

          • balbina juz nad tym pracuje, niedlugo nadrobi zapoznienia

            • 2 0

      • Mieliśmy komunę i znowu się w nią pakujemy, bo jesteśmy głupim narodem który nie wyciąga nauki z historii i pozwala takim nieudacznikom z pis na rozwalanie tego kraju.

        • 18 6

      • Jest rok 2020. Niesamowite, ze nie wiesz.

        • 2 0

      • Wietnam, Chiny, Mongolia, Czechy, Słowacja też miały.

        • 4 0

      • Za komuny zbudowano CMK, która była bardzo dobra na swoje czasy

        Potem owszem, było 10 lat kryzysu w komunie, ale potem 30 lat już w wolnej Polsce i to wtedy okazało się jak mało perspektywiczne myślano na kolei.
        Ukoronowaniem tego myślenia jest właśnie skopana w założeniach modernizacja linii Warszawa-Gdańsk. Całe to zwìększenie ze160 do 200 km/h daje tylko 10 min zysku. Pozostałe 5 to wyrzucenie postojów. Po prostu na wielu odcinkach tej linii nie można teraz jechać 160 to i 200 w tych miejscach nie pojedziemy.

        • 5 2

      • Na pewno z Kaczyńskim u władzy (1)

        szybko dogonimy ale nie zachód tylko wschód Afryki.

        • 17 4

        • Będziemy nowa Albania.

          • 12 1

      • Komuny tyle lat niema,i nie wiele się zmienia!!!

        • 3 1

    • Francja i Japonia nie miały pół wieku komuny. I kolejnych kilku lat rządów Kaczora. (5)

      • 27 8

      • I ryżego germańca (3)

        • 22 32

        • Lepszy taki niż ruski trol (1)

          • 9 4

          • Wlasnie ze nie lepszy, jeden ch.

            • 4 8

        • Ryzy germaniec

          został szefem RE, a pisiory za chwile będą rządzić co najwyżej blokami więziennymi.

          • 13 5

      • To rudy

        Zapowiadal kwo

        • 0 3

    • (1)

      Nie wchodźcie w dyskusje z tym trolem internetowym tzw. Svencjuszem on jest upośledzony w stopniu znacznym

      • 14 7

      • Normalny inaczej?

        • 0 1

    • (2)

      w Japonii od kilku lat testują już 600km/h, a w 2027 ma już normalnie być użytkowany z tą prędkością

      • 4 1

      • (1)

        no i co z tego? Jaki Japonia ma potencjał gospodarki, a jaki my. Deb...e porównanie

        • 8 5

        • No właśnie Japonia ma niewielki potencjał gospodarki

          podobnie jak Szwajcaria. Maja za to wielki potencjał ludzki w przeciwieństwie do Polski.

          • 3 7

    • Kiedyś to było. (2)

      Za PO jeździliśmy drezynami.

      • 4 11

      • Hahaha

        • 0 0

      • gdyby PiS brał się za ten temat, to dziś byśmy jeździli drezynami

        • 5 2

    • Oj tam (1)

      czepiasz się. Pamietam jak jeszcze pare lat temu jeździło się z Gdyni do Wawy w 7 godz.

      • 5 2

      • Jeździło się tyle ale tylko w trakcie remontu tej linii.

        • 1 0

    • No tak, ale gdy oni to mieli, to u nas była komuna, potem po 89 dalsza bolkowa komuna i rozkradanie tego co zostało, więc po co (1)

      • 2 3

      • a rozum kiedy ci ukradli?

        • 1 0

    • Nie wiem czy śmiać się czy płakać? Sukces na skale światowa!! Żenada !!!!

      • 2 0

    • tak, od 70, napisz jeszcze coś durnego o luxtorpedzie

      • 0 0

    • Nie mieli komuny ani rozbiorów... Nie maja tez pisu...

      • 3 2

    • Ich nikt nie okradal

      Wojen tez nie mieli

      • 0 1

  • Strasznie słabiutko (14)

    Z tego co wiadomo te pociągi miały jeździć znacznie szybciej. Skandal!

    • 143 33

    • Jeszcze długo nie beda jeździc szybciej. (5)

      Po prostu mamy za mało prądu w sieci trakcyjnej. Na zachodzie Europy mają inne zasilanie w sieciach.

      • 6 13

      • Coś bredzisz

        prądu mamy pod dostatkiem, wszak krajem elektrycznych autek mamy być - potęgą!
        chodzi zapewne o stan torowisk i przejazdów!

        • 6 6

      • Zanim skrytykujesz doczytaj... (3)

        Za mało prądu w sieci trakcyjnej.
        Toczą się ogromne inwestycję zwiększające moce stacji trakcyjnych właśnie po to żeby pociągi mogły jeździć z ogromnymi prędkościami a w tym czasie, żeby gospodarzom żarówki nie gasły.

        • 2 9

        • A kto zarzadza sieciami ? Bo niestety nie Polacy (1)

          O tak dokladnie. Tusk i ekipa sprzedala PKP Energetykę w obce rece i tu lezy problem

          • 6 10

          • Bzdury wygadujesz. Modernizacja zasilania (program MUZa) na linii E65 Warszawa-Gdynia zaczęła się w 2009 roku, dużo wcześniej zanim sprzedano PKP Energetyka. W 2015 roku MUZa była już na ukończeniu.

            • 4 0

        • Żadne prace się nie toczą, modernizacja zasilania na E65 zakończyła się kilka lat temu. Żarówki i tak mogą gasnąć bo problem w kilku miejscach nie leży po stronie kolei lecz energetyki zawodowej. Lokalne stacje wysokiego napięcia (tzw. GPZy) mają zbyt małą moc. A 200 km/h to nie są ogromne prędkości. Więcej na tej trasie się nie planuje. Na linii CMK prędkość ma zostać podniesiona do 250km/h. Więcej nie da się przy zasilaniu 3kV.

          • 3 0

    • z tego co wiadomo... ale skąd wiadomo?

      Bo mi się wydaje, że docelowo dokładnie o takie szybkości w przetargach chodziło.

      • 4 1

    • Śmieszny jesteś. Na 250 i więcej km/h to (2)

      trzeba nowej trasy.

      Za Gierka PKP miało wybudować północny odcinek CMK - od Grodziska Maz. przez Płock i Grudziądz do Pruszcza Gd. lecz zabrakło na to kasy.

      Na takie prędkości po prostu trzeba zbudować nowe, proste i bez nadmiernych nachyleń podłużnych trasy.

      Tak też uczyniono w Japonii, we Francji, Niemczech i w innych krajach.

      Nikt na świecie starych, krętych tras zbudowanych jeszcze w XIX w. nie przystosował w całości do takich prędkości.

      Zatem na tej starej linii do stolicy nie spodziewaj się 250 km/h non stop. Jedynie na jakichś prostych odcinkach to może da radę.

      • 9 1

      • (1)

        No i po to Pisiory budują CPK, do którego będą doprowadzone całkowicie nowe tory.

        • 7 3

        • Budują? Na razie tylko biorą kasę i koszą łąkę w Baranowie.

          • 3 2

    • Mały, ale "zegarmeister"niejaki novak ZApoMNIAŁ zamówić składy z wychylnymi pudłami... (1)

      To niezbędne do pokonywania zakrętów z taką prędkością.

      • 8 9

      • Nie zapomniał tylko PKP domagało się zablokowania wychylnych pudeł...

        • 11 5

    • Pociagi mają licznik do 300km/h i testowali je w kraju na niewiele mniej,

      A że przepisy ograniczają im prędkość to co zrobisz

      • 2 0

    • Nikomu juz pociagi osobowe w PL nie sa potrzebne i nikogo to nie obchodzi. 200km/h to powinny juz jezdzic 20 lat temu i to po calym kraju. Jesli PKP nie potrafi teraz puscic pociagow jadacych przynajmniej 300km/h na calej trasie w calym kraju to niech zwinie tory i zostawi tylko te do pociagow towarowych. Na odzyskanych terenach lepiej zbudowac drogi albo parkingi.

      • 1 5

  • 200km/h przez przejazd w Oruni (18)

    Ale się będzie działo

    • 178 41

    • To se skoczę, a co

      • 11 3

    • ... 200 km/h do Gdańsk Lipce

      czytać nie umiesz?

      • 47 0

    • Na Oruni będzie 160 km/h.

      • 10 1

    • Trzeba będzie szyby w oknach wzmocnić (2)

      Żeby ciśnienie nie wypchło.

      • 8 1

      • (1)

        Nie łatwiej przestać puszczać gazy? Żryj połowę mniej.

        • 3 2

        • pisz połowę mniej

          • 4 0

    • (2)

      Ja uwielbiam piękne katastrofy.

      • 0 3

      • To zajrzyj w swoje majty. Nie wiem czy widok piękny, ale na pewno katastroficzny (1)

        Po zapachu sądząc

        • 4 2

        • jak zapach czujesz to tylko z twoich, zrob z tym cos bo rodzine wytrujesz

          • 0 0

    • Na Orunii jest stałe ograniczenie (5)

      100 km/h

      • 1 1

      • To na ulicach, a my tu o torach...

        • 8 0

      • Nie będzie obowiązywało pociągów pod pełnym nadzorem systemu ETCS. (2)

        Czyli Pendolino czy Flirt śmignie tam 160 km/h.

        • 2 0

        • Przez przejazd w poziomie torów 100km/h. (1)

          ETCS nie ma w takiej sytuacji żadnego znaczenia.

          • 0 1

          • Ma znaczenie, ale trzeba znać się trochę na temacie a nie pleść androny. Zajrzyj do dodatku 2 (WOS) i przeczytaj uwagi dotyczace tych ograniczeń prędkości. Wynikają one z braku zachowania wymaganej drogi hamowania na ostatnim odstępie sbl i nie będą dotyczyły pociągów jadących pod pełnym nadzorem systemu etcs (tryb FS).

            • 0 0

      • A na Oruni?

        • 0 0

    • .

      .

      • 1 0

    • Czytanie ze zrozumieniem!!! (1)

      200 km/h ma być między Lipcami i Tczewem. Po drodze nie ma Oruni.

      • 3 2

      • Orunia jest wszedzie!

        A jak nie ma to będzie!

        • 3 0

  • czemu nie 200km/h do Trójmiasta (4)

    • 64 8

    • bo trzeba zmodernizować sieć trakcyjną :)

      • 3 4

    • Przejazdy kolizyjne na Lipcach i Oruni nie pozwalają na jazdę z prędkościami powyżej 160 km/h. (2)

      Takie są przepisy i tego się nie obejdzie.

      • 13 2

      • Wiadukt (1)

        Można zbudować wiadukt nad torami. Ale zdaje się, że pan Tadeusz M z Biura Rozwoju Gdańska napisał do PKP że wiadukty w Gdańsku są niepotrzebne.

        • 2 1

        • Czy dobrze kombinuje

          ze wiadukt pod torami to tzw. tunel?

          • 0 0

  • (7)

    Na s7 cisne 230 swoim bolidem. Trochę boli, że od Napierek przez kilkanaście kilometrów wiejska droga, ale ma sie zmienić.

    • 24 72

    • Cienko nie ma się czym chwalić.

      • 11 2

    • to patrz w lusterka i zjedź na prawy pas

      bo daje długimi

      • 5 0

    • co za "dizel" :D

      • 3 0

    • Pendolino pojechało prawie 300km/h więc nadal zostajesz z tyłu

      • 3 0

    • wlasnie ostatnio jechalem i cos sie strzasznie wloklo po S7... wlasnie 230... moze to ty?

      • 1 0

    • przestępstwo i głupota

      Jeśli łamie się przepisy, narażą życie nie tylko swoje, to chociaż nie powinno się tym chwalić.

      • 2 0

    • Służbową fabią...

      • 0 0

  • Mniej czasu na piwko w Warsie (7)

    • 84 13

    • (1)

      Wydasz na nie tyle samo, bo podrożeje

      • 8 4

      • A ile teraz kosztuje ? Jak ostatnio jechałem Amber 0.33 był po 10.50 zł

        • 6 1

    • (2)

      Ale za to będzie bajerful leciał z głośnika.

      • 14 2

      • (1)

        dwie płyty bjerfula jedna zenka przeleci i trzeba będzie wysiadać

        • 12 2

        • A na końcowym przystanku, głos lolo pindolo poinformuje, wy wysiadacie, ja siedzę dalej.

          • 3 2

    • Nie zdążysz wypić piwa w dwie i pół godziny? (1)

      To może weź sobie małą kolę albo mały soczek.

      • 2 0

      • jak trzesie to jak?

        • 0 0

  • No jeszcze 50 lat i Japan (8)

    • 108 11

    • (5)

      w tym czasie Japan odjedzie 4 razy dalej ale to detal. ale może chociaż murzynów uda się dogonić w takim tępie, w jakim rozwija się polska godpodarka

      • 13 4

      • (4)

        na razie to dogoń maturzystów z ortografią hehe

        • 19 3

        • (3)

          no jak już się wyciąga argumenty w stylu "ortografia" i "hehe" to od razu wiadomo, że będzie dyskusja na poziomie

          • 4 4

          • Kiedy juz sie widzi tak razace bledy ortograficzne, to wiadomo, ze ma sie do czynienia z niepelnosprawnym intelektualnie. (2)

            • 4 4

            • (1)

              Niepełnosprawność intelektualna? Masz na myśli taką sytuację jak np. że ktoś nie umie nacisnąć jednocześnie dwóch klawiszy żeby otrzymać polskie znaki?

              • 4 3

              • Nie, tylko o takich, ktorzy nie wiedza jak sie poprawnie pisze po polsku.

                Przeciez za brak przecinka Cie jako i**ote nie ocenilem, a moglbym. I nie ma dyskusji co do stwierdzenia, ze autor "gonienia w danym tępie" jest niepelnosrpawny intelektualnie. Nie chcesz, nie wierz, ale to sie sprawdza.

                • 3 3

    • za 50 lat to PL nie będzie ....patrz system podatkowy w PL+emigracja+biurkracja... (1)

      ...to kraj spisany na straty ....to co zrobili socjaliści pobożni i bezbożni

      • 9 2

      • obecna komuna realizuje konsekwentnie plan polska w ruinie

        • 0 0

  • PKP = Stan umysłu (6)

    szooook!
    Który raz ten bezprecedensowy sukces jest ogłaszany? 2021rok - 200km/h na wybranym odcinku...

    • 117 15

    • żabie skoki takie :)

      • 7 1

    • .... mój ulubiony to ten o długości 6.5 km (4)

      Oszczędność rzędu 15 sekund.

      • 15 1

      • Toć normalnie szok (2)

        Na odcinku 6,5 km. 200km/h to jest szczyt głupoty

        • 5 1

        • Nie jestem pewien czy zdąży się na takim odcinku rozpędzić i wyhamować z tych 160 do 200 i z powrotem do 160 (1)

          • 2 0

          • Jasne, że zdąży się rozpędzić. Pendolino ma dobre przyspieszenie. Tym bardziej zdąży, bo nie do 200 a do 190 na tym odcinku będzie się rozpędzał. Takich krótkich odcinków, z pozoru bezsensownych, na całej trasie jest pewnie kilkanaście albo i więcej. 15 sekund tu, 15 sekund tam i robią się z tego minuty.

            • 2 0

      • Speed 200

        Napiszcie jak będzie taka stała prędkość na całym odcinku tej trasy,to dopiero będzie szok....

        • 2 1

  • Wy gadacie o jakis kosmicznych predkosciach a czemu kible w skm są ciagle zamkniete??? (12)

    • 127 17

    • (1)

      bo skm jest do przewozu pasażerów a nie do paskudzenia w kiblu, proszę się wypróżniać w domu

      • 28 17

      • bzdura, tam siedzi koleś bez biletu co się zamknął przed kontrolą

        • 8 0

    • Są otwarte za stacja Gdańsk Śródmieście

      i Wejherowo. Nie marudź

      • 8 10

    • Czemu kible w Pendolino są wievznie brudne? (2)

      Czemu pani sprzątająca wyciąga śmieci ze śmietniczek przed nosami pasażerów w.czasie posiłku?

      • 14 5

      • Toalety są czyste

        A to , że zbierają śmieci po drodze to bardzo dobrze nigdy nie widziałem żeby to robili przy posiłku

        • 8 3

      • Bo prowadzi

        Garmaz na miejscu z surowców wtórnych.

        • 1 0

    • Żebyś nie sr*ł jak prostak w mieście

      W autobusie czy prywatnym samochodzie też chcesz kibel z wypustem na drogę?

      • 18 8

    • Ludzie, ale teraz w wiekszosci skaldow kible normalnie otwarte są

      I nie leci na tory, tyklo do zbiornika.

      • 10 1

    • Może akurat ktoś stawiał dwójkę jak szarpałeś za klamkę?

      • 9 0

    • bo sa obsr*ne

      • 0 3

    • bo może za drzwiami nic nie ma

      albo tylko dziura..;-)

      • 0 2

    • Bo od czasow komuny

      Nie zdążyli posprzątać.

      • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Jak na stan naszych torów, trakcji i wszelakich spółek spod szyldu PKP to dobry wynik. (24)

    Powoli, ale toczy się to we właściwym kierunku.

    • 195 29

    • jak we właściwym? (13)

      to po co wydano miliardy na przebudowę trasy gdańsk -warszawa? żeby jeździć wolniej niż w XIX wieku?

      • 18 20

      • To nie była przebudowa, to był remont - przywrócenie do czasów Gierka. (10)

        PO****dolino jechało by krócej, gdyby nie postoje prawie jak osobowy.
        Zrobić jak 25 lat temu: Gdynia Gł - Gdańsk Główny -.Warszawa.

        • 26 4

        • To była przebudowa. (3)

          Gdyby był tylko remont to nadal maks prędkość by była 125km/h

          • 10 2

          • (2)

            Za komuny było maks 120 km/h

            • 7 0

            • i samochodem jadąc te 120 też jesteś w 3-3,5 godziny jak nie ma wielkiego ruchu (1)

              Pendolino? Wow...

              • 1 4

              • normalnie do czterech godzin można spokojnie dojechac do wa-wy

                nawet przy dużym ruchu

                • 0 0

        • (5)

          Za czasow Gierka jechalo sie 100 kmh i warunkach nieomal bydlecych. Wiec nie bardzo wiem gosciu, co to za porownanie. Pendolino to standard wrecz swiatowy: wygodnie, czysto (sprzatanie calego pociagu co 30 minut z zegarkiem w reku), byslawicznie na miejscu. Nie wyobrazam sobie czegos innego w podrozy.

          PKP w ostatnich 10 latach bardzo sie zmienilo - widac gigantyczne inwestycje w przebudowie infrastruktury. Z tego co wiem, do tych 200 kmh przygotowuja sie od lat. Trzymam kciuki i mam nadzieje, ze kolejnym krokiem beda dworce, ale tez rozumiem, ze wazniejsze tory od lawek.

          • 5 0

          • Takie bajki to sobie wnukom opowiadaj (3)

            Ekpres (z miejscówkami) na trasie W-wa Wsch. Gdańsk Główny jechał 3 godz 20 min. Ani mniej, ani więcej, a gierkowskie wagony jeszcze na szlaku są do dzisiaj, a więc uważaj co piszesz. Ja jeździłem osobiście nie raz, to mi nikt nic nie wmówi.

            • 1 1

            • (2)

              Doskonale pamietam tamte czasy. PKP za PRLu bylo zacofane wzgledem zachodu o kilkadziesiat lat. Spoznienia kilkudziesieciominutowe byly standardem, nie wyjatkiem. Jadac zima modliles sie, aby pociag, a raczej cos co udawalo pociag, nie rozkraczyl sie w szczerym polu. Wagony byly niewygodne, jeden siedzial na drugim nawet w I klasie. Zreszta co to byla za I klasa - tylko z nazwy - dno i mul, bo zamiast 8 osob siedzialo 6. Standard na miare chloporobotnikow, ale jak znam zycie, tym pewnie te "luksusy" imponowaly. Ze o wzorowym brudzie nie wspomne. Wejscie do toalety wymagalo maski gazowej. To byl syf, kila i mogila - jak caly PRL, z okresem Gierkowskim wlacznie. Wiec nie pitol gosciu o tym jak to bylo, bo tak sie sklada, ze wiem az za dobrze.

              • 3 0

              • ups... teraz zauwazylem: "gierkowskim" powinno byc mala litera. :/

                • 0 0

              • No, a teraz masz te same wagony co wtedy, tylko po remoncie i sprzątane,

                ale ceny 5 razy wyższe i ciągłe spóźnienia, awarie itp. I super hiper pendolino, które na zachodzie jest standardem, a u nas to jakiś luksus. Zwłaszcza jeśli chodzi o cenę. Nie no, teraz jest naprawę super, dogoniliśmy Europę... Jeszcze za sto lat ich nie dogonimy bo nie będziemy mieli za co, a nawet jak się znajdzie kasa to kupimy jakieś g**no, jak zwykle z resztą

                • 0 0

          • mysle ze szybko sie uporaja, 2050 powinien smigac 200 na calej trasie

            • 0 0

      • Wolniej niż w XIX wieku?

        Tu już kolego trochę popłynąłeś.

        • 25 5

      • PKP

        Ty umysłowo jesteś gdzieś w XVI w

        • 6 1

    • (3)

      Jak na stan naszych torow i trakcji to strach

      • 2 11

      • Czemu strach? (2)

        Ile masz katastrof kolejowych na polskiej sieci?

        • 13 4

        • (1)

          A ile jeździ pociągów z prędkością 200km/h?

          • 4 3

          • Może właśnie dlatego tyle nie jeździ żeby nie ryzykować?

            Prędkość podnosi się tam gdzie jest to realnie możliwe a nie według czyjegoś widzimisię. Dlatego kolej jest bardzo bezpiecznym środkiem transportu.

            • 7 1

    • Jak już.... (1)