• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie do Rzeszowa, przyspieszenie na innych trasach

Krzysztof Koprowski
15 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociągami Pendolino będziemy mogli już od grudnia dojechać do Rzeszowa. Za podróż zapłacimy co najmniej 139,30 zł. Pociągami Pendolino będziemy mogli już od grudnia dojechać do Rzeszowa. Za podróż zapłacimy co najmniej 139,30 zł.

Od połowy grudnia pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Rzeszowa. Podróż zajmie z Gdyni blisko osiem godzin. Skróceniu ulegną czasy przejazdów do Warszawy, Krakowa i Katowic, a także na trasach obsługiwanych pozostałym taborem kolejowym.



Czy jechałeś(aś) już pociągiem Pendolino?

Bezpośrednich połączeń ze stolicą Podkarpacia w nowym rozkładzie kolejowym, który wejdzie w życie 13 grudnia, nie będzie wiele - to zaledwie jeden kurs po południu z Trójmiasta (odjazd z Gdyni o godz. 16:33, przyjazd do Rzeszowa o godz. 00:18) oraz jeden w kierunku przeciwnym (odjazd z Rzeszowa o godz. 5:43, przyjazd do Gdyni o godz. 13:33).

Obecnie do Rzeszowa także możemy dotrzeć bezpośrednim pociągiem, ale podróż trwa ok. pięć godzin dłużej i trzeba zarezerwować na nią całe popołudnie oraz noc - pociąg rozpoczyna bieg w Gdyni o 18:53, do Rzeszowa dociera dopiero o 7:36. Podobnie wygląda podróż nad morze - odjazd o godz. 21:26, przyjazd o godz. 9:40.

Niestety krótsza podróż oznaczała będzie większy wydatek. Obecnie za połączenie bezpośrednie pociągiem TLK płacimy co najmniej 56 zł w II klasie i 119 zł w I klasie (im bliżej do odjazdu, tym cena wyższa).

Za pokonanie tej samej trasy bezpośrednim pociągiem Pendolino (EIP) zapłacimy co najmniej 139,30 zł w II klasie i 259 zł w I klasie.

Pociąg z Gdyni do Rzeszowa będzie zatrzymywał się na stacjach: Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Iława Główna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Tarnów i Dębica.

Z Rzeszowa do Gdyni pociąg zatrzyma się dodatkowo na stacjach w Malborku oraz Tczewie.

Od 13 grudnia korekcie ulegają również czasy przejazdów pociągami Pendolino do Warszawy oraz Krakowa i Katowic.

Do Warszawy Centralnej pociągi z Gdyni Głównej dotrą najszybciej w 3 godz. 7 min (szybciej o 12 minut), zaś do Krakowa - 5 godz. 39 min (szybciej o 8 minut). Najwięcej czasu zaoszczędzą pasażerowie udający się pociągami Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Podróż najszybszym bezpośrednim połączeniem z Gdyni ulegnie skróceniu z 6 godz. 7 min do 5 godz. 37 min.


Nowy rozkład jazdy pociągów jest już dostępny na stronach PKP.

Oprócz pociągów Pendolino, krótsze czasy uzyskano na trasach obsługiwanych innym taborem kolejowym - m.in. do Wrocławia, Bydgoszczy czy Poznania. Rozkład zawiera też lokalne połączenia, w tym pociągi na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Gdańskiem a Gdynią przez Gdańsk Osową.

Opinie (257) 4 zablokowane

  • skończyły się remonty (1)

    To jest przyspieszenie. Normalny pociąg na tej trasie ma podobny czas przejadu. Bez ciasteczka za to stowe taniej.

    • 21 1

    • remonty się NIE Skończyłym, przyspiueszania nie ma, czas krótszy dwóch pociągów bo im zlikwidowali postoje w iławie malborku tczewie, aby wygladalo ze jest przyspieszenie!

      • 0 0

  • PIS rzadzi (2)

    I od razu widac przyspieszenie :)

    • 19 11

    • (1)

      Chyba w klozecie rzadzi, bo taka ilosc g***wna sie wylewa z ich rzadzenia. Jeszcze nie maja rzadu a juz wqrwili ludzi .

      • 8 6

      • Alez mnie rozbawiles. . .

        PIS nie wkurzul uczciwych Polakow, tylko komuchow i lewactwo.

        Za 4 lata PIS wygra w Pomorskim!

        • 0 3

  • V 200 km/h do Warszawy (2)

    Na zakończonej w 2014 roku zmodernizowanej linii E-65 Warszawa - Gdańsk z szybkością V 200 km/h nie pojedziemy ani w 2016 ani w 2017 roku. Takie są informacje z "Rynku Kolejowego" cytujące wypowiedzi ekspertów PKP w przedmiotowej sprawie. Szkoda tylko że nie chcą się przyznań do popełnionych błędów przy projektowaniu wymaganych dla tej szybkości urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego. A nie tak dawno rzecznik PKP PLK S.A. nijaki p. Siemieniec deklarował że na tej linii z V 200 km/h pojedziemy w rozkładzie jazdy 2015/2016 który wejdzie w życie 13 grudnia br.

    • 16 5

    • Jakiś link?

      Bo moi eksperci mówią że pojedziemy V 200km/h.

      • 4 5

    • 200 km/h

      na CMK już się jeździ między Olszamowicami a Zawierciem. Chodzi o przedłużenie prędkości 200 km/h ,iędzu Idzikowicami i Grodziskiem Mazowieckim. Tam 200 km/h będzie na pewno w przyszłym roku. Trzeba jeszcze przebudować kilka przepustów i wiaduktów kolejowych w ty jest w trakcie most nad Pilicą Tak więc spokojnie. Poza tym "rynek Kolejowy" ściemnia . Kilka razy napisali coś bez sensu.

      • 0 0

  • TRÓJMIASTO - ŁÓDŹ (6)

    A do Łodzi dalej ponad 6 godzin ..gratulacje dla budowniczych kolejarskiego badziewia.

    • 18 6

    • Po co do łodzi jeździć? (4)

      Jak powiedział Bogus Linda, Łódź to miasto żyli.

      • 10 4

      • Żuli nie żyli (2)

        ...

        • 8 0

        • (1)

          A dokladnie - jak powiedział :meneli

          • 10 1

          • A moze Luizów a nie meneli

            • 0 2

      • Bo Polska to nie tylko Gdańsk, Warszawa i Kraków.

        • 2 1

    • Gdańsk - Łódź pociągiem InterCity lub TLK 4:50 od nowego rozkładu

      • 0 0

  • A co z połączeniami do Torunia, czy Łodzi? (1)

    Gdańsk - Toruń 180 km i najszybsze połączenie 2h50 min, co daje średnią prędkość 65 km/h.

    • 29 2

    • możesz sobie sprawdzić w rozkładzie. Będą 4 połączenia z czasem 2:20.

      • 0 0

  • Od marca po korekcie rozkładu Pendzik również do Kołobrzegu

    Poranny do Warszawy i Krakowa via Słupsk, powrót wieczorem.

    No i nowe Flirty jako IC do Katowic (Bydgoszcz, Toruń, "Uć", Częstochowa).

    • 10 0

  • Do Rzeszowa jest ok 650 km (4)

    8 h? Słabo średnia prędkość około 90km.

    • 17 3

    • jak ma być szybciej... (2)

      ...skoro przez całą Polskę jedzie zygzakiem a nie w linii prostej?
      szybciej byłoby pewnie przez Lublin, ale co z tego, skoro linia PKP od Lublina do Rzeszowa jest nie zelektryfikowana.

      • 7 0

      • przez Lublin pół godziny dłużej, z przesiadką w W-wie

        kilka połączeń w ciągu dnia, nieco taniej i w dogodnej porze na dalszą podróż np. w Bieszczady,

        • 0 1

      • Z punktu widzenia Dębicy przez lublin do warszawy jedzie się dużo bardziej zygazakiem pozatym do lublina nie ma torów kolejowych z tego co wiem

        • 0 0

    • Kompromitacja Pendolino

      Moskwa - Petersburg (650 km...), po modernizacji szlaku czas przejazdu niespełna 4 godziny! Komentarz chyba zbędny...

      • 2 1

  • (1)

    dlaczego nie kupili polskich pociagow tylko pendolino ? zapyta chamska swolocz ... bo nie bylo wtedy w polskich pociagow w ofercie i nawet teraz Pesa ma problem dodstarczyc Darty na czas . co moze zagrozic strata dotacji z UE ... uprzedam tepa polska cholote i jej tepe pytania ...

    • 14 36

    • dokładnie.. zawsze tłumaczę, że do przetargu kilka lat temu nie zgłosił się żaden polski producent

      • 16 3

  • ankieta

    Jak zwykle rozwala system....

    • 13 0

  • jak zwykle picowanie .... a nikt nie zauważył że zniknął jeden z IC do Wrocławia...... (1)

    na trasie GDYNIA-WROCŁAW zniknął jeden IC i zmienili na TLK , zostały tylko 2 IC a trzeci ranny zmienili na TLK ( czyli cyrk na kółkach czyli każdy wagon inny ) .... co do PENDOLINO oszaleć można od intensywnego oświetlenia ledowego , które włączone jest nonstop

    • 17 4

    • fabryka nie wyrobiła się z montowaniem pociągów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane