- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (50 opinii)
- 2 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (239 opinii)
- 3 Przestępca seksualny wpadł w porcie (31 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (178 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (143 opinie)
Pendolino pojedzie do Rzeszowa, przyspieszenie na innych trasach
Od połowy grudnia pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Rzeszowa. Podróż zajmie z Gdyni blisko osiem godzin. Skróceniu ulegną czasy przejazdów do Warszawy, Krakowa i Katowic, a także na trasach obsługiwanych pozostałym taborem kolejowym.
Obecnie do Rzeszowa także możemy dotrzeć bezpośrednim pociągiem, ale podróż trwa ok. pięć godzin dłużej i trzeba zarezerwować na nią całe popołudnie oraz noc - pociąg rozpoczyna bieg w Gdyni o 18:53, do Rzeszowa dociera dopiero o 7:36. Podobnie wygląda podróż nad morze - odjazd o godz. 21:26, przyjazd o godz. 9:40.
Niestety krótsza podróż oznaczała będzie większy wydatek. Obecnie za połączenie bezpośrednie pociągiem TLK płacimy co najmniej 56 zł w II klasie i 119 zł w I klasie (im bliżej do odjazdu, tym cena wyższa).
Za pokonanie tej samej trasy bezpośrednim pociągiem Pendolino (EIP) zapłacimy co najmniej 139,30 zł w II klasie i 259 zł w I klasie.
Pociąg z Gdyni do Rzeszowa będzie zatrzymywał się na stacjach: Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Iława Główna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Tarnów i Dębica.
Z Rzeszowa do Gdyni pociąg zatrzyma się dodatkowo na stacjach w Malborku oraz Tczewie.
Od 13 grudnia korekcie ulegają również czasy przejazdów pociągami Pendolino do Warszawy oraz Krakowa i Katowic.
Do Warszawy Centralnej pociągi z Gdyni Głównej dotrą najszybciej w 3 godz. 7 min (szybciej o 12 minut), zaś do Krakowa - 5 godz. 39 min (szybciej o 8 minut). Najwięcej czasu zaoszczędzą pasażerowie udający się pociągami Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Podróż najszybszym bezpośrednim połączeniem z Gdyni ulegnie skróceniu z 6 godz. 7 min do 5 godz. 37 min.
Nowy rozkład jazdy pociągów jest już dostępny na stronach PKP.
Oprócz pociągów Pendolino, krótsze czasy uzyskano na trasach obsługiwanych innym taborem kolejowym - m.in. do Wrocławia, Bydgoszczy czy Poznania. Rozkład zawiera też lokalne połączenia, w tym pociągi na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Gdańskiem a Gdynią przez Gdańsk Osową.
Opinie (257) 4 zablokowane
-
2015-11-16 13:57
Łodź
Czekamy na inne kierunki, w szczególności do Łodzi gdzie w chwili obecnej jedzie się starą, przedziałową, niewygodną drezyną w czasie ponad 6 godzin, a często jak ostatnio 8 !!!!!!!!
Kto chce w takich warunkach jeździć, może tylko bydło... Później PKP się dziwi że ma mało klientów, ja się nie dziwię!!- 1 0
-
2015-11-16 14:05
kurde a już myślałem
że do Oslo, a to do Rzeszowa...
- 0 0
-
2015-11-16 15:44
(1)
Czemu za zakup tych składów nikt jeszcze nie siedzi!!!!!!!! po co nam to Gdansk - Rzeszow odległość 450 km pociag jedzie 8 h jaka srednia predkosc? 59 km to skandal!!!!!!!!!!!!
- 0 5
-
2015-11-16 16:44
to nie ten Rzeszów...
- 1 0
-
2015-11-16 23:48
pedko
Super :-)
- 0 0
-
2015-11-17 00:42
Raz do Krakowa, raz do Katowic
Dobrze byłoby gdyby wszystkie Pendolina z Trójmiasta jeździły bezpośrednio na przemian raz do Krakowa, raz do Katowic
- 0 0
-
2015-11-17 21:16
pendolino
Beznadziejne godziny odjazdu i przyjazdu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-w jedna jak i w druga strone !
- 1 0
-
2015-11-18 20:14
259 zł w I klasie i 8h? (2)
Żadna atrakcja. wyjeżdżając z Trójmiasta o 22, spokojnie na 6 jestem w Rzeszowie jadąc bez zbędnego pośpiechu, jadąc max 110 km/h. Na benzynie 1.6 cenowo wychodzi na to samo, na dieslu zostaje mi w baku spokojnie 1/3 paliwa.
A że jeździć lubię właśnie w nocy, z pewnością nie skorzystam z pkp- 1 0
-
2015-11-26 15:13
Taa a później śpisz pół dnia
- 0 0
-
2015-11-26 15:13
Taa a później śpisz pół dnia
- 0 0
-
2015-11-26 22:14
5,5h z Gdyni do Katowic to błysk w porównaniu z 8,5h przez Łódź FLIRT-em.
Ale nie ma co się dziwić. Szwajcarskie FLIRT-y nie są pomyślane do tak długich tras, bo zaprojektowano je na trasy regionalne.
Żeby tak jeszcze ceny Pendolino na dłuższych trasach były nieco niższe (tymczasem są jak w tanich liniach lotniczych, tj, po protu sumuje się ceny przejazdu na krótszych odcinkach, choć przecież koszty operacyjne w cenie biletu są zawsze takie same, bez względu na trasę).- 0 1
-
2015-12-09 19:55
Jechalem z gdyni do krakowa 5 godz szału nie ma
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.