- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (46 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (90 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (303 opinie)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (94 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (214 opinii)
Peron w Oliwie wypięknieje
Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.
W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.
- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.
Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.
- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.
Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.
Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.
Opinie (155) 8 zablokowanych
-
2011-06-20 01:08
Będzie jak zawsze
Po co remontować kiedy nie instaluje się monitoringu, nikt nie przeprowadza akcji prewencyjnych przeciwko wandalom. Niedawno tunel został odmalowany jak wygląda obecnie widać na zdjęciach. Budynek dworca to też porażka. Dworzec powinien być wizytówką Oliwy. Niestety, dopóki właścicielem będą prezesi powoływani przez Jarka i Donalda nie mamy co liczyć na zmiany. Jak się nie uda zwali się na Chińczyków.
- 1 1
-
2011-06-20 01:59
ale się zmienia
ale się zmienia
- 2 0
-
2011-06-20 06:54
perony są za niskie
perony dalekobieżne są za niskie ,powinny być na równi z wejściem do pociągu tak jak jest w cywilizowanych krajach,żal patrzeć jak starsze Panie wspinają sie z torbami do wagonu,czy to jest takie trudne ?
- 4 0
-
2011-06-20 10:57
zamiast wywalać setki tysięcy złotych na windę warto zainwestować z budowę rampy
od drugiej (południowej strony) wejścia na peron
czy SKM czy dalekobieżny
tam jest dość miejsca, a Oliwa jest jedną z niewielu stacji, na którą prowadzi wejście tylko z jednej strony
ułatwi to dojście pieszym z rejonu ulicy Droszyńskiego i innych ulic Oliwskich
jakby zbudować darmowe, strzeżone parkingi dla rowerów to mogłoby to znacznie wpłynąć na odkorkowanie miasta- 2 0
-
2011-06-20 11:23
no tak
jestem ciekawy kiedy zrobią na peronie Gdańsk Zaspa ekrany z informacjią o przyjeżdzie pociągu
- 0 0
-
2011-06-20 11:42
to tylko kolejne działania pozorna tak naprwde wiele sie niezmieni.
interraktywny rozkład jazdy?
Nawet w najwiekszej dziuze w Niemczech był terminal na peronie gdzie mogłem sam sprawdzic wszystkie połaczenia i sobie zadarmo wydrukowac wybrane połaczenia.Pociagi wieczne opóznione wiec zatrzymuja sie nabardzo krutko by nadrabiac straty.A człwiek nigdy niewie gdzie zatrzyma sie jego wagon i biega zjednego konca peronu na drugi w stresie ze nie zdązy wsiaść.
Wiec oc poprawi ten remont?Nic wymienia kostke i pokrycie dachu to bedzie wszystko najchetniej by tylko pomalowałi ale teraz to juz nieprzejdzie .- 0 3
-
2011-06-20 12:01
po co winda
dla niepelnosprawnych skoro dastac sie do pociagu dalekobieznego ani SKM nie mozna :/
- 2 0
-
2011-06-20 12:04
nigdy do Warszawy
nie pojedziemy 2.43 godz, bo ani tabor nie bedzie dostosowany ani trakcja :/
- 1 0
-
2011-06-20 12:31
Murale
A ja zamiast pokrywania tego czymś antygraffiti, proponuję pokryć to właśnie jakimś pięknymi pracami muralowymi, tak jak np. we Wrzeszczu, czy drugi tunel w Sopocie właśnie teraz robią. Przynajmniej nikt tego nie poniszczy plus można nawiązać do historii i kultury Oliwy w tych pracach...
- 1 0
-
2011-06-20 13:21
winda na peron
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.