- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (148 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (100 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (178 opinii)
Pesa dostarczy pociągi dla linii PKM. Odwołanie Newagu oddalone
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła wniosek firmy Newag, odwołujący się od rozstrzygnięcia przetargu na dostawę 10 spalinowych zespołów trakcyjnych dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pociągi, które obsłużą pasażerów na nowej linii, zostaną wyprodukowane przez firmę Pesa za kwotę 114 mln zł.
Zapadł wyrok w sprawie odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na dostawę 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Krajowa Izba Odwoławcza, pracująca przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych, uznała wniosek firmy Newag z 4 lipca za niezasadny.
Oznacza to, że przetarg na dostawę siedmiu trójczłonowych i trzech dwuczłonowych składów spalinowych wygrała firma Pesa, która zaproponowała ofertę opiewającą na kwotę 114 mln zł. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by samorząd województwa pomorskiego mógł podpisać umowę z bydgoską spółką.
Warto przypomnieć, że złożona przez spółkę Newag S.A. i opiewająca na kwotę 120 mln zł oferta została odrzucona przez urzędników samorządu województwa z przyczyn formalnych. Stało się tak z dwóch powodów.
Problem pojawił się także w innym punkcie propozycji. Newag zaproponował podłogę, której wysokość miała się zmieniać na pochylni. Propozycja ta nie spełniała specyfikacji technicznej, ale mimo to urzędnicy poprosili o szczegółowe wyjaśnienia jej zastosowania. W odpowiedzi spółka, zamiast wyjaśnień, dokonała korekty oferty w opisanej części.
Zdaniem urzędników wyjaśnienia mają służyć rozwiązywaniu wątpliwości, które wynikają zarówno z niejasnych lub sprzecznych ze sobą dokumentów, natomiast nie mogą prowadzić do zmiany oferty, gdyż będzie to naruszać zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji.
Zgodnie ze specyfikacją przetargową, pierwszy skład nowego pociągu PKM ma dotrzeć do Trójmiasta jeszcze w grudniu tego roku. Pozostałe składy powinny pojawić się do połowy maja przyszłego roku. Należy jednak pamiętać, iż jako datę rozpoczęcia realizacji wskazano 20 maja 2014 r., więc nie można wykluczyć, że dostawy zakończą się jednak później.
Zobacz dostawę szyn na plac budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Miejsca
Opinie (103) 3 zablokowane
-
2014-07-22 13:57
Spalinowa kolej miejska! (1)
MASAKRA!!!!
W Albanii by tego nie wymyślili!- 7 17
-
2015-08-22 17:21
alblanii
W Albanii może i nie ale w Ameryce jak najbardziej
- 0 0
-
2014-07-22 19:53
Gdansk odwraca sie od morza (2)
Gdansk jest jedynym miastem na swiecie gdzie najbiedniejsze dzielnice ( Stogi, Nowy Port, Brzezno ) sa nad morzem. Nawet tramwaje tam jezdzace sa najstarsze. Niemcy zbudowali kolej pasazerska z Gdanska Glownego przez Brzezno do Nowego Portu a Polacy zdewastowali i zamkneli. Ta koleja mozna by dojechac z Gdanska Glownego na plaze w Brzeznie w 10 minut.
- 7 4
-
2015-08-22 17:19
yyy
Jedno z biednymi dzielnicami nad morzem? Jest wiele takich miast. Biedne dzielnice ? Stogi były dzielnicą prestiżową. Niemcy wybudowali kolej do Brzeźna ? Bzdura jakaś bo to Polacy zbudowali . Naucz się lepiej zamiast bzdury pisać.
- 0 0
-
2014-07-22 20:10
Foksik bzdury piszesz.
- 1 1
-
2014-07-22 13:04
A więc w Gdańsku jak w Warszawie... (11)
Czyli też będziemy mieli problemy w PKM z nie działającą klimatyzacją i zbyt wysokim stężeniem dwutlenku węgla..."SUPER!"
- 24 63
-
2014-07-22 13:06
(5)
Zawsze możemy się udać do Eko Doliny nawdychać się tlenu. Prezydent Gdyni robi to regularnie.
- 29 12
-
2014-07-22 13:09
(4)
nie szkoda ci czasu na pisanie takich bzdetów pod każdym artykułem?
- 16 16
-
2014-07-22 13:14
(2)
A co, nasze wspaniałe miasto z morza i z marzeń ci się nie podoba? Czy aby nie jesteś potomkiem tych przedwojennych gdańszczan, którzy tak nienawidzili Polskiej Gdyni?
- 6 19
-
2014-07-22 13:26
w Gdańsku przed wojną również mieszkali Polacy (1)
- 26 2
-
2014-07-25 12:47
a i Gdyni nie było
- 0 0
-
2014-07-22 14:18
punktuje w pisowskiej młodzieżówce
- 5 3
-
2014-07-22 15:30
klima (2)
Dobrze, że w SKMach jest klimatyzacja, bo bez niej ani rusz! :)
- 10 2
-
2014-07-22 18:06
w naszym klimacie klimatyzacja jest potrzebna moze 60dni w roku (1)
Sa wazniejsze parametry niz klima.
Aha, i blagam bez glodnych kawalkow "o zachodzie". Jedzcie, zobaczcie. Proponuje pojechac do miast wielkosci Gdanska. Porownywanie z Londynem czy Berlinem jest idiotyczne.- 7 4
-
2014-07-22 20:34
Komunikacyjnie, to mówumy o 3mieście, a nie o Gdańsku
Dlatego nie porównujmy się do miast o wielkości 450 tys. tylko c. 800 tys.
- 8 1
-
2014-07-22 17:08
Z tego co ja wiem od orzeczenia Izby można jeszcze odwołać się do sądu, więc z tym świętowaniem bym się nie spieszył.
- 1 2
-
2014-07-22 14:03
tam jest sytuacja
z serią prototypową. To jest produkt seryjny i w tym typoszeregu nie stwierdzono dotychczas żadnych problemów. Wiedza- nie ględzenie!
- 7 1
-
2014-07-25 00:43
Pendolino z Włoch
Dlaczego pesa nie robi dla ic pendolino tylko jakieś włoskie wynalazki
- 0 0
-
2014-07-23 20:39
Taki sam "szynobus" kursuje z Gdyni do Kartuz i niektore na Hel. W sumie nic nadzwyczajnego.
- 0 0
-
2014-07-22 13:04
Szkoda, że tak mało drzwi dla jest w tych pociągach (8)
choć może wizualizacja jedno, a przetarg drugie....
- 64 13
-
2014-07-23 19:01
dokladnie o tym szmym pomyslalem, juz widze scisk przy drzwiach, przepychanki na korytarzach. czy ktos pomyslal o tym piszac specyfikacje?
nawet jesli te pociagi maja jezdzic pozniej na innych trasach to ja pytam - od kiedy? nie chce byc zlym prorokiem, ale znajac nasze realia, zdaje mi sie, ze jadac tym pociagniem na lotnisko bedziemy musieli pchac sie przez tlumy do drzwi nie rok, nie piec ani nie 10 a wiecej...- 1 0
-
2014-07-22 13:35
ilość drzwi jest dokładnie przemyślana (6)
na linii PKM te pociągi będą jeździć tylko do czasu jej elektryfikacji. Potem pójdą na linie regionalne np Tczew-Chojnice. Wierz mi, że tam taka liczba drzwi jest optymalna, bo każde miejsce siedzące jest na wagę złota.
- 28 6
-
2014-07-23 08:50
czekamy (1)
A po elektryfikacji wreszcie na nowej linii ujrzymy nasze ukochane kibelki EN57. Nie mogę się doczekać!
- 1 0
-
2014-07-23 11:10
nie sadze, nie dadza rady
Wydaje mi sie, ze silniki tychze "kibelkow" mialyby duze problemy, aby pokonac te trase.
- 0 0
-
2014-07-22 18:08
liczba drzwi, ilosc wody w strumieniu...
Drzwi mozna policzyc. Masz tu dwie sztuki. Zatem liczba, a nie ilosc.
- 11 0
-
2014-07-22 17:12
wiem, ze taki jest plan, ale wydaje mi sie to bezsensowne
- 1 1
-
2014-07-22 15:23
a za 15 lat
powiedzą, że w sumie teraz jak już jest linia zbudowana to nie opłaca się jej elektryfikować przez następne 25 lat ;)
oby ten scenariusz się nie ziścił- 19 4
-
2014-07-22 14:10
dzieki za info :)
- 19 1
-
2014-07-22 13:06
(6)
Jak dla mnie to na etapie budowy powinna być od razu elektryfikowana ta linia i powinny być zakupione zespoły elektryczne.
- 68 9
-
2014-07-22 16:17
Tylko, że to dodatkowy koszt, oraz uzależnienie od PKP (1)
PKM to nie tylko nowy fragment torów, spora część to torowisko już istniejące. W tym jego część nie jest z elektryfikowana. Elektryfikacja jej to działka PKP. Dodatkowo przeciw elektryfikacji jest Komisja Europejska, bo uważa, że to nieekologiczne, bo prąd będzie z elektrowni węglowych.
- 5 5
-
2014-07-23 15:46
linia Gdynia - Kościerzyna będzie elektryfikowana już niedługo.
w tej chwili trwa jej modernizacja i przystosowanie do szalonej prędkości 100-120km/h, co dla polskich linii lokalnych jest niczym lot na księżyc. Kiedy rozpocznie się elektryfikacja, równolegle będzie robiona na linii PKM. A KE na pewno nie ma nic przeciwko, bo masowa produkcja energii zawsze będzie bardziej ekologiczna niż jednostkowa, a silnik elektryczny jest sprawniejszy i wydajniejszy od spalinowego.
- 1 0
-
2014-07-22 21:34
Dokładnie tak...
.....co poniektórzy otworzą oczy po pierwszych jazdach próbnych "pod górkę". ....oj ciężko będzie :-(((.A co do ewentualnej przesiadki w Osowej.....było by to bardzo pożądane "wietrzenie" pasażerów - Kaszubów.Znam pociągi przyjeżdzajace rano z Kościerzyny do Gdyni......nos urywa.
- 6 0
-
2014-07-22 18:19
I jak te zespoły elektryczne wjechałyby na stację Gdańsk Osowa bądź pojechałyby w kierunku Kościerzyny? Póki nie będzie zelektryfikowana linia Gdynia-Kościerzyna to nie ma sensu elektryfikacja PKM.
- 5 1
-
2014-07-22 16:19
Ale wygodnictwo nadal dziala
- 2 0
-
2014-07-22 15:53
Ale po co?
I po co elektryfikować??? Większość mówi, że nie "kopci", a prąd to mamy z powietrza???
- 5 5
-
2014-07-23 14:11
Brawo
W końcu jeśli chodzi o pociągi wchodzimy w XXI wiek.
- 2 0
-
2014-07-22 18:01
odległość peron - wagon (3)
Takie czy inne siedzenia, wzornictwo, okna, liczba drzwi nie mają większego znaczenia. Istotne natomiast jest to jaka będzie odległość pomiędzy peronami a składami pociągów. Czy taka jak w przypadku SKM? Skok z walizkami na lotnisko?
- 3 2
-
2014-07-23 13:37
spoko
rozwiązanie PKM bazuje na wzorcach EU/ nie SKM - peron 76 cm z tzw schodkiem, a min Bieńkowska właśnie wprowadziła rozp i poprawki, dzięki którym normą na kolei będą właśnie takie wzorce.
- 0 0
-
2014-07-23 10:58
Musi być!
Dziura do krawędzi peronu to nieodłączny element kulturowej tożsamości Trójmiasta! Gdzie indziej na świecie można obserwować mrożące krew w żyłach skoki nad przepaścią w wykonaniu starców o kulach i matek z niemowlętami na ręku...?
- 1 1
-
2014-07-22 20:58
Głuszek prawdę ci powie
- 0 0
-
2014-07-23 13:15
Ciekawe kiedy będzie artykuł, że PESA dostarczy nowe składy dla SKM
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.