- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (315 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (263 opinie)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (255 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Petardy w sylwestra. W tym roku lepiej zrezygnować
W sylwestrową noc, w godz. 19-6, będą obowiązywać ograniczenia w przemieszczaniu się. W praktyce oznacza to, że odpalanie fajerwerków będzie niemal niewykonalne. Osoby, które zignorują ten zakaz, muszą liczyć się z surową karą finansową lub długotrwałym postępowaniem sądowym. Jednak jeszcze gorszym posunięciem byłoby ominięcie zakazu poprzez odpalanie fajerwerków z balkonu czy okna własnego mieszkania.
Czytaj więcej: Sylwester jutro, a fajerwerki straszą zwierzęta od kilku dni
Powód? Samorządowcy coraz częściej skłaniają się ku argumentacji, że fajerwerki niosą więcej szkód niż pożytku.
Bynajmniej nie chodzi tu o ryzyko poparzenia, ale huk towarzyszący wystrzałom. U wielu zwierząt - zarówno dzikich, jak i domowych - wywołuje on paniczny lęk, który może skutkować np. wtargnięciem pod koła jadącego samochodu, a w skrajnych przypadkach nawet zatrzymaniem akcji serca.
Czytaj więcej: Zaginął pies - co robić? Krok po kroku
Sylwester 2020 w Gdyni
Nie będzie jak puszczać petard
Jednak w dobie pandemii pojawił się kolejny powód, dla którego wiele osób zapewne zrezygnuje z "hucznego" pożegnania starego roku i powitania nowego. W związku z pandemicznymi obostrzeniami, odpalenie racy czy petardy może okazać się po prostu niewykonalne.
Czytaj więcej: Sylwester 2020 bez godziny policyjnej, ale czy można się przemieszczać?
Jeszcze w niedzielę, premier Mateusz Morawiecki, ogłosił wycofanie się z wprowadzenia godziny policyjnej w noc sylwestrową, gdyż byłoby to niezgodne z konstytucją. Jednak zaledwie dwa dni później, minister zdrowia Adam Niedzielski informował o wprowadzeniu w godz. 19-6 ograniczeń w przemieszczaniu się.
Kara finansowa do 30 tys. zł
Wydaje się, że w praktyce nie będą one zbytnio różniły się od wspomnianego wcześniej rozwiązania. Każdy, kto bez wskazanego w rozporządzeniu powodu wyjdzie na ulicę, w razie zatrzymania przez policję musi liczyć się z surową karą finansową, sięgającą nawet 30 tys. zł. Warto wspomnieć, że wspomniane wyjątki dotyczą np. realizacji obowiązków służbowych czy realizacji "ważnej potrzeby życiowej", np. wyjście do apteki.
Zaginął ci pies - co robić?
- Tak, będą mandaty (...) Policja po każdej interwencji może sporządzić wniosek o postępowanie administracyjne, a tam wymierzona jest kara do 30 tys. zł. i jest egzekwowana z konta w ciągu siedmiu dni. Dopiero potem można się odwołać - zapowiedział minister zdrowia (...) Mamy konstytucję, art. 52, który wprowadza możliwość ograniczenia ustawą swobody poruszania się. Ustawa o zwalczaniu i zapobieganiu chorobom zakaźnym ma art. 46, a następnie jest rozporządzenie (...) Wszyscy mamy dosyć, ale jeśli pozwolimy sobie na to, żeby trzecia fala się rozwinęła, skutkiem większej liczby interakcji świąteczno-noworocznych, to my się nie podniesiemy - tłumaczył szef resortu zdrowia w rozmowie z Radiem Zet.
Petardy z okien i balkonów
Nasz czytelnik zwrócił uwagę, że ograniczenia mogą zrodzić wcale niebłahy problem, dotyczący właśnie fajerwerków. Zdaniem czytelnika, zakaz wyjścia np. na trawnik przed blokiem może spowodować, że niektórzy wpadną na pomysł... odpalania sztucznych ogni z balkonów czy okien własnych mieszkań.
- Podejrzewam, że dużo osób będzie chciało tak puszczać petardy z powodu zakazu wychodzenia w sylwestra. Niestety, dosłownie przed chwilą ktoś z wyższego piętra rzucił w taki sposób petardę i odłamek owej petardy huknął w szybę okna. Czy możecie wyjaśnić, czy taki sposób puszczania petard jest legalny oraz jak prawidłowo powinno się je puszczać? - dywagował pan Kamil.
Wbrew przepisom i zdrowemu rozsądkowi
Abstrahując od wątpliwości dotyczących podstawy prawnej wprowadzonego ograniczenia - które wyraża wielu prawników - o opinię na temat dylematu czytelnika zapytaliśmy dra hab. Jacka Potulskiego, profesora Uniwersytetu Gdańskiego, adwokata. Opinię naszego rozmówcy na temat pomysłu odpalania fajerwerków z balkonu czy okna można streścić krótko: to nie tylko wbrew przepisom, ale przede wszystkim wbrew zdrowemu rozsądkowi. Sąsiad pana Kamila najwyraźniej nie zdawał sobie sprawy, że jego pomysł może przynieść opłakane skutki.
- Zazwyczaj producenci fajerwerków umieszczają na opakowaniach informację, że niedopuszczalne jest odpalanie fajerwerków właśnie z balkonów czy po prostu w zbyt bliskiej odległości od budynków. Gdyby petarda została użyta wbrew instrukcji obsługi i spowodowałaby pożar, to mielibyśmy do czynienia z oczywistym naruszeniem reguł ostrożności. Tym samym, trzeba liczyć się z potencjalną odpowiedzialnością karną np. za wywołanie pożaru. Pamiętajmy, że taki pożar może nawet spowodować śmierć człowieka, więc trzeba się liczyć także z ryzykiem nieumyślnego spowodowania śmierci. Wydaje się, że jeśli nie chcemy narażać się na mandat za wyjście przed dom, to w tej sytuacji fajerwerki można odpalać - z zachowaniem wspomnianych procedur - np. tylko z odpowiednio dużych ogrodów czy innych terenów zamkniętych - wyjaśnia mec. Potulski.
Czy warto angażować się w proces?
Jak już wcześniej wspomniano, rozporządzenie wprowadzające ograniczenia w przemieszczaniu się wywołuje wątpliwości w kwestii legalności. Jednak nie zmienia to faktu, że osoby, które je zignorują i tak muszą liczyć się nie tylko ze znacznym uszczupleniem konta, a w niektórych przypadkach także z długotrwałym postępowaniem przed sądem.
- Odpalanie fajerwerków na zewnątrz jest niewątpliwie sprzeczne z rozporządzeniem. Nie jest to czynność, którą można byłoby uznać za realizację potrzeby życiowej. Ale nie przyjąłbym mandatu, gdyż w mojej opinii, rozporządzenie jest oparte o wadliwą podstawę prawną, a mówiąc wprost jest niekonstytucyjne. Tym samym oczekiwałbym skierowania sprawy do sądu, który orzeknie, czy ograniczenie było bezprawne z nadzieją, że podzieli mój pogląd. Czego oczywiście nie można być pewnym. Aczkolwiek trzeba tu wspomnieć o dwóch kwestiach. Po pierwsze, interwencja policji może zakończyć się nałożeniem przez sanepid ekstremalnie wysokiej kary, tj. w wysokości od 5 do 30 tys. zł, która ma rygor natychmiastowej wykonalności. Tłumacząc w bardziej obrazowy sposób - sanepid wymierza karę i od razu "wchodzi" nam na konto. Po drugie, dochodzenie swoich praw na drodze sądowej to kwestia wielu miesięcy, a nawet lat. Niech każdy sam odpowie sobie na pytanie, czy z powodu takiego drobiazgu warto angażować się w tak długotrwałe postępowanie - kwituje mec. Potulski.
Opinie (678) ponad 50 zablokowanych
-
2020-12-30 21:01
Opinia wyróżniona
(38)
1/ Wprowadzamy w Sylwestra godzinę policyjną od
godz. 19 .00 do godz. 6.00 !
2/. Nie wprowadzamy godz. policyjnej, bo to przecież bezprawne !
3/. Godziny policyjnej nie ma , ale nie wolno się przemieszczać !
4/. Właściwie to żaden z tych przepisów nie istnieje, ale złamanie
go grozi karą do 30.000 zł !
rozwiń...1/ Wprowadzamy w Sylwestra godzinę policyjną od
godz. 19 .00 do godz. 6.00 !
2/. Nie wprowadzamy godz. policyjnej, bo to przecież bezprawne !
3/. Godziny policyjnej nie ma , ale nie wolno się przemieszczać !
4/. Właściwie to żaden z tych przepisów nie istnieje, ale złamanie
go grozi karą do 30.000 zł !
Ktoś może czegoś nie rozumie ? To takie nasze nowe standardy !
I nie myślcie sobie w mordę, że premier powiedział ostatnie słowo !
Dalszy ciąg nastąpi !- 563 20
-
2020-12-31 11:23
Nie żadne nowe standardy - tylko przestępcza działalność największej w Polsce grupy przestępczej mającej czelność nazywania się polskim rządem!!!
- 7 1
-
2020-12-31 11:03
Autor artykułu - niestety chyba PISowski na zamówienie - nieobiektywny.
Brak jakiejkolwiek podstawy prawnej do zakazu wychodzenia- 8 1
-
2020-12-31 10:22
Lepsze petardy czy radiowozy ? (1)
Róbmy swoje, ten "rząd" jest już taki słaby, że wystarczy dmuchnąć i się przewróci. Najgorsze, że nasza bierność powoduje nieodwracalne straty w gospodarce. Jeszcze pół roku i nie będzie co zbierać ... i słabe pocieszenie, że obecni "władcy" skończą jak Ceaușescu.
- 11 0
-
2021-01-01 02:18
Kaczesçu nawet lepiej grzmi,
lub raczej za Gowesçu, grlrzmi- 1 0
-
2020-12-31 09:04
Godzina policyjna Schrodingera.
Jednocześnie jest i jej nie ma.
- 11 0
-
2020-12-31 08:44
Przecież
Wczoraj było co komentować !!!!
- 2 0
-
2020-12-30 23:24
na PK petardy można było rzucać
tam można a tu nie ?
- 5 0
-
2020-12-30 22:56
Tak samo nakaz maseczek jest bezprawny od kwietnia.
- 14 4
-
2020-12-30 22:22
"Ważna potrzeba życiowa, np. wyjście do apteki..." (3)
Czy potrzeba nabycia w aptece produktu marki D*rex lub Un*mil spełnia wskazany warunek, skoro cała akcja służy NIE-przekazywaniu życia? ;)
- 33 0
-
2020-12-30 23:01
W tej sytuacji jest to potrzeba antyżyciowa! Dżender czy jakoś tak.
- 3 7
-
2020-12-30 22:56
Tak, żeby nie złapać syfa
- 10 0
-
2020-12-30 22:43
wg mnie tak, bo jeśli nie nabędziesz tych produktów a zarazem źle trafisz
to może zaważyć na twoich potrzebach życiwoych. Dość mocno i dość długo.
- 15 1
-
2020-12-30 22:20
popatrzmy na spokojnie (2)
- rząd wprowadza kolejny bubel w postaci rozporządzenia
- premier czyli szef rządu próbuje wycofać się rakiem i z uśmiechem na ustach ze swojego bubla
- na drugi dzień jego podwładny wychodzi i mówi coś wprost przeciwnego, czyli podważa wcześniejsze wypowiedzi szefa
- premier milczy zamiast wziąć go na bok i wytłumaczyć że jeszcze- rząd wprowadza kolejny bubel w postaci rozporządzenia
- premier czyli szef rządu próbuje wycofać się rakiem i z uśmiechem na ustach ze swojego bubla
- na drugi dzień jego podwładny wychodzi i mówi coś wprost przeciwnego, czyli podważa wcześniejsze wypowiedzi szefa
- premier milczy zamiast wziąć go na bok i wytłumaczyć że jeszcze jeden taki numer i do widzenia
- na dodatek jest to minister zdrowia a wypowiada się o tym co będzie robić policja czyli nie jego resort
- wywołany do tablicy szef resortu policyjnego (Jarosław) zamiast zrugać kolegę od zdrowia i powiedzieć mu delikatnie żeby nie wchodził w jego kompetencje milczy tak samo jak premier
- wszelkie pionki ministerialne czyli rzecznicy zamiast odpowiedzieć na pytanie o faktyczny stan prawny wobec bubla rozporządzeniowego TAK lub NIE udzielaja jakichś wymijających wypowiedzi bojac się odpowiedzieć wprost
tu już nawet nie chodzi o to czy ktoś PiS popiera czy nie, przecież ci ludzie kompromitują wszelkie instytucje naszego państwa a jakikolwiek porzadek prawny zastępują wystąpieniami i brylowaniem przed kamerami.
Gorzej że policja nie ma na tyle ikry, żeby odcinać się od takich wieloznaczności. Wystarczy że kilku knurów wyższych stopniem przeliczy swoje żołdy i forwardują ten chaos w niższe struktury. Wg mnie członków rządu i kierownictwa policji powinno się postawić przed sąd nie tylko za łamanie prawa ale wręcz działanie na szkodę państwa.- 63 1
-
2020-12-31 14:45
zawsze możesz zostac Cyganem
- 3 0
-
2020-12-31 08:38
Dokładnie tak jest.
A wyborcy tych i d i o t ó w udają że wszystko jest OK.
Żenujące matołki.- 25 2
-
2020-12-30 22:20
Kur (1)
Same zakazy. Będę puszczać petardy z dachu i co nam zrobicie
- 20 3
-
2020-12-30 22:56
Z dachu! Szkoda ze nie z piwnicy!
- 9 7
-
2020-12-30 22:08
"Nie będzie jak puszczać petard..." (2)
...ale zawsze można puszczać bąki!
- 26 1
-
2020-12-30 23:09
(1)
Jednak czy warto?
- 6 1
-
2021-01-01 00:13
Warto. W wannie mają inny zapach niż na świeżym powietrzu
- 0 1
-
2020-12-30 21:33
Zostań Premierem (2)
Na co czekasz ?
- 6 30
-
2020-12-30 22:45
(1)
nie mamy premiera tylko zakłamanego miekiszona
- 46 3
-
2020-12-31 07:23
Jedż,sprowadż słońce Peru.
- 3 24
-
2020-12-30 21:16
(14)
Premier jak i cała banda z PiSu to zwykli kretyni i błazny...
- 111 10
-
2020-12-31 09:44
Tak, zamiast strzelac z petard lepiej jeździć samochodem i trąbić trzy wieczory z rzędu. To dopiero banda kretynów i błaznów z k (5)
- 9 23
-
2020-12-31 11:35
(4)
wstyd nawet sie podpisać nickiem pod takim postem pisowcu ?
- 9 3
-
2020-12-31 17:23
Wstyd to być brudnym, obdartym i kraść
Wara od pisowców!
- 3 5
-
2020-12-31 14:34
Może jestem Pisowcem, ale na pewno nie za aborcją i pramem dla tych co ,,pedałują,, (2)
- 4 10
-
2020-12-31 19:50
(1)
Typowy wyborca pisu. Agresywny ignorant chetny do bicia kobiet i przerazony swoim zainteresowaniem mezczyznami.
- 6 3
-
2020-12-31 23:05
Naucz sie pisać, przerazony, agresywny ignorant ? WTF ? Pewnie siedzisz za monitorem własnego komputera i ciśniesz , juz wiem
- 0 1
-
2020-12-30 23:35
Właśnie wrzucili na tweeta "apel o nieprzemieszczanie się" (3)
po czym po chwili go usunęli w reakcji na falę drwin, kpin oraz szyderstw - ci ludzie od dawna śmieją nam się w twarz ale i tak dla jakichś 40-50% społeczeństwa to wymarzeni przywódcy i pandemiczne guru.
- 51 1
-
2020-12-31 10:55
Dla słuchaczy radyja (którym pod płaszczykiem bycia dobrym krześcijaninem można wmówić wszystko), (2)
niewykształconych rolasów (którym można obiecać cokolwiek, bo z reguły są nieogarnięci i łatwowierni). I patoli ciągnącej 500+, oczywiście "na dzieci". Bo to są właśnie w większości wyborcy PIS.
- 9 1
-
2020-12-31 17:23
Musiało by tej większości wyborców być z 5 milionów (1)
Co ósmy z nas włączając niemowlęta i starców. Czyli w co drugim mieszkaniu musiałby być jeden menel. Czy już widzisz jak pitolisz?
- 4 0
-
2021-01-01 02:10
ale to się zgadza...
- 1 0
-
2020-12-30 23:35
Kretyni i blazny to wy bo pracujesz na tą patologię. (3)
- 6 23
-
2020-12-31 10:57
(2)
A ty nie jesteś kretynem i błaznem bo nie pracujesz na tę patologię tylko produkujesz z Kariną bachory i ciągniesz 500+ i inne socjale. Masz rację, osoby pracujące są kretynami i błaznami bo pracują na taką patologię jak właśnie ty. I mamy w sejmie patologię przez taką patologię jak ty. Takie jełopy, które mieszają liczbę pojedynczą z liczbą mnogą do jednego podmiotu w zdaniu głosowały na PIS, sprzedały się za 500+ i urządziły nap powrót do PRL.
- 20 2
-
2020-12-31 23:26
Uufff...
Zdazyles jeszcze w bieżącym roku "POpisać" się chamstwem...
- 1 2
-
2020-12-31 17:21
Pitolisz
- 1 2
Wszystkie opinie
-
2020-12-30 20:03
Smieszne (51)
Już nie straszcie ludzi. Ja wyprowadzę psa o 24 i wystrzelę co mam. Mój pies uwielbia fajerwerki
- 459 148
-
2020-12-30 20:04
Hehe (10)
Ile trzeba policji żeby upilnować wszystko haha
- 92 8
-
2020-12-30 20:21
Tu nie chodzi o Policję. Fajerwerki to zawsze x ludzi z poparzeniami, uwalonymi palcami itp. (9)
Lepiej odciążyć służbę zdrowia.
- 34 26
-
2020-12-30 20:34
Selekcja naturalna (2)
Mniej sprawni intelektualnie sami się unicestwiają.
- 33 6
-
2020-12-31 00:57
po alkoholu każdy jest "mniej sprawny intelektualnie" - czyli będzie dużo takich przypadków
- 12 3
-
2020-12-31 16:58
Problem w tym, że nie unicestwiają się.
Za to obciążają kieszenie podatników.
No, ale to trzeba jeszcze wiedzieć, że się płaci podatki.- 3 3
-
2020-12-30 22:08
(4)
Kolejny lewak. Norki tez mysla Pan o nas dba karmi nas zanim zostana przerobione na futra
- 8 31
-
2020-12-30 22:19
(3)
A teraz po polsku? Skończyłeś w ogóle podstawówkę wyborco Pisu?
- 27 6
-
2020-12-30 22:36
Nie skończył bo są zamknięte.
Jego ekscelencja Matouszek zamknął
- 21 4
-
2020-12-31 02:44
zacietrzewienie - rodzaj pomroczności jasnej
Choroba antypisowska odbiera rozum.
- 5 13
-
2020-12-31 17:26
Odwal się od pisowców
- 1 5
-
2020-12-31 12:11
Trzeba również zakazać noży!!!
Ilu ludzi poraniło się już nożami!!! A zresztą noże służą do krojenia mięsa, więc szkodzi to zwierzętom. Czas zakazać
- 6 5
-
2020-12-30 20:29
gdyby głupota mogła fruwać miałbyś odlot za darmo a tak tylko cienkie piwo ci zostało (1)
- 16 20
-
2020-12-30 21:04
On ma po prostu głupiego psa
dlatego jest jego panem
- 10 14
-
2020-12-30 20:29
Ja będę palił pieniądze w domu. (7)
Normalnie, wezmę kilka stówek z portfela i spale w kominku. Noe chce mi się o północy na ziąb wychodzić i biegać z zapalniczka.
- 30 6
-
2020-12-30 20:49
(6)
Zadaj sobie pytanie pierw czy Cię na to stać
- 2 8
-
2020-12-30 21:10
Jego kasa i jego życie (5)
Tak się troszczysz to dopłać potrzebującym do rachunków z jedzenie. A nie, ty się prężysz w internecie i podziwiasz swoje wpisy. Zajęty na max.
- 12 1
-
2020-12-31 11:33
Nie do końca. (4)
Niszczenie pięniędzy jest karane niestety. Nie ma czegoś takiego jak moje pieniądze to mogę je zniszczyć, a jak ktoś ma wątpliwości to odsyłam do google.
- 2 2
-
2020-12-31 14:09
(3)
a ja odsyłam do definicji własności prywatnej matole
- 1 3
-
2020-12-31 16:59
Tyle, że banknoty w Twoim portfelu wcale nie są Twoją własnością.
- 2 2
-
2020-12-31 17:28
Odsyłaj sobie, odsyłaj, ale takie jest prawo
Kiedyś jednozłotówek aluminiowych używało się jako podkładek pod papiaki, co nie zmienia faktu, że było to nielegalne.
- 2 0
-
2020-12-31 21:32
Banknoty to własność NBP, a nie Twoja
Ty tylko z nich korzystasz. Jakby nagle polowa oszołomów nagle zaczęła palić wszystkie swoje banknoty, to mogłaby być recesja.
- 0 0
-
2020-12-30 21:10
I w poważaniu masz.... (4)
inne psy, ptaki itd. No brawo. Ciekawe czy jakby ktoś Cię kopał to byloby ok, gdyby kopiącemu to nie przeszkadzalo.
- 18 18
-
2020-12-30 22:10
(2)
Skonczyc z lewacka indoktrynacja
- 14 16
-
2020-12-30 22:18
Ty w ogóle wiesz co oznacza lewica, prawica haha, pewnie nie.
- 14 6
-
2020-12-30 23:06
Indoktrynacja, skad ty matole takie słowo znasz? Nikt cię na dzielni nie zrozumie :D
- 7 8
-
2020-12-30 23:48
Zwierzątka nie są takie miłe jak w bajkach Disneya.
- 9 5
-
2020-12-30 22:00
A ja Ci serdecznie polecam żebyś sobie tę petardę wsadził w d**ę (7)
- 24 16
-
2020-12-30 22:11
(4)
Nikogo nie interesują twoje wynaturzenia.
- 14 5
-
2020-12-30 22:34
Ale ja mu tej petardy wkładał nie będę
Ale jeżeli myślałeś o tym to jest to twoje wynaturzenie kołku wiejski.
- 5 6
-
2020-12-30 23:07
(2)
Oj, ksiadz zawsze tylko o jednym...
- 7 4
-
2020-12-30 23:35
Ksiądz tym bardziej niech sobie wsadzi petardę. (1)
Jakąkolwiek byle do własnego zadka.
- 3 5
-
2020-12-31 17:30
Oj broń Boże, odwal się od mojego księdza
Chociaż akurat on ma tyle rozumu, żeby sobie tam niczego nie wkładać, nie wiem jak inni.
- 1 0
-
2020-12-31 19:07
To typowe ze lewak najlepiej by wszystko wsadzał w d*pe i to najlepiej nie swoją oni tak lubią :) (1)
- 3 8
-
2020-12-31 19:57
Glodnemu prawiczkowi chleb na mysli.
- 4 3
-
2020-12-30 22:07
Na przestrzeni ostatnich kilku lat, zwyczaj odpalania fajerwerków w noc sylwestrową stracił nieco na popularności. - Pseudodziennikarz dostal widac gotowy tekst.
- 12 4
-
2020-12-31 00:01
ale beka, moj tez to lubi:)
- 5 1
-
2020-12-31 02:42
mój pies (6)
Ja też wychodziłem z moim ratlerkiem o 24 na spotkanie Nowego Roku. Pies nie zwracał większej uwagi na race i petardy, po prostu spokojnie zajmował się znakowaniem swoich krzaczków i słupków. To nie znaczy, że te fajerwerki trzeba pochwalać. Trzeba szerzej widzieć temat. Jasne?
- 4 4
-
2020-12-31 10:16
Ja widzę ten temat bardzo szeroko (5)
Uważam, ze właściciele psów, które nie lubią patard powinni w sylwestra wyjechać sobie gdzieś na odludzie do lasu.
- 6 7
-
2020-12-31 12:39
A ja myślę, że tacy jak ty nie powinni się odzywać a powinni pójść poszukać mózgu
- 6 2
-
2020-12-31 12:50
A ci co obawiają się koronawirusa (1)
Też powini wyjechać bo normalny człowiek ma problemy przez świrów.
- 6 1
-
2020-12-31 17:30
Popieram!!!!
- 1 0
-
2020-12-31 14:38
(1)
Bo Twoja samolubna potrzeba postrzegania ma wyganiać ludzi i ch zwierzęta z ich własnych domów. Poza tym chyba na jakieś kompletne odludzie trzeba by wyjechać żeby mieć ciszę. Twoja chwilowa frajda jest ważniejsza niż czyjeś życie i zdrowie? Ladny przyklad dzieciom dajesz.
- 4 3
-
2020-12-31 17:31
Pitolisz!
Masz włączony komputer, on zużywa prąd, elektrownia dymi, ociepla się klimat, dym kogoś truje - Twoja chwilowa frajda jest ważniejsza niż czyjeś życie i zdrowie? Pitolisz!!!!
- 4 4
-
2020-12-31 08:36
(2)
A moj pies i wiele innych czworonogow nie znosi tych wszystkich wystrzalow
- 8 4
-
2020-12-31 10:09
To wyjedź z nim w sylwestra gdzieś do lasu i wszyscy będą szczęsliwi
- 7 7
-
2020-12-31 21:35
Możliwość pierwsza - wyjechać ten jeden dzień w roku do lasu albo na wieś, możliwość druga - słuchawki na uszy, możliwość trzecia - tabletki uspokajające dla zwierząt. Takie proste, a Ty wolisz narzekać i nic nie robić. Jak cię stać na psa, to stać Cię też na jedną z tych możliwości.
- 1 1
-
2020-12-31 14:35
(2)
Ale pies sąsiada moze nie i będzie się trząsł że strachu. Nie ma to jak myśleć tylko o czubku własnego nosa...
- 6 3
-
2020-12-31 17:32
To sąsiad kupując psa nie wiedział o tym, że w Sylwestra będzie pieskowi źle? Żal sąsiada... (1)
- 5 6
-
2020-12-31 19:58
Nikt normalny psa nie kupuje.
- 4 3
-
2020-12-31 19:04
Tego
Pies pewnie też z wrażenia wystrzeli co ma.
- 2 1
-
2020-12-31 19:51
A w głowie pustak.
- 0 0
-
2020-12-30 20:04
Lubie, te wasze rozterki (38)
W Niemczech nie patyczkuja się, jest zakaz i koniec, a jak nie to 25 tyś. Euro. Ostatnio jeden sprytny pojechał do Polski po fajerwerki i niestety go złapali. Dodatkowo grozi mu więzienie, bo na racach nie było znaku CE i potraktowali to jakby miał materiały wybuchowe
- 165 203
-
2020-12-30 20:05
Swistu, gwizdu (18)
200 zl poszlo w piz
- 71 10
-
2020-12-30 20:19
Twoje? Jednak nie! Więc zajmij się swoją kasą i swoją rodziną (11)
Od innych wara. Dodam, że masz remont samochodu do zrobienia. Kupa roboty.
- 16 21
-
2020-12-30 20:41
no w sumie patrząc na to co napisałeś to strzelam że niejedno 500+ pobrałeś (1)
więc hajs jest nasz
- 11 6
-
2020-12-30 20:55
Wróżbita Maciej ci to powiedział w TV?
Twoja wiedza jest zerowa a mniemanie o sobie jak szejka arabskiego. Typowe dla przedstawiciela pokolenia pelikanów.
- 9 4
-
2020-12-30 20:57
Z komentarza (8)
Wnioskuje, że jesteś wyborcą czaska, taki imbecyl co żartów nie rozumie
- 13 6
-
2020-12-30 21:03
Wnioskuję, że chamskie zachowanie to u was norma. (5)
Wracaj tam, gdzie cię tak wychowali i daj ludziom spokój.
- 7 4
-
2020-12-30 22:03
Chamski (2)
To jest każdy platfus, było to widać po protestach grubych błyskawic
- 12 9
-
2020-12-31 06:19
Ja widziałem same szczupłe, tylko jeden grubas prowokował. To byłeś ty. (1)
- 7 5
-
2020-12-31 16:54
Doprawdy?
Wrzuć jakieś fotki. Proszę..., bo u nas jednak same grube, były...
- 1 2
-
2020-12-31 06:31
bo żartów długopisa nikt nie rozumie, (1)
nawet on sam
- 4 3
-
2020-12-31 08:43
''długopisa", aha, polska język, trudna język
- 2 1
-
2020-12-31 08:43
(1)
a kto to jest czask?
- 1 4
-
2020-12-31 09:34
Specjalista od wylewania szamba.
- 5 3
-
2020-12-30 20:50
(4)
Faktycznie , trzeba mieć nieźle pod deklem żeby z hukiem wywalić swoją kasę , a gawiedzi zrobić radoche .
- 11 10
-
2020-12-30 21:06
Czy ktoś spali benzynę za swoje pieniądze w swoim samochodzie (2)
Czy ogrzeje gazem mieszkanie czy też zje kaszankę za swoje pieniądze to też mu się wtrącasz w jego wydatki? Pilnuj swoich a ja swoich.
- 17 5
-
2020-12-31 12:34
Uuu, a ty jak się bawisz? (1)
Pewnie z zenkiem kultura czyly
- 0 0
-
2020-12-31 17:00
Lepszy Zenek...
Niżli jakiś Quebonafide & Masza, albo jakiś tam Kazik na usługach dawnych czerwonych towarzyszy
- 0 3
-
2020-12-31 17:35
Tak jak trzeba mieć nieźle z deklem żeby pić, palić, ćpać, skakać na banji, łazić po górach, nurkować, skakać ze spadochronem
- 0 0
-
2020-12-31 12:33
Lepiej przepić i przepalić!
Bania u cygana! W Polsce przypada na jednego mieszkańca więcej sklepów monopolowych niż piekarni! Ten kraj to raj
- 2 0
-
2020-12-30 20:08
Musi być stan wojenny musi być ustawa a nie rozporządzenie no i zawsze można oprzeć się o konstytucję więc mogą mi skoczyć
- 23 5
-
2020-12-30 20:17
Niemcy się nie patyczkują (2)
Bierz przykład z 1918 i 1939 oraz budowy Nord Stream.
- 27 5
-
2020-12-31 12:37
Fajerwerki najlepsze u Turka (1)
Pamiętam jak się w Niemcach kupowało od Turasa na wagę fajerwery za bezecen. Przesypywaliśmy proch i zabawa była przednia... Teraz to nastały czasy... Ludzie tacy grzeczni są czy co. W Polsce to z rozrywek tylko chlanie wódy i robienie loda fioletowym sukienkom zostało
- 4 0
-
2020-12-31 17:36
No Ty to masz pojęcie o rozrywkach w Polsce, niech Cię kule biją
- 1 0
-
2020-12-30 20:27
Tylko tam przepisy są jednoznaczne a u nas od Sasa do lasa. Każda gadająca głową mówi co innego.
- 15 2
-
2020-12-30 20:35
Jesteś mentalnie
Niewolnikiem.
- 10 6
-
2020-12-30 20:42
(6)
Masz rację. Czemu tam nie wyjedziesz?
- 8 1
-
2020-12-30 20:53
Ja juz tam (2)
Jestem, hehehe
- 4 2
-
2020-12-31 08:57
(1)
To siedź ta na d.. i nie komentuj. W Polsce powinno się mieć tylko jedno obywatelstwo, wreszcie by się skończyła ta żenująca Polonia, która w większości głosuje tak jak w Toruniu powiedzą.
- 3 7
-
2020-12-31 12:39
Polskie obywatelstwo mentalność parobka
- 3 1
-
2020-12-30 22:34
Mam nadzieję, ze nie będę (2)
Musiał wracać do cebulakowa trójmiejskiego, ewentualnie po ciuchy
- 4 6
-
2020-12-30 23:09
To tam teraz taka bida, że już ubrań nawet nie ma?
- 9 1
-
2020-12-31 20:59
Spoko jak dla mnie możesz podcierac Niemca tylnia część i czuć się europejczykiem
- 1 1
-
2020-12-30 20:57
Niemcy (2)
Skoro wszyscy się odwołują do fajnych rozwiązań w Niemczech, dlaczego nie wprowadzimy małżeństw jednopłciowych czy adopcji przez takie małżeństwa dzieci.
- 5 12
-
2020-12-30 22:06
Bo zabrania tego (1)
Konstytucja, ale wam to lata. To mi w konstytucji odpowiada, a tego to juz nie. Jak mi leży tak będę stosowal konstytucję.
- 10 6
-
2020-12-30 23:27
Gdzie ty geja w konstytucji widziałeś, konfabulancie???
- 5 6
-
2020-12-30 22:54
jasne
CE czytaj China Export.
- 5 1
-
2020-12-31 14:09
w niemczech prawo stanowi się na konferencji prasowej?Baranie?
- 0 1
-
2020-12-31 15:35
Co ty dzbanku za bzdury wypisujesz jest zakaz zgromadzen i wychodzenia zdomu tylko ze wzgledu na wirusa
A niema i niebyło i nie bedzie zakazu fajerwerków w Niemczech
- 1 0
-
2020-12-30 20:05
Zwierzeta panicznie boja sie fajwrwerkow. (45)
Dla was to chwila radosci a dla nich to mogą być ostatnie chwile zycia
- 184 343
-
2020-12-30 20:08
(10)
w pupie mam te twoje sr*jace gdzie popadnie pieski... niech sie w sylwestra zes*aja ze strachu za kanapa
- 75 47
-
2020-12-30 20:43
W pupie? (1)
Nie w pupie, tylko w d*pie. nazywajmy rzeczy po imieniu.
Nie można przejść chodnikiem, bo wszędzie poobsrywane przez waszych pupilków. W domu też macie nasr*ne w dużym pokoju? Posprzątaj po swoim psie, to fikcja.- 48 20
-
2020-12-31 14:42
Czyli jak przedszkolak będziesz mścił się na zwierzętach za błędy ich opiekunów, tak? Jeśli rzeczywiście masz u siebie taki problem ze ktos nie sprząta po swoim psie o podejdź do tej osoby w biały dzień, normalnie, podczas spaceru i kulturalnie zwróć uwagę. Ale do tego też trzeba mieć odwagę, w przeciwieństwie do puszczania cichaczem petard i fajerwerków.
- 9 1
-
2020-12-30 23:07
Posluchaj (4)
Gimbusie ja po swoim psie sprzatam to po pierwsze po drugie ten chinski sh*t lezy potem do kwietnia po trawnikach a psia kupa rozklada sie w tydzien i uzyźnia glebe i po trzecie Ci co odpslaja te race to gimbusy i bieda Polska wiec czekam 997 bedzie wykrecone od razu
- 12 32
-
2020-12-30 23:39
Fajerwerki są nieodłączną częścią sylestra od wielu lat (1)
Twoje zwierzęta są już wystarczająco dręczone życiem w dużym gwarnym mieście i to tylko dla Twojej przyjemności. Jeśli dodatkowo tak je męczą fajerwerki, to może lepiej będzie zrezygnować ze zwierzaka, niż męczyć sąsiadów donosami?
- 32 10
-
2020-12-31 14:43
To że coś jest lub dzieje się od wielu lat nie oznacza że nie mozna tego zmienić. To się nazywa rozwój. Rośnie świadomość konsekwencji pewnych rzeczy.
- 2 1
-
2020-12-31 00:09
Gimbuską to jesteś ty (1)
Ale skąd masz wiedzieć , że na psiej kupie nic nie urośnie, przecież zdalnie tego nie uczą.
- 5 4
-
2020-12-31 12:42
Widać, że nie masz o tym pojęcia, ale swoje musiałeś powiedzieć :(
- 0 0
-
2020-12-31 14:40
A w d*pie masz też ludzi starszych, małe dzieci, osoby niepełnosprawne? W d*pie masz środowisko? To może wyjdź z własnej d*py i zobacz że świat nie kręci się tylko wokol niej, wręcz przeciwnie. Kiedyś też ktoś zrobi Tobie coś czego byś nie chciał i wspomnisz ten moment jako wracająca karmę.
- 4 1
-
2020-12-31 15:28
(1)
Typowy sebix - strzeli z petardą i zaciesza się prymitywnym śmiechem że hałas. Urwałeś się z muzeum antropologicznego?
- 6 1
-
2020-12-31 17:39
Masz coś do sebixów? Gdzie Twoja tolerancja?! Policjaaaa!!!
- 0 2
-
2020-12-30 20:08
no tak (1)
A zbierasz g*wna po swoim psie
- 26 4
-
2020-12-30 22:24
Bawcie się
Bo to może być wasz ostatni Sylwester.
- 6 2
-
2020-12-30 20:12
(1)
a na wielkiej orkiestrze świątecznej pomocy to pieski się już nie boją ? ️
- 40 10
-
2020-12-31 17:39
Dokładnie!!!
- 1 1
-
2020-12-30 20:15
(6)
Ja też panicznie boję się psów, a niektórzy właściciele prowadzają je bez kagańców.
- 54 13
-
2020-12-30 20:59
Agor (4)
psy wyczuwają złych ludzi, dlatego bój się :D
- 11 27
-
2020-12-30 21:38
Typowy brak argumentow u psiarzy. (3)
Psa masz trzymać na smyczy lub w kagancu.
Chcesz aby egzekwowano prawo - zacznij od siebie- 39 9
-
2020-12-30 22:25
Po co im psy w mieście? (1)
Podatek tysiąc złoty rocznie i szybko zrezygnują z smażenia piesków
- 15 5
-
2020-12-31 14:46
Po to żeby uratować je przed życiem w schronisku? Każdy pies będzie wolał czekać na swojego człowieka we własnym - nawet ciasnym i w dużym mieście- niż w schroniskowym boxie.
- 1 1
-
2020-12-30 22:31
i sprzatak Kupę
- 1 0
-
2020-12-31 14:44
Nie ma obowiązku prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu. Albo smycz, albo kaganiec.
- 1 2
-
2020-12-30 20:31
(1)
Kiedyś pies nie bal się bomb lotniczych a teraz sr* na dywan od zimnego ognia
- 37 9
-
2020-12-31 14:46
Kiedyś kobiety rodziły na polu ziemniaków i co z tego?
- 2 2
-
2020-12-30 20:47
No mój pies (buldog francuski) się nie boi...
I co? Łyso? Może Twoja stara się boi wystrzalow bo jej się wtedy przypomina huk jak ją lejesz?- 10 15
-
2020-12-30 21:59
A ja się boje psów, ale właściciele nic sobie nie robią z prawa (4)
Tylko puszczają je samopas bez smyczy i do tego bez kagańca. Raz do roku mam czas na zemstę.
- 22 6
-
2020-12-30 23:09
Pryszcza idz wycisnij
- 2 11
-
2020-12-30 23:56
Zemsta to działanie zalęknionych ludzi
- 3 8
-
2020-12-31 12:44
Ale ty jesteś głupkiem, zemsta na obcych zwierzętach:(
- 2 0
-
2020-12-31 14:47
Brawo, mscij się na psie za właściciela. Brawo, takie to mądre, dojrzałe i dorosłe.
- 2 0
-
2020-12-30 23:19
Oby
- 1 0
-
2020-12-30 23:23
nie wszystkie (1)
moje psy uwielbiaja fajerwerki
- 3 0
-
2020-12-31 12:44
Moje nie...
- 0 0
-
2020-12-31 07:21
(1)
Oni nic nie zrozumieją.. to ten typ ludzi co "łaaał świeci się...i robi bum"
- 2 5
-
2020-12-31 17:42
Masz coś do takich ludzi? Odwal się, mają tak samo prawo do swoich fanaberii jak wlaściciele psów!!!
- 1 2
-
2020-12-31 09:19
Chyba twoja
- 0 0
-
2020-12-31 11:14
Kundle (1)
Sierściuchy powywozić na wieś tam gdzie jest ich miejsce. A jak ktoś nie może obyć się bez inwentarza to niech też wyjedzie skąd przyjechał do miasta i będzie po problemie.
- 4 5
-
2020-12-31 14:48
Ciebie chyba tez trzeba gdzies wywiezc...
- 2 2
-
2020-12-31 12:43
A mój pies wyje jak słyszy przeboje sylwestrowe
- 0 0
-
2020-12-31 14:05
Nie obchodzi
Nie obchodzi mnie to glupi moherze, zamknij zwierzaki w domu i siedź tam na d*pie a nie takie bzdury gadasz, jak jest burza to nie narzekasz
- 0 2
-
2020-12-31 14:58
Owczarki niemieckie w czasie drugiej wojny światowej były teresowane
żeby nie bać się huku. Da się? Ano da!
- 0 0
-
2020-12-31 15:39
paniczna to jest twoja głupota zwierzeta moga sie bac petard ale nie fajerwerków
sąsiad kupuje sam faerwerki i gdy idzie je odpalać zabiera psa nie widziałem bo co kolwiek go ruszyło!
- 0 0
-
2020-12-31 17:37
To nie przygarniaj pupila wiedząc, że może nie przeżyć Sylwestra.
Co z Ciebie za sadysta?
- 1 1
-
2020-12-31 18:55
Lekka paranoja
Z całym szacunkiem ale jak ktoś pisze 01.01 że mu np mieć uciekła a wie że jest lękliwy to po co z nim wychodzi o 24, po 2 mam 3 psa i u żadnego nie zauważyłem żeby się bał, ba mój 3 lablador siedzi w oknie i ogląda fajerwerki więc naprawdę ale nie wiem skąd wie wzięło że aż tak panicznie zwierzęta się boją i trzeba zakazać puszczania fajerwerk każdy mówi o psie a ktoś pomyślał o dzieciach że to dla ich wielka frajda oglądac fajerwerki.
- 1 2
-
2020-12-31 19:42
Bredzisz!
- 1 0
-
2020-12-30 20:05
Tylko idioci strzelaja petardami (19)
Z uwagi na pozary i zasmiecenie oraz zwierzeta powinno to byc zabronione.
Tylko profesjonalne pokazy! A najlepiej lasery.- 188 354
-
2020-12-30 20:09
(1)
Laser to ty masz na dyskotece
- 28 10
-
2020-12-30 22:03
A ty masz czipa w mózgu i kij w d*pie.
- 7 9
-
2020-12-30 20:15
Pożary w zimie (4)
I wasze torebowe pierdzibojki z kokardką, mam psa myśliwskiego i poluję co dwa tygodnie. Bzdur mi nie wmawiajcie. Trzymajcie je pod kołdrą w Sylwestra by nie zmarzły.
- 24 13
-
2020-12-30 21:27
Za Onetem (1 stycznia 2020) (2)
"Ostatniego dnia starego roku oraz przez pierwsze sześć godzin Nowego Roku doszło do 1246 pożarów, w których zginęły dwie osoby, a 12 zostało rannych - przekazał rzecznik komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. Paweł Frątczak"
- 7 6
-
2020-12-30 22:04
Może podajmy statystyki (1)
Ile osób co dzień jest pogryzionych przez psy, albo ile tysięcy metrów kwadratowych jest dziennie zanieczyszczonych stolcem czworonogów
- 17 9
-
2020-12-31 12:46
No ciekawe ile? Znajdź i daj nam znać....
- 2 1
-
2020-12-30 22:02
Znaczy kretyn i morderca.
- 0 7
-
2020-12-30 20:49
(3)
Od i**otów to ty se żonę wyzywaj albo syna !
- 11 9
-
2020-12-30 21:24
Misiek, synu! (1)
Ty i**oto!
- 6 2
-
2020-12-30 23:29
i**oty szukaj przed lustrem pajacu.
- 3 4
-
2020-12-30 22:07
Nie bedziesz nam i**oto mowil, kogo mamy wyzywac od i**otow ;)))
- 2 1
-
2020-12-30 21:50
Pożar
Ale ty dzbanem jesteś.
- 3 2
-
2020-12-30 22:00
Lecz sie chlopie ale na nogi bo na glowe juz za późno
- 4 1
-
2020-12-30 22:05
w polszy wiekszosc to idioci
jw
- 2 4
-
2020-12-30 22:12
Tylko lewaki pisza takie glupoty. Pamietaj piszac na kkawiaturze czy telefonie mozesz doznac zwichniecia albo zwyrodnienia palca. Proponuje tez nie jesc bo ryzyko zadlawienia oraz niepic bo sie mozesz zachlysnac
- 5 6
-
2020-12-30 23:06
Admirał Jaraś
Ckurwy, wóda i lasery.
- 2 1
-
2020-12-30 23:10
Brawo
Zgafzam sie strzela tylko polska bieda i gimbusy elity bawia sie inaczej
- 2 5
-
2020-12-31 12:45
Ludzie bardzo śmiecą
Powinno się zakazać rozmnażania. Kondom dla każdego!!!
- 0 1
-
2020-12-31 15:36
Dzbanku laser to ci mózg wypalił fajerwerki nie szkodzą zwierzatem wielu włascicieli psów idzie na pokazy fajerwerków z psami!
- 2 3
-
2020-12-30 20:06
zrezygnować bo? (6)
coś się stało?? Wojna przyszła? ja będę strzelać pierwszy raz w życiu. Specjalnie. Nie dam się zastraszyć głupkom z wiejskiej
- 322 126
-
2020-12-30 21:37
Oooo to tak jak ja. Pierwszy raz w życiu
- 6 3
-
2020-12-30 21:43
Uwqzaj
Bo podobno pierwszy raz boli...... Heheh
- 6 6
-
2020-12-30 22:53
Klapki kubota już przygotowane...
Olej do pielęgnacji wąsa też...
- 5 10
-
2020-12-31 08:31
- Fajerwerki latają wysoko,
- Wysoko to są i fale 5G,
- 5G roznosi wirusa.
Zagadka rozwiązana- 5 2
-
2020-12-31 14:49
Bo może warto się zastanowić czy swoim postępowaniem nie wyrzadzasz komuś krzywdy. Taki drobiazg.
- 0 2
-
2020-12-31 21:32
prezes sie boi fajerwerkow.
- 0 0
-
2020-12-30 20:06
Drogie (11)
Trójmiasto. pl
Nie ma żadnego zakazu wychodzenia.
Petardy strzelamy jak co roku- 432 79
-
2020-12-30 20:24
Drogi czytelniku! (9)
Zbłaźniłeś się właśnie, przeczytaj artykuł raz jeszcze
- 3 84
-
2020-12-30 20:33
(8)
Ale czytelnik ma rację, nie ma żadnego zakazu przemieszczania się bo byłby niezgodny z konstytucją. Trójmiasto powiela glupoty
- 83 2
-
2020-12-30 20:51
(7)
wlasnie jest, istnieje taki zapis w sprawie zapobieganiu chorob zakaznych niestety przegrasz w sadzie.
- 3 61
-
2020-12-30 20:59
W ustawie jest jedynie mowa o ograniczeniu określonego sposobu przemieszczania się, a rozporządzenie zabrania przemieszczania się. To są dwie zupełnie różne sprawy.
- 45 3
-
2020-12-30 21:00
Ata (2)
Dokładnie. Nie ma godziny policyjnej, ale jest zakaz przemieszczania się i jest zgodny z prawem
- 6 45
-
2020-12-30 22:06
Wszyscy prawnicy twierdza ze jest bezprawny, tylko ty, o krynico intelektu, nas oswiecasz!!!
- 38 0
-
2020-12-31 14:11
umiesz odróżnić imbecylu ograniczenie sposobu przemieszczania się od przemieszczania się w ogóle?
- 0 0
-
2020-12-30 22:04
Tak. Tylko doczytaj!!!
Osób chorych, nosicieli , zarażonych!!!! Dlaczego jest wszystko interpretowane tam gdzie nie ma nawet pola manewru na interpretację!!
- 26 0
-
2020-12-31 10:47
niestety - ty już przegrałeś - swoje życie,
w sadzie może przegra. ale sąd umorzy sprawę ...- 1 0
-
2020-12-31 14:11
nic nie istnieje takiego pacanie po co kłamiesz?
- 0 0
-
2020-12-31 03:09
Zawsze można powiedzieć, że szuka się psa , który właśnie uciekł.
Dlatego warto zaopatrzyć się w smycz ;)
- 11 0
-
2020-12-30 20:07
(4)
Hahaha straszenie zwykłe, nie ma tyle funkcjonariuszy żeby wszystkich wyłapać :O
- 174 26
-
2020-12-30 23:58
Ciebie złapie Policja akurat (1)
- 2 4
-
2020-12-31 08:32
Policja nie istnieje, jest milicja.
- 0 0
-
2020-12-31 00:08
(1)
pamiętaj że są jeszcze pisowskie i peowskie kable-donosiciele, zrobią zdjęcie, nakręcą film i będzie klops
- 3 2
-
2020-12-31 08:33
No co ty, przeciwko swojej ukochanej faszystowskiej wladzy chcesz wystepowac?
- 0 0
-
2020-12-30 20:08
mój koteł (3)
zawsze biegnie do okna gdy sa wystrzały bo jest ciekawy i zainteresowany. nie widze niego żadnych negatywnych skutków zdrowotnych, wręcz przdciwnie, ciekawośc
- 150 49
-
2020-12-30 20:39
Przypuszczam, (1)
że twoje karaluchy też mają fajerwerki gdzieś. Dla większości zwierząt to jednak apokalipsa.
- 14 19
-
2020-12-30 20:47
No i co z tego? Zgłoś to do dyrekcji dzwonków tramwajowych.
- 9 10
-
2020-12-31 14:50
Ale to jest tylko Twój kot. Wiele innych się boi.
- 2 1
-
2020-12-30 20:08
Zakaz zakazem.... (1)
...ale kupić można bez problemu. Na ulicy niby nie można jeść i pić, a na Długiej budki z jedzeniem i piciem z czego ludziska korzystają. No bo dlaczego nie ;-)
- 164 3
-
2020-12-31 07:51
Dlatego nie
Bo urząd pozwolił wiec dlatego a grzane wino jak wystygnie jest niedobre a jak jest tak zimno to trzeba kupić bo po co ma się zmarnować
- 0 0
-
2020-12-30 20:08
co za kraj .... (6)
co za bzdury... żyć się odechciewa
- 151 26
-
2020-12-30 21:36
Zawsze można coś zmienić jak coś nie odpowiada (4)
Czyt. wyprowadź się do innego kraju jak ten Ci nie odpowiada, proponuję Niemcy, Francję, Hiszpanię, to takie ładne i bezpieczne kraje bez uchodźców, zakazów, ograniczeń i bez pandemii ...
- 10 8
-
2020-12-30 22:09
(2)
Jakos nikt z tych krajow do PL nie emigruje! A w odwrotnym kierunku i owszem :D
- 10 5
-
2020-12-31 17:44
A poczekaj jeszcze parę lat, zobaczymy :-)
- 2 0
-
2021-01-01 09:41
Mylisz się,masz bardzo nieaktualne informacje,zapewne z telewizji założonej przez dobrego towarzysza,świetnego propagandzistę,Mariusza.
- 0 0
-
2020-12-31 07:59
Pobiegać przed ciężarówką wzbogacającą kulturowo też można.
- 4 2
-
2020-12-31 14:39
Po prostu się wyprowadz , i daj żyć innym
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.