- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (49 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (233 opinie)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (412 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
Mniej kursów na pętlę, by autobusy jeździły punktualnie
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino spowodowały likwidację dwóch linii 103 i 172, a także ograniczyły kursy na pętli Sokółka, co nie podoba się części mieszkańców. Przedstawiciele ZKM odpowiadają, że intencją była poprawa punktualności i optymalne wykorzystanie pojazdów.
Zapewniono, że dzięki temu rano i po południu autobusy różnych linii będą jeździć w stronę centrum w stałych odstępach pięciominutowych, co ma zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodów.
Korekty tras spowodowały, że opustoszała wykorzystywana do tej pory intensywnie pętla Sokółka. W dni powszednie odjeżdża stamtąd tylko 15 odjazdów. Przestały zajeżdżać tam autobusy linii 140, 147 i 160, a to nie podoba się części mieszkańców.
Pętla pusta, nowy przystanek ciasny
- Wielu z nich nie rozumie tych zmian. Przy pętli jest parking, gdzie wielu przesiadało się na autobus, są sklepy i można tam bezpiecznie dotrzeć chodnikiem. Przez decyzje ZKM utrudniono wielu mieszkańcom dostęp do komunikacji. Przystanek "Bryla", gdzie teraz zatrzymuje się 147, jest przy wąskim chodniku, co powoduje tłok przy wsiadaniu - relacjonuje pani Magda, mieszkanka osiedla.
Rozkład ZKM Gdynia
Autobusy jadą teraz bliżej osiedli Zielenisz i Patio Róży. Co istotne, trasa ulicami Zaruskiego i Staniszewskiego pojawiła się w rozkładzie linii 147 w 2017 roku - jeździł nią co drugi kurs.
- Ale nikt nie spodziewał się, że w końcu dojdzie aż do takiej rewolucji. Rozumiem, że trzeba zmieniać i dostosowywać ofertę do mieszkańców, ale można było przemyśleć korekty - wskazuje czytelniczka.
ZKM: zmiany, by autobusy jeździły punktualnie
Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że zmiany w rozkładzie mają skrócić czas przejazdu i pozwolić uniknąć pojawiających się na ul. Chwarznieńskiej korków.
- Wycofanie zajazdów linii 140, 147, 160 pozwoliło na skrócenie czasów dojazdów większości pasażerów do miejsc przesiadania się i do miejsc docelowych ich podróży, w tym do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i Śródmieścia. W godzinach szczytów przewozowych ze względu na zatory drogowe zajazdy te pochłaniały stosunkowo dużo czasu, co było krytykowane przez pasażerów niekorzystających z pętli - wyjaśnia w odpowiedzi do radnych dzielnicy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Kolejne kontrowersje w dzielnicy wywołała likwidacja linii 103 kursującej z Obłuża do Chwarzna i 172 kursującej z Wiczlina do Karwin. O likwidacji pierwszej z nich miały zdecydować trudności w utrzymaniu punktualności, a w przypadku drugiej małe zapełnienie pojazdu pasażerami.
3/4 środków ZKM to dofinansowanie z budżetu miasta
Dyrektor ZKM nie ukrywa jednocześnie, że likwidacja wymienionych wcześniej dwóch linii była konieczna, by możliwa była zmiana tras i poprawa częstotliwości kursowania innych autobusów.
- W budżecie ZKM już tylko 25 proc. środków pochodzi z biletów, a aż 75 proc. z budżetu miasta. Środki z likwidacji linii 172 zostały przeznaczone na wzrost liczby kursów linii 140, a z likwidacji linii 103 na wzrost i zmianę liczby kursów linii 160 w celu zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na trasie Śródmieście - Chwarzno oraz skierowania autobusów linii 147 we wszystkich kursach przez Staniszewskiego i Zaruskiego - wyjaśnia Kołodziejski.
ZKM Gdynia nie wyklucza uruchomienia nowej linii midibusowej w dzielnicy, gdzie autobusy teraz nie jeżdżą, o ile pojawią się dodatkowe środki finansowe w budżecie miasta.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2021-03-31 07:02
Urzędnicy z ZKM Gdynia jak zwykle mają pasażerów w nosie (2)
Mniej wpływów z biletów to mniej kursów. Rozumiem że pensja Pana dyrektora też została zmniejszona.
- 91 16
-
2021-03-31 08:29
czego ten komentarz dotyczy?
Może merytorycznie o co ci chodzi? Urzędnicy pomyśleli i zrobili reformę tras i rozkładów tak żeby cała dzielnica miała regularne odjazdy i szybki czas przejazdu, wyłączyli więc zajazdy na pętlę na której prawie żadna linia już nie kończy. Dlaczego? - bo się dzielnica rozrosła i jadą dalej. Wszyscy zadowoleni oprócz tych co mają teraz 50 metrów dalej na przystanek i krzyczą nie wiadomo po co - to żeby oni mieli bliżej to cała reszta dzielnicy ma minutę dłużej jechać?
- 16 6
-
2021-03-31 08:32
Ciekawe kiedy pani Magda widziała tłok przy ul. Bryla
To, że wsiada tam 5-6 osób w godzinach szczytu nie oznacza tłoku. To właśnie przystanek przy pętli ma wąski chodnik i dodatkowo jest naprzeciwko wejścia do sklepu, co dodatkowo zwiększa ruch pieszych w okolicy.
- 12 1
-
2021-03-31 07:06
Proponuję całkowicie zlikwidować autobusy wtedy nie będzie wcale problemu z punktualnością (3)
- 134 9
-
2021-03-31 07:19
(2)
Przy liczbie autobusow zmierzajacej do zera, punktualnosc dazy do nieskonczonosci
- 20 2
-
2021-03-31 08:13
To Ciebie powinni zatrudnić w Gait (1)
A nie młodego Tuska
- 12 4
-
2021-03-31 21:16
to są podstawy
matematyki. Wiem, czepiam się, w TVN nic o tym nie mówili.
- 0 0
-
2021-03-31 07:07
Wiczlino (4)
Czemu nie napiszecie że ta zmiana to porostu była reklama developera (zmiana nazwy przystanków). Generalnie nic się nie zmieniło nadal wszystkie autobusy jeżdżą do centrum. A co z SKM Redłowo jak ktoś chce jechać do Gdańska?
- 58 5
-
2021-03-31 07:52
(1)
121
- 4 0
-
2021-04-01 06:45
Wiczlino 121
Tak masz rację jest 121 tylko jeździ za rzadko. Rano są tylko 2 kursy. Ja nie mówię żeby zwiększać kursy 121 ale żeby np puścić 140 przez Redłowo a nie zwiedzanie Witomino. Generalnie jak ZKM chce konkurować z autem to musi brać pod uwagę czas dojazdu. I tak najlepsze jest to że przędz zmiana jadąc do Gdańska Głównego z Gierdziejewskiego był kurs co zajmował poniżej 50 minut a po zmianie już nie ma. Dlatego ta zmiana to reklama developera.
- 1 0
-
2021-03-31 07:56
(1)
Jechałem popołudniowym kursem linią 121 do szpitala. Sam jeden w autobusie plus kierowca.
- 6 3
-
2021-03-31 08:16
No to 121 będzie do wywalenia.
- 7 3
-
2021-03-31 07:08
(2)
pomysl jak z serialu Alternatywy 4
tylko ze tam odcinali cieplo najdalszym dzielnicom
a tu sie za autobusy wzieli- 78 8
-
2021-03-31 08:32
a co jest absurdalnego w skróceniu trasy? (1)
autobusy nie robią zbędnych kółek żeby dojechać szybciej a tu jakaś wygodnicka krzyczy bo ona nie chce się przejść 50 metrów, ona musi mieć wygodnie a reszta dzielnicy ma jeździć dłużej - to jest dopiero absurd a jeszcze dziennikarze publikują takie poronione pomysły
- 10 1
-
2021-03-31 14:34
Tu chodzi o częstotliwość autobusów, a nie o wygodnictwo. Do tej pory można było korzystać z kilku linii autobusowych, a teraz została tylko jedna.
- 6 0
-
2021-03-31 07:09
Zkm jak u Barei w Misiu (2)
Dzień Pieszego Pasażera, w końcu ludzie się dowiedzą ile na pieszo czasu potrzebują by dojść do pracy
- 80 8
-
2021-03-31 07:15
Jak już to pieszo, nie na pieszo.
Polska język trudna język?
- 7 4
-
2021-03-31 08:33
no szczególnie się dowiedzą ci co po reformie maja szybszy dojazd bez wjeżdżania na zbędną pętlę
ta pętla był potrzebna i sensowna 10 lat temu jak dzielnica była 3 razy mniejsza
- 7 3
-
2021-03-31 07:10
I jak tu bez auta (5)
Wpierw drałuj na przystanek 2 km, autobus co godzina, stoisz i czekasz, potem stoisz w zatłoczonym busie przez godzinę w korku, jak możesz siedzieć sobie wygodnie w aucie (stojąc nawet w tym samym korku co autobus), z klimą, słuchać np. radia lub zabawiać się w inny sposób...
- 76 13
-
2021-03-31 07:49
Mandacik za niobyczajne zachowanie!
- 6 2
-
2021-03-31 08:35
tam jest autobus w szczycie co 5 minut (1)
a jedyne utrudnienie jakie powstało po zmianach to konieczność dojścia 50 metrów do przystanku dla tych co wcześniej korzystali z pętli, dla innych za to zmiany oznaczają krótszy dojazd
- 8 3
-
2021-03-31 19:51
i objazd z tyłka na przystanek, który dziwnym trafem zmienił nazwę na taką samą
jak nowe osiedle hossy. Objazd, który zajmie znacznie więcej niż zjazd na pętlę Sokoła.
- 3 1
-
2021-03-31 10:16
Ale
Chyba jak się kupowało mieszkanie to widziało gdzie i jak wygląda infrastruktura i dojazdy.
- 1 2
-
2021-03-31 15:41
Jak się zabawiasz? Inni widzą z okien?
- 0 0
-
2021-03-31 07:14
Nie podoba się mieszkancom? Chcieliby autobus co 5 minut? (5)
kupujesz mieszkanie na Chwarznie i chcesz żyć jak w centrum Gdyni? dowcipni
- 46 55
-
2021-03-31 07:57
niech stworzą listę, czego im brakuje na zapupiu
a potem... zrozumieją czemu mieszkanie tam jest w niższej cenie niż w centrum
- 17 9
-
2021-03-31 09:22
i tak mają dobrze tam, w koncu to u nich mieszka najważniejszy obywatel miasta
- 6 2
-
2021-03-31 09:35
Szczur mówił, że to będzie nowa przestrzeń miasta
- 3 0
-
2021-03-31 10:02
Kompleksy dzielnic (1)
Konpleksy dzielnic, zakompleksiony chłopcze. W centrum źle, bo beton, smog turyści, w pasie nadmorskim to samo, Wiczlino, Osowa wsie, Matarnia lotnisko, Szadolki smród, Jasień daleko do wszystkiego, ogarnijcie się, wszędzie źle, może gdybyś nie wynajmował a w końcu dostał kredyt na swoje to byś mniej marudził.
- 8 1
-
2021-03-31 19:11
chłopcze, swoimi gdańskimi kompleksami nie obdzielaj innych
dom i ogród vs twoja kawalerka na kredyt na wysypisku
- 2 3
-
2021-03-31 07:15
Jestem kierowcą i jezdze na tej trasie (3)
Bardzo mało pasażerów i ciągle marudzą.
Zenon- 42 30
-
2021-03-31 07:42
Potwierdzam
- 8 0
-
2021-03-31 07:54
Przez te Chwarzno Wiczlino zielone oszalałeś.
- 3 2
-
2021-03-31 09:14
No dobra nie jestem kierowcą, ale słyszałem od znajomych że tak jest.
- 2 3
-
2021-03-31 07:17
To jak: "Mniej pieniędzy dla lekarzy, żeby musieli więcej czasu spędzać w pracy". (5)
- 35 8
-
2021-03-31 07:58
za Tuska bylo kasy na służbę zdrowia o połowę mniej (3)
a młodzi wyjeżdżali za granicę
- 7 13
-
2021-03-31 12:48
Było też dużo mnie przekrętów (1)
Co Cię tak boli ten mityczny Tusk ?? od 10 lat nie ma go w Polskiej polityce. Może warto przestać żyć wspomnieniami z młodości ? za to teraz mamy o połowę mniej drzew (szyszko). o połowę więcej na PVP, o połowę więcej marnotrawienia pieniędzy ( Sasin i spółka), respiratory od handlarza bronią (których nie ma).
A tak przy okazji jaki był budżet na służbę zdrowia za czasów Tuska . A jaki był budżet na służbę zdrowia PIS przed pandemią?? Proszę podaj info skąd masz takie informację ,że połowę mniejszy? Ile to jest dokładnie?- 4 2
-
2021-03-31 13:23
Jedni i drudzy przez sąd i za kraty.
- 2 1
-
2021-03-31 14:01
Ale jaki problem, że wyjeżdżają?
W ub.r. posłanka z PiS, na sali sejmowej wyraźnie powiedziała o wyjeżdżających lekarzach : "niech jadą".
- 4 0
-
2021-03-31 10:57
Matołku jak mniej pieniedzy jak jest coraz wiecej ale musiał bys napierw myslec samodzielnie
zamiast czytac hejty gazety wyrwanej
- 1 3
-
2021-03-31 07:22
A może powiedzą ile Z.K.M płaci zewnętrznej firmie za sporządzenie jednego rozkładu jazdy. A tak naprawdę o te zmiany to trzeba zapytać P. Profesora co to firmą steruje z tylnego siedzenia. A hałas robią lobbyści ze sklepów.
- 37 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.