• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piastowska na Przymorzu do przebudowy. Nowa nawierzchnia i sieć wodociągowa

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być wykonane w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być wykonane w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Obecnie trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym.

Za kilka tygodni powinna rozpocząć się przebudowa ul. PiastowskiejMapka na odcinku Subisława - Chłopska na Przymorzu Małym. Inwestycja będzie połączona z modernizacją sieci wodociągowej. W przetargu złożono sześć ofert. Wszystkie mieszczą się w planowanym przez miasto budżecie na ten cel.



Czy przebudowa ul. Piastowskiej będzie dla ciebie uciążliwa?

Zgodnie z dokumentacją projektową (autorstwa pracowni MG Invent oraz Bipro z Gdańska) ulica Piastowska na odcinku Subisława - Chłopska zyska nową nawierzchnię jezdni oraz częściowo chodników.

Pojawią się także nowe wiaty przystankowe, a przed każdym przejściem bez sygnalizacji świetlnej przewidziano montaż wyspowych progów zwalniających (tzw. poduszek berlińskich).

W inwestycji na zdecydowanej długości pominięto zabezpieczenie chodników i terenów zieleni przez parkowaniem, a także nie uwzględniono żadnych elementów infrastruktury rowerowej.

W ramach robót przewidziano wycięcie 15 drzew ze względu na zły stan sanitarny i nowe nasadzenia zastępcze.

Czytaj też:

Gdański Standard Ulicy Miejskiej. Przyjęto nowe wytyczne



Prace obejmą odcinek między ulicami Subisława (od rejonu przystanków "Droszyńskiego") a Chłopską. Prace obejmą odcinek między ulicami Subisława (od rejonu przystanków "Droszyńskiego") a Chłopską.

Prace wymuszone nową infrastrukturą wodociągową



Prace budowlane w zakresie układu drogowego są niejako wymuszone planowaną modernizacją podziemnej sieci wodociągowej wraz z przyłączami na tym odcinku. Jest to zatem inwestycja podobna pod względem zakresu robót do trwającej przebudowy ul. Słowackiego we Wrzeszczu Górnym, gdzie również remont nawierzchni podyktowany jest modernizacją infrastruktury podziemnej.

Prace będą koordynowane przez pracowników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej.

Wszystkie oferty w budżecie zarezerwowanym przez miasto



W postępowaniu przetargowym, obejmującym zarówno układ drogowy, jak i podziemne instalacje, złożono sześć ofert:
  1. Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - ok. 3,770 mln zł;
  2. Colas Polska z Palędzi k. Poznania - ok. 3,452 mln zł;
  3. Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - ok. 3,434 mln zł;
  4. Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - ok. 3,932 mln zł;
  5. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 3,345 mln zł'
  6. Konsorcjum Kruszowo (lider) - Bituminium z Lini k. Lęborka - ok. 3,161 mln zł.

Budżet przewidziany przez miasto na realizację zadania wynosi 5,6 mln zł, a więc wszystkie oferty spełniają to kryterium.

Ponadto wszyscy wykonawcy zadeklarowali przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji o kolejne dwa lata, a więc o wyborze oferty będzie decydowało tylko kryterium najniższej ceny (najtańszą ofertę wyróżniliśmy w zestawieniu).

Siedem miesięcy na realizację prac budowlanych



Obecnie wszystkie oferty są analizowane pod kątem spełnienia kryteriów formalno-prawnych. Na realizację prac budowlanych przewidziano siedem miesięcy od dnia podpisania umowy z wybranym wykonawcą.



Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Jak wyprowadza się pieniądze z miasta Gdańska (7)

    Sprzedaje się gdańskie wodociągi Francuzom (saur neptun), oni kasują za wszystko mieszkańców potem powołuję się miejsca spółkę za pieniądze Gdańszczan - GIWK i oni płacą za remonty za które powinni płacić Francuzi którzy eksploatują sieć. Można ?

    • 36 8

    • (2)

      Po co tyle tych spółek, nie może być tylko saur?

      • 4 6

      • o to chodzi

        aby szary lud to łykał.

        • 6 1

      • to bardzo proste dzieki temu jest 5 razy wiecej stanowisk dla urzedasów czyli kolesiów królika

        • 6 1

    • (2)

      stwierdzenie z cyklu nie wiem ale sie wypowiem. A prawda jest taka ze dzieki prywatycji udało sie w latach 90tych znalezc pieniadze na remont i zmiane calej organizacji. Ale pewnie zaraz tu ktos powie ze skandal bo Francuzi biorą pieniadze...to polecam sprawdzic ile kosztuja uslugi jak zarządzają tym Francuzi a ile jak zarządza tym polska spolka skarbu panstwa? (łatwo sprawdzic bo juz są takie przypadki). No więc w przypadku spolki skarbu panstwa jest 40% drozej (bo trzeba utrzymac amatorów partyzjnych) a i jakosc uslug gwałtownie spada. Prawda jest taka ze prywatny wlasciciel jest bardziej efektywny co jest zdecydowanie bardziej korzystne dla mieszkanców. A jak przejmuje to panstwo to mamy taki Orlen który w grudniu nie zarobił ani jednego grosza na przerobie ropy naftowej...

      • 5 4

      • Hahaha

        Tu mowa o spółkach miejskich a nie Skarbu Państwa, widać ze biednej masie próbujesz zrobić siano w głowie . Wracaj do UM do roboty bo się spóźnisz i jeszcze Dulkiewicz nagrody nie da.

        • 4 2

      • Typowa próba odwrócenia uwagi od sprawy przekrętu z Saurem który za łapówki został przejęty bez nakazu w umowie aby przeprowadzić inwentaryzacje sieci

        • 3 2

    • Wzieli przyklad z instruktora od maseczek

      • 2 2

  • (1)

    No nareszcie, a kiedy jeszcze Pomorska doczeka się remontu ?

    • 14 1

    • Żabcia masz serdeńko rację, kiedy Pomorska. Spytaj grzybka to Ci powie

      • 3 0

  • Teren pomiędzy ulicą Chłopską a ulicą Subisława to jeszcze Oliwa i część Żabianki a nie Przymorze..... (6)

    • 12 16

    • To jest Przymorze w całości !!! (2)

      Żabianka jest od Potoku Oliwskiego, a Oliwa dopiero od torów.

      • 4 5

      • Historycznie na Poznańskiej Oliwa się kończyła (1)

        zobacz stare zdjęcia Oliwy i niemieckie nazwy ulic Mściwoja, Beniowskiego, Świętopełka, Subisława

        • 1 0

        • co było, a nie jest...

          • 2 0

    • Idź pi..olic bzdury gdzie indziej

      • 2 1

    • d.

      nieprawda- to Przymorze Małe

      • 4 0

    • Nieprawda.

      Wjeżdżając Piastowską pod wiadukt od strony Oliwy mijamy po prawej tablicę : Przymorze Małe.( jeszcze przed wiaduktem )

      • 0 0

  • Kiedy w kancu łaskawie wyremontoją ulice "na zboczu" i "budowlanych"od ronda do przyrodnikow???????

    • 8 1

  • Pomorska jest w gorszym stanie

    Kiedy remont?

    • 16 1

  • A tymczasem Czarny Dwór się za chwilę (1)

    zapadnie. Koleiny i dziury co pół metra...,

    • 16 4

    • po co remontować jak powstaje tam osiedle?

      zrobią osiedle to może zrobią i potem drogę.

      • 2 0

  • Kiedy Pomorska!!! (2)

    tam można zbić samochód, przy prędkości 30km/h.

    • 13 1

    • za 5 lat

      Najpierw trzeba zrobić dojazd do ekskluzywnych apartamentów na Pistowskiej przecież

      • 1 2

    • jak wezmą się za robotę to zamiast dziurami zbijesz auto garbami. Zbieraj na terenówkę

      • 1 0

  • Znowu kryterium ceny? Niczego się nie nauczyliście? (1)

    • 17 0

    • To nie jest tak ze oni sie czegoś ucza lub nie .Oni doskonale sie orientuja tylko po prostu nie chca by było inaczej!

      Wszystko co robia robią celowo z zamysłem.To powoduje konkretne skutki bo robią wszystko przeciwko mieszkaniowcom by za jakis czas po jakiejs medialnej interwencji łacznie z polityczną bedą kolejne remonty nazwą to uporządkowaniem ,albo dostosowaniem na zyczenie mieszkanców i wtedy brawa jacy to oni są dobrzy dla ludzi ,naturalnie na ich koszt@!

      • 2 0

  • Tak dla przypomnienia panom drogowcom:

    Wszelkie progi zwalniające powinny być montowane w odległości nie mniejszej niż 30m od przejścia i 40m od skrzyżowania. Może zaczniemy przestrzegać przepisy w tym zakresie? Bo odpowiadanie bezprawiem drogowym na bezprawie kierowców do niczego nie prowadzi oprócz zaostrzenia konfliktów i agresji.

    • 18 1

  • Kolejny przykład kompromitacji urzedasów kazda droga według norm jakie sami przyjeli powinna miec drogi rowerowe po obu (3)

    Teraz znowu idealnie widać ,ze nie spełniają norm jakie sami przyjęli i jakimi teraz sie chwalą!!
    Ile razy bedzie ta droga przebudowana? a no zapewne kilka razy bo z kasa mieszkańców sie nie liczą wazne by firmy znajomych zarobiły!

    • 17 10

    • Ciekawe gdzie byś je zmieścił tam (2)

      Z resztą tam spokojnie jedzie się jezdnią, tylko trzeba było dziury omijać.

      • 9 2

      • Inteligencie tam gdzie ty!!

        • 0 1

      • jak by wycieli drzewa, to by się zmieściło...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane