Fakty i opinie

stat

Piąty bieg Węzła Karczemki

Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki.
Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki. fot. Transprojekt Gdański

Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku przeprowadziła badania natężenia ruchu po rozbudowaniu Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska na drodze ekspresowej S6 - Obwodnicy Trójmiasta.

Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.

Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.

Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.

- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Węzeł Karczemki - laureat trzeciej edycji naszego plebiscytu Skrzydła Trójmiasta w kategorii Metamorfoza Trójmiasta za stworzenie jednego z największych węzłów drogowych w północnej Polsce.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.

Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.

- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.

Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (95)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.