• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piąty bieg Węzła Karczemki

Maciej Naskręt
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki. Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki.

Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku przeprowadziła badania natężenia ruchu po rozbudowaniu Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska na drodze ekspresowej S6 - Obwodnicy Trójmiasta.

Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.

Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.

Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.

- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.

Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.

- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.

Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Kto placi za oswietlenie?

    to taki ważny wezel, ze od kilku miesiecy swiatlo w dzien sie pali. Kto tam nadzor prowadzil i pozwolil na odbiory? Na dodatek ponoc latarnie sa "inteligentne" z komunikacja bezprzewodowa. Przez to dzienne swiecenie to nawet jak beda 100 lat oszczedzac to juz nie odrobia :)

    • 1 0

  • Czas na kolejne węzły (5)

    Dla poprawy bezpieczeństwa i przepustowości wszystkie węzły na obwodnicy powinny być bezkolizyjne. Do poprawy węzły w Gdyni zjazd na Karwiny i Witomino.

    • 42 4

    • Jak najbardziej tak, ale w następującej kolejności : (2)

      1. Karwiny - tu rzeczywiście nie trzeba mieszkać, aby wiedzieć, że jest to obecnie najgorzej skomunikowany węzeł, a posiada on obecnie największe potrzeby i reakcji natychmiastowej.

      2. Matarnia (Słowackiego) - po rozbudowie Słowackiego, aż się prosi o udrożnienie węzła, który obecnie stał się jedynym problemem tej drogi.

      3. Chylonia - koniec Obwodnicy, ale tu trzeba póki co poczakać na zakończenie TK, aby zobaczyć czy aby na pewno.

      4. Szadółki - ale w połączeniu z przebudową początkowego odcinka Jabłoniowej, bo pierwsze światła mocno ją korkują.

      Witomino w Gdynii i Kowale k.Gdańska mogą jeszcze spokojnie poczekać, bo nie mają jeszcze aż tak dużych potrzeb jak pozostałe węzły.

      • 3 0

      • KOWALE!!

        • 0 0

      • jeszcze zostal wezel w okolicach straszyna, nie wiem kto wpadl na pomysl zeby zrobic rondo na ul. starogardzkiej ktore jest przyczyna kilometrowego korka...

        • 3 0

    • Zgadza się

      ale bez udrożnienia skrzyżowań przy Karwinach nie wiele to da :(

      • 2 0

    • i szadółki

      bo stanie w korku w tym smrodzie to wyzwanie...

      • 6 1

  • Gdy jadę tym węzłem zawsze mam wrażenie że wszyscy pojechali w inna stronę (2)

    a ja zostałem sam na drodze

    • 89 3

    • Za to jak dojeżdżam, zwłaszcza (1)

      od strony Pruszcza, to mam wrażenie,że wszyscy jadą chyba ze mną, taki jest ruch! Kiedy wreszcie zaczną poszerzać tą wąską dróżkę o trzeci pas? Od węzła Straszyn do węzła Karczemki to normalnie śmierć w oczach - wszyscy 120/h zderzak w zderzak. Dopiero przy Auchan się rozluźnia

      • 3 0

      • tojeszce poczekasz

        • 0 0

  • Panie Natret (8)

    ale fajny ten wezel Panie Natret - Obecnie tego nie ma.

    • 29 16

    • za duża przepustowość, więc za dużo aut do miast sie pcha.
      Moja propozycja to aby usypać ziemią międy wiaduktem nad obwodnica a łącznica z Gdyni do GDA centrum .Wtedy powstanie łądny placyk..z tych drog moznasciezki rowerowe porobić. A uta skierowac przez Nowa sŁowackiego w kierunku lotniska , pozniej Budowalnych az do Kartuskiej..Beda korki ale z daleka od tkanki miejskiej..

      • 0 0

    • Pan Natręt jest OK...

      ...o ile nic nie pisze.

      • 4 1

    • Zasypmy .... (2)

      Niższy węzeł żeby ludzi mogli z niego korzystać i postawimy na nim światła wymalujmy pasy.

      • 28 5

      • jeśli tu chcesz robić to co jest proponowane na podwalu przedmiejskim to znaczy, że nie przeczytałeś ze zrozumieniem tamtego (1)

        • 1 14

        • przycztaj kolego artykuł...

          o węźle grodecka i zrozumiesz aluzje do Pana Natręta.
          zajmuje się pierdołami a ważne rzeczy dla kierowców są w ogóle nie podejmowane przez tego Pana. przykład: korki przez pól roku na węźle marynarki polskiej przed euro 2012 teraz nikt już tego nie pamięta a jezdnia zapada się tak jak przed remontem więc po co zostały wydane nasze pieniądze z podatków. nikt już nie zajmuje się reklamacją przecież firma która zgarnęła kasę powinna to zrobić w ramach gwarancji.

          I takimi sprawami powinien zając się Pan Natręt. To on powinien być rzeczowym dziennikarzem, chyba że nie jest mieszkańcem Gdańska i nie dostrzega wielu problemów jego mieszkańców.

          • 9 0

    • refleksja (1)

      Dobrze, że miasto nie jest właścicielem, bo by go rozebrali i zrobili tam ścieżkę rowerową...

      • 32 10

      • Ścieżka rowerowa tam jest. Na szczęście z daleka od drogi (właśnie na wspomnianej w artykule kładce).

        • 7 0

    • To jakiś Natret czy Przekret?

      • 8 6

  • zawsze mi sie robi miło... (6)

    Kiedy tamtędy śmigam swoja aszuchą... ;)

    • 76 24

    • ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.

      ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.

      • 0 0

    • Na twoim miejscu... (1)

      sam obrąbał bym sobie łeb siekierką...

      • 18 10

      • i to tepom

        a jak!!

        • 10 1

    • (1)

      co to "aszucha" ???

      • 17 0

      • taki większy golf

        • 39 0

    • rocznik 1998 r., skladana z 4 innych

      zapomniales dodac...

      • 29 2

  • Ten tytuł brzmi jakby chodziło o organizację (1)

    Piątego biegu imienia Węzła Karczemki.

    • 28 2

    • czytanie ze zrozumieniem...

      ...nie zawsze ROZUMIEM hehe:) tylko dlatego,że uczestniczę w imprezach biegowych zajrzałąm na tę stronę a tu:NIESPODZIANKA ! to nie kolejny bieg a info o Węźle KARCZEMKI...a już pomyślałam,że będzie niezła trasa biegowa i jaka OKAZJA ! pozdrawiam biegaczy z Trojmiasta !!!

      • 0 0

  • teraz szybko dalej ..... (1)

    Efekt byłby jeszcze lepszy gdyby już działało nowe rondo Gradecka. W tej chwili wszystko blokuje
    3 maja , Łostowicka i w częsci zachodniej skrzyżowanie
    Kokoszki.

    • 1 0

    • bez sensu

      tak, zbudujmy wszystko bezkolizyjne, wydajmy miliony, po to aby przenieść korek do centrum miasta. Nie rozumiesz że miasto nie jest przygotowane przyjąć taki potok pojazdów z obwodnicy? Co za różnica czy poczekasz na swoją kolej przed Havla, przed Groddecka, czy przy jednym ale za to większym korku w centrum. Czasowo wyjdzie tak samo!

      • 0 0

  • "płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych .." (2)

    zgadzam się. Tylko jak to się ma do "ekspertów" co walczą z płynnością w środku miasta (ograniczenia do 30, równorzędne skrzyżowania). CZyżby w środku miasta spaliny, zużyte tarcze, hałas nie szkodziły.

    • 4 1

    • uspokojenie ruchu

      tak się składa, że chodzi o to aby możliwie zniechęcić kierowców samochodów do jazdy, żeby przesiedli wygrzane tyłeczki do komunikacji miejskiej. Niestety, trzeba się z tym pogodzić że w dużym mieście jest tłoczno i trzeba rozładować ruch komunikacyjny kosztem wygody.

      • 0 1

    • Jutro dyżurni ekoterroryści przedstawią politycznie poprawny raport, z którego wynikać bedzie, że jeżeli ulice "ściśnie się" do jednopasmówek, ograniczy prędkość samochodów do 30km/h oraz co 100 metrów umieści się światła to pojazdy nie emitują spalin i nie hałasują.

      • 3 0

  • Błąd rzeczowy

    "Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni."
    a powinno być chyba:
    "(...) łącznie w obu kierunkach."

    • 0 0

  • wezeł

    szkoda, że nie można jechać tak dalej do Gdyni czy do Rusocina.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane