- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (126 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (93 opinie)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (254 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (130 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (48 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (286 opinii)
Piąty bieg Węzła Karczemki
Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.
Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.
Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.
Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.
- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.
Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.
- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.
Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2012-12-05 04:14
Kto placi za oswietlenie?
to taki ważny wezel, ze od kilku miesiecy swiatlo w dzien sie pali. Kto tam nadzor prowadzil i pozwolil na odbiory? Na dodatek ponoc latarnie sa "inteligentne" z komunikacja bezprzewodowa. Przez to dzienne swiecenie to nawet jak beda 100 lat oszczedzac to juz nie odrobia :)
- 1 0
-
2012-11-20 07:01
Czas na kolejne węzły (5)
Dla poprawy bezpieczeństwa i przepustowości wszystkie węzły na obwodnicy powinny być bezkolizyjne. Do poprawy węzły w Gdyni zjazd na Karwiny i Witomino.
- 42 4
-
2012-11-20 11:34
Jak najbardziej tak, ale w następującej kolejności : (2)
1. Karwiny - tu rzeczywiście nie trzeba mieszkać, aby wiedzieć, że jest to obecnie najgorzej skomunikowany węzeł, a posiada on obecnie największe potrzeby i reakcji natychmiastowej.
2. Matarnia (Słowackiego) - po rozbudowie Słowackiego, aż się prosi o udrożnienie węzła, który obecnie stał się jedynym problemem tej drogi.
3. Chylonia - koniec Obwodnicy, ale tu trzeba póki co poczakać na zakończenie TK, aby zobaczyć czy aby na pewno.
4. Szadółki - ale w połączeniu z przebudową początkowego odcinka Jabłoniowej, bo pierwsze światła mocno ją korkują.
Witomino w Gdynii i Kowale k.Gdańska mogą jeszcze spokojnie poczekać, bo nie mają jeszcze aż tak dużych potrzeb jak pozostałe węzły.- 3 0
-
2012-11-26 13:37
KOWALE!!
- 0 0
-
2012-11-20 13:50
jeszcze zostal wezel w okolicach straszyna, nie wiem kto wpadl na pomysl zeby zrobic rondo na ul. starogardzkiej ktore jest przyczyna kilometrowego korka...
- 3 0
-
2012-11-20 11:23
Zgadza się
ale bez udrożnienia skrzyżowań przy Karwinach nie wiele to da :(
- 2 0
-
2012-11-20 09:49
i szadółki
bo stanie w korku w tym smrodzie to wyzwanie...
- 6 1
-
2012-11-20 06:40
Gdy jadę tym węzłem zawsze mam wrażenie że wszyscy pojechali w inna stronę (2)
a ja zostałem sam na drodze
- 89 3
-
2012-11-20 15:37
Za to jak dojeżdżam, zwłaszcza (1)
od strony Pruszcza, to mam wrażenie,że wszyscy jadą chyba ze mną, taki jest ruch! Kiedy wreszcie zaczną poszerzać tą wąską dróżkę o trzeci pas? Od węzła Straszyn do węzła Karczemki to normalnie śmierć w oczach - wszyscy 120/h zderzak w zderzak. Dopiero przy Auchan się rozluźnia
- 3 0
-
2012-11-26 13:36
tojeszce poczekasz
- 0 0
-
2012-11-20 06:08
Panie Natret (8)
ale fajny ten wezel Panie Natret - Obecnie tego nie ma.
- 29 16
-
2012-11-26 13:34
za duża przepustowość, więc za dużo aut do miast sie pcha.
Moja propozycja to aby usypać ziemią międy wiaduktem nad obwodnica a łącznica z Gdyni do GDA centrum .Wtedy powstanie łądny placyk..z tych drog moznasciezki rowerowe porobić. A uta skierowac przez Nowa sŁowackiego w kierunku lotniska , pozniej Budowalnych az do Kartuskiej..Beda korki ale z daleka od tkanki miejskiej..- 0 0
-
2012-11-20 18:00
Pan Natręt jest OK...
...o ile nic nie pisze.
- 4 1
-
2012-11-20 08:14
Zasypmy .... (2)
Niższy węzeł żeby ludzi mogli z niego korzystać i postawimy na nim światła wymalujmy pasy.
- 28 5
-
2012-11-20 09:30
jeśli tu chcesz robić to co jest proponowane na podwalu przedmiejskim to znaczy, że nie przeczytałeś ze zrozumieniem tamtego (1)
- 1 14
-
2012-11-20 12:24
przycztaj kolego artykuł...
o węźle grodecka i zrozumiesz aluzje do Pana Natręta.
zajmuje się pierdołami a ważne rzeczy dla kierowców są w ogóle nie podejmowane przez tego Pana. przykład: korki przez pól roku na węźle marynarki polskiej przed euro 2012 teraz nikt już tego nie pamięta a jezdnia zapada się tak jak przed remontem więc po co zostały wydane nasze pieniądze z podatków. nikt już nie zajmuje się reklamacją przecież firma która zgarnęła kasę powinna to zrobić w ramach gwarancji.
I takimi sprawami powinien zając się Pan Natręt. To on powinien być rzeczowym dziennikarzem, chyba że nie jest mieszkańcem Gdańska i nie dostrzega wielu problemów jego mieszkańców.- 9 0
-
2012-11-20 06:47
refleksja (1)
Dobrze, że miasto nie jest właścicielem, bo by go rozebrali i zrobili tam ścieżkę rowerową...
- 32 10
-
2012-11-20 08:34
Ścieżka rowerowa tam jest. Na szczęście z daleka od drogi (właśnie na wspomnianej w artykule kładce).
- 7 0
-
2012-11-20 07:36
To jakiś Natret czy Przekret?
- 8 6
-
2012-11-20 06:03
zawsze mi sie robi miło... (6)
Kiedy tamtędy śmigam swoja aszuchą... ;)
- 76 24
-
2012-11-26 13:24
ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.
ja wolę es szuchą...Oczywiście mowa o trasie S6.
- 0 0
-
2012-11-20 07:31
Na twoim miejscu... (1)
sam obrąbał bym sobie łeb siekierką...
- 18 10
-
2012-11-20 08:36
i to tepom
a jak!!
- 10 1
-
2012-11-20 08:16
(1)
co to "aszucha" ???
- 17 0
-
2012-11-20 08:21
taki większy golf
- 39 0
-
2012-11-20 07:46
rocznik 1998 r., skladana z 4 innych
zapomniales dodac...
- 29 2
-
2012-11-20 07:08
Ten tytuł brzmi jakby chodziło o organizację (1)
Piątego biegu imienia Węzła Karczemki.
- 28 2
-
2012-11-22 18:38
czytanie ze zrozumieniem...
...nie zawsze ROZUMIEM hehe:) tylko dlatego,że uczestniczę w imprezach biegowych zajrzałąm na tę stronę a tu:NIESPODZIANKA ! to nie kolejny bieg a info o Węźle KARCZEMKI...a już pomyślałam,że będzie niezła trasa biegowa i jaka OKAZJA ! pozdrawiam biegaczy z Trojmiasta !!!
- 0 0
-
2012-11-20 17:52
teraz szybko dalej ..... (1)
Efekt byłby jeszcze lepszy gdyby już działało nowe rondo Gradecka. W tej chwili wszystko blokuje
3 maja , Łostowicka i w częsci zachodniej skrzyżowanie
Kokoszki.- 1 0
-
2012-11-21 15:36
bez sensu
tak, zbudujmy wszystko bezkolizyjne, wydajmy miliony, po to aby przenieść korek do centrum miasta. Nie rozumiesz że miasto nie jest przygotowane przyjąć taki potok pojazdów z obwodnicy? Co za różnica czy poczekasz na swoją kolej przed Havla, przed Groddecka, czy przy jednym ale za to większym korku w centrum. Czasowo wyjdzie tak samo!
- 0 0
-
2012-11-20 12:04
"płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych .." (2)
zgadzam się. Tylko jak to się ma do "ekspertów" co walczą z płynnością w środku miasta (ograniczenia do 30, równorzędne skrzyżowania). CZyżby w środku miasta spaliny, zużyte tarcze, hałas nie szkodziły.
- 4 1
-
2012-11-21 15:32
uspokojenie ruchu
tak się składa, że chodzi o to aby możliwie zniechęcić kierowców samochodów do jazdy, żeby przesiedli wygrzane tyłeczki do komunikacji miejskiej. Niestety, trzeba się z tym pogodzić że w dużym mieście jest tłoczno i trzeba rozładować ruch komunikacyjny kosztem wygody.
- 0 1
-
2012-11-20 12:43
Jutro dyżurni ekoterroryści przedstawią politycznie poprawny raport, z którego wynikać bedzie, że jeżeli ulice "ściśnie się" do jednopasmówek, ograniczy prędkość samochodów do 30km/h oraz co 100 metrów umieści się światła to pojazdy nie emitują spalin i nie hałasują.
- 3 0
-
2012-11-21 15:01
Błąd rzeczowy
"Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni."
a powinno być chyba:
"(...) łącznie w obu kierunkach."- 0 0
-
2012-11-21 03:49
wezeł
szkoda, że nie można jechać tak dalej do Gdyni czy do Rusocina.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.