• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piąty bieg Węzła Karczemki

Maciej Naskręt
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki. Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki.

Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku przeprowadziła badania natężenia ruchu po rozbudowaniu Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska na drodze ekspresowej S6 - Obwodnicy Trójmiasta.

Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.

Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.

Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.

- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.

Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.

- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.

Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • zburzyć!

    zdecydowanie za duży ruch tam panuje

    • 9 0

  • pieknie sie tam jedzie w nocy, ładnie oświetlone

    i jak widac Polacy potrafia chwalic, jak jest co chwalic, brawo!

    • 9 0

  • Fajnie (1)

    Ale dziwi mnie, że autor artykułu nie proponuje zburzyć tych wiaduktów które tak bardzo szpecą i przecinające miasto na pół, a wykonanie skrzyżowań ze światłami zachęciłoby kierowców do jazdy komunikacją miejską

    • 4 2

    • Ekoterroryści nie chcą zachęcić, oni chcą zmusić.

      • 1 0

  • panie natręt

    rozebrać,niszczy tkankę miejska

    • 3 1

  • Czy można to zrobić? (1)

    jeszcze przgniemy z Kiełpina dojechać transportem miejskim na Polibudę i Uniwerek.

    • 0 1

    • KM i tyle w temacie

      KM będzie miało węzeł przed Jasieniem i pewnie tam będzie węzeł przesiadkowy, a Autobusy z Kiełpina będą tam kursować. Jedna przesiadka i będziesz lądował koło UG i PG.

      • 0 1

  • "płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych .." (2)

    zgadzam się. Tylko jak to się ma do "ekspertów" co walczą z płynnością w środku miasta (ograniczenia do 30, równorzędne skrzyżowania). CZyżby w środku miasta spaliny, zużyte tarcze, hałas nie szkodziły.

    • 4 1

    • Jutro dyżurni ekoterroryści przedstawią politycznie poprawny raport, z którego wynikać bedzie, że jeżeli ulice "ściśnie się" do jednopasmówek, ograniczy prędkość samochodów do 30km/h oraz co 100 metrów umieści się światła to pojazdy nie emitują spalin i nie hałasują.

      • 3 0

    • uspokojenie ruchu

      tak się składa, że chodzi o to aby możliwie zniechęcić kierowców samochodów do jazdy, żeby przesiedli wygrzane tyłeczki do komunikacji miejskiej. Niestety, trzeba się z tym pogodzić że w dużym mieście jest tłoczno i trzeba rozładować ruch komunikacyjny kosztem wygody.

      • 0 1

  • nie jest tak różowo (1)

    codziennie pokonuję odcinek między Węzłem Karczemki a Matarnią. O ile w kierunku Gdyni idzie to względnie dobrze (bo zjazd na Obwodnicę z WZ-ki od strony Gdańska ma bardzo krótki prawoskręt, tylko jeden pas i dziwny profil, w kształcie litery S) to w Kierunku południowym brak trzeciego pasa jest tragedią. Odcinek ten w godzinach 16-18:00 rzadko można pokonać z prędkością wyższa niż 60 km/h. To jest wąskie gardło, które moim zdaniem trzeba poprawić poprzez budowę pasa od zjazdu ze słowackiego do wjazdu na WZ-kę.

    • 4 0

    • I nawet wyszłoby to nie drogo

      Tu akurat rzeczywiście ten pomysł szybko by poprawił ruch w tamtej części i zmniejszył trochę korek.

      • 0 0

  • I tak Gdańsk realizuje hasło większej przyjazności komunikacji miejskiej (1)

    Większość pieniędzy idzie na drogi, wręcz autostrady miejskie, ograniczana jest częstotliwość kursowania autobusów nocnych, likwidowane przejścia dla pieszych, na nadal istniejących przejściach montowane są przyciski do włączania zielonego światła dla pieszych w następnym cyklu, światła w ramach systemu Tristar nie będą ułatwiały przejazdu autobusom i tramwajom, SIP nigdy nie działał i nie będzie działał, nikt z UM nie reaguje na kolejne wybryki zarządu SKM itp itd.

    • 0 2

    • mylisz sprawy

      Ten węzeł nie ma nic wspólnego z miastem i komunikacją miejską. Węzeł poprawił ruch między miastami, aby ruch samochodowy w większym stopniu wynieść po za miasto.

      Akurat ten ruch jest pozytywny i może kilka innych skrzyżowań odetchnie, a co za tym idzie będzie łątwiej na nich pieszym.

      • 1 0

  • korkuje sie

    tuz przez zjazdem na kartuzy, jadac w strone łodzi. poninni przedłuzyc pas zjezdzający ze słowackiego, zeby dochodził do pasa na kartuzy, wiecej by bylo czasu na włączanie sie do ruchu na obwodnice i na zjazd, a tak tworzą się tam zatory, auto za autem, hamowanie

    • 5 0

  • I to jest..

    ..najlepszy dowód, że wypadki powodowane są w głównej mierze z powodu kiepskiej jakości dróg. Oby więcej takich inwestycji :)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane