- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (113 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (101 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (63 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (102 opinie)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (137 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (234 opinie)
Piąty bieg Węzła Karczemki
Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.
Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.
Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.
Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.
- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.
Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.
- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.
Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2012-11-20 14:03
Niedoróbka na łączeniu węzłów Karczemki i Matarnia
Niedoróbka na łączeniu węzłów Karczemki i Matarnia. Brakuje dosłownie < 100m do tego aby pas do włączenia się do ruchu z Matarni w kierunku Łodzi łączył się z 3ma pasami na węźle Karczemki.
A tak mamy:
2 pasy + 1 pas z Matarni
2 pasy przez 100m (wąskie gardło!)
3 pasy + 2 pasy zjazdowe
100m asfaltu to nie jest duży koszt.- 2 2
-
2012-11-20 14:10
Piękne dróżki ,tylko jeżdzić, prosze o obniżkę cen paliwa.
Wolę zapłacić więcej za autostradę i cieszyć się luksusem dobrej jezdni.
- 1 0
-
2012-11-20 14:26
G....o wiecie ! Obwodnice trzeba poprzecinac pasami dla pieszych ! (1)
Miasto dla pieszych, nie dla samochodów !
- 2 1
-
2012-11-20 14:52
Autostrady także poprzeciniać pasami dla pieszych.
Ziemia dla ziemniaków!!- 1 0
-
2012-11-20 15:21
a Węzeł Gordyjski kantów i wałków przy kontraktach kiedy będzie????
a Węzeł Gordyjski kantów i wałków przy kontraktach kiedy będzie????
- 0 1
-
2012-11-20 15:51
Wszystkie estakady i kładki powinno się zlikwidować. Co się da to zasypać i zamontować przejścia na pasach i światła oraz spowalniacze.
- 2 2
-
2012-11-20 17:26
południowa
Realizując Obwodnicę Południową,zakładano ruch na poziomie 12000 -15000 pojazdów na dobę,krótko mówiąc Węzęł Karczemki jest "dojazdem" do Obwodnicy Południowej,co ma wpływ na zwiększony ruch,
- 0 0
-
2012-11-20 17:34
Szkoda, że w Straszynie się nie udało
Węzeł Karczemki faktycznie działa sprawnie. Niestety Gddkia nie odniosła takiego sukcesu w przypadku węzła w Straszynie. Został zbudowany całkowicie od nowa a jest niewydolny i korki tworzą się kilkusetmetrowe. Zazdrościmy Karczemkom.
- 2 0
-
2012-11-20 17:52
teraz szybko dalej ..... (1)
Efekt byłby jeszcze lepszy gdyby już działało nowe rondo Gradecka. W tej chwili wszystko blokuje
3 maja , Łostowicka i w częsci zachodniej skrzyżowanie
Kokoszki.- 1 0
-
2012-11-21 15:36
bez sensu
tak, zbudujmy wszystko bezkolizyjne, wydajmy miliony, po to aby przenieść korek do centrum miasta. Nie rozumiesz że miasto nie jest przygotowane przyjąć taki potok pojazdów z obwodnicy? Co za różnica czy poczekasz na swoją kolej przed Havla, przed Groddecka, czy przy jednym ale za to większym korku w centrum. Czasowo wyjdzie tak samo!
- 0 0
-
2012-11-20 19:43
co z tego ,że węzeł fajny jak poza nim klapa
- 0 0
-
2012-11-20 19:48
Zlikwidować tam wiadukty
i zrobić przejścia dla pieszych!
Wszystkie drogi wyprofilować "Na skręt"- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.