• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piąty bieg Węzła Karczemki

Maciej Naskręt
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki. Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki.

Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku przeprowadziła badania natężenia ruchu po rozbudowaniu Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska na drodze ekspresowej S6 - Obwodnicy Trójmiasta.

Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.

Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.

Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.

- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.

Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.

- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.

Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Niedoróbka na łączeniu węzłów Karczemki i Matarnia

    Niedoróbka na łączeniu węzłów Karczemki i Matarnia. Brakuje dosłownie < 100m do tego aby pas do włączenia się do ruchu z Matarni w kierunku Łodzi łączył się z 3ma pasami na węźle Karczemki.
    A tak mamy:
    2 pasy + 1 pas z Matarni
    2 pasy przez 100m (wąskie gardło!)
    3 pasy + 2 pasy zjazdowe
    100m asfaltu to nie jest duży koszt.

    • 2 2

  • Piękne dróżki ,tylko jeżdzić, prosze o obniżkę cen paliwa.

    Wolę zapłacić więcej za autostradę i cieszyć się luksusem dobrej jezdni.

    • 1 0

  • G....o wiecie ! Obwodnice trzeba poprzecinac pasami dla pieszych ! (1)

    Miasto dla pieszych, nie dla samochodów !

    • 2 1

    • Autostrady także poprzeciniać pasami dla pieszych.
      Ziemia dla ziemniaków!!

      • 1 0

  • a Węzeł Gordyjski kantów i wałków przy kontraktach kiedy będzie????

    a Węzeł Gordyjski kantów i wałków przy kontraktach kiedy będzie????

    • 0 1

  • Wszystkie estakady i kładki powinno się zlikwidować. Co się da to zasypać i zamontować przejścia na pasach i światła oraz spowalniacze.

    • 2 2

  • południowa

    Realizując Obwodnicę Południową,zakładano ruch na poziomie 12000 -15000 pojazdów na dobę,krótko mówiąc Węzęł Karczemki jest "dojazdem" do Obwodnicy Południowej,co ma wpływ na zwiększony ruch,

    • 0 0

  • Szkoda, że w Straszynie się nie udało

    Węzeł Karczemki faktycznie działa sprawnie. Niestety Gddkia nie odniosła takiego sukcesu w przypadku węzła w Straszynie. Został zbudowany całkowicie od nowa a jest niewydolny i korki tworzą się kilkusetmetrowe. Zazdrościmy Karczemkom.

    • 2 0

  • teraz szybko dalej ..... (1)

    Efekt byłby jeszcze lepszy gdyby już działało nowe rondo Gradecka. W tej chwili wszystko blokuje
    3 maja , Łostowicka i w częsci zachodniej skrzyżowanie
    Kokoszki.

    • 1 0

    • bez sensu

      tak, zbudujmy wszystko bezkolizyjne, wydajmy miliony, po to aby przenieść korek do centrum miasta. Nie rozumiesz że miasto nie jest przygotowane przyjąć taki potok pojazdów z obwodnicy? Co za różnica czy poczekasz na swoją kolej przed Havla, przed Groddecka, czy przy jednym ale za to większym korku w centrum. Czasowo wyjdzie tak samo!

      • 0 0

  • co z tego ,że węzeł fajny jak poza nim klapa

    • 0 0

  • Zlikwidować tam wiadukty

    i zrobić przejścia dla pieszych!
    Wszystkie drogi wyprofilować "Na skręt"

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane