- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (52 opinie)
- 2 Był senator skazany na więzienie (213 opinii)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (484 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Piąty bieg Węzła Karczemki
Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.
Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.
Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.
Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.
- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.
Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.
- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.
Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2012-11-20 20:09
Poprawiło się też tam bezpieczeństwo rowerzystów
Bowiem wykonano tam szerokie piękne drogi rowerowe umożliwiające bezpieczny przejazd pomiędzy Kokoszkami a Jasieniem. Przed przebudową przejazd na tym odcinku rowerem to było igranie z życiem , bowiem cały ruch z W-Z wbijał się na ul. Kartuską najpierw w Jasieniu a poźniej k. Auchan. Teraz przejazd rowerem jest tam dużo lepszy i bezpieczny a obwodnicę przecina się kładką pieszo-rowerową. Szkoda tylko że drogi rowerowej w kierunku Żukowa nie połączono z dr pomiędzy ul. Fabryczną i Stokłosy. Dokończyć powinny jeszcze budowę dr wzdłuż Kartuskiej pomiędzy Jasieniem a Siedlcami , by ułatwić wyjazd z Gdańska na Kaszuby
- 1 0
-
2012-11-20 20:50
zapłacicie
latarnie są wszędzie
- 0 1
-
2012-11-20 22:14
w końcu coś im wyszło...
- 0 0
-
2012-11-21 03:49
wezeł
szkoda, że nie można jechać tak dalej do Gdyni czy do Rusocina.
- 0 0
-
2012-11-21 15:01
Błąd rzeczowy
"Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni."
a powinno być chyba:
"(...) łącznie w obu kierunkach."- 0 0
-
2012-12-05 04:14
Kto placi za oswietlenie?
to taki ważny wezel, ze od kilku miesiecy swiatlo w dzien sie pali. Kto tam nadzor prowadzil i pozwolil na odbiory? Na dodatek ponoc latarnie sa "inteligentne" z komunikacja bezprzewodowa. Przez to dzienne swiecenie to nawet jak beda 100 lat oszczedzac to juz nie odrobia :)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.