- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (53 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (103 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (245 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (307 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (166 opinii)
Piękne plany: SKM co dwie-trzy minuty
Szybka Kolej Miejska często nazywana jest metrem. Jednak do metra wiele jej brakuje. Przez niezbyt wysoką częstotliwość kursowania i przestarzały tabor najbardziej pasuje do niej określenie Kolej Miejska. Jednak za kilka lat wiele może się zmienić.
Obecnie sterowanie ruchem opiera się na systemie, który powstał w latach 70, a jego najpoważniejsza modernizacja miała miejsce w latach 80. Maksymalna częstotliwość, z jaką mogą jeździć dziś pociągi to 7,5 minuty. Nowe Centrum wraz systemem komputerowym ma sprawić, że będzie można znacznie zmniejszyć odstępy między pociągami. Kierowanie całym ruchem na SKM ma się odbywać z jednego miejsca, a po zakończeniu prac związanych z jego wdrożeniem pociągi SKM będą mogły jeździć z częstotliwością co 2-3 minuty.
Koszt całej inwestycji to 35 mln złotych, a jej koniec zaplanowano na rok 2010. Obecnie w Polsce system taki funkcjonuje w Metrze Warszawskim. Jednak aby możliwe było pełne wykorzystanie jego możliwości w Trójmiescie, trzeba będzie zmodernizować istniejący tabor oraz kupić nowe składy. A tutaj niestety konkretne daty już się nie pojawiają.
Od dzisiaj do końca lipca zamknięte będzie wejście na peron SKM od strony holu Dworca Głównego. Aby dostać się na peron musimy skorzystać ze schodów przy Dworcu Podmiejskim. Jest to początek kompleksowego remontu, w wyniku którego peron zyska nowe oblicze. Całkowicie wymieniona zostanie nawierzchnia, pojawi się nowa, dłuższa wiata oraz winda dla osób niepełnosprawnych.
Opinie (128) 7 zablokowanych
-
2008-02-18 22:26
nie dajcie sobie robic wosy z mózgu...
Bzdura, dzisiaj pociągi mogą jeździć co 3 min, co zapewnia stary, ale dobry
system SBL (Samoczynnej Blokady Liniowej) oraz 2 tory ruchu na najbardziej
obciążonym odcinku, co gwarantuje całkowitą bezkolizyjność. Jednakże
ograniczenia techniczne (przestarzały węzeł Gdańsk Główny) oraz brak taboru
powoduje, że pociągi jeżdżą co 7,5 minut (kilka nowych składów umożliwiło by
wejście w takt 6 - minutowy). Wystarczy chcieć... (tzn. kupić kilka nowych składów i wyposażyć stację Gdańsk Główny w nowy system rozjazdów...)
Oj, nieładnie, dziennikarze. Kto wam płaci za kopiowanie niesprawdzonych, niepełnych informacji?- 0 0
-
2008-02-18 22:31
35 mln na modernizacje :)
by kolejki mogly jezdzic czesciej. Jedynym problemem, jak mozna sie doczytac, bedzie brak kolejek, bo na nie bedzie juz pieniedzy.
Moze starczy na automaty do biletow, ktore zgodnie z 3miejska tradycja nie dzialaja lub dzialaja sporadycznie, ale nie wydaja reszty.
Poparty doswiadczeniem nie spodziewam sie tez by system na ktory pojdzie 35 milionow zadzialal poprawnie, bo czy cos tam w ogole dziala poprawnie.
Ale i tak sie ciesze, ze 3m ma SKM, bo bez niej bysmy zgnili w korkach i smrodzie.- 0 0
-
2008-02-18 22:32
(1)
Juz widze to kursowanie co 2-3 minuty !! Co z przejazdami kolejowymi takimi jak na Chyloni ?? Na Puckiej zamkniety na stale, na Polnocnej niebotyczne korki w godzinach szczytu, i jednokierunkowy przejazd kolo domow na Piaskowej. Gratuluje pomyslu bez tunelu na Chyloni te plany mozna schowac do kapelusza.
- 0 0
-
2008-02-18 22:48
A kogo obchodzi tunel w Chyloni?
V Napisal>:Juz widze to kursowanie co 2-3 minuty !! Co z przejazdami kolejowymi takimi jak na Chyloni ?? Na Puckiej zamkniety na stale, na Polnocnej niebotyczne korki w godzinach szczytu, i jednokierunkowy przejazd kolo domow na Piaskowej. Gratuluje pomyslu bez tunelu na Chyloni te plany mozna schowac do kapelusza.
Przy przejeździe postawi się parkomaty i będzie git. Tamta strona miasta dl UM jest nie ważna!- 0 0
-
2008-02-18 22:33
Składy nie muszą być puste
Wystarczy rozdzielić podwójne zespoły trakcyjne i puszczać je pojedynczo - jak metro. Chociaż remont lub wymiana większości z nich i tak jest obowiązkowa (co zapewni program ZPORR)
- 0 0
-
2008-02-18 22:33
METRO :):):) (1)
W życiu nie słyszałem takiej bzdury iż SKM nazywane jest METREM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2008-02-18 23:31
u mnie na uczelni to popularne hasło
tyle że bardziej mówione z lekkim uśmieszkiem ;)- 0 0
-
2008-02-18 22:36
fotografia
za kazdym razem ostatnio jak jest cos o SKM to portal daje foto tego odnowionego skladu. Normalnie moglbym uwierzyc, ze cale SKM jest nowe, czyste i cudowne. Czy jestescie az tak dumni z tego zmodernizowanego skladu, czy skm wam sponsoruje bilety za reklame lub pozytywny wydzwiek artykulow. Darmowe bilety czy cos? no...! gadac..
- 1 0
-
2008-02-18 22:36
(1)
Metro nadziemne - patrz hasło "SKM w Trójmieście" w Nonsensopedii :)
- 0 0
-
2008-02-19 09:09
proponuję zmienić na naziemne i poszukać w encyklopedii
- 0 0
-
2008-02-18 22:42
wystarczy ,zeby jezdziły co 7 minut (tak jak kiedyś ,gdy jeżdziłam do szkoły) ale planowo!!!!
- 0 0
-
2008-02-18 22:46
W latach 70-80 jeździła co 6 minut.....
jednak można.
Podobno centrum sterowania przeniosą do Warszawy razem z centralą!!!- 0 0
-
2008-02-18 22:58
Jeżdziły co 6 min.,a po zmianie taboru(przejście z 800-setek na 3000-czki,też obiecywali,zwiększoną częstotliwość-3-4min..Wtedy się nie udało,hm może teraz...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.