- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (261 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (210 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (120 opinii)
Piękne plany: SKM co dwie-trzy minuty
Szybka Kolej Miejska często nazywana jest metrem. Jednak do metra wiele jej brakuje. Przez niezbyt wysoką częstotliwość kursowania i przestarzały tabor najbardziej pasuje do niej określenie Kolej Miejska. Jednak za kilka lat wiele może się zmienić.
Obecnie sterowanie ruchem opiera się na systemie, który powstał w latach 70, a jego najpoważniejsza modernizacja miała miejsce w latach 80. Maksymalna częstotliwość, z jaką mogą jeździć dziś pociągi to 7,5 minuty. Nowe Centrum wraz systemem komputerowym ma sprawić, że będzie można znacznie zmniejszyć odstępy między pociągami. Kierowanie całym ruchem na SKM ma się odbywać z jednego miejsca, a po zakończeniu prac związanych z jego wdrożeniem pociągi SKM będą mogły jeździć z częstotliwością co 2-3 minuty.
Koszt całej inwestycji to 35 mln złotych, a jej koniec zaplanowano na rok 2010. Obecnie w Polsce system taki funkcjonuje w Metrze Warszawskim. Jednak aby możliwe było pełne wykorzystanie jego możliwości w Trójmiescie, trzeba będzie zmodernizować istniejący tabor oraz kupić nowe składy. A tutaj niestety konkretne daty już się nie pojawiają.
Od dzisiaj do końca lipca zamknięte będzie wejście na peron SKM od strony holu Dworca Głównego. Aby dostać się na peron musimy skorzystać ze schodów przy Dworcu Podmiejskim. Jest to początek kompleksowego remontu, w wyniku którego peron zyska nowe oblicze. Całkowicie wymieniona zostanie nawierzchnia, pojawi się nowa, dłuższa wiata oraz winda dla osób niepełnosprawnych.
Opinie (128) 7 zablokowanych
-
2008-02-19 09:49
Kiedys jeżdziła co 6 minut
Ciekawe, w latach 70, kolejka kursowała co 6 minut.....
- 0 0
-
2008-02-19 09:51
SKM
Można dużo pisać o SKM ale najkrócej i najtrafniej sprawę ujmuję rozwinięcie skrótu SKM = SYF KIłA MOGIłA :)
- 0 0
-
2008-02-19 09:55
przejazdy
a co z przejazdami? jak kolejki beda tak czesto kursowaly to korki na przejazdach beda olbrzymie.... juz teraz sa straszne korki na przejazdach i dlugo sie czeka az szlaban otworza najpierw trzeba by zrobic wiadukty lub tunele dla samochodow...
- 0 0
-
2008-02-19 09:58
Na razie rzadziej...
W PRL SKM-ki z Gdyni jeździły co 6 minut (w latach 80.): np. 6:59,&:5,7:11... Obecnie SKMki jeżdżą co 20 minut (ponoć "przejściowo"). To dramat! Cofnięto nas w XIX wiek... Miasto Gdynia zamiast bezpłatnych, przydworcowych parkingów przesiadkowych, zaproponowało opłaty parkingowe. Bez komentarza!
- 0 0
-
2008-02-19 10:10
ja tam wolałem dojeżdżać do gdańska PKP gdynia mysłowice
co ciekawe wiekszość panów jechała WARSem, bo tam mozna było już o 6:50 walnąć gdańskiego fulla i nikomu to nie przeszkadzało, a bilet był taki sam jak na SKM- 0 0
-
2008-02-19 10:16
Gall
Gallux też było dobre po 14 z Gdyni ruszała w Polskę osobówka dopadało ją towarzycho z "im. Komuny Paryskiej" i na wysokości Wrzeszcza już browaru nie było!
Ale ponoć SKM ma w nocy uruchomić kuszetki pomiędzy Gdańskiem i Gdynią - prawda li to?- 0 0
-
2008-02-19 10:18
pierwsz wpisy to typowo polska swołocz
NIe na temat ale za to krytycznie jak zawsze ! W stylu gdaj z głupim to Cię o***** Pajace
- 0 0
-
2008-02-19 10:23
mnie najbardzeij wkurza ze z chyloni do gdanska gl. jade 45minut!!!
masakra!!! strasznie wloka sie te skm ... mogli by to jakos zmienic!!!
- 0 0
-
2008-02-19 10:31
Pankracy!
Kuszetki to może przesada.. ale prynajmniej wagon Warsu by mogli doczepić:D żeby kolesie z przedziałów "rodzinnych" mieli co pić!;) i tak czybciej z gdyni do gdańska nie dojedzie niż w 40 minut;) a to już prawie godzina:D
- 0 0
-
2008-02-19 10:56
Niunia
te "rodzinne" przedziały dopiero nabierają swego blasku za Gdynią w kierunku Wejherowa - sam miód!
rodzinne przedziały grozy - nawet w dzień bo o nocy nie wspomnę!
To powinny być pociągi pod specjalnym nadzorem!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.