• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsi pasażerowie przeszli przez rękaw w Rębiechowie

Marzena Klimowicz-Sikorska
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli z Oslo, byli pierwszymi, którzy skorzystali z nowych rękawów pasażerskich na lotnisku w Rębiechowie.


Pierwsi pasażerowie przeszli dziś przez rękaw zainstalowany kilka tygodni temu na gdańskim lotnisku. Na lotnisku działają już trzy takie przejścia, dwa kolejne zostaną zainstalowane w powstającej właśnie nowej części terminalu T2.



Rękaw pasażerski na lotnisku: standard czy luksus?

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli do Rębiechowa z Oslo o godz. 12.30 byli pierwszymi, którzy zamiast schodzić na płytę lotniska i pieszo lub autobusem dostać się do terminalu przylotów, skorzystali z rękawa pasażerskiego. To jeden z trzech takich rękawów, który został zamontowany na terminalu T2.

Czytaj także: Rękawy już są na lotnisku.

- Rękawy są już po testach, a agenci handlingowi [wykonujący usługi w porcie lotniczym na rzecz przewoźników lotniczych - przyp. red.] po obowiązkowym szkoleniu z ich obsługi - informuje Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

By móc skorzystać z rękawów, konieczne było dobudowanie dodatkowej klatki schodowej.

- Ta inwestycja była konieczna z uwagi na to, że tym samym rękawem pasażerowie wchodzą i wychodzą. Żeby przylatujący nie znaleźli się w hali odlotów, trzeba było zbudować dodatkową klatkę schodową - tłumaczy rzecznik lotniska.

A jak rękaw spodobał się pasażerom? - To zbyt krótki dystans do przejścia, by coś na ten temat powiedzieć, ale generalnie fajnie, że te rękawy już działają - powiedział nam jeden z pasażerów rejsu z Oslo do Gdańska.

Jeżeli linie lotnicze chcą, by ich pasażerowie korzystali z rękawów, muszą za to dodatkowo zapłacić lotnisku. Ile? To tajemnica handlowa. Na razie tylko jedna linia lotnicza operująca w Rębiechowie - Ryanair - zadeklarowała, że na pewno nie będzie z nich korzystać.

Koszt jednego rękawa wyniósł ok. 2 mln zł. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, by pasowały do każdego typu samolotu.

- Pasażerowie linii typu low cost prawdopodobnie dalej będą musieli iść pieszo po płycie, natomiast pasażerowie linii tradycyjnych będą mieli krótszą i szybszą drogę do samolotu - tłumaczy Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. Dodaje, że zainstalowanie rękawów dwukrotnie zwiększy przepustowość wyjść do samolotów, czyli tzw. gate'ów.

Pozostałe dwa rękawy pojawią się wraz z dobudową w nowej części terminalu, a ta ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.

Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w najstarszej części lotniska.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejna kpina z Polaków (6)

    Niemcy , Szwedzi , Norwedzy dla nich rękawy a Polacy jak bydło, wracający z Irlandii i Anglii nadal w deszczu po płytach miedzy kołami ............

    • 10 21

    • (2)

      No bo Polacy latajacy miedzy Polska a Irlandia i Anglia to robole bez wyksztalcenia latajacy na zmywak. Z reguly pijani i wulgarni.

      • 11 5

      • (1)

        No chyba nigdy nie byłeś i nie widziałeś lub poznałeś ludzi .
        Nie wkłada wszystkich do jednego worka!! Są również ludzie wykształceni i na stanowiskach. A propos co ci zrobili ci "robole"??? Gdyby nie oni nie miałbyś domu, chleba, mebli itp itd.
        Wielki pan się odezwał! !!

        • 3 2

        • Po takim panu -to moj dziadek na konia wsiadal.Taki z niego pan.-)

          • 0 0

    • Z pretensjami idź do twojego TANIEGO PRZEWOŹNIKA

      Nikt nie broni Polakowi lecieć SASem,miasy WIZZem

      • 5 1

    • W innych krajach to też nie standard (1)

      Np na lotnisku w Monachium lub Franfurkt Lufthansa część samolotów także obsługuje autobusami i jakoś to nikogo nie dziwi. Bo na tych lotniskach loty międzykontynentalne są głównie odprawiane przez rękawy, a pozostałe już nie koniecznie.

      A jak z Irlandi lub Angli wracasz Low Cost-em to co się dziwisz. Zapłaciłeś stolec za bilet to i obsługa marna.

      • 11 1

      • Ale on nawet low costem nie lata

        Po nicku można poznać, że to jeden z Prawdziwych Polaków, znających się na wszystkim :)

        • 7 0

  • Uzupełnienie

    Niestety, ale informacja w aktykule jest nie dokońca prawdziwa, gdyż pierwsi pasażerowie przeszli przez rękaw 23 kwietnia tuż przed północą

    http ://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,137895,15847678,Pierwszy_samolot_skorzystal_z_gdanskiego_rekawa.html
    rynekinfrastruktury.pl/artykul/55/1/gdansk-pierwszy-rekaw-juz-dziala.html

    Oficjalnie w ramach testów ale jednak przeszli :) Wiem o tym także od naocznego świadka, gdyż moja teściowa przyleciała z Kopenhagi tym właśnie samolotem.

    • 0 0

  • Skandal ! Dlaczego dopiero teraz ? (6)

    To ze Gdańsk jest głwnie lotniskiem robotniczym to nie znaczy ze pasazerow mozna tak lekcewazyc i nie udostepniac im rękawów !
    Ja na dalekie kierunki (na krotkie nie latam samolotem) latam tylko z Berlina bo Gdańskie lotnisko to dziadostwo i jeszcze na dodatek drogie.

    • 8 55

    • expert

      Gosciu chyba nie leciales nigdy z glownego berlinskiego lotniska czyli Tegel. Najpierw gdzies naprawde polec i wtedy sie wypowiadaj

      • 4 0

    • Rękawy

      chyba jednak nigdy nigdy w Berlinie na lotnisku nie byłeś , bo akurat tam to przypomina afrykański busz z ruskim bajzlem. Lotnisko które sobie budowali / Brandenburg/ to tak schrzanili że trzeba bedzie je rozbierać.Typowy niemiecki bajzel. Wiec do poziomu gdańskiego portu to może za kilkanascie lat dojrzeją.

      • 5 0

    • Taaaaa, na Tegel wszyscy wsiadają przez rękawy (1)

      • 17 0

      • W dodatku Tegel wygląda jak lotnisko z lat 80-tych...

        • 6 0

    • nie wiem czy wiesz ale jeszcze linie muszą chcieć z nich korzystać

      • 11 2

    • 30 lat temu powinni je zamontować!

      • 4 5

  • Trochę przyszłościowo. (6)

    Wydaje mi się, że ten rękaw lepiej pasowałby do większego samolotu.

    • 5 23

    • (3)

      Tak, te rękawy mogą obsługiwać także większe maszyny, tylko że na tą chwilę u nas operują głównie B373 i A320

      • 7 1

      • Raczej 737 a nie 373... (1)

        • 2 0

        • oczywiście, czeski błąd

          • 0 0

      • Jak przyleci Obama to będzie w sam raz ;)

        • 4 4

    • (1)

      bo co? mankiet za dlugi?

      • 4 1

      • Bo inaczej nie wceluje w drzwi i trzeba będzie się schylać albo wdrapywać zamiast po prostu wyjść

        • 1 1

  • Właśnie Lufa też się podpięła do rękawa (6)

    Bardzo ładne. Teraz tylko jeszcze czekać aż skończą rozbudowę T2 i podniosą kategorię ILS'a do II

    • 105 10

    • a Gdyni zmarnowali 100 mln haahahahhahahaha

      zamiast dolozyc 100mln do Rebiechowa i zwiekszyc swoje udzialy Gdynska megalomania zaprowadzila Gdynskich urzednikow na sale posmiewiska

      • 3 0

    • (3)

      a mnie zawsze smieszylo jak czytalam komentarze w stylu, ze nasze lotnisko jest tak zenujace, ze nie zapewnia rekawow. Moze teraz niektorzy zrozumieja, ze to nie nie od lotniska zalezy czy lecac danym lotem wejdzie do samolotu rekawem. Tak jak niektorym sie zdaje, ze jak u nas bedzie mgla to samoloty beda mogly sobie ladowac w kosakowie...

      • 19 1

      • Koszty i (1)

        Prestiż , tylko to dają rękawy. Niektóre linie nie latają na lotniska, które nie zapewnia ich pasażerom odpowiedniego komfortu. Z drugiej strony lotnisko obciąża większymi stawkami za postój przy rękawie i juz.

        • 3 2

        • koszty nie są znacząco większe od autobusu i schodów samojezdnych

          • 6 0

      • Niektórzy to kiedyś w przypadku awarii samolotu się dziwiło że "lotnisko nie ma zapasowego samolotu"

        • 17 2

    • extra news

      i jeszcze pytanie kogoś jakie wrażenia, jak lata samolotem to z rękawami miał do czynienia z 3o lat temu, wtedy trzeba było zapytać, lepiej zapytać tych co biegają po płycie do różowych jak się biega po lotnisku ? :)

      Powodzenia !!!

      • 22 5

  • sensacja na skalę swiatową !!!

    Super informacja z tym rękawem ale dodam jeszcze że zainstalowano nowe papiery toaletowe w WC na terminalu T2. Brawa dla rządu i wszystkich partii oraz zarządu lotniska. Proponuje aby wszyscy otrzymali nagrody po 500 tyś euro.
    Tak trzymać :)

    • 0 2

  • Bzdura (2)

    Bzdura. Największy problemem Gdańska i oznaką olewania pasażerów jest wpuszczanie pasażerów do autobusu i oczekiwanie często 10, a nawet 15 min na tych, co jeszcze chleją piwsko w barach. Jest to szczególnie złośliwe zimą - marznie się w autobusie, gdy inni sobie chlają wódę, a lotnisko ma to w du...

    • 0 2

    • Pretensje miej do pijaków,a nie lotniska.

      • 1 0

    • A co ma do tego lotnisko?

      Obsługę samolotu zapewnia sobie linia lotnicza - z reguły za pośrednictwem odpowiedniego agenta handlingowego. I to od linii zależy czy chce trzymać Ciebie w autobusie (bo usprawnia jej to wejście na pokład), czy robić więcej kursów autobusem.

      • 3 0

  • Nieścisłość w ostatnim zdaniu

    ...wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w najstarszej części lotniska.
    Zasadniczo to w NAJSTARSZEJ części lotniska jest teraz cargo i nikt tam nie wysiada. Latało się drzewiej z tego baraczku... Obecne lotnisko to inny świat, fajnie, że zrobili te rękawy, w lipcu lecę to się przejdę.

    • 0 0

  • "agenci handlingowi" czy Panowie Bagażówi. (1)

    Durna nowomowa.

    • 3 2

    • Durny komentarz

      agent handlingowy to nazwa firmy obsługującej linię lotniczą na lotnisku - w tym mieści się obsługa bagażu, check-in (odprawy), boarding, obsługa płytowa (schodki, zasilacze itd.), asenizacja, woda, sprzątanie, ale skąd masz to wiedzieć? Lepiej pisać o jakiejś nowomowie...

      • 2 0

  • co do tajemnicy handlowej - z innego portalu (2)

    Argument ceny raczej nie gra tu zbyt dużej roli, gdyż dokowanie do rękawa kosztuje przewoźnika jednorazowo 170 zł. Jednak, jeżeli skorzysta ona z rękawów więcej niż 90 razy w miesiącu cena spada do 130 zł. A gdy liczba ta przekroczy 251 cena obniży się do 110 zł. Dla przykładu na warszawskim Okęciu za skorzystanie rękawa trzeba zapłacić 325 zł.

    Z gdańskich rękawów od dzisiaj korzystają linie SAS i Lufthansa. Od lipca dołączy do nich LOT (na lotach wykonywanych przez samoloty Embraer). A za kilka miesięcy również Eurolot, zarówno podczas lotów wykonywanych dla LOT-u, jak i własnych. Żadna inna linia nie wyraziła zainteresowania korzystaniem z rękawów.

    • 7 1

    • Jak się przelicza na głowę pasażera to niby wychodzi mało (1)

      .. ale specjaliści od marketingu w tanich liniach raczej przemnożą liczbę dokowań przez ich cenę i wyjdzie im na to, że linia musiałaby miesięcznie odjąć od swojego dochodu przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych, których nie zrekompensuje się bez zwiększania ceny biletów.

      A szkoda, bo Wizzair mógł się pozytywnie wyróżnić (skoro nie ma konkurencji w postaci EasyJeta :) )

      • 4 0

      • Skoro nie ma konkurencji,to po co sie wyróżniać?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane