• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsi pasażerowie przeszli przez rękaw w Rębiechowie

Marzena Klimowicz-Sikorska
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli z Oslo, byli pierwszymi, którzy skorzystali z nowych rękawów pasażerskich na lotnisku w Rębiechowie.


Pierwsi pasażerowie przeszli dziś przez rękaw zainstalowany kilka tygodni temu na gdańskim lotnisku. Na lotnisku działają już trzy takie przejścia, dwa kolejne zostaną zainstalowane w powstającej właśnie nowej części terminalu T2.



Rękaw pasażerski na lotnisku: standard czy luksus?

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli do Rębiechowa z Oslo o godz. 12.30 byli pierwszymi, którzy zamiast schodzić na płytę lotniska i pieszo lub autobusem dostać się do terminalu przylotów, skorzystali z rękawa pasażerskiego. To jeden z trzech takich rękawów, który został zamontowany na terminalu T2.

Czytaj także: Rękawy już są na lotnisku.

- Rękawy są już po testach, a agenci handlingowi [wykonujący usługi w porcie lotniczym na rzecz przewoźników lotniczych - przyp. red.] po obowiązkowym szkoleniu z ich obsługi - informuje Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

By móc skorzystać z rękawów, konieczne było dobudowanie dodatkowej klatki schodowej.

- Ta inwestycja była konieczna z uwagi na to, że tym samym rękawem pasażerowie wchodzą i wychodzą. Żeby przylatujący nie znaleźli się w hali odlotów, trzeba było zbudować dodatkową klatkę schodową - tłumaczy rzecznik lotniska.

A jak rękaw spodobał się pasażerom? - To zbyt krótki dystans do przejścia, by coś na ten temat powiedzieć, ale generalnie fajnie, że te rękawy już działają - powiedział nam jeden z pasażerów rejsu z Oslo do Gdańska.

Jeżeli linie lotnicze chcą, by ich pasażerowie korzystali z rękawów, muszą za to dodatkowo zapłacić lotnisku. Ile? To tajemnica handlowa. Na razie tylko jedna linia lotnicza operująca w Rębiechowie - Ryanair - zadeklarowała, że na pewno nie będzie z nich korzystać.

Koszt jednego rękawa wyniósł ok. 2 mln zł. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, by pasowały do każdego typu samolotu.

- Pasażerowie linii typu low cost prawdopodobnie dalej będą musieli iść pieszo po płycie, natomiast pasażerowie linii tradycyjnych będą mieli krótszą i szybszą drogę do samolotu - tłumaczy Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. Dodaje, że zainstalowanie rękawów dwukrotnie zwiększy przepustowość wyjść do samolotów, czyli tzw. gate'ów.

Pozostałe dwa rękawy pojawią się wraz z dobudową w nowej części terminalu, a ta ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.

Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w najstarszej części lotniska.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Prezydent USA schodzi po schodach

    To i ja mogę.

    • 19 2

  • Kolejna kpina z Polaków (6)

    Niemcy , Szwedzi , Norwedzy dla nich rękawy a Polacy jak bydło, wracający z Irlandii i Anglii nadal w deszczu po płytach miedzy kołami ............

    • 10 21

    • (2)

      No bo Polacy latajacy miedzy Polska a Irlandia i Anglia to robole bez wyksztalcenia latajacy na zmywak. Z reguly pijani i wulgarni.

      • 11 5

      • (1)

        No chyba nigdy nie byłeś i nie widziałeś lub poznałeś ludzi .
        Nie wkłada wszystkich do jednego worka!! Są również ludzie wykształceni i na stanowiskach. A propos co ci zrobili ci "robole"??? Gdyby nie oni nie miałbyś domu, chleba, mebli itp itd.
        Wielki pan się odezwał! !!

        • 3 2

        • Po takim panu -to moj dziadek na konia wsiadal.Taki z niego pan.-)

          • 0 0

    • W innych krajach to też nie standard (1)

      Np na lotnisku w Monachium lub Franfurkt Lufthansa część samolotów także obsługuje autobusami i jakoś to nikogo nie dziwi. Bo na tych lotniskach loty międzykontynentalne są głównie odprawiane przez rękawy, a pozostałe już nie koniecznie.

      A jak z Irlandi lub Angli wracasz Low Cost-em to co się dziwisz. Zapłaciłeś stolec za bilet to i obsługa marna.

      • 11 1

      • Ale on nawet low costem nie lata

        Po nicku można poznać, że to jeden z Prawdziwych Polaków, znających się na wszystkim :)

        • 7 0

    • Z pretensjami idź do twojego TANIEGO PRZEWOŹNIKA

      Nikt nie broni Polakowi lecieć SASem,miasy WIZZem

      • 5 1

  • serio, temat na artykuł? coś co jest standardem na całym świecie u nas robi za "hicior"?

    w sumie nie dziwota. w obliczu innych "sukcesów" władz, ten się wyróżnia :P

    • 4 9

  • Tajemnica handlowa? (1)

    Wielkość opłaty jest tajemnicą handlową.?!? W cenniku warszawskiego Okęcia dostępnym oficjalnie w sieci: za "udostępnienie pomostu pasażerskiego" (pierwsze 2 godziny) aż... 325 PLN. Przy 150 pasażerach to zaledwie 2 złote i 16 groszy na łebka.

    • 16 0

    • tyle czesem kosztuje bilet w ryanie ;)

      • 1 2

  • Rękaw sobie jest - ale o korzystaniu z niego decyduje przewoźnik (5)

    Z resztą rękaw podpinają do przedniego wejścia i cały "tył" w samolocie czeka.
    Albo czeka w rękawie aż "przód" zajmie miejsca.

    • 10 3

    • (2)

      Przez rękaw i tak jest większa przepustowość bramek niż przy podstawianiu samolotu na płytę i darciu z papcia, więc co marudzisz. A o korzystaniu z rękawa oczywiście, że decyduje przewoźnik a kto ma decydować?

      • 7 2

      • (1)

        Może i tak jest, ale postój sobie w "rękawie" gdy na zewnątrz jest +35 st. a pasażerowie marudzą z zajmowaniem miejsc.
        A z reguły tak bywa - to coś jeszcze trzeba z torby wyciągnąć, coś włożyć i w dipie ma się to że ktoś z tyłu przejść nie może.
        Np Ryanair ma wyrąbane na rękawy i już.

        • 5 3

        • Równie dobrze można powiedzieć idź sobie przez płytę, jak na zewnątrz jest -35 st., zanim się wszyscy rozbiorą z tych kilku warstw, bądź zrzucą mokre ciuchy jak pada deszcz, to potrwa jeszcze dłużej. Trochę już latałem i wsiadałem rękawami (w ciepłych lokalizacjach też) i zdecydowanie wolę rękaw niż ganianie po płycie postojowej. A Ryan ma wyrąbane, bo sknerzą na wszystkim, jakby mogli, to by miejsca stojące oferowali w samolocie.

          • 8 0

    • Zależy ile gate ma rękawów. Czasami nawet 3 (na przykład pierwsza klasa/biznes, wejście środkowe, wejście tylne)

      A co do czekania to ludzie po prostu lubią zerwać się z miejsc tuż po zatrzymaniu się samolotu i stać sobie w przejściu, pocąc się w pełnym rynsztunku bojowym i czekać 10 minut na postawienie schodów czy rękawa...

      A co do zajmowania miejsc, to poważne linie najpierw wpuszczają pasażerów z dalszych rzędów, a potem dopiero z pierwszych żeby uniknąć zatorów

      • 6 0

    • to idź sobie po płycie lotniska jak leje, wieje lub jest jakiś śnieg z deszczem

      jak latasz Ryan to i tak z niego nie skorzystasz :)))

      • 2 0

  • wielkie mi wydażenie (2)

    super! cieszę się że gdańskie lotnisko się rozwija i do tego jak na polskie warunki dodam że dość dynamicznie, jednak w skali świata czy choćby samej europy to nic takiego by się rozpisywać o tym w mediach jako o czymś szczególnym. Gdyby w gdańskim porcie lotniczym otworzono port do teleportacji która na dzień dzisiejszy poza kwantowym przenoszeniem cząstek elementarnych nie osiągnęła jeszcze sukcesu przy przenoszeniu większych elementów a w tym ludzi i stanowi w dalszym ciągu paranaukę, to byłby to z pewnością powód do chwalenia się. hm... a w tym wypadku to co? za rękaw chwalić? no cóż? no super że nie startujemy z trawiastego lądowiska... cieszmy się że próbujemy dogonić świat ;-)

    • 5 12

    • (1)

      jakbyś się tak mógł nie "wydażać" i kupił sobie słownik

      • 2 0

      • To dopiero byłoby wydarzenie!

        • 3 0

  • Nie było rannych?

    SUKCES

    • 3 2

  • To wina Józefa Bąka !!

    on tam jeszcze pracuje ?

    • 3 2

  • sadzą w kominie zapisać!!!

    • 2 0

  • u nas w Gdyni bedzie 20 rekawów (1)

    i 3 miliony pasażerów w pól roku

    • 21 2

    • rękawy to chyba w skafandrach

      strażaków, którym um gdynia płaci co tam siedzą i się nudzą.
      a 3 mln to będą rachunki za 1 kwartał utrzymania pustostanu.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane