• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsi pasażerowie przeszli przez rękaw w Rębiechowie

Marzena Klimowicz-Sikorska
3 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli z Oslo, byli pierwszymi, którzy skorzystali z nowych rękawów pasażerskich na lotnisku w Rębiechowie.


Pierwsi pasażerowie przeszli dziś przez rękaw zainstalowany kilka tygodni temu na gdańskim lotnisku. Na lotnisku działają już trzy takie przejścia, dwa kolejne zostaną zainstalowane w powstającej właśnie nowej części terminalu T2.



Rękaw pasażerski na lotnisku: standard czy luksus?

Pasażerowie linii SAS, którzy przylecieli do Rębiechowa z Oslo o godz. 12.30 byli pierwszymi, którzy zamiast schodzić na płytę lotniska i pieszo lub autobusem dostać się do terminalu przylotów, skorzystali z rękawa pasażerskiego. To jeden z trzech takich rękawów, który został zamontowany na terminalu T2.

Czytaj także: Rękawy już są na lotnisku.

- Rękawy są już po testach, a agenci handlingowi [wykonujący usługi w porcie lotniczym na rzecz przewoźników lotniczych - przyp. red.] po obowiązkowym szkoleniu z ich obsługi - informuje Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

By móc skorzystać z rękawów, konieczne było dobudowanie dodatkowej klatki schodowej.

- Ta inwestycja była konieczna z uwagi na to, że tym samym rękawem pasażerowie wchodzą i wychodzą. Żeby przylatujący nie znaleźli się w hali odlotów, trzeba było zbudować dodatkową klatkę schodową - tłumaczy rzecznik lotniska.

A jak rękaw spodobał się pasażerom? - To zbyt krótki dystans do przejścia, by coś na ten temat powiedzieć, ale generalnie fajnie, że te rękawy już działają - powiedział nam jeden z pasażerów rejsu z Oslo do Gdańska.

Jeżeli linie lotnicze chcą, by ich pasażerowie korzystali z rękawów, muszą za to dodatkowo zapłacić lotnisku. Ile? To tajemnica handlowa. Na razie tylko jedna linia lotnicza operująca w Rębiechowie - Ryanair - zadeklarowała, że na pewno nie będzie z nich korzystać.

Koszt jednego rękawa wyniósł ok. 2 mln zł. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, by pasowały do każdego typu samolotu.

- Pasażerowie linii typu low cost prawdopodobnie dalej będą musieli iść pieszo po płycie, natomiast pasażerowie linii tradycyjnych będą mieli krótszą i szybszą drogę do samolotu - tłumaczy Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. Dodaje, że zainstalowanie rękawów dwukrotnie zwiększy przepustowość wyjść do samolotów, czyli tzw. gate'ów.

Pozostałe dwa rękawy pojawią się wraz z dobudową w nowej części terminalu, a ta ma być gotowa na przyjęcie pasażerów latem 2015 roku. Prace budowlane prowadzi trójmiejska spółka NDI, która dostanie za to ok. 88 mln zł.

Mimo rozbudowy terminalu T2, stary terminal T1 nie zostanie rozebrany. W jego wnętrzach cały czas będą znajdowały się bramy wyjściowe dla pasażerów odlatujących do krajów tzw. non-Schengen, czyli m.in. do Wielkiej Brytanii oraz w kierunkach turystycznych (czartery). Ci pasażerowie będą (i są) odprawiani w terminalu T2, ale wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w najstarszej części lotniska.

Miejsca

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Pani Marzeno

    Proszę nie mieszać czytelnikom w głowach o jakiejś tajemnicy handlowej. Wcześniej pisałem o cenniku z Okęcia (drożej chyba u nas nie może być). Niestety nie przyjmujecie - jak mi się wydaje - linków aktywnych, bo nie udało mi się go podczepić. Proszę więc spojrzeć jak rozprawiono się z tą "tajemnicą" na innych łamach.
    "Dokowanie do rękawa kosztuje przewoźnika jednorazowo 170 zł. Jednak, jeżeli skorzysta ona z rękawów więcej niż 90 razy w miesiącu cena spada do 130 zł. A gdy liczba ta przekroczy 251 cena obniży się do 110 zł. Dla przykładu na warszawskim Okęciu za skorzystanie rękawa trzeba zapłacić 325 zł.".

    • 0 3

  • Bzdura (2)

    Bzdura. Największy problemem Gdańska i oznaką olewania pasażerów jest wpuszczanie pasażerów do autobusu i oczekiwanie często 10, a nawet 15 min na tych, co jeszcze chleją piwsko w barach. Jest to szczególnie złośliwe zimą - marznie się w autobusie, gdy inni sobie chlają wódę, a lotnisko ma to w du...

    • 0 2

    • A co ma do tego lotnisko?

      Obsługę samolotu zapewnia sobie linia lotnicza - z reguły za pośrednictwem odpowiedniego agenta handlingowego. I to od linii zależy czy chce trzymać Ciebie w autobusie (bo usprawnia jej to wejście na pokład), czy robić więcej kursów autobusem.

      • 3 0

    • Pretensje miej do pijaków,a nie lotniska.

      • 1 0

  • Nieścisłość w ostatnim zdaniu

    ...wyjścia do ich samolotów znajdują się właśnie w najstarszej części lotniska.
    Zasadniczo to w NAJSTARSZEJ części lotniska jest teraz cargo i nikt tam nie wysiada. Latało się drzewiej z tego baraczku... Obecne lotnisko to inny świat, fajnie, że zrobili te rękawy, w lipcu lecę to się przejdę.

    • 0 0

  • sensacja na skalę swiatową !!!

    Super informacja z tym rękawem ale dodam jeszcze że zainstalowano nowe papiery toaletowe w WC na terminalu T2. Brawa dla rządu i wszystkich partii oraz zarządu lotniska. Proponuje aby wszyscy otrzymali nagrody po 500 tyś euro.
    Tak trzymać :)

    • 0 2

  • Uzupełnienie

    Niestety, ale informacja w aktykule jest nie dokońca prawdziwa, gdyż pierwsi pasażerowie przeszli przez rękaw 23 kwietnia tuż przed północą

    http ://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,137895,15847678,Pierwszy_samolot_skorzystal_z_gdanskiego_rekawa.html
    rynekinfrastruktury.pl/artykul/55/1/gdansk-pierwszy-rekaw-juz-dziala.html

    Oficjalnie w ramach testów ale jednak przeszli :) Wiem o tym także od naocznego świadka, gdyż moja teściowa przyleciała z Kopenhagi tym właśnie samolotem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane