• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku

bra
1 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.

W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.



Czy ma dla ciebie znaczenie, którym tramwajem podróżujesz?

Realizacja pierwszej części zamówienia, nie bez problemów i opóźnień, zakończyła się w czerwcu. Wówczas do Gdańska dostarczony został tramwaj w biało-zielonych kolorach, którego patronem został słynny napastnik Lechii Gdańsk - Roman Rogocz.

Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.

- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.

Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.

Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju

W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach. W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach.
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.

Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.

Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów

Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.

Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
bra

Opinie (101)

  • Podsufitki trzeszczo i odpadajo?

    • 6 5

  • tylko pesa, pesa, nawet DB zamawia w PESIE, haha brawo Bydgoszcz

    • 24 5

  • i super

    oby codziennie trafiały do nas takie pozytywne informacje

    • 20 1

  • Brawo Gdańsk tylko dzieki naszym zamówieniom ten relikt PRLu jeszcze cos produkuje!Dzien bez awarii tramwaju to dzien stracony (7)

    Tramwaj cos co powinno byc na złomie laduje do Gdańska .Obecnie wszyscy rezygnuja z tramwajów kupuje sie tylko autobusy.Ale w Gdańsku koszty sie nieliczą wolą wydac 10 razy wiecej na awaryjny złom i psujaca sie trakcje niz na nowoczesne autobusy.Proponuje zlikwidować parking dla urzędasów i wprowadzić nakaz jazdy tylko i wyłącznie tramwajem .A parking tylko i wyłacznie dla interesantów.Szybko by im sie odechciało tramwajów .

    • 10 38

    • Co to za bzdury (4)

      Tramwaje w Polsce masz prawe we wszystkich dużych miastach, w Europie to za dużo by trzeba wymieniać, podam chociażby Wiedeń, Bruksela, Amsterdam, Helsinki, Oslo, Berlin, Monachium itd i wszystkim się kalkuluje.
      A tabor.. no cóż, każdy ma taki na jaki go stać.

      TT

      • 6 1

      • W D byles i G widziałeś wszyscy rezygnuja z tramwajów bo lepsze sa autobusy (3)

        Lepsze tańsze wygodniejsze i uniwersalne. Rozwój tramwajów zakończył się 20 lat temu i praktycznie nikt już ich nie produkuje. W Polsce fabryka jest w upadłości, w przeciwieństwie do fabryki autobusów która jest w rozkwicie

        • 2 9

        • wszyscy rezygnują... ?

          może jakieś przykłady tych "wszystkich"

          • 9 0

        • O czym ty piszesz?

          Takie tendencje były w latach 30 ubiegłego wieku. Obecnie jest powrót do pojazdów szynowych. A że masz osobistą awersję do tramwajów to twoja sprawa.

          • 6 0

        • W Luksemburu (miasto) przywrócono tramwaje.

          W mieście pojawiły się tramwaje po kilkudziesięcu latach przerwy. W tym celu w dużym stopniu przebudowuje się infrastrukturę miasta. Tramwaje są nowoczesne - bardzo ładne - to zupełnie inna liga finansowa. Życzyłbym sobie i nam wszystkim aby takie kiedyś pojawiły się w GD.
          PS. Ta osoba co pisała w D i G to już kiedyś takim tekstem zasunęła a sama chyba nic nie widziała. Dobrze jest trochę po Europie pojeździć i zobaczyć co nieco. Można sobie też poguglać luxtram.

          • 2 0

    • (1)

      W Olsztynie przywrócono tramwaje po wielu latach.

      • 1 0

      • w Olsztynie w1965 roku zrezygnowali z tramwaju...

        a w 2015 toku przywrócili tramwaje

        • 1 0

  • 1km linii tramwajowej 10-25mln (7)

    1km trakcji trolejbusowej max 1mln
    nowy tramwaj 10 baniek
    nowy teolejbus 2,5mln
    Po hugo nam te tramwaje?

    • 14 24

    • hmm w czasie dojazdów do szkoły / pracy 1min ?

      powodzenia

      • 3 2

    • (2)

      Tramwaj nie stoii w korkach

      • 5 5

      • To znaczy ze nigdy nie jechales tramwajo zlomem w gdańsku (1)

        Tak stoi w korkach

        • 4 2

        • jeżdżę od 20 lat codziennie

          może dwa razy w roku trafia się jakiś problem,
          jak jeżdżę samochodem jest ich zdecydowanie więcej

          co lepsze... ? ja stawiam na tramwaj

          • 6 2

    • Zgadza sie ale najtansze sa autobusu i nie trzeba trakcji budowac

      • 2 2

    • Śmieszne wyliczenia (1)

      Sprawdź cenę nowej drogi dwujezdniowej z buspasami i przekonasz się że to wcale nie jest 1mln zł za km na stworzenie buspasów (dodatkowo dolicz trakcję trolejbusową i masz wyższą cenę niż torowiska a kierowcy często nie respektują przepisów i na buspasach również powstałyby korki).

      • 1 3

      • to nie wyliczenia to fakty

        • 0 0

  • Patron (1)

    Patronem nowego tramwaju zostanie tajny wspólpracownik tzw tw kolejarz. człowiek zasłuzony w czasach PRL jak i teraz jako pracownik GAiT. Cześć i chwała panie U .

    • 12 4

    • Niech się jeszcze usmiechnie do zdjęcia ;)

      • 0 0

  • Ten kolor zielony na tramwaju Lechi Gdansk to dramat

    • 12 12

  • Pani, rzycilim my nową dostawę do mięsnego! (1)

    Nowa dostawa, rozumicie?! ;)

    • 2 2

    • Wytrzeźwiej.

      • 1 1

  • Nowe tramwaje tylko na jakich trasach beda jezdzic (1)

    Na lini jelitkowo nowy port kursuja nadal stare sklady kiedy bedziemy miec nowe nisko podlogowe poniewaz jestem inwalidka pierwszej grupy nie mam jak wejsc trzeba czekac na nsko podlogowy na osiedlu wejhera mieszkaja starsi i ciezko wchodzic do starych pojazdow jak rowniez jest to bardzo dluga trasa moze wkoncu ktos sie tym zainteresuje

    • 8 6

    • Kiedyś to były czasy

      Kiedys byly tylko wysokie i ludzie sobie radzili, starsi czy młodsi , inwalida czy nie. A dzis? Rozpieszczony, wygodnicki narod, który najlepiej jechał by w loży i za darmo.

      • 4 2

  • Szkoda że nie sa pomalowane na biało zielono (1)

    Wyglądają dużo lepiej niż te żółto czerwone. Widziałem takie w Holandii. Niekóre były pomalowane całe na zielono. Wyglądały ekstra.

    • 7 8

    • też jestem za, pora zmienić te mdłe kolory

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane