- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku
W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.
Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.
- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.
Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.
Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.
Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.
Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów
Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.
Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
Wywiady
Opinie (101)
-
2020-10-01 14:22
Podsufitki trzeszczo i odpadajo?
- 6 5
-
2020-10-01 14:24
tylko pesa, pesa, nawet DB zamawia w PESIE, haha brawo Bydgoszcz
- 24 5
-
2020-10-01 14:43
i super
oby codziennie trafiały do nas takie pozytywne informacje
- 20 1
-
2020-10-01 14:48
Brawo Gdańsk tylko dzieki naszym zamówieniom ten relikt PRLu jeszcze cos produkuje!Dzien bez awarii tramwaju to dzien stracony (7)
Tramwaj cos co powinno byc na złomie laduje do Gdańska .Obecnie wszyscy rezygnuja z tramwajów kupuje sie tylko autobusy.Ale w Gdańsku koszty sie nieliczą wolą wydac 10 razy wiecej na awaryjny złom i psujaca sie trakcje niz na nowoczesne autobusy.Proponuje zlikwidować parking dla urzędasów i wprowadzić nakaz jazdy tylko i wyłącznie tramwajem .A parking tylko i wyłacznie dla interesantów.Szybko by im sie odechciało tramwajów .
- 10 38
-
2020-10-01 15:05
Co to za bzdury (4)
Tramwaje w Polsce masz prawe we wszystkich dużych miastach, w Europie to za dużo by trzeba wymieniać, podam chociażby Wiedeń, Bruksela, Amsterdam, Helsinki, Oslo, Berlin, Monachium itd i wszystkim się kalkuluje.
A tabor.. no cóż, każdy ma taki na jaki go stać.
TT- 6 1
-
2020-10-01 16:38
W D byles i G widziałeś wszyscy rezygnuja z tramwajów bo lepsze sa autobusy (3)
Lepsze tańsze wygodniejsze i uniwersalne. Rozwój tramwajów zakończył się 20 lat temu i praktycznie nikt już ich nie produkuje. W Polsce fabryka jest w upadłości, w przeciwieństwie do fabryki autobusów która jest w rozkwicie
- 2 9
-
2020-10-01 17:08
wszyscy rezygnują... ?
może jakieś przykłady tych "wszystkich"
- 9 0
-
2020-10-01 18:08
O czym ty piszesz?
Takie tendencje były w latach 30 ubiegłego wieku. Obecnie jest powrót do pojazdów szynowych. A że masz osobistą awersję do tramwajów to twoja sprawa.
- 6 0
-
2020-10-01 21:58
W Luksemburu (miasto) przywrócono tramwaje.
W mieście pojawiły się tramwaje po kilkudziesięcu latach przerwy. W tym celu w dużym stopniu przebudowuje się infrastrukturę miasta. Tramwaje są nowoczesne - bardzo ładne - to zupełnie inna liga finansowa. Życzyłbym sobie i nam wszystkim aby takie kiedyś pojawiły się w GD.
PS. Ta osoba co pisała w D i G to już kiedyś takim tekstem zasunęła a sama chyba nic nie widziała. Dobrze jest trochę po Europie pojeździć i zobaczyć co nieco. Można sobie też poguglać luxtram.- 2 0
-
2020-10-01 18:28
(1)
W Olsztynie przywrócono tramwaje po wielu latach.
- 1 0
-
2020-10-01 18:56
w Olsztynie w1965 roku zrezygnowali z tramwaju...
a w 2015 toku przywrócili tramwaje
- 1 0
-
2020-10-01 14:48
1km linii tramwajowej 10-25mln (7)
1km trakcji trolejbusowej max 1mln
nowy tramwaj 10 baniek
nowy teolejbus 2,5mln
Po hugo nam te tramwaje?- 14 24
-
2020-10-01 15:23
hmm w czasie dojazdów do szkoły / pracy 1min ?
powodzenia
- 3 2
-
2020-10-01 15:53
(2)
Tramwaj nie stoii w korkach
- 5 5
-
2020-10-01 16:39
To znaczy ze nigdy nie jechales tramwajo zlomem w gdańsku (1)
Tak stoi w korkach
- 4 2
-
2020-10-01 17:04
jeżdżę od 20 lat codziennie
może dwa razy w roku trafia się jakiś problem,
jak jeżdżę samochodem jest ich zdecydowanie więcej
co lepsze... ? ja stawiam na tramwaj- 6 2
-
2020-10-01 16:40
Zgadza sie ale najtansze sa autobusu i nie trzeba trakcji budowac
- 2 2
-
2020-10-01 17:01
Śmieszne wyliczenia (1)
Sprawdź cenę nowej drogi dwujezdniowej z buspasami i przekonasz się że to wcale nie jest 1mln zł za km na stworzenie buspasów (dodatkowo dolicz trakcję trolejbusową i masz wyższą cenę niż torowiska a kierowcy często nie respektują przepisów i na buspasach również powstałyby korki).
- 1 3
-
2020-10-01 21:45
to nie wyliczenia to fakty
- 0 0
-
2020-10-01 15:17
Patron (1)
Patronem nowego tramwaju zostanie tajny wspólpracownik tzw tw kolejarz. człowiek zasłuzony w czasach PRL jak i teraz jako pracownik GAiT. Cześć i chwała panie U .
- 12 4
-
2020-10-01 21:19
Niech się jeszcze usmiechnie do zdjęcia ;)
- 0 0
-
2020-10-01 15:22
Ten kolor zielony na tramwaju Lechi Gdansk to dramat
- 12 12
-
2020-10-01 15:22
Pani, rzycilim my nową dostawę do mięsnego! (1)
Nowa dostawa, rozumicie?! ;)
- 2 2
-
2020-10-01 18:31
Wytrzeźwiej.
- 1 1
-
2020-10-01 16:04
Nowe tramwaje tylko na jakich trasach beda jezdzic (1)
Na lini jelitkowo nowy port kursuja nadal stare sklady kiedy bedziemy miec nowe nisko podlogowe poniewaz jestem inwalidka pierwszej grupy nie mam jak wejsc trzeba czekac na nsko podlogowy na osiedlu wejhera mieszkaja starsi i ciezko wchodzic do starych pojazdow jak rowniez jest to bardzo dluga trasa moze wkoncu ktos sie tym zainteresuje
- 8 6
-
2020-10-01 19:52
Kiedyś to były czasy
Kiedys byly tylko wysokie i ludzie sobie radzili, starsi czy młodsi , inwalida czy nie. A dzis? Rozpieszczony, wygodnicki narod, który najlepiej jechał by w loży i za darmo.
- 4 2
-
2020-10-01 16:14
Szkoda że nie sa pomalowane na biało zielono (1)
Wyglądają dużo lepiej niż te żółto czerwone. Widziałem takie w Holandii. Niekóre były pomalowane całe na zielono. Wyglądały ekstra.
- 7 8
-
2020-10-01 17:05
też jestem za, pora zmienić te mdłe kolory
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.