• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza SKM-ka zmodernizowana przez Pesę już w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
29 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Tak prezentuje się świeżo zmodernizowany skład SKM, który powstał na bazie wysłużonych pociągów SKM serii EN57


W sobotę oficjalnie zaprezentowano pierwszą SKM-kę zmodernizowaną przez Pesę i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pasażerowie skorzystają z niej w najbliższym tygodniu. Będzie to już trzeci całkowicie odświeżony pociąg trójmiejskiego przewoźnika.



Rozkładanie i składanie rampy wymaga asysty pracowników SKM.

Obsługę pociągu przywołamy przyciskiem umieszczonym na lewo od drzwi, w których wykonano otwór do sprzedaży biletów. Obsługę pociągu przywołamy przyciskiem umieszczonym na lewo od drzwi, w których wykonano otwór do sprzedaży biletów.
Toaleta z obiegiem zamkniętym została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Toaleta z obiegiem zamkniętym została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Czy SKM powinna modernizować tabor czy kupić nowe pociągi?

Nowy pociąg, a dokładnie podwójny elektryczny zespół trakcyjny, to pierwszy pojazd całkowicie zmodernizowany dla Szybkiej Kolei Miejskiej przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki, wchodzącego w skład grupy kapitałowej Pesa Bydgoszcz. Spółka zajęła się inwestycją po tym, jak SKM zerwało umowę z Taborem Szynowym Opole, któremu udało się wykonać zaledwie jeden z 21 zamówionych pociągów.

Czytaj też: Zmodernizowana w Opolu SKM-ka dotarła do Trójmiasta

- Wszystkie składy, które były w trakcie modernizacji w Opolu, przewieziono już do Mińska Mazowieckiego. Prezentowany obecnie skład jest jednak tym, który Pesa i ZNTK modernizowali od podstaw - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Mazowszanie i bydgoszczanie wymienili praktycznie wszystko w starym pociągu. Na pasażerów czekają więc: przestronne wnętrze pozbawione ścianek bocznych, wygodne fotele oraz toaleta z zamkniętym obiegiem.

Wśród nowinek są też duże przeszklone drzwi między wagonami, dzięki czemu można zobaczyć wnętrze pojazdu "na przestrzał". Co ciekawe, samo przejście w przegubie zyskało dodatkowe, niewielkie oświetlenie.

Nie ma też grzejników wzdłuż linii okien, a więc pasażerowie lubiący obserwować widoki wzdłuż torów nie będą musieli borykać się z brakiem miejsca na nogi. Ci natomiast, którzy muszą jechać na stojąco, zyskali poręcze, a także plastikowe uchwyty. Te drugie niestety nie są zainstalowane na całej długości wagonów, a jedynie w niektórych miejscach. W pociągu nie ma też tzw. przedziałów typu metro.

Nie zabrakło miejsca na rowery. I tu trzeba pochwalić kolejarzy, bo pomyśleli także o osobach, które mają problem z zawieszeniem rowerów na specjalnych hakach. Oprócz czterech wieszaków, pojawiły się też dwa tzw. wyrwikółka. Łącznie więc w podwójnym składzie można przewieźć bezpiecznie dwanaście rowerów.

Obsługa pociągu, oprócz zupełnie nowej kabiny wyposażonej w podgląd monitoringu wnętrz, a także kamery zamiast lusterek, zyskała też specjalne okienko do sprzedaży biletów. Dodatkowo, pasażer może wezwać do okienka obsługę wciskając specjalny guzik, a nie - jak było to do tej pory - pukając w drzwi.

Niestety, w zmodernizowanym pojeździe nadal problemem jest duży odstęp między peronem a pociągiem. Wzorem poprzednich remontów pociągów, pojawiły się wprawdzie rampy dla inwalidów czy rodziców z wózkami, ale ich rozłożenie wymaga asysty pracownika SKM. Kolejarze tłumaczą, że montaż np. wysuwanego stopnia wymagałby daleko idącej przebudowy składu, a tym samym byłby bardzo kosztowny.

Ciekawostką estetyczną jest pozostawienie pantografów pełnych (nożycowych), a nie montaż połówkowych, które są standardem w nowych pociągach i tramwajach. Kolejarze tłumaczą to kosztami, bowiem obecna i sprawdzona konstrukcja na dachu pociągu nie została wymieniona, a jedynie nieco odświeżona. Z przodu natomiast pojawiły się zmodyfikowane, względem poprzednich przebudów, reflektory (oczywiście wraz z zupełnie nowym czołem pociągu). Wnętrze jest także bardziej stonowane - nie ma tu niezbyt estetycznych żółtych poręczy.

- Pociąg zostanie wprowadzony do eksploatacji w ruchu liniowym w przyszłym tygodniu. Ponieważ chcemy go sprawdzić w "prawdziwych" warunkach oraz dać możliwość zapoznania się z nim wszystkim naszych klientom, będzie on kursował na dłuższych trasach, także poza granicami Trójmiasta - zapowiada Głuszek.

Zmodernizowane pociągi mają być gotowe do końca br. Przypuszczalnie Pesa wyremontuje o jeden więcej EZT niż miały to zrobić TS Opole, gdyż kary wynikające z niewywiązania się z umowy przekroczyły wartość remontu "Opolanki". Pesa za jeden pociąg otrzyma ok. 5,9 mln zł, zaś TS Opole chciało zmodernizować pociągi do końca 2013 r. w cenie ok. 6,1 mln zł za sztukę.

Miejsca

Opinie (172) 1 zablokowana

  • hehe (14)

    ładny kobelek 24h pojezdzi skmka i dzieki wspanialem narodowi wroci do poprzedniego wygladu

    • 171 9

    • (1)

      Trzeba powiedziec, ze Pesa zrobila to super!

      • 32 0

      • niestety

        Trzeba zamknac water-closet na klucz..

        • 20 2

    • młodzież = patole.

      Szkoda że ta poje... patologia znowu zniszczy.

      • 36 2

    • filmik z rampą (1)

      He he już widzę jak pracownik skm biegnie bo babka z wózkiem chce wsiąść do pociągu i trzeba rozłożyć rampę. Albo koleś z rowerem.

      • 31 0

      • a po co kolesiowi z rowerem pomagać? da se rade.

        • 17 1

    • Kibelek fajny.... (1)

      ale co z tego, że jest zamknięty na trasie Gdańsk - wejherowo jak pamiętam?!

      • 10 2

      • nie dla psa kiełbasa - nie dla patologi WC...

        • 12 0

    • a ja mam pytanie: czy rozruch zostal oporowy czy zostal wymieniony na impulsowy? bo nie ma nic na ten temat w tekscie.

      • 9 0

    • przecież to stary sowiecki złom, tylko że teraz z makijażem (1)

      • 7 3

      • przecież składy EN57 od końca lat 60 były produkowane we wrocławskiej fabryce PaFaWag...

        • 0 0

    • aż szkoda puszczać na tory.

      • 6 1

    • Jest kibel, Bogu dzięki, jest gdzie się schować (1)

      przed kanarami.

      • 1 4

      • Nie bo jest na przycisk który może wyłączyć konduktor

        • 1 0

    • A czy SKM chwaliła się już tym, że w zeszły czwartek ten wspaniały zmodernizowany skład, jadąc z Gdańska w stronę Gdyni, tuż po ruszeniu z przystanku Sopot Kamienny Potok zatrzymał się i nie mógł ruszyć? Pasażerowie byli pozostawieni bez jakiejkolwiek informacji o przyczynie awarii, czasie ewentualnego wznowienia przejazdu itd. Po pół godzinie ludzie pozrywali plomby i wyskakiwali ze składu. Brawo !!!!

      • 0 0

  • Jasne stare trupy odmalowane (31)

    jak się pojedzie do Niemiec czy Francji widać, że tu jest zaścianek technologiczny

    natomiast zamiast przepłacać za pindolino (żeby premier mógł pochwalić się rekordem prędkości) można było kupić polskie nowoczesne składy - PESA 5 razy tańsze i produkowane w polskich zakładach (180km/h)

    • 168 42

    • To na pocieszenie Tobie dodam (6)

      Zakupione Pindolino będą miały homologację jedynie do prędkości 160 km/h.
      Tak się PKP Intersity wyrolowało.

      • 41 8

      • No dobra skoro wszyscy widzą, że Pindolino to przekręt (2)

        To kto jest odpowiedzialny, krasnoludki ???

        • 21 8

        • (1)

          Jak zwykle. Jeszcze nie zauważyłeś, że odpowiedzialność w tym kraju za błędy własne i "rządu" (z braku lepszego określenia) ponoszą jedynie obywatele? Znikają miliardy państwowych pieniędzy i nikt nic nie wie i o co w ogóle nam chodzi, ale pomyl się ze składką zusu o choć jeden grosz, to z miejsca pisma, groźby, ponaglenia. To jest bezczelność najpodlejsza, a najgorsze jest to, że kazdy już jest do tego tak przyzwyczajony, że pochyli się nad sprawą jedynie na czas czytania artykułu o kolejnym przekręcie- ehem- rządu...

          • 17 4

          • no i legalnie zniknęło 153 mld zł z naszych kont z OFE, przypominam.

            • 8 2

      • (1)

        Mylisz sie,Alstom chcial,aby kolejne sklady mialy homologacje do 160 km/h,aczkolwiek IC nie zgodzily na taka zmianę warunkow przetargu.Wiec pendolino w Polsce bedzie mialo homologacje do 250km/h,a na CMK od grudnia będzie odcinek,który rozkladowo będzie v max 200 km/h

        • 5 0

        • Pudło - IC zgodziło się ustnie na zmianę warunków umowy z Alstomem

          A ten się po prostu z homologacją na 250 nie wyrobi w ustawowym terminie.
          Więc zaproponował dla 8 pociągów homologację na 160 a mundry prezes-bankomat PIC-u łyknął ten kicz.
          Z resztą po co więcej niż 160.
          Na grudzień to może będzie gotowy odcinek CMK o długości circa 70 km na którym Picolino pojedzie 200.
          Ale nie wiadomo czy prądu styknie.
          I kółko się zamyka.

          • 1 8

      • to nie wina PKP IC

        tylko producenta (Alstom) że nie potrafi/nie chce uzyskać homologacji na v=250. Będą za to milionowe kary pienięzne dla Alstomu, jest to zapisane w umowie. Więc IC się "nie wyrolowało" (co to za nowomowa?!) tylko będzie ściągać miliony z producenta.

        • 0 0

    • Znawca się znalazł. PESA jeszcze nie produkuje takiego taboru - na razie tylko (2)

      do ruchu lokalnego. Wymieniasz Francję i chyba nie masz pojęcia że ich TGV jest produkowane przez tego samego producenta co Pendolino. Jeszcze na Zachodzie wbrew pozorom dużo starych trupów jeździ (Holandia, Norwegia).

      • 17 7

      • Pociągi Newagu już jeżdżą z prędkością 200km/h. (1)

        Oczywiście, PESA nie ma w ofercie gotowej konstrukcji, ale zamierza uruchomić niedługo produkcję podobnych składów jak "polskie Pendolino" (zapewne mniej zaawansowane technicznie, ale na pewno tańsze) . Pieniądze zostałyby w kraju, a co za tym idzie miejsca pracy i wykwalifikowana kadra inżynierska. PKP oczekując na zestawy z PESY mogło zakupić nowe polskie lokomotywy i wagony z Bydgoszczy lub Nowego Sącza z Newagu, który jest pierwszym polskim producentem pociągów przekraczających prędkość 200 km/h.

        • 7 7

        • To ześ pojechał - akurat jezdzą 200 kmh... nie ma jak demagogia

          To że pociąg Newagu przejechał raz na testach, na optymalnej trasie, 211 km/h nie oznacza ze z taką prędkością jezdzi. Na taką predkość nie ma w ogóle dopuszczenia, i ta konstrukcja takiego w przyszłości tez nie dostanie.

          • 3 0

    • (12)

      Sporo składów kolejek miejskich w Berlinie pochodzi z lat 60/70, jeżdżą też dalej składy enerdowskie.

      • 14 5

      • Podaj proszę przykład. Jakiś model może? Bo wierzyć mi sie nie chce. (1)

        • 1 5

        • Dodam ze wyczytałem, że w roku 2006 na kolei miejskiej jeździły składy mające najwyżej 8 lat. A skąd to wiem? Ze strony berlińskich kolei miejskich:) wiec wydaje mi sie ze sie grubo mylisz. Jak już to podawaj fakty a nie wyssane z palca mity.

          • 5 5

      • te ich kolejki z tych lat 60/70 sa lepsze od naszych z

        21 wieku....jetesmy 100 za murzynami

        • 4 4

      • Kiedy byłeś w Berlinie? (8)

        Chyba faktycznie za NRD.
        Bo piszesz głupoty.
        Przeraźliwe głupoty.
        Od roku 2004 cały tabor został wymieniony na BR481 i taki jeździ do dziś w ilości ok. 500 4-wagonowych składów.

        • 4 3

        • Widać każdy musi być znawcą (7)

          Czym różni się (dla przeciętnego zjadacza chleba) berlińska S-Bahna od U-Bahny? Obie kolejki kursują pod ziemią i obie kursują na powierzchni. Różnią się tylko... skrajnią, czyli w skrócie szerokością wagonu.

          Na S-Bahnie prawda, pociągi są nowe, ale na U-Bahnie można spotkać pociągi z lat '60, oczywiście doskonale utrzymane i dopasowane do specyfiki pracy. Chciałbym, żeby na SKM 3-city pojawiły się tak doskonałe pojazdy.

          • 7 2

          • Człowieku - o czym ty piszesz? (6)

            Tobie kartki w kalendarzu się posklejały.
            Cały tabor kolei berlińskiej S-bahn i U-bahn został gruntownie wymieniony.
            A jak zobaczysz tabor z l. 60-tych czy starszy - to jest to "sonderfahrt".
            Niemcy często urządzają takie imprezy ze starym taborem.

            • 3 5

            • oj Zenon Zenon (5)

              Zanim kogos zaatakujesz poczytaj przynajmniej wikipedie... bo to ze nie jechales ubahna nie jest zadnym usprawiedliwieniem dla trollowania. Szczegolnie duzo starych wagonow jezdzi na tzw malym przekroju

              • 3 4

              • Następny "znafca" tematu (4)

                Trollenciu.
                Na "małym profilu" od 2000 r jeździ tabor serii HK.

                • 0 3

              • Miły Zenonie (2)

                W Gdańsku jeździ 35 wagonów Pesy, co wcale nie oznacza, że nie występują wagony 105Na.

                Tak samo w Berlinie, obok HK z 2000 r. możesz przejechać się również A3 z 1964. Ale przecież w Internetach Zenony są najmądrzejsze. Byłem w Berlinie w zeszłym roku i mogę Cię zapewnić, że na U1 jeździłem starymi pudłami.

                Stanisław Lem powiedział kiedyś:
                Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
                Przykro mi że mówił o Tobie...

                A żeby Cię zgnębić jeszcze bardziej:
                pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Berlinie

                Pozdrawiam bardzo serdecznie

                • 2 1

              • Chyba miałeś wyjątkowe szczęście (1)

                Podczas ostatniego pobytu w Berlinie, a było to coś 3 lata temu,
                specjalnie przez kilka dni polowałem na jakiś starszy tabor.
                Włóczyłem się po Schoenhauser Alee /d. Berlin Wsch./ w nadziei, że na estakadzie uda mi się "cyknąć" coś z epoki NRD - guzik.
                Pół dnia spędziłem przy Oberbaumbruecke - guzik.

                Ale skoroś taki mądry - nie pomyślałeś, że trafiłeś na "sonderfahrt"?
                Ale - nic - cytujesz Lema - więc co mnie - idiocie z internetu do Ciebie?

                • 0 2

              • Niesamowicie Ci współczuję

                że nie udało Ci się trafić na krańcówkę Warschauer Strasse - taki polski klimacik. Co 5 minut byś miał onano-foto.

                • 0 0

              • I jeszcze jedno

                http://www.youtube.com

                Cała masa pięknych, starych pociągów. Sonderfahrt?

                • 0 0

    • Paryż (1)

      Składy RERu i Metra w paryżu to chyba lata 70 pamiętają jeszcze...

      • 9 0

      • oj pamiętają ;)

        Ale jaj jest przerwa między patronem a pociągiem większa jak 5 cm to od razu w trzech językach Attention à la marche... A u nas kupa, kolejne remonty i kawałka blachy nie mogą dosprawiać. Za to wyjaśniony kibel w miejskiej kolejce nie wiadomo właściwie po jaki ch...

        • 2 1

    • ty chyba we francji nie byłeś (2)

      oczywiści tgv nie ma co porównywać, ale chociażby paryską tamtejszą skm zwanę RER można porównać. Niebo a ziemia na korzyść...trójmiasta.

      Brud, smród i pełno żebraków. Zaszczane perony, stara infrastruktura. Tak wygląda RER paryski.

      • 9 3

      • a u nas zaszczane i zasrane..

        nie porownuj facet koleji francuskich i naszych, gdzie tam sa setki linii, gdzie mieszkaj dziesiatki nacji roznych kolorow skory..my mamy jedna linie, 9* katole i jest jeden wielki syf..

        • 4 5

      • pier... głupoty opowiadasz

        Syf jest, ale mniejszy niż tutaj

        • 0 2

    • Jak to "odmalowane", skoro wymieniono wszystko? (1)

      To nowe pojazdy i basta. Po przystępnej cenie.

      • 2 1

      • masz zatrważającą definicję nowości...

        w domu do swoich sprzętów też ją stosujesz?

        • 1 0

    • bzdury gadasz

      1. Podaj mi chociaż JEDEN polski pociąg który może jeździć w ruchu liniowym ponad 160km/h. Od razu Ci odpowiem - nie ma takiego.
      2. Pesy 5 razy tańsze? Proszę o dokłądne wyliczenie tego mistrzu, ja powiem bez kozery pincet razy tańsze! nie porównuj taniego pociągu regio do pociągu klasy high speed, to jakby porównywać Daewoo Tico i BMW wysokiej klasy.
      3. Jeśli chcemy zmienic ten zaścianek technologiczny to właśnie poprzez zakup m.in. Pendolino, regionalnych składów Pesy i Newagu, modernizujemy wagony i kupujemy nowe loki.
      4. "Polskie" pociągi mają masę części produkowanych za granicą.
      5. Przy produkcji Pendo pracuje kilkanaście polskich firm, sprawdź sobie w necie.
      6. Jeżeli transport szynowy ma byc konkurencyjny z drogami to MUSI jeżdzic szybciej nie te 160 na głównych trasach, mamy trochę torów szykowanych na prędkości powyzej 160 czy pow. 200 na CMK

      • 0 0

  • te barwy :-) (1)

    • 28 6

    • w kiblu

      • 0 1

  • Rewelacja :) (3)

    Troche farby, światła z solarisa nowe krzesła i jazda :) i koniecznie ekran propagandowy, że to pociąg z dofinansowania bo jakby inaczej wkońcu europa :)

    • 60 10

    • raczej rosja sowiecka, bo stąd pochodzą te składy (2)

      • 5 3

      • Posrało Cię? (1)

        EN57 To produkt polski i jest to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie! Zanim coś palniesz, to się dwa razy zastanów, bo tylko się krew w żyłach kotłuje.

        • 2 3

        • tak, kotłuje się krew na samą myśl ile kasy zmarnowano na te malowanie g@wna

          dziadostwa z pafawagu

          • 1 1

  • Po raz kolejny zreanimowano trupa (5)

    Niestety jednak - nie można skonstruować niezawodnego urządzenia.
    Głupcy są zbyt pomysłowi.
    Akrobacja przy wsiadaniu i wysiadaniu pozostaje.
    Brawo Straszna Kolejo Miejska.

    • 64 11

    • Zenk Kocek daj se siana

      • 7 9

    • Pan Głuszek jest zupełnie oderwany od rzeczywistości (1)

      Taki wybity z orbity.
      Ale czego się można spodziewać po człowieku z prowincji?

      • 9 5

      • Bo to dyrektor gluszek IDIOTUSZEK!!!

        • 1 1

    • Faktycznie, to jest porażka, ale..... (1)

      TOTALNĄ PORAŻKĄ GŁU(P)SZKA JEST PRĘDKOŚĆ !!!!!
      To jest Wielki Wstyd, by w 2014 roku "szybka" kolej miejska jechała pomiędzy przystankami zawrotne 60km/h.

      Cała Aglomeracyjna Europa jeździ z prędkościami pod 100km/h, a nierzadko szybciej. Francja, Niemcy są najlepszymi przykładami, ale nawet Koleje Wielkopolskie, Dolnośląskie są znacznie szybsze od kolejek w 3city

      • 4 1

      • 60km/h to ona osiąga w porywach tylko.

        • 3 0

  • o matko

    Ja tam wolę u mnie na wsi na koniu się przejechać do cegielni do pracy, a wy mieszczuchy tylko nowoczesność:(

    • 22 8

  • idiotyczna muzyka w podkladzie newsa

    masakra

    • 20 10

  • SKM to wstyd . (10)

    1. Drogo
    2. Skandal w weekendy pociągi co 30 min
    3. Renoma łysi Panowie bez kultury bez wykształcenia bez przyszłości
    4.Wolno - w tych czasach pociąg powinien pokonywać tą trasę 2 razy szybciej

    Panie Głuszku czy Pan naprawdę jest głuchy na potrzeby podróżnych ?
    Chyba tak bo coraz mniej ludzi jeżdzi tym waszym taborem o dobrze.
    Bilet normalny z Gdańska do Gdyni powinien kosztować 5zł a podróż zamiast trwać 45 minut powinna trwać max 25 minut do tego klimatyzacja wifi i czysto.

    a jest jak jest.

    • 86 26

    • SKM - to wstyd (1)

      Skoro skm nie daje rady stworzyć warunków do transportowania ludzi to otówrzcie linię autobusową za wrzeszcz 2 zł sopot 4 zł Gdynia 5 zł. kurs co 10min klimatyzacja wifi i skm bankrutuje.

      Przecież skm to wstyd osoba mało inteligentna lepiej by tym syfem zarządzała

      • 16 9

      • No tak, klima ci się przyda w autobusie który będzie tkwił w korkach.

        • 9 2

    • 1 stycznia nowe ciasteczko z dziurką

      20% podwyżka :)

      • 10 1

    • A jeździsz kolejkami po torach dalekobieżnych ? Mój rekord EN57 to 20 minut

      z Gdańska do Gdyni, oczywiście jeszcze przed remontami.

      • 13 2

    • Od pan Głuszka nic nie zależy. To jest rzecznik prasowy - jego zadaniem jest tłumaczenie decyzji kierownictwa, najczęściej wciskając kit.

      • 1 0

    • A więc proponujesz rozpisanie przetargu na kontrolę biletów

      i w warynkach będzie katalog dostepnych fryzur? Wykształcenie kontrolerów oczywiście obowiazkowo wyższe. I krawat.

      Wyluzujcie, jeżdżę kolejką i kontrolerzy prawie zawsze mówia prosze/dziękuję. Nie jest realne zrobienie czasu dwa razy krótszego, natomiast oczywiscie powinno dążyć sie do skrócenia czasu podróży. Dlatego te nowe skmki maja lepsze przyspieszenie (cos cisza o tym w artykułach, a prędkość maks. nie ma znaczenia na trasie Gda-Gdy) Zmienione są też strefy przy drzwiach, żeby skrócić czas wsiadania / wysiadania. Zakup paru nowych nic nie pomoże, bo się przecież nie wyprzedzą. Wszystkie na linii muszą być w stanie obsłuży ć linię w krótszym czasie.

      • 0 0

    • 25 minut?

      Ciekawe jak. To jest trzynaście przystanków, więc wychodzi poniżej dwóch minut na jeden, na dojazd i wymianę pasażerów. No, chyba że będą wskakiwać w biegu...

      • 0 0

    • w czwartek skm w awariach

      Jedna skm-ka rozkraczyła się i inne stały i czekały. Ja stałem w takiej czekającej 30 minut w której była awaria systemu nagłośnienia. Tzn. nie było żadnego komunikatu dlaczego stoimy. To musiała być awaria bo nie wyobrażam sobie żeby pociąg w Europie w XXI wieku nie miał nagłośnienia.

      • 0 0

    • 1. taxi tańsze
      2. w dzień co 15 min
      3. kup bilet, wygląd nie będzie ci przeszkadzać
      4. OK ale bez zatrzymania na 13 przystankach
      Bilet kosztuje 5,70( nie kupuj lizaków zaoszczędzisz 70 gr)
      Zmyślasz., pociąg jedzie 35 min
      Nie śmieć, będzie czysto.

      • 0 0

    • ...

      1. Chyba dawno nie jeździłeś, bo w weekendy jeździ w normalnych godzinach co 15 minut
      2. Trzeba być mało inteligentnym, by uważać, że podróż skm z Gdańska do Gdyni, (skm wówczas zatrzymuje się na 13 stacjach, dodatkowo obowiązują ograniczenia na szlaku) mogła by trwać mniej niż 35 minut, które trwa obecnie...

      • 0 0

  • a Euro 2012 ? (11)

    Śpieszcie się z tą modernizacją bo do Euro 2012 się nie wyrobicie ....a i ta toaleta to dla kogo ? na trasie Gdańsk - Gdynia korzystanie z toalety jest zabronione ....

    • 65 14

    • Toaleta (3)

      ma obieg zamknięty więc będzie z niej można korzystać.....do czasu aż ktoś wrzuci coś nieodpowiedniego i sie "zatka", a wtedy toaleta zamknie sie automatycznie

      • 21 0

      • Obieg zamknięty oznacza, że to, co spuścisz wraca z powrotem do mycia. (2)

        • 7 7

        • do picia

          • 3 0

        • Albo wraca
          albo płynie, leci, idzie, jedzie z powrotem

          nie można wrócić z powrotem !!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 1 1

    • z obiegiem zamkniętym będzie otwarta (2)

      zamknięta była bo fekalia spadały na tory

      • 11 1

      • (1)

        już ja widzę jak sprawdzi się obieg zamknięty w zatłoczonej SKM.

        • 11 2

        • Biedny kibelek.

          Nikt nie chciałby funkcjonować w obiegu zamkniętym, a kibelek musi...

          • 9 1

    • (1)

      Toalety będą zamknięte ze względu na gapowiczów ,którzy by niby załatwiali swoje potrzeby i przemieszczali się zamknięci w toalecie bez biletu.Chyba że pod toaletą będzie cały czas trzymał wartę pracownik renomy

      • 7 0

      • Dobry pomysł, mógłby też pobierać symboliczną opłatę za korzystanie

        • 1 0

    • ekstra przedział.....

      - to jest .... jak w pozostałej części będzie TŁOK ! ..... a BEDZIE na 100 % - np. po imprezie zbiorowej .... jakiejś ! :) - i bedzie ... prze-s****e ! joł jooł !

      • 0 0

    • ta toaleta ma obieg zamknięty ty inteligentna istoto, tzn. że korzystanie z niej jest możliwe na całej trasie. inne skm'ki nie mają obiegu zamkniętego to znaczy że wypróżniacie się na tory w centrum miasta.

      • 1 1

  • Daje tydzień. :)

    • 30 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane