- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (423 opinie)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (102 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (101 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (251 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (100 opinii)
Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta
Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.
Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach
Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.
W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).
Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).
Silnik BMW, 210 km zasięgu
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.
To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Od 51 do 80 ekologicznych autobusów
Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.
W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.
Opinie wybrane
-
2021-08-27 07:45
Im więcej wydadzą (8)
na tzw. innowacyjność tym wyższe nagrody roczne sobie przydzielą. To nie jest ważne, że cały projekt to kosztowna utopia. Pozorują, że idą we właściwym kierunku. Koszty nie grają roli. Nikt im nie zarzuci, że nic nie robią w kierunku nowoczesności.
- 137 10
-
2021-08-28 10:03
Skąd ta wiedza?
Od Kacpra, który nic dobrego dla Gdańska nie zrobił ale zawsze jest w kontrze?
- 0 0
-
2021-08-27 14:10
Miś
To jest Miś na miarę naszych możliwości
- 9 0
-
2021-08-27 12:26
(1)
To jest akurat świetna droga. Te elektryczne autobusy przede wszystkim zasilą linię 100 w samym centrum miasta. Będą miały krótki odcinek do pokonania jak na linię autobusową a w dodatku nie będą przyczyniać się smogu w centrum.
- 1 11
-
2021-08-28 01:42
Jak się korek zrobi przy nowo budowanym przejściu naziemnym przy "Locie" to zobaczysz ile smogu będzie więcej. Albo inaczej...wyczujesz
- 4 0
-
2021-08-27 12:18
I to jest właśnie (1)
krótkowzroczne myślenie. Ono nawet nie ma nic wspólnego z ekonomią bo straty z powodu chorób wywołanych inhalacją spalin, a zwłaszcza diesla, o wiele przewyższają większy koszt elektrycznych pojazdów. Takie samo myślenie miały kolejne polskie rządy, a szczególnie ten obecny, w związku z gospodarką węglem. Tak, zielone źródła energii kosztują ale gdyby ich używano od dawna to o wiele więcej by zaoszczędzono na wydatkach na leczenie i zasiłki dla chorujących.
- 1 13
-
2021-08-27 15:32
No właśnie ..
Policz ile piecy za 3 miliony można wymienić mieszkańcom i zrobią to praktycznie od ręki . Efekt natychmiastowy.. a nie 3 busiki. Co one mają zmienić w ilości spalin w mieście ? Śmiesznostka.
- 18 0
-
2021-08-27 10:02
(1)
Jak nie będę musiał wpie*rzać się przed autobus, bo chmurze dymu za nim idzie się udusić, to bardzo chętnie zapłacę...
- 1 19
-
2021-08-27 15:33
Włącz obieg wewnętrzny
- 10 1
-
2021-08-30 10:12
Czy to naprawdę dobre?
1. Produkcja baterii do samochodu elektrycznego generuje więcej zanieczyszczeń niż auto na paliwo płynne przez cały okres użytkowania 2. Energię elektryczną trzeba gdzieś wyprodukować i to tam zanieczyszcza się srodowisko. Auta elektryczne są tylko pozornie czyste.
- 6 3
-
2021-08-27 08:55
(2)
Widać że już estetyka się nie liczy, brzydkie to. Mieliśmy już kiedyś tureckie wyroby w Trójmieście o nazwie Otoyol M50T, które spotkać można było w Gdańsku na liniach 100, 107 i 158 (raz się zdarzył na 122), a w Gdyni na 153, 204, 500 i 600.
- 43 6
-
2021-08-27 14:34
(1)
To chyba jest tureckie. Za milion przebudują na drona. Za dwa na czołg.
- 3 0
-
2021-08-27 19:22
Jest, dlatego napisałem, że już mieliśmy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.