- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (148 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (162 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (70 opinii)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (64 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (80 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (424 opinie)
Pierwsze elementy maszyny TBM już w Gdańsku
Do Gdańska dotarły pierwsze części maszyny TBM, która będzie wiercić tunel pod Martwą Wisłą. Przyjechały z niemieckiego Schwanau, gdzie zbudowano gdańskiego kreta.
Poszczególne elementy dotarły do Gdańska trzema tirami. W naczepach znajdowały się: podwozia maszyny TBM, jej zespoły kołowe, przewody wentylacyjne, element żurawia, elementy suwnicowe, szyny, dyfuzor oraz schody suwnicowe.
W tej chwili wszystkie te elementy składowane są na terenie budowy Trasy Słowackiego, od strony ul. Ku Ujściu , gdzie kosztem 100 mln zł powstaje szyb startowy i skąd rozpocznie się wiercenie tunelu.
Kolejne transporty będą przyjeżdżać do Gdańska sukcesywnie aż do końca roku. Na początku lutego 2013 powinno rozpocząć się wiercenie tunelu za pomocą maszyny TBM.
Kosztująca 80 mln zł maszyna była budowana przez dziewięć miesięcy. Część jej elementów pracowało wcześniej przy budowie tunelu w Szwajcarii.
- Przeprowadziliśmy restrykcyjną kontrolę używanych elementów, by można było zastosować je w gdańskiej maszynie. Skonstruowanie urządzenia z nowych części zajęłoby nam ok. 12 miesięcy, jednak w przypadku gdańskiego TBM-u nie było potrzeby stosowania wyłącznia nowych elementów. Fabrycznie nowa jest natomiast tarcza wiercąca - tłumaczył nam inżynier Gunter Richter z niemieckiej firmy Herrenknecht, która zbudowała gdańskiego kreta.
Tak wygląda gotowa maszyna TBM, która wywierci tunel pod Martwą Wisłą i która właśnie przyjeżdża w częściach do Gdańska.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2012-09-28 14:42
(1)
Zbudowali częściowo maszynę ze starych elementów, a zapłacimy jak za super nowoczesny sprzęt. Wcześniej nikt się na ten temat nawet nie zająknął. Opóźnienia (ewentualne) w budowie będą tłumaczone awaryjnością maszyny. Poczekamy, zobaczymy. Obym się mylił.
- 1 1
-
2012-10-01 10:17
Awarii raczej nie będzie, ale...
z tym kosztem zakupu to pewnie Nas (Polaków) ostro dali...
Jestem pewien, że nasi górnicy z tym kilometrowym odcinkiem podziemnym by se dali rady migiem!, ale nie, lepiej zatrudnić Niemca.
Na całym świecie robi się maszyną typu TBM jeżeli:
- tunel ma co najmniej 3 kilometry i teren jest naprawdę trudny (np. skały), ale nie piasek!
- inwestor jest baaaardzo bogaty (no nie wiem, może my nie wiemy wszystkiego o finansach Gdańska)- 0 0
-
2012-09-28 19:53
a można tą TBM wykorzystać po budowie ..?
np. zabrać sie za ... metro :D
- 0 0
-
2012-09-27 13:10
TBM - Trójmiejska Budowa Metra ;-) (3)
- 21 2
-
2012-09-27 13:16
trójmiasto (z gdynią przede wszsytkim) to niech się odkoleguje od tej inwestycji (2)
i sobie rolety zawiesi
- 2 9
-
2012-09-28 12:00
nie bardzo rozumiem o co ci chodzi? po co mieszasz w to Gdynię?
- 1 0
-
2012-09-27 13:33
Tak jak ci anty-pisowcy co niektórzy gdańszczanie mają anty-gdyńską obsesję - to naprawdę jest szkodliwe.
- 8 2
-
2012-09-27 12:57
Widać że Gdańsk cały czas buduje, inwestuje (9)
dużo się zmienia na lepsze!
Gratulacje!- 96 19
-
2012-09-27 13:17
(3)
W czasie PRL-u też budowali, inwestowali, dużo się zmieniało bo a to osiedle Przymorze z zabytkowymi dziś falowcami, a to największy port przeładunkowy na Bałtyku... i co? Państwo to zbankrutowało!!!
Nie patrzmy na pozory, słuchajmy co o tym wszystkim mówią TAKŻE I W TELEWIZJI TRWAM.- 7 44
-
2012-09-28 11:54
gospodarka socjalistyczna jest postawiona na głowie - musi zbankrutować. ale to nie znaczy że po transformacji nie powinno być inwestycji. socjalizm nas zamroził więc teraz jak najbardziej trzeba odrabiać opóźnienia
- 0 0
-
2012-09-27 20:09
czy państwo upadło dlatego, że inwestowało ?
myślę, że nie koniecznie..
- 3 0
-
2012-09-27 13:28
zamknij głowę
- 20 8
-
2012-09-27 20:29
(1)
A założysz się, ze bedzie obsówal, padnie kilka firm i wielu robotników zostanie bez środków do życia?
- 0 0
-
2012-09-28 10:16
A którzy zostali?
Z reguły zaraz kto innych ich zatrudnia bo ich brakuje. Naprawdę stratni są właściciele małych firm, pracownicy szeregowi jakoś sobie poradzą.
- 0 0
-
2012-09-27 16:37
No tak, myślisz że jak podpiszesz się Gdynianin to nikt nie będzie wiedział (1)
że jesteś budyniowym urzędasem
- 3 9
-
2012-09-27 19:29
kiedy ma rację
- 4 0
-
2012-09-27 14:32
A widać, widać, stadion np. widać
- 6 9
-
2012-09-28 11:08
a po inwestycji do rozkopywania grobów
bo kabarecik trwa i trwać będzie
- 0 0
-
2012-09-27 23:23
Ogromne pieniądze wyrzucone w błoto
a brakuje ich np. na poprawę komunikacji miejskiej.
- 0 4
-
2012-09-27 13:01
"Krecik" w Gdańsku Ahoj ! (5)
- 36 3
-
2012-09-27 13:18
Zaraz zaraz (3)
A co się stanie z maszyną, kiedy już wybudują ten tunel? Spylimy na Allegro, czy co?
- 1 6
-
2012-09-27 13:23
(1)
mam nadzieję że będziemy drążyć dalej
- 3 3
-
2012-09-27 23:04
Drążymy dalej?
Do Szwecji?
- 2 0
-
2012-09-27 20:39
wróci tam
skąd przybyła
- 1 0
-
2012-09-27 13:27
Ahjo, baranie.
- 1 9
-
2012-09-27 22:49
TBM - Tatry Bez Młotka :)
Pozdro600
- 0 1
-
2012-09-27 22:48
a rowerem przez dziurę będzie można ??
- 2 0
-
2012-09-27 13:12
Dobrze jakby autobus nr 148 (10)
jechał pod tunelem aż do Stogów albo przynajmniej Przeróbki i tam miał pętle. Kto za ?
- 28 11
-
2012-09-27 21:43
148
Fajna mądra propozycja.
- 3 0
-
2012-09-27 13:40
A kto wykopie pod tunelem ten tunel, którym miałby jechać autobus? (2)
- 8 2
-
2012-09-27 14:35
(1)
w tunelu pod tunelem ma jechać tramwaj, a pod tym tunelem w tunelu metro
nie pamiętasz?- 2 1
-
2012-09-27 15:00
w tunelu pod tunelem pod tune yyy a pier.. to ide na prom.
- 2 2
-
2012-09-27 13:16
(2)
...jak można jechać pod tunelem? Ręcę opadają.
- 18 4
-
2012-09-27 13:28
(1)
ktoś z tobą wytrzymuje?
- 3 10
-
2012-09-27 14:58
Jesz seler z dżemem?
- 3 0
-
2012-09-27 13:31
kiedyś z Piastowskiej bodajże 129 jeździł na Stogi (1)
i komu to przeszkadzało?
- 5 4
-
2012-09-27 13:35
Musiał to być nr inny bo 129 to jeździł z Wrzeszcza na Morenę.
- 3 3
-
2012-09-27 13:19
nie jeździ się "pod tunelem" tylko tunelem
pod tunelem jest ziemia, w tunelu - samochody
- 12 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.