• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.

Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.



Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i  montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.

Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.

Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę. Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.

Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.



Opinie (143) ponad 20 zablokowanych

  • za rządów pisu wszystkie kładki będą prowadziły do kolejnych nowo wybudowanych kościołów (1)

    ,bo przecież Rydzyk z klerem nakazał swoim prostackim wiernym by głosowali na Pis, więc zrewanżować się trza . Niestety w Polsce nigdy nie będzie dobrze , bo mało jest ludzi myślących ,inteligentnych ,chociaż cieszę się ,ze rusza młodzież studencka , jestem z Wami młodzi ,bo to Wasza przyszłość , nie o taką Polskę walczyliśmy w wersji Pisu ,ale cóż jak zwykle kler się wchrzania .

    • 7 9

    • Napisał ćwierć inteligent...

      • 1 0

  • Ciekawe, jak będą z niej zganiać ludzi przed podniesieniem tego czegoś?

    • 9 1

  • Brawo Gdańsk

    Jestem z Gdyni i nigdy nie przypuszczałem , że to napiszę . Brawo za inwestycje ,a w Gdyni Totalny marazm inwestycyjny. Nic się nie robi. Na przebudowę głupiego skrzyżowania mamy ponowny przetarg

    • 3 8

  • Co za g*wno, będzie szpecić nasze piękne stare miasto (2)

    • 16 11

    • Ty nawet nie wiesz gdzie jest Stare Miasto jak już znawco (1)

      • 0 1

      • Akurat ta kładka z jednej strony sięga Starego Miasta (a właściwie zamczyska)

        • 0 0

  • Wyglada super!

    Tyle lat czekania i w koncu sie udalo! Bedzie kladka!

    • 5 11

  • pływjace g*wno

    g*wno na Motławie

    • 11 1

  • Oszustwo w biały dzień. Metoda: podrasowana wizualizacja znacznie odbiegająca od rzeczywistości.

    Cel: wydanie max ilości publicznych pieniędzy na inwestycję zrealizowaną "pod opieką" znajomych wykonawców, developerów itd.
    Skutek: konserwacja patologicznego układu zamkniętego (Rezydent UM Gdańsk i pociotki) i tworzenie rozrastającej się kasty żerującej na budżecie miasta.

    • 13 1

  • Dlaczego Vistal z gdyni tego nie buduje???

    • 3 1

  • Kładka aby krócej było po piwo...

    • 0 0

  • Ta kładka jest po prostu szkaradna i nie pasująca!

    Szkoda kasy. Lepiej byłoby utrzymać za te pieniądze na dziesiątki lat małe ekonomiczne, często kursujące promy.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane