• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.

Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.



Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i  montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.

Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.

Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę. Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.

Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.



Opinie (143) ponad 20 zablokowanych

  • wizualizacja kłamie w żywe oczy...

    ...gdzie tam te koszmarne kierownice, potrzebne tu ja świni siodło?!! No ale im ten miś jest droższy tym... Koniaczek, podwójny, stać ich.... Żenada.

    • 10 0

  • Czemu projekt pokqzuje cos zupelnie innego?

    • 5 0

  • To w Gdańsku nie ma nikogo kto może

    zbudować konstrukcje stalowe. Tyle stoczni, a Gdańsk zamawia w Zawierciu.
    Urzędasie żyjesz z podatków. Kupując poza Gdańskiem uszczupliłeś dochody miast o jakieś kilkaset tysięcy.

    • 7 0

  • Wygląda ohydnie.

    Ciekawe, czy w jakimkolwiek stopniu będzie podobne do tego pięknego projektu, który był sprzedawany ludziom.

    • 4 0

  • Byłem zwolennikiem tej kładki, ale jak widzę to szkaradztwo

    to zdecydowanie zmieniam zdanie. Przykro na to patrzyć.

    • 6 2

  • pomoc deweloperom

    Ta kładka ma tylko jedno uzasadnienie - pomoc dla działek deweloperów w tym rejonie. Dziękujemy tobie prezydencie za ten dar - teraz będziemy budować więcej mieszkań i apartamentowców na naszych działkach.

    • 5 0

  • Okropne pale i kierownice

    Na projekcie ich nie ma . Czy będą zdemontowane ?

    • 5 0

  • Konstrukcję

    Konstrukcję na Śląsku? Mało w trójmieście firm co takie konstrukcje robią? Offshory stocznie itd......

    • 3 0

  • konstrukcja

    przęsło nie jest betonowe, ale żelbetowe. Gdyby było betonowe, od razu by się złamało.

    • 1 0

  • Droga redakcjo...

    ... przed pisaniem artykulu, należałoby zaczerpnąc odrobinę wiedzy branzowej. Tak tylko do wiadomosci, przesło mostowe składa się z wielu elementów, między innymi z dzwigarów, które widoczne są na zdjęciach. Dlatego też, mozemy tutaj mowić o ułożeniu pierwszych dzwigarów nośnych, a nie o ułożeniu ccałego przesla.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane