• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • Ale paskudztwa (13)

    Ciekawe ile magistrat przepłacił znowu za ten chłam

    • 134 28

    • ciekawe jakie rowery będą w Mevo 3.0 :D (1)

      • 31 4

      • Podobno mają być użyte hologramy.

        A to, wiadomo, supernowoczesna technologia - więc tanio nie będzie.

        • 7 4

    • jak to ile 160mln z naszej kasy a hulajnogi prywatne firmy nie dostały grosza a działaja lepiej (5)

      • 11 7

      • Prywatne zawsze działa lepiej, niż państwowe (2)

        Przykład autobusy Arriva

        • 11 4

        • To jest takie publiczne, że polega na wyciąganiu publicznej kasy. (1)

          • 10 4

          • jak dom publiczny, czy szkoła publiczna w UK

            • 1 3

      • Działają świetnie wręcz

        Taniej jest taksówkę zamówić niż jechać hulajnogą 1km...

        • 13 5

      • Czy to pisal przedstawiciel operatora hulajek?

        • 4 4

    • (1)

      Ale to rowery dla chętnych , chcesz mieć swój śliczny to sobie kup. Pamiętaj żeby kupić tanio tylko pamiętaj co tanio to drogo . Rowery do wypożyczenia z uwagi na to jak je traktują użytkownicy muszą być masywne a przez to może i toporne .

      • 5 11

      • borisbike bez silnika też nie lekkie, sporo ponad 20kilo

        a mimo to Ciapaci urządzają na nich meczyki bikepolo i robią triki jak na bmx:-)

        • 0 0

    • Przecież miały być czarne. (1)

      https://tv.trojmiasto.pl/Mevo-2-0-na-testach-w-Gdansku-16-11-2021-video-64060.html

      • 5 1

      • ale te są piekne5

        • 1 2

    • Nikt nie zabrania ci jeździć na ładniejszym:)

      • 0 4

  • Wałek na miliony z poprzednim mevo (12)

    Pieniądze ludziom nieoddane. I nic, ludzie łykną kolejny wałek. A należałoby zbojkotować, pokazać tej władzy, że stracili zaufanie. Ja juz sie nie dam nabrac drugi raz.

    • 169 19

    • dlaczego mam bojkotować coś, co będzie dla mnie bardzo wygodne? (9)

      • 11 28

      • Bardzo wygodnie (7)

        to zabrało im się naszą kasę z kont. Nie wykorzystaną, bo nie było jak jej wykorzystać!

        • 18 5

        • a tak szczerze to ile tej kasy straciłeś (6)

          • 5 11

          • abonament wynosił 10 zł (4)

            Abonament wynosił 10 zł/m-c, więc maksymalnie mogłeś tyle stracić, a pewnie jeszcze mniej. Także, ten tego... mająteczek... przy tych cenach to naprawdę ciężko mówić o stracie.

            • 8 18

            • (1)

              Pomnóż ta kwotę razy parę tys i ładna sumka, Kradzież to kradzież czy to 50gr czy milion zł. Własnie nic nie robienie, bo to mala suma ma tutaj wielkie znaczenie.

              • 14 5

              • ja kupiłem abonament roczny

                i to w tak dobrym momencie, że pojeździłem chyba z dwa miesiące.

                • 0 0

            • A ile ktoś przytulił? (1)

              Dlaczego prokuratura się za wały gdańskie nie weźmie?
              Teraz będzie dwa do zera.
              45% nie będzie korzystać, jak wynika z ankiety. A frajerzy znów dadzą się oskubać. Głosujcie nadal na Olę.

              • 9 5

              • Lepiej na Daniela

                • 2 2

          • ja straciłem ponad 120 zł

            abonament roczny (na możliwość wypożyczenia dwóch rowerów jednocześnie) plus niewykorzystane środki
            dulkiewicz zarzekała się, że wszystkim pieniądze zostaną zwrócone

            • 0 0

      • dla niektórych wojna na Ukrainie też jest wygodna.

        • 2 0

    • (1)

      Ale najważniejsze że w Gdańsku nie rządzi pis...

      • 12 1

      • Bo gdy zacznie rządzić Konfederacja

        Większość obecnego UM przeniesie się na przeciw, na Kurkową.

        • 6 5

  • Będzie jak 40 lat temu w Chinach. (6)

    Wszyscy na rowerach. Jeszcze tylko identycznych mundurków dla wszystkich brakuje.

    • 124 45

    • (1)

      Oni już są identyczni. Zerknij na insta albo gdzieś. Sama nuda, wszyscy robią to samo, mówią tak samo. Zmieniają się tylko jakieś nazwy czasem.

      • 18 4

      • Teraz z nas chcą zrobią Chińczyków Europy.

        • 8 4

    • (1)

      I slusznie, lepiej rowerem niz autem.

      • 10 12

      • Jedynie pod względem kosztów

        Reszta na korzyść samochodu

        • 13 4

    • (1)

      Czas wprowadzić riksze w mieście i parę rydwanów ;)

      • 9 2

      • Jeden już jest

        • 8 2

  • (1)

    Wszyscy rowerzyści powinni mieć takie kolory

    • 28 25

    • chyba Ty

      • 1 3

  • Kto jest producentem tego "cudu" (20)

    I czemu nie z Polski?

    • 107 10

    • (4)

      Nie mamy już mocy produkcyjnych na pojazdy elektryczne, bo wszytko poszło w milion samochodów elektrycznych Izera.

      • 43 16

      • (3)

        dobrze, że nie POszło w nogi od stołów jak za poprzedniego "rządu".

        • 17 21

        • Oboje macie rację.

          • 6 0

        • (1)

          Spokojnie, spokojnie, grunt, że mamy CPK!

          • 1 1

          • I Ostrołękę. I przekop!

            • 0 1

    • Nie ma komu robic (2)

      Wszyscy mają jak w uchu na socialach

      • 13 3

      • (1)

        Ciekawe, bo wskaźniki bezrobocia mówią co innego...

        • 0 3

        • Restauracja chińska MIWO z Gdyni szuka kelnera lub kelnerki

          Przechodziłem dziś i widziałem kartkę. Bezrobotni są tylko ci, którzy nie chcą lub nie muszą pracować.

          • 1 1

    • na pewno jakaś zaprzyjaźniona z festyniarą firemka

      • 25 1

    • 22kg? (7)

      kto bedzie takimi klocami jezdzil?

      • 18 3

      • Zapewne będziesz pierwszy, czyli Ty

        • 0 8

      • Nie jest to wcale wielka waga. (1)

        Mój rower z pełnymi sakwami waży przynajmniej 60 kilogramów i da się tym swobodnie jeździć.

        • 1 3

        • a

          z tobą na siodełku pewnie 160 kg

          • 7 1

      • to dużo na elektryka? (2)

        • 0 0

        • (1)

          ale teraz przyszly normalne rowery. Pewnie na elektryka zrobili limit 50kg :D

          • 1 0

          • na portalu transportpubliczny podali
            ze bezelektryczny 22kg a elektryczny 33kg
            jak dobrze ze mnie to nie dotyczy

            • 0 0

      • chętni

        • 0 0

    • Bo w Polsce nie produkuje się rowerów. (2)

      Te niby Polskie też są produkowane na dalekim wschodzie

      • 1 4

      • w PL robi się rowery. acz niewiele. (1)

        hobbystycznie robię rowery. dla siebie, nie na handełe. nie cieszę się powszechnym zrozumieniem, jak inni hobbyści. totalnie wszystko. walcuję obręcze, spawam, lub sklejam z epoksydu ramy, by nie kupować linek robię hamulce stemplowe. szprychy z drutu ocynk, strasznie trudne. nawet platformy pedałów (z drewna) szału nie ma ale da się jeżdzić

        niedawno mnie na jednym zatrzymali policjanci i chcieli koniecznie spisać nimer ramy. jakąś akcję mieli. tłumaczyłem im, co to za rower, ale byli uparci, straciłem ze dwadzieścia minut. ale za to trochę się pośmiałem.

        • 2 1

        • Wzruszyła mnie twoja historia. Niezbyt.

          • 0 2

  • No nareszcie (2)

    To bedzie dobra wiosna.
    W sam raz na paliwo po 12 PLN.

    • 33 65

    • (1)

      Taa i jak poprzednio drugiego dnia się okaże, że rowerów brak i nic nie działa.

      • 18 3

      • I bedzie 1 samochód wozacy do ładowania na cale trójmiasto, tak jak to już było :D

        • 6 2

  • (14)

    takie fanaberie urzędników powinna ogarniać jakaś prywatna firma a nie powinno to być finansowane z budżetu, szykuje się kolejna klapa za którą wszyscy zapłacimy

    • 115 10

    • dokładnie! drogi chodniki i komunikacja publiczna, teatry, szpitale powinny być prywatne bez dopłat :D (2)

      był taki jeden co chciał żeby nie było niczego.

      • 4 10

      • (1)

        umiesz ty czytać ze zrozumieniem? co do tych rowerów mają drogi, szpitale etc?

        • 5 3

        • Bo sa elementem publicznego transportu. Do pelni szczescia brakuje by byly na wspolnym bilecie.

          • 4 2

    • Lepsze takie fanaberie, niż następny parking, czy siedemnasty pas obwodnicy... (7)

      • 5 22

      • (2)

        Pokaż mi te 16 pasów na obwodnicy, bucu!

        • 17 4

        • w Pcimiu nie ma. (1)

          • 2 7

          • W malinowym mi do twarzy? Ale kolor wybrali,jak w PKM,czyli minia,farba podkładowa.

            • 0 2

      • To nie nasz wina że nie stać cię na auto (3)

        • 5 5

        • (2)

          Zwlaszcza takiego pelnoletniego sztrucla za 2 kola? Idz wybierz sie do rowerowego to sie okaze ze jeden rower kosztuje wiecej niz polowa parkingu pod twoim blokiem :D

          • 4 9

          • I "pełnoletni sztrucel za 2 koła" (1)

            jest tańszym, szybszym, wygodniejszym, pewniejszym i ogólnie lepszym środkiem transportu od roweru za nawet 100k zł

            • 7 3

            • Oczywiście i jeszcze z takiego szrota za 2k i diesla można puścić z rury wydechowej świeże powietrze dla rowerzysty jadącego za tobą, żeby się orzeźwił :)

              • 2 5

    • Juz zaplacilismy 150mln (2)

      • 13 4

      • Na razie zapłaciliśmy .. (1)

        ... dokładnie nic. Płacić zaczniemy dopiero po odbiorach i to w częściach. Zerknij do SWZ.

        • 5 9

        • O, to tak jak ostatnim razem:)

          • 3 3

  • 159 milionów (40)

    to wychodzi na jeden rower prawie 40 tysięcy.
    Więcej, niż statystyczni ludzie dają na samochody.

    • 194 15

    • (20)

      A do tego kosztu samochodu też doliczyłeś tankowanie, miejsca parkingowe i przeglądy?

      • 16 40

      • Nadal mniej (7)

        • 27 5

        • Garaż we Wrzeszczu kosztuje 80-100k (6)

          Więc niekoniecznie mniej.

          Oczywiście jest opcja tańsza - trawnik, albo żebranie od podatników...

          • 12 23

          • meduzo ile garazy jest w Gdańsku?wiec nie podawaj skrajnych przykładów.Parking przed kazdym blokiem jest bezpłatny (5)

            • 17 8

            • (4)

              No właśnie, a nie powinien być bezpłatny. CO to za rozdawnictwo wspólnego miejsca?

              • 5 20

              • A rowerki

                Gdzie będą stać?na prywatnej działce?

                • 16 3

              • (1)

                To teren spółdzielni i lokatorów owego budynku więc o czym ty szczekasz przygłupie?

                • 3 4

              • Nalezal do wszystkich, a w nastepnym momencie juz byl wlasnoscia spoldzielni.

                Ale to bylo dobra dekade przed Twoim pojawieniem sie na tym lez padole, a tak daleko wiedza historyczna Twojego pokolenia przeciez nie siega :)

                • 5 0

              • Teren wokol mojego bloku nalezy do nas, mieszkancow, wiec mozemy sobie tam parkowac ile chcemy. Co tobie do tego skoro to nie twoja wlasnosc??

                • 4 1

      • Wiem o tym, ale ile kosztuje przegląd rowerów? (10)

        Lwia część tych kosztów to aplikacja, system, infolinia - taka prawda.
        Dlatego te różne Fale i inne takie są bez sensu - to jest zbyt droga technologia w stosunku do wartości usługi, która jest z nią powiązana.
        To tak jakbyśmy chcieli zrobić toi-toje na aplikacje - można, ale po co? Raz że taki toi-toi będzie wtedy 10x droższy a dwa, awaria sieci czy prądu i nikt nie może s..ć xD
        Chcemy by ludzie jeździli rowerami czy chcemy mieć satelitę nad każdym rowerem? Po co w ogóle jest mevo?

        • 36 4

        • Każdy taki rower, to jeden samochód i co ważniejsze jedno miejsce parkingowe w centrum mniej. (5)

          A koszt bardzo łatwo porównać :)

          • 5 24

          • Chyba że masz 5 osób w rodzinie matematyku.. (3)

            • 16 4

            • badania pokazują, że średnie napełnienie samochodów oscyluje w okolicy 1,2 os/pojazd (2)

              • 3 7

              • Jak jestem na spacerze z psem (1)

                To każdy z nas ma średnio po 3 nogi

                • 10 3

              • to nieważne, obaj macie rację, tylko obaj nie widzicie racji przeciwnika i dlatego nie dajecie rady się dogadać

                ja sam przeglądam swoje rowery i na nich jeżdżę. kilka zmontowałem, w tym zrobiłem większość części. dawniej dłubałem też w swoich samochodach, ale teraz już nie, mój samochód ma teraz za duży silnik, za dużo w nim elektroniki, a prawo nie pozwala na samodzielny orzegląd poza stacją przeglądu, mam więc orientację. nie wieżę, że koszt przeglądu roweru może być o rząd wielkości wyższy niż jego zakupu, a tu nam usiłuje się wcisnąć, by uzasadnić wydatek coś czterdzieści tysięcy na jeden rower mevo. to koszt dwa rzędy wartości większy niż zakupu.

                nie wierzyłem, ale to rzeczywiście jest arogancki przekręt. masywne oszustwo, klasy Amber Gold. a oficjalne, w oparciu o kilka instytucji. rzeczywiście jak Miś. wybaczcie, że nie wierzyłem.

                • 0 0

          • bzdura, tym mevo jeździli najczęsciej ludzie którzy i tak nie jeździli samochodem

            • 13 6

        • serwisowanie rowerów obecnie jest w cenach usług jak auta opony rowerowe po 100zł co kolwiek wymiana to 50zł (1)

          • 10 3

          • 50 złotych to nie 5 0 0 0 złotych! a tyle musiał by kosztować przegląd by zblizyć nas do sumy 40ooo za rower.
            oraz tych przeglądów musiało by być więcej niż ma bolid formuły1 przez całe życie.

            przekręt :-(

            • 0 0

        • (1)

          Mamy w Gdańsku nowoczesna, Postępowa władze.

          • 9 1

          • czerwone,jak tramwaj.Od kiedy mewa jest czerwona? Daltonizm.

            • 0 4

      • Ponad 20 lat moich kosztów motoryzacyjnych to 150 tysięcy

        To są 4 rowery mevo 2. Wszystkie koszty z naprawami zakupem i paliwem 3 co prawda używanych samochodów.

        • 5 0

    • Głupi kilometr tunelu pod Wisłą kosztował 2 miliardy. (9)

      Z czym do ludzi? Żadne inwestycje nie kosztują podatników tyle co samochody...

      • 16 22

      • (3)

        tylko ze tunel pod wisla sie zwraca

        • 22 9

        • W jakiż to sposób? (1)

          Zyski lecą do prywatnych kieszeni, podatnik tylko dopłaca...

          • 14 17

          • Ja jestem podatnikiem i z niego korzystam - obiekt uzyteczny dla spoleczenstwa w ten sposob sie zwraca.

            • 8 2

        • ale nie jest czerwony,teraz ostatnio tylko czarny.

          • 1 0

      • po tych drogach jeździ też zbiorkom do którego wszyscy dopłacają (2)

        wiec daruj sobie z tymi samochodami, teraz jeszcze dopłacamy dodatkowo do rowerów

        • 16 4

        • Te 159 mln to jest za.. (1)

          .. dostarczenie rowerów, systemu, i ich utrzymanie przez kolejnych 6.5 roku.

          • 6 7

          • a wolno mi nie dopłacać? ulga w picie za to że nie spojrzę na rower?

            • 11 2

      • Głupi ...ale tylko dla głupiego..

        • 1 0

      • Żaden inny przemysł nie daje tyłu miejsc pracy co motoryzacja

        • 3 0

    • Rower plus obsługa przez 6lat. (3)

      Sam Gdańsk na tradycyjną komunikacje publiczną wydaje ok 500mln rocznie. Także te 159mln na 14gmin na 6 lat nie wydaje się drogo.

      • 18 16

      • Ale za te 500 mln dostajemy strasznie słabą usługę.

        To co będzie za 150?

        • 3 1

      • 500 mln na komunikację (1)

        Ładnie masz zryty beret Przez TVN

        • 4 2

        • co najmniej 500

          jak doliczysz sobie koszt zakupu tramwajów i autobusów to wychodzi nawet więcej

          • 4 2

    • A za 3 lata ( jak mevo 1) Będzie można kupić te rowery po 400 zł

      • 18 5

    • Tylko że tu nie są same rowery (1)

      musisz doliczyć koszt ich obsługi - ładowanie, naprawianie, pensje dla osób serwisujących i np. zbierających baterie, dla pracujących na infolinii, koszt zrobienia i utrzymywania aplikacji/strony, koszty utrzymania serwerów itd.

      • 14 2

      • roczne koszty operacyjne veturilo od 2023 to 105mln

        a to większe miasto i więcej rowerów

        okazuje się że "nie masz cwaniaka nad... Kaszuba"

        • 0 0

    • Za 5 lat mistrzu matematyki. Razem z obsluga. Mniej niz 5 lat uzywania szmierdzielosztrucla a do tego im wiecej bedzie abo tym mniej bedzie to kosztowac. Poniewaz przecietna doplata podatnikow do 1 km przejechanego samochodem to okolo 5-6 ziko to jak doplata do roweru (czyli 159 baniek minus wplywy z abo dzielone przez sume pzrejechanych kilosow) zamknie sie w mniej niz 5 zlotych (mzoe byc tez na plusie!) to wyjdzie mniej niz "przecietnym" autem. Na twoim przykaldzie juz wiem czemu ludzie bujaja sie samochodami - sa po prostu kiepscy w liczeniu.

      • 3 9

    • Znajac samorządowców z PO

      To już im całość zapłacili. A po 2 latach pa pa

      • 4 3

  • Czerwień pasuje pod kolor peronów PKM. (3)

    Bardzo fajnie.

    • 24 38

    • Czerwień pasuje też jako kolor systemu znanego z gospodarki centralnego planowania.

      Czyli skrajnie nieefektywnej i słabo reagującej na bodźce zewnętrzne. Dodaj do tego przerost biurokracji, brak odpowiedzialności urzędniczej i brak szacunku dla publicznych pieniędzy i masz wypisz wymaluj - gdańskie zarządzanie projektowe. Różnica jest taka, że kasa za usługę żenującej jakości zostaje wyprowadzona na zewnątrz.

      • 12 6

    • i pod kolor rdzy

      Nie będzie widać jak rower zardzewieje. Cwane!

      • 6 3

    • Kolor związku radzieckiego, :D

      Jeszxze tylko sierp i młot i gotowe

      • 5 1

  • (13)

    Czyżby miasto chcialo zniszczyć komunikację miejską na rzecz komunikacji rowerowej? Ciekawe kiedy będzie oficjalna prezentacja nowego taboru rowerowego.

    • 62 27

    • niszczą komunikacje miejska bez tego doskonale im to wychodzi (1)

      • 9 3

      • być może głównie w Twojej wyobraźni

        • 0 0

    • Policz czy to jest coś co wyjdzie taniej niż miesięczny bilet (3)

      Bo mi wychodzi drożej.

      • 2 5

      • rok rowerów w cenie miesiąca - dwóch komunikacji to drożej? (2)

        • 2 1

        • napisz

          w języku polskim

          • 1 1

        • 250 zł to jest kilka przejazdów w miesiącu.

          Przez cały rok. Ale ja do pracy hulajnogą jadę 2* po 25 minut. To masz 1000 minut w miesiącu po 20 albo 10 groszy. Liczyć dalej?

          • 2 0

    • a mnie strasznie ciekawi, czy ci wszyscy krzykacze, co wołali (1)

      po co elektryczne, chcemy klasyczne tak się w wypożyczalni rzucą na klasyki...czy tylko wołali, żeby wołać...bo obstawiam, że elektryki bedą znowu w 100% obłożone, a klasycznymi nikt się nie zainteresuje- większość potencjalnych zainteresowanych rowerem klasyczny ma własny i na co dzień używa...

      • 3 0

      • Wszystko zależy od lokalizacji. Jeśli po płaskim (Centrum, Wrzeszcz Dolny, Zaspa, Oliwa, Brzeźno) to można jeździć klasykiem. Ale wjechać pod górkę - np. Łostowicka, Havla, Jaśkowa Dolina etc. to już ciężej klasykiem.

        • 0 0

    • tak, właśnie to jest celem mevo :-) i to nie jest wcale paradoks. (2)

      gdyby rowery te miały współpracować z pubkomem, miały by albo zintegrowaną z nim taryfę
      albo preferencję taryfową krótkich przejazdów

      taryf się u nas w 3m zintegrować nie da, bo za dużo ludzi straciło by fuchy. są zbyt zajęci wymyślaniem powodów, by utrzymać wielość taryf, patrz fala.

      a tansze krótkie przejazdy jak velib, jak veturilo zostały zmuszlowane, abonament zmusza do korzystania na długich dystansach, do jazdy bezpośrednio do celu, z pominięciem komunikacji publicznej

      to jest oczywista oczywistość, niezależnie od wszelkich ściem i propagandowego dymu: tak, masz rację, tak pomyślane mevo ma konkurować nie z prywatnymi samochodami, nawet nie z prywatnymi rowerami, tylko z komunikacją publiczną

      i jeszcze pomaga urzędnikom wypełnić rubryczkę (sharing system) w różnych ankietach okołorowerowych i przytulić różne dotacje. dla nich to przytulanie jest oczywiście funkcją zasadniczą

      • 1 2

      • Twoje wpisy tX wielokrotnie miewały więcej sensu (1)

        czy chcesz czy nie chcesz, rowery MEVO będą konkurować z prywatnymi samochodami, taksówkami i pojazdami komunikacji publicznej, ale także ich popularność poprawi warunki funkcjonowania tych wszystkich trzech pozostałych rodzajów transportu miejskiego.

        • 1 0

        • dziękuję za lałurkę". staram się, nie zawsze wychodzi, ale się staram.

          natomiast ty się nie starasz wcale. stawiasz tezę a priori i nie uzasadniasz. "tak będzie i już". bo co?!
          wybaczysz, że nie wierzę?

          czemu coś, co totalnie nie wyszło przy tańszym systemie, ma wyjść przy podobnych założeniach (abonamenty, elektryki, zero gry wstępnej) przy droższym?

          • 0 0

    • rowery publiczne są ważnym uzupełnieniem komunikacji publicznej (1)

      w dzielnicach peryferyjnych rower może służyć jako "zasilacz" przystanków komunikacji zbiorowej, która tam zwykle wozi powietrze przez dużą część dnia. W centrum miasta odciąża zatłoczone pojazdy komunikacji publicznej, dzięki temu więcej pasażerów odczuwa komfort jazdy - osoby, które przesiadają się na rower (rezygnując z komunikacji publicznej) zwalniają miejsce dla pozostałych pasażerów. Poprawiają się także warunki ruchu pieszych, ponieważ miasto może łatwiej wprowadzać politykę uwalniania chodników od zaparkowanych w centrum miasta samochodów, główne źródło utrudnień dla wszystkich mieszkańców mających jakieś sprawy do załatwienia w centrum miasta.

      • 0 0

      • bla bla, propaganda, nowomowa

        twoja polityka pojdzie się rąbać, jak wszyscy, ale to wszyscy, którzy zdołają, wezmą te rowery, podjadą nimi pod mordor i tam je zostawią na cały dzień
        i wtedy możesz se ich szukać na łostowicach, a one z Łostowic wybrały się na wycieczkę do Oliwy:

        zgodnie z chorymi założeniami systemu.

        jak ktoś w abonamencie ma 120minut dziennie, to nie będzie się rozdrabniał,

        tak jak np. użyszkodnicy Veturilo, usilujący się zmieścić w "20' grze wstępnej"

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane