- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (294 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (234 opinie)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (95 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (143 opinie)
Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą
Wykonawcy budowy tunelu pod Martwą Wisłą nareszcie udało się ułożyć tam fragment nawierzchni asfaltowej, tzw. podbudowę jezdni. Rozściełacze pełną parą pojadą tam w drugiej części listopada. Budowa przeprawy powinna być gotowa pod koniec roku, a kierowcy mają tamtędy pojechać w kwietniu.
- Mamy za sobą krytyczne punkty na budowie. Praca w tunelu pod Martwą Wisłą idzie pełną parą. Kilkaset osób uwija się na różnych odcinkach inwestycji. Chcemy zakończyć prace budowlane do końca tego roku - mówi Trojmiasto.pl Andrzej Bojanowski.
Plan zakłada, że po nowym roku odbędą się odbiory. To oznacza, że jeśli nie będzie problemów, kierowcy pod dnem Martwej Wisły przejadą w kwietniu. Termin przejezdności stał się też tematem wśród bukmacherów.
Pojawienie się rozściełaczy to sygnał, że koniec prac pod Martwą Wisłą jest już blisko. Asfaltowanie wspomnianych dylatacji to jedynie początek tego rodzaju prac. Pełną parą rozściełacze wjadą pod Martwą Wisłę pod koniec listopada. Gotowa jest betonowa płyta pod jezdnię w obu rurach. Ponadto w północnej rurze zakończył się montaż ścianek odbojowych. Z tymi pracami wykonawca przeszedł do południowego otworu. W tunelu działa też oświetlenie.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna się zakończyć w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 13 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (132) 5 zablokowanych
-
2015-11-02 22:47
A co u Człowieka Który Nie Wie Ile Ma Mieszkań......
- 11 7
-
2015-11-03 06:27
(2)
Ciekawe gdzie jest teraz TBM?
- 3 1
-
2015-11-03 23:28
Ble ble ble
- 0 0
-
2015-11-03 23:28
TBM jest własnością OHL
- 0 0
-
2015-11-03 07:03
(1)
Budujcie budujcie, za chwilę Pis złotówki nie dołoży do Trójmiasta:(
- 13 3
-
2015-11-03 10:57
grunt
że wszystkie inwestycje zostały skończone. Teraz mogą sobie nie dokładać
- 0 0
-
2015-11-03 07:22
Zrzędy !!!
Oddadzą przed terminem to źle pewnie fuszerka bo za szybko zrobili oddają po terminie to już lepiej żeby nie budowali wcale. Ja się zastanawiam ile razy wam zrzędy zdarzyło się spóźnić do pracy na spotkanie....... Pewnie często nie z waszej winy pociąg się spóźnił autobus nie przyjechał itd itp, i tak samo jest z dużymi projektami. Wy z góry zakładać że firma specjalnie po złości robi opóźnienie...........
- 13 2
-
2015-11-03 08:25
supet z tym tunelem
Ale do tego przydalaby sie Nowa Kosciuszki !
- 7 0
-
2015-11-03 09:07
(1)
mam nadzieję ze wszyscy, którzy tutaj zrzędzą, narzekają nie będą jeździć tym tunelem!
będzie mniejszy ruch- 9 1
-
2015-11-03 12:13
Dokładnie !!!
- 1 0
-
2015-11-03 09:55
nie bój, nie bój przyjdzie Kaczy i zabroni
- 2 1
-
2015-11-03 10:05
Takie a nawet kilka razy dłuższe tunele we Włoszech czy Chorwacji (3)
budują w 1,5 roku góra 2 lata. Bez zbędnej napinki , bankietach i miotełki na zakończeniu inwestycji
- 5 8
-
2015-11-03 10:23
tak ale tam budują tunele głównie przez góry a tu mamy naszą Królowę - Wisłę (1)
- 5 0
-
2015-11-03 11:57
Tunel długości ok 7 km w Chorwacji niedaleko Zadaru budowano 2 lata ,
gdzie trudności techniczne są takie same a może nawet większe niż w Gdańsku . Po prostu ekipa Trykosko "ciut" za słaba była do takiej skomplikowanej inwestycji.
- 1 6
-
2015-11-03 12:12
Ta miotełka to rozumie ironiczne nawiazanie do Panów w sukienkach ?!?!?
- 0 0
-
2015-11-03 10:06
pewnie trykodsko dostał premie!!!
za tak wybitne i terminowe osiagniecie!!!
- 2 4
-
2015-11-03 10:09
Tunel (1)
Zachcialo się tunelu ( bo więcej kosztuje a zatem więcej "prowizji"w kieszeni) wiec
po pierwsze primo; opóźnienie ze lepiej nawet nie zastanawiać się jak długie,
po drugie primo ; (hi hi) to dopiero pocatek problemów bo okaze się ze woda z Wiselki przecieka do tunelu
po trzecie w końcu; taniej byłoby tak wybudować jak i później utrzymać, wysokowodny wiadukt nad rzeka.
Ale co tam - podatnik za wszystko zapłaci!- 2 10
-
2015-11-03 10:55
skąd ty takie bzdury wziąłeś
Tunel nie kosztuje więcej a ma jedną zaletę . Nie ogranicza żeglugi na Wiśle. Gdyby tunel był nieszczelny dawno by przeciekał.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.