• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droższe parkowanie w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
21 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wkrótce za parkowanie w centrum Gdańska zapłacimy więcej. W pierwszej kolejności wydłużony zostanie czas poboru opłat do godz. 20. Wkrótce za parkowanie w centrum Gdańska zapłacimy więcej. W pierwszej kolejności wydłużony zostanie czas poboru opłat do godz. 20.

W czerwcu na ulicach Śródmieścia Gdańska pojawią się ankieterzy, którzy będą pytać kierowców o ich tolerancję na maksymalne stawki za godzinę parkowania. W oparciu o wyniki badań radni podejmą decyzję o wprowadzeniu Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Miasto będzie w niej pobierać wyższe opłaty, także w weekendy i w nocy. Zanim to nastąpi, czekają nas zmiany w obecnie obowiązujących strefach. Parkowanie będzie droższe o 30 gr za godzinę, a w centrum - wydłużone do godz. 20.



Stawki za parkowanie w ścisłym centrum Gdańska powinny:

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni podpisał umowę z Biurem Konsultacyjno-Projektowym Inżynierii Drogowej Trafik na przeprowadzenie badań ankietowych wśród kierowców parkujących w centrum Gdańska. To pierwszy formalny i wymagany zapisami ustawy krok do utworzenia tzw. Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania.

Może ona zostać wyznaczona w śródmieściu miasta, które liczy powyżej 100 tys. mieszkańców. Musi tam występować znaczny deficyt miejsc parkingowych, którego nie poprawia zwykła rotacja aut w tradycyjnej Strefie Płatnego Parkowania.

Obecnie w centrum Gdańska trzeba płacić tylko w dni powszednie w godzinach 9-17. Wkrótce opłaty będą pobierane do godz. 20, a niewykluczone, że po wprowadzeniu Śródmiejskiej SPP także w weekendy i w nocy. Obecnie w centrum Gdańska trzeba płacić tylko w dni powszednie w godzinach 9-17. Wkrótce opłaty będą pobierane do godz. 20, a niewykluczone, że po wprowadzeniu Śródmiejskiej SPP także w weekendy i w nocy.
- W Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania opłaty mogą być pobierane oprócz dni powszednich, także w soboty niedziele i święta oraz w nocy. W takiej strefie opłaty za postój pojazdu mogą być wyższe niż w Strefie Płatnego Parkowania. Ich wysokość może być ustalona do kwoty 0,45 proc. minimalnego wynagrodzenia (czyli ok. 10 zł) za pierwszą godzinę postoju - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Analiza rozpocznie się 11 czerwca i potrwa do końca miesiąca. Dodatkowo przeprowadzona zostanie ankieta wśród parkujących, w celu określenia preferencji parkowania, celów podróży oraz akceptacji stawek za postój. Wyniki poznamy w lipcu. W oparciu o nie przygotowane zostaną rekomendacje, które określą maksymalne stawki opłat za godzinę parkowania.

- Wyniki badań pozwolą na lepsze poznanie problemów parkingowych Śródmieścia oraz oczekiwań mieszkańców i osób przyjeżdżających do tej części miasta. Analiza umożliwi określenie zakresu działań nie tylko z wykorzystaniem narzędzia fiskalnego, jakim jest Strefa Płatnego Parkowania, ale także np. takich jak korekty organizacji ruchu drogowego, przekształcenia przestrzeni czy zmian zagospodarowania poszczególnych fragmentów Śródmieścia - mówi Tomasz Wawrzonek, p.o. zastępcy dyrektora GZDiZ ds. zarządzania.
Zanim strefa śródmiejska powstanie, o jej kształcie i stawkach za postój zadecydować będą musieli radni podejmując stosowną uchwałę.

Od wtorku płatne parkowanie do godz. 20



Taka uchwała została już podjęta w przypadku zmian w obecnie funkcjonującej Strefie Płatnego Parkowania. Pierwsze zmiany wejdą w życie we wtorek 28 maja (kolejne zaczną obowiązywać od 1 lipca oraz od 9 września).

- Najszybciej wejdą w życie zmiany dotyczące godzin poboru opłat za postój w sektorze Główne Miasto. Do tej pory kierowcy płacili za parkowanie pojazdu w dni powszednie w godzinach 9-17. Od 28 maja pobór opłat w tym sektorze będzie obowiązywał w dni powszednie w godz. 9-20. Celem wydłużenia czasu pobierania opłat jest zwiększenie rotacji pojazdów pozostawianych na postoju na Głównym Mieście - dodaje Kiljan.
W związku z wprowadzonymi zmianami zmodyfikowane zostanie oznaczenie literowe sektora Główne Miasto, które pojawi się na znakach. Dotychczas sektor Głównego Miasta posiadał oznaczenie AG, od 28 maja będzie to EG. Litera "E" wskazuje, że w danym sektorze opłaty pobierane są w godz. 9-20. Adekwatne oznaczenia pojawią się również na parkometrach, by osoby posługujące się aplikacjami mobilnymi mogły wprowadzić właściwy skrót (GDAE) podczas wnoszenia opłaty.

Od lipca i września większa i droższa strefa



1 lipca rozpocznie się pobór opłat na Targu Rakowym zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AS). Z kolei 9 września opłaty zaczną być pobierane na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-20 - oznaczenie sektora EK), we Wrzeszczu na ulicach Jaśkowa Dolina zobacz na mapie GdańskaPawłowskiego zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AW), a także na ulicach Robotniczej zobacz na mapie Gdańska, Nowomiejskiej zobacz na mapie GdańskaJaracza zobacz na mapie Gdańska w Śródmieściu (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AS).

O planowych zmianach w strefie płatnego parkowania na Targu Rakowym informowaliśmy już w grudniu 2018 r.



Strefa Płatnego Parkowania zostanie powiększona m.in. o ulice w pobliżu ECS, hotelu Gryf i zabudowań przy Jaracza, Nowomiejskiej i Robotniczej. Strefa Płatnego Parkowania zostanie powiększona m.in. o ulice w pobliżu ECS, hotelu Gryf i zabudowań przy Jaracza, Nowomiejskiej i Robotniczej.
Również 9 września zmienią się stawki opłat za postój w SPP - zarówno jednorazowe, jak i dodatkowe.

Nowe stawki w SPP w Gdańsku:

  • za pierwszą godzinę postoju - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)
  • za drugą godzinę - 3,90 zł (dotychczas 3,60 zł)
  • za trzecią - 4,60 zł (dotychczas 4,30 zł)
  • za czwartą godzinę i następne - 3,30 zł  (dotychczas 3 zł)


Znacząco wzrośnie też wysokość opłaty dodatkowej za brak opłaty za postój w SPP. Dotychczas wynosiła ona zaledwie 50 zł, teraz wzrośnie do 200 zł. W przypadku wniesienia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni (nie częściej niż dwa razy w roku kalendarzowym) jej wysokość wyniesie 130 zł (dotychczas 30 zł).

Nowe abonamenty, wcześniej akcja informacyjna



Od 9 września będą obowiązywać również nowe wysokości tzw. abonamentów dla kierowców posiadających większą liczbę pojazdów. Wydanie takiej karty dla trzeciego i każdego następnego pojazdu będzie kosztować 50 zł miesięcznie. Za pierwszy i drugi pojazd opłata pozostaje w dotychczasowej wysokości 10 zł za miesiąc. Karty dla trzeciego i następnego pojazdu wykupione przed 9 września zachowują ważność do daty, do której zostały wydane.

- Wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu SPP poprzedzi akcja informacyjna. Na tydzień przed rozpoczęciem obowiązywania nowych zasad Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umieszczać będzie ulotki z informacjami na ich temat za wycieraczkami parkujących w danym sektorze pojazdów. Stosowne informacje pojawią się także na plakatach wywieszanych m.in. w szkołach czy instytucjach użyteczności publicznej - dodaje rzecznik prasowy GZDiZ.
Wprowadzane zmiany poprzedza kampania informacyjna, która rozpoczęła się tydzień przed wydłużeniem czasu płatnego parkowania. Wprowadzane zmiany poprzedza kampania informacyjna, która rozpoczęła się tydzień przed wydłużeniem czasu płatnego parkowania.

Od dziś zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (55 opinii)

Przypominamy, że od dziś obowiązują nowe godziny parkowania w Strefie Parkowania w Śródmieściu Gdańska. Zostały one wydłużone o trzy godziny i od dziś trzeba płacić za postój od godz. 9:00 do 20:00.

Więcej o zmianach i planowanych nowościach przeczytacie w naszym artykule.
Przypominamy, że od dziś obowiązują nowe godziny parkowania w Strefie Parkowania w Śródmieściu Gdańska. Zostały one wydłużone o trzy godziny i od dziś trzeba płacić za postój od godz. 9:00 do 20:00.

Więcej o zmianach i planowanych nowościach przeczytacie w naszym artykule.
Zobacz więcej

Opinie (493) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Drożej - tak, dłuższe godziny pobierania opłat - nie. (14)

    • 191 147

    • (4)

      Najlepiej calodobowe ! A co sie ograniczac ? Musza sciagac kase z glupich obywatelo ktorzy ich wybrali i nawet z tych co ivh nie wybrali ;) bo kasa idzie do miasta nie do kasy pastwa .... niedlugo z wyplaty zoatanie 15% wolnych srodkow haha a 85 % to beda podatki

      • 28 13

      • Biedaku jak nie masz kasy na paliwo, oc, parkingi (3)

        ...nie musisz miec auta. Szrot to wyrób czekoladopodobny

        • 18 35

        • (2)

          Niestety zmartwie Cie nie jezdze autem 30 letnim ani zadnym szrotem;) stac mnie na paliwo i oc ;) a ty jestes pewnie z tych co wybrali wladze w gdansku

          • 24 8

          • (1)

            I dodam ze to jawny przyklad tego jak urzędnicy i politycy nas okradają . Przed wyborami mówią damy i daja . A po wyborach wprowadzają
            Oplaty i podatki . I dzieje sie tak nie zaleznie od tego komu sympatykujemy ...my z naszych pieniedzy sponsorujemy tych u gory . Za nasza prace

            • 22 9

            • kwiczysz jak przegrany pisi kandydat

              • 3 9

    • Hahaha (7)

      Głosujcie dalej na PO. "By żyło się lepiej". :)

      • 26 14

      • Będę głosował na Pis (2)

        I obudzę się pewnego dnia w Republice bananowej z kaczką w herbie

        • 16 20

        • w kondominium niemieckim się obudzisz (1)

          • 11 6

          • lepsze to niż kacza republika w ZSRR, do której tak ciągnie pissowskich towarzyszy z kurduplem na czele

            • 3 6

      • tyle samochodów ludzie sobie nakupowali (3)

        ale według prezesa Polska w ruinie, białe jest czarne i żadna siła nas nie przekona... lol

        • 5 8

        • i będzie POdwyżka VAT i 7 tys. imigrantów plus rodziny oraz tęczowe homomałżeństwa (2)

          tęczowe jest tęczowe, a biało czerwone to biało czerwone

          • 6 7

          • Śmieszne słowa partii, która wprowadziła 25 nowych podatków (1)

            I ściągnęła 1.5 miliona imigrantów...

            • 4 4

            • SZydło się chwaliła, że już ponad 2mln ukr-emigrantów ściągneła

              a i oficjalne statystyki mówią, że za PiS ilość afrykańskich uchodźców zamieszkałych w Polsce wzrosła ponad dwukrotnie

              • 2 0

    • ani drożej, ani dłuższe godziny pobierania opłat - dość wspierania partyjniactwa cwaniactwa, więcej samorządności i oszczędności

      • 2 1

  • Drożej - tak, dłuższe godziny pobierania opłat - tak. (15)

    • 132 232

    • (3)

      Ani drożej ani dłużej

      • 32 25

      • Pierwszy sygnał że miasto tonie w długach? (2)

        • 19 12

        • Za duży dobrobyt (1)

          Każdego stać na kilka samochodów...

          • 11 3

          • To nie zasługa miasta

            • 4 3

    • Leming to taki zdurniały osobnik, że gdy Dulskiej robi mu pod góre, a i tak szczęsliwy (3)

      • 21 15

      • (1)

        Napisz to jeszcze raz, ale poprawną polszczyzną i z sensem!

        • 17 8

        • Wszyscy z IQ wyzszym niż 78 zrozumieli

          • 6 3

      • PiSsi leming przegranego pampersa kwiczy kwik kwik kwik

        • 0 0

    • Nie, nie, nie (1)

      Dajcie mnie wszycho za darmo. Mniejsce dla mojej fury za darmo. Wyjście do kina za darmo, bo mam 5 bąbelków. Mniejsce na klatce schodowej za darmo, bo na rowery dla bąbelków nie mam mniejsca w domu. I jeszcze byście somsiada przekonali, żeby za darmo dał się bawić w jego ogródku. A i chciałabym mieć stół bilardowy, ale mnie się nie mnieści, to może na ulicę wystawię, okej?

      • 25 15

      • za darmo to powinieneś dostać słownik ortograficzny

        • 12 8

    • podwyższenie opłat i wydłużenie godzin płatnych (2)

      wpłynie na zmniejszenie problemów parkingowych mniej wiecej tak samo jak bezpłatny bilet dla dzieci maił wpłynąć na zmniejszenie ruchu na drogach - czyli wcale

      • 28 10

      • Nieprawda. Ja osobiście jeżdżę teraz z dzieciakami tramwajem. (1)

        Wcześniej taniej wychodziło samochodem, teraz płacę w komunikacji tylko za siebie i wychodzi taniej.

        • 6 2

        • Kłamiesz jak zawsze , nie masz dziecka ani samochodu

          • 4 6

    • Brawo Panna Dulkiewitz (1)

      Pierwsza męska decyzja

      • 8 17

      • Zdecydowanie zbyt mała podwyżka

        • 7 7

  • po co tam jechać do tego "centrum" (17)

    • 164 44

    • (1)

      no właśnie, po co? Przecież w żabce piwo tańsze. A jak kupisz 3-4 to jeszcze jest promka. Poza tym i tak już spędziłeś dziś 2 godziny w aucie, bo mieszkasz poza tym nieszczęsnym centrum, gdzie można żyć bez auta, więc gdzie Ty znajdziesz czas na to, żeby gdzieś ruszyć jeszcze ten umęczony tyłek?

      • 19 31

      • ale w żabce nie dają wina "na zeszyt" jak na wsi w budzie za rogiem

        :)))

        • 3 0

    • (11)

      Jest "po co", ale najlepiej tramwajem. Mowie ja zmotoryzowany. Placic w sezonie tyle za parkowanie i jeszcze krecic sie uliczkami z 30 min za jakims wolnym miejscem.

      • 31 9

      • (8)

        Tylko że problem z parkowaniem nie wynika z turystów czy osób chcących pojechać sobie zjeść coś w knajpce. Strzelałbym, że 95% zaparkowanych aut, to auta pracowników, którzy dzień w dzień, od pn-pt stoją po 8 godzin w miejscu. Trzeba się zastanowić, jak ten problem rozwiązać, a nie uprzykrzać życie ludziom, którzy chcą podjechać na godzinę zjeść kolację.

        • 53 5

        • rozwiązanie jest jedno - zainestować w tani sprawny transport publiczny z 1 mc biletem i drogi rowerowe, ale Gdańsk Nie chce (6)

          • 16 9

          • Problem jest głębszy...np. tramwaje z gdansk poludnie (1)

            Kiedyś korzystałem Ale....tramwaj z pętli lostowice do centrum jedzie z megapredkoscia. Zalicza czerwoną fale

            • 20 2

            • I do tego są przeważnie zatłoczone

              • 4 0

          • zauważ, że drogi rowerowe już w wielu miejscach powstały (3)

            transport publiczny także działa. Oczywiście mógłby działać lepiej, ale jak ma działać lepiej, jak tkwi w korkach, które stwarzają osoby uzależnione mentalnie od samochodu? To co dla jednego jest tanie, dla drugiego może być postrzegane jako drogie. Dla mnie np. MEVO jest megatanie, i tego się będę trzymał.

            • 6 21

            • Zbyt mało buspasów. Autobusy nie mogą stać razem z osobówkami, bo nigdy nie staną się realną alternatywą.

              • 12 2

            • Transport tkwi

              Ale w szponach mafii spółek i spółeczek, gdzie świetnie robi się biznes okradajac z pensji pracowników i nie inwestując w remonty taboru.
              Zejdź na ziemię i zibacz, co ludzie myślą i jak rzeczywiście działa mevo. A jak wygląda to w innych miastach.

              • 6 0

            • Jak to jest ze w gdansku tramwaje stoja "na fali czerwonego?" A w innych miastach jakos z czym takim nie mozna sie spotkac

              • 0 0

        • Jest wolność

          Przecież gda się chwali ze jest miastem wolności wiec jak ktoś chce sobie dojeżdżać do miasta i parkować na czas pracy to ma prawo czy w myśl eko-vege wolności mu się to ograniczy? Druga sprawa w mieście wolności nie muszę jeździć transportem miejskim ani jakimiś rowerami. Jak chce sobie samochodem w korkach stać to moja sprawa, mam to totalnie gdzieś ze jest emisja spalin bo miasto w swej hipokryzji chce ograniczyć samochody z przyczyn niby ekologicznych ale z głównymi trucicielami to nic nie robi. Nie rozbudowywano infrastruktury drogowej bo były ważniejsze cele (ecsy i galerie) i teraz jest korek a ludziom się wciska kity że ograniczanie ruchu samochodowego jest uzasadnione ekologią. Wszystkie kity na tym świecie wciska się ludziom mówiąc ze to dla ekologii lub bezpieczeństwa. Stara śpiewka i o ile władze rozumiem bo mają cel to już tych eko-vege nieboraków którzy łykają tę ideologię to mi żal.

          • 6 1

      • W sezonie jak już muszę "swiagra" zawieść do centrum na zwiedzanie

        To wybieram opcję przy urzędzie woj. Szkoda tracić godziny na staniu w korkach i szukaniu tej jedynej miejscówki w centrum

        • 10 1

      • Najlepiej eko-vege rowerem

        Rower jest eko-vege i można dojechać do wszystkich galerii handlowych i w getrach naturalnie spoconym można wędrować po sklepowych alejkach. Rower jest lepszy od samochodu bo jak znów będzie powódź w Gda spowodowana przez niedobrych kierowców samochodów to można brodzić po wodzie i uciec z epicentrum katastrofy ekologicznej i w ogóle rower chroni planetę i ludzkość przed niszczycielska siłą kierowców pojazdów mechanicznych

        • 5 2

    • a kto ci każe ?

      nie jedź..

      • 6 1

    • W centrum mieszka dużo osób starszych, które wymagają pomocy

      najbliższej rodziny. Dowożenie obiadów, wyjście z tą osobą na spacer, zakupy itd. Nie każdy przyjeżdża na spacer po "starówce"

      • 15 5

    • na kawe?

      • 1 2

  • legenda o parkometrach (2)

    Szkoda ze bracia Łukasik z Wrzeszcza na chodzą juz na parkometry brakuje ich na ulicach :((( pozdrawiam ZDIZ hahaha

    • 34 19

    • Nie chodzą (1)

      Bo siedzą w pierdlu i tam jest ich miejsce hahaha

      • 15 3

      • Nie martw sie wyjda to zaczna znowu dzialac :) potwierdzone info

        • 1 3

  • (16)

    Wybudować parkingi na obrzeżach - w cenie parkingu bilet na komunikację miejską.

    Jedyne słuszne rozwiązanie

    • 228 35

    • zgoda, ale musisz też zapewnić sprawny dojazd do centrum

      inaczej każdy wybierze samochód.
      Jak nie wprowadzisz strefy albo nie zlikwidujesz miejsc postojowych to każdy przyjedzie do centrum. Zobacz co dzieje się na Starym Przedmieściu i Długich Ogrodach...

      • 24 2

    • Kolejny?!?! (3)

      Wszystkie takie parkingi stoją puste jakoś, a całe centrum (jak i większość ulic w miastach) zawalona. Każdy kierowca tak pisze: postawcie parking. Tylko jak jest ten parking, to nie parkuje na nim, bo żal jemu 3 zł.

      • 21 11

      • (2)

        Na Łostowicach jakoś to się sprawdza - w tygodniu o 8:00 cięzko znaleźć miejsce.

        Tak jak mówią poprzednicy, jeśli komunikacja byłaby realną alternatywą (pod względem czasu) - miałoby to sens.

        • 18 3

        • Na lostowicach to kurnik nie parking

          • 7 2

        • nie ma miasta, w którym komunikacja zbiorowa byłaby szybsza niż dojazd samochodem

          chyba że chodziłoby o niektóre linie metra lub kolej miejską. Dlatego w Trójmieście główny kierunek rozwoju powinien iść na rzecz systemu rower (ewentualnie rower MEVO) plus SKM/PKM. Na krótkie odległości duży potencjal mają hulajnogi. Samochody tylko na wyjazdy poza miasto, a nie do jazdy po mieście.

          • 3 11

    • No przecież ta zmiana jest dlatego (4)

      że mają budować parkingi wokół Głównego Miasta.
      Ceny na ulicach wzrosną, żebyś parkował w tych parkingach.

      • 12 4

      • (3)

        parkingi wokół powstaną za 5 lat, i będa tak samo płatne albo i droższe.

        • 13 3

        • Jeden będzie już w przyszłym roku.

          • 0 5

        • gdyby nie były płatne, to by znaczyło, że miasto finansuje osoby uzależnione od samochodu (1)

          uspołecznianie kosztów i prywatyzowanie zysków to nie jest przejaw sprawiedliwości społecznej. Samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym rodzajem transportu w mieście.

          • 6 12

          • Pogięło ciebie biedaku bez rodziny

            • 6 6

    • Człowieku, zastanów się (1)

      Jedna SKMka, a jeżdżą co kilka minut, przewozi 1200 osób. Jeden tramwaj, a jeżdżą co kilka minut, przewozi 200 osób. Jeden autobus, a jeżdżą co kilka minut, przewozi 100 osób. Naprawdę, ale to naprawdę myślisz, że cokolwiek zmieni wybudowanie za grube miliony parkingu na obrzeżach na...ile? 2000 aut? (i to byłby już duży parking)
      Nic. Nie tędy droga, jak chcemy kiedykolwiek być bogatsi, jak mają wzrosnąć potoki klientów w sklepach, czynsze najmu lokali, itd.

      • 6 17

      • no właśnie zabawne jest to, aż absurdalne

        że auta na ulicach zajmują tyle miejsca, że kierowcom się zawsze wydaje, że tyyyle ich jest. Podczas gdy przyjedzie jeden pociąg i wywala się z niego 10 razy więcej ludzi, tylko pociąg odjeżdża, ludzie się rozejdą i nie ma śladu po tym, jaki tłum został dowieziony do centrum. Co innego z autami.

        • 21 4

    • (2)

      Nie po to się kupuje samochód , płacąc w cenie wysoki VAT, akcyzy, inne podatki, by jeździć komunikacja miejska ... Niech podniosą opłaty nawet do 10 PLN za godzinę, pi co się ograniczać. Tylko wtedy restauracje i sklepy w centrum odczują to w swoich przychodach.

      • 27 9

      • Niestety to grosze w porównaniu z kosztem zapewnienia infrastruktury dla kierowców.

        A pierwsze zdanie to idealny cytat na mema z Januszem...

        • 8 5

      • przykra wiadomość dla Ciebie

        Większość klientów tych restauracji i sklepów w tzw. centrum dojeżdża komunikacją miejską, ewentualnie taxi. Policz sobie, naprawdę, ile jest miejsc parkingowych w centrum miasta a ile miejsc w knajpach. Przed każdym lokalem na 50 osób jest może 5 miejsc parkingowych, a knajpy pełne. Myślisz, że skąd się Ci ludzie biorą? Naprawdę myślisz, że np. w Galerii Bałtyckiej ci wszyscy ludzie to przyjechali autami i zaparkowali na tych 900 miejscach na dachu? Skoro jednocześnie w Galerii jest 8-10 tys. ludzi?
        Śmieszą mnie tacy "znawcy" jak Ty.

        • 4 6

    • I będziesz z tego korzystał? Pójdziesz na halę po zakupy i później z siatkami i torbami wrócisz autobusem do samochodu? Nie opowiadaj bajek.

      • 5 1

  • Parking jest a przepisów nie ma ....

    To jest Sciemaa..

    • 48 8

  • skandal! (4)

    • 145 47

    • (1)

      Dokładnie powinno być min 5 zł. 30 gr podwyżki to śmiech

      • 8 13

      • Nie moze byc wiecej

        Stawka nie moze byc wyzsza niz ta ustalona w rozporzadzeniu. Wprowadzenie srodmiejskiej strefy platnego parkowania pozwoli na wzrost ceny alr mysle ze nie bedzie to wiecej niz 5-6pln (Krakow w scislym centrum chce 10 pln).

        • 1 2

    • Świadomy wyborca

      Tak ma być.

      • 3 0

    • skandal to...

      Baba ktora wychodzi i mowi ze to koniec motoryzacji. Pewnie nawet nie wie jak działa silnik.

      • 4 0

  • Kierowców będą pytać ? (6)

    Cena powinna odpowiadać przynajmniej stawkom wynajmu terenu w centrum miast. Oraz dopłata środowiskowa. Wszak nikt inny bezkarnie nie spała paliw kopalnych w centrum miasta

    • 58 91

    • Proponuję wszystkie miejsca "państwowe" sprywatyzować z zachowaniem jednolitego systemu płatności i ich formy

      Ceny sprzedaży po cenie gruntu w centrum. I niech wolny rynek ustali ceny parkowania. Zobaczymy wtedy ile to naprawdę kosztuje, bo jak na razie to jest socjalizm.

      • 12 3

    • to podobnie trzeba zrobić z komunikacją miejską. Żadnych dopłat do komunikacji z budżetu, (2)

      w końcu po co? Niech komunikacja miejska sama się utrzyma, niech działa w warunkach konkurencji wolnorynkowej. Niech ustalą ceny za bilety takie jakie będą opłacalne. Niech tak zorganizują rozkład i linie autobusowe, tramwajowe, aby jeździły tylko te gwarantujące zysk

      • 10 8

      • poznaj pojęcie "korzyści zewnętrznych". Dzięki komunikacji zbiorowej wszyscy mają korzyści

        również ci, którzy z niej nie korzystają. Jeszcze większe korzyści przynosi inwestowanie w rozwój infrastruktury dla pieszych, rowerzystów i rolkarzy/hulajnogowców. W dobrze zorganizowanym mieście dzieci mogą samodzielnie i bezpiecznie docierać do szkół rowerami lub pieszo, a ulice w godzinach porannego szczytu nie są korkowane samochodami rodziców dowożącymi dzieci do szkół i przedszkoli. To się opłaca wszystkim.

        • 8 5

      • Jak ceny parkingów byłyby uwolnione

        To i dotować komunikacji nie byłoby trzeba a i tak wielu chętnych na te trochę droższe bilety by się znalazło

        • 3 1

    • proponuje opodatkować każdy m2 powierzchni użytkowej przez samochody (1)

      i od przejechanego 1km pobierać 10gr ;) ;) By żyło się WAM lepiej rodacy hahaa

      • 2 2

      • prościej rogatki ponastawiać u wjazdu do miasta ...

        i pobierać myto ... jak to onegdaj za krzyżaków bywało

        • 0 1

  • opłaty w weekendy i w trakcie jarmarku dominikańskiego .. a tych co nie płacą- karać,karać,karać!

    • 60 84

  • (23)

    Koniec dotacji miejsc parkingowych przez miasto! Kierowcy niech sami płacą za ich utrzymanie.

    • 83 173

    • (5)

      zawiść aż kipi od ciebie nie stać na samochód to nie wypominaj innym

      • 28 24

      • (4)

        "Nie stać na samochód"? Ziomek, "samochód" to żaden luksus, kupuje się go za dwie średnie krajowe, albo i za jedną, "jezdny". To raczej kierowcy się prują, że ich nie stać na wynajem miejsca pod postawienie tego przedmiotu zbytku ;)

        • 24 21

        • ziomek "samochód", dobrze to podkreśliłeś. dwie średnie krajowe i masz auto super dobre (3)

          i bezpieczne. Do tego jadąc jak prawdziwy sebek robisz istne combo

          • 7 7

          • Średnia wartość samochodu w Polsce to 12000pln (2)

            3 średnie krajowe...

            • 7 4

            • To akurat moja jedna wyplata

              A jeżdżę kolejka do pracy, szybciej i wygodniej i poczytać mozna

              • 0 4

            • prezesi zawyżają

              Jeden leasingowy mercedes warty 500 000 odpowiada ilu szrotom typu passat GWE?

              • 0 0

    • A ty rowerem jeździsz po ulicy nie to dopłacaj za jazde

      • 9 6

    • o śwagier kiedyś to było. pamietasz jak jechalim w 95 do rajchu po golfa. cała rodzina się zrzucała. (1)

      ale później całe leźno i pół żukowa nam zazdrościło. Somsiad to aż zawału dostał, a ten co przy pgr mieszkał, to nawet do skarbówki napisał

      • 8 9

      • To ci*lowe kaleczenie języka jest takie żałosne.

        • 9 5

    • xxx (3)

      Zgodnie z tym głupim rozumowaniem, trzeba wprowadzic opłaty pieszym, rowerzystom, itp,"koniec darmowych chodników |"......Wiekszych bzdur dawno nie słyszałem.

      • 24 7

      • (2)

        Zaplacisz wtedy i za samochod i za siebie. W koncu tez jestes pieszym...

        • 8 0

        • xxx (1)

          płace w tym mieście podatki, turysta-nie. Dlaczego misto mnie nie szanuje i kara za to, ze tu zyję?

          • 5 1

          • ale turysta z Lipska przyjeżdża

            i dziękuje Gdańszczanom za sponsoring.

            • 1 0

    • Niech cyklogłupki także płacą za drogi rowerowe i stojaki.

      • 12 5

    • ziemia, grunt , to wszystko jest darmowe jak powietrze (5)

      homoparady kosztują i ktos się musi na to zrzucić

      • 8 3

      • Co innego miesięcznice (3)

        Te są organizowane z prywatnych pieniędzy zainteresowanych, prawda,?

        • 2 2

        • Miesięcznice nie promowały wynaturzeń (1)

          • 1 2

          • a konus wystawiany tak publicznie na pośmiewisko na drabince z obi ... to nie wynaturzenie?

            znaczy to był cyrk ?!!! :))))

            • 0 0

        • prawda, ale miesięcznice upamiętniały porządnych, normalnych ludzi, a nie

          były apoteozą amoralności i zła

          • 0 0

      • No właśnie

        dlaczego inni normalni ludzie muszą bulić ciężkie pieniądze za to, że kilka chorych na umyśle osób manifestuje swój waginosceptycyzm?

        • 2 0

    • Płacą w cenie paliwia.

      • 6 2

    • A te

      łapki w górę dla tej miernej opinii to najchętniej bym poucinał. Półgłówki.

      • 1 0

    • Już płaca w akcyzie i to w zupełności wystarczy

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane