• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droższe parkowanie w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce za parkowanie w centrum Gdańska zapłacimy więcej. W pierwszej kolejności wydłużony zostanie czas poboru opłat do godz. 20. Wkrótce za parkowanie w centrum Gdańska zapłacimy więcej. W pierwszej kolejności wydłużony zostanie czas poboru opłat do godz. 20.

W czerwcu na ulicach Śródmieścia Gdańska pojawią się ankieterzy, którzy będą pytać kierowców o ich tolerancję na maksymalne stawki za godzinę parkowania. W oparciu o wyniki badań radni podejmą decyzję o wprowadzeniu Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Miasto będzie w niej pobierać wyższe opłaty, także w weekendy i w nocy. Zanim to nastąpi, czekają nas zmiany w obecnie obowiązujących strefach. Parkowanie będzie droższe o 30 gr za godzinę, a w centrum - wydłużone do godz. 20.



Stawki za parkowanie w ścisłym centrum Gdańska powinny:

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni podpisał umowę z Biurem Konsultacyjno-Projektowym Inżynierii Drogowej Trafik na przeprowadzenie badań ankietowych wśród kierowców parkujących w centrum Gdańska. To pierwszy formalny i wymagany zapisami ustawy krok do utworzenia tzw. Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania.

Może ona zostać wyznaczona w śródmieściu miasta, które liczy powyżej 100 tys. mieszkańców. Musi tam występować znaczny deficyt miejsc parkingowych, którego nie poprawia zwykła rotacja aut w tradycyjnej Strefie Płatnego Parkowania.

Obecnie w centrum Gdańska trzeba płacić tylko w dni powszednie w godzinach 9-17. Wkrótce opłaty będą pobierane do godz. 20, a niewykluczone, że po wprowadzeniu Śródmiejskiej SPP także w weekendy i w nocy. Obecnie w centrum Gdańska trzeba płacić tylko w dni powszednie w godzinach 9-17. Wkrótce opłaty będą pobierane do godz. 20, a niewykluczone, że po wprowadzeniu Śródmiejskiej SPP także w weekendy i w nocy.
- W Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania opłaty mogą być pobierane oprócz dni powszednich, także w soboty niedziele i święta oraz w nocy. W takiej strefie opłaty za postój pojazdu mogą być wyższe niż w Strefie Płatnego Parkowania. Ich wysokość może być ustalona do kwoty 0,45 proc. minimalnego wynagrodzenia (czyli ok. 10 zł) za pierwszą godzinę postoju - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Analiza rozpocznie się 11 czerwca i potrwa do końca miesiąca. Dodatkowo przeprowadzona zostanie ankieta wśród parkujących, w celu określenia preferencji parkowania, celów podróży oraz akceptacji stawek za postój. Wyniki poznamy w lipcu. W oparciu o nie przygotowane zostaną rekomendacje, które określą maksymalne stawki opłat za godzinę parkowania.

- Wyniki badań pozwolą na lepsze poznanie problemów parkingowych Śródmieścia oraz oczekiwań mieszkańców i osób przyjeżdżających do tej części miasta. Analiza umożliwi określenie zakresu działań nie tylko z wykorzystaniem narzędzia fiskalnego, jakim jest Strefa Płatnego Parkowania, ale także np. takich jak korekty organizacji ruchu drogowego, przekształcenia przestrzeni czy zmian zagospodarowania poszczególnych fragmentów Śródmieścia - mówi Tomasz Wawrzonek, p.o. zastępcy dyrektora GZDiZ ds. zarządzania.
Zanim strefa śródmiejska powstanie, o jej kształcie i stawkach za postój zadecydować będą musieli radni podejmując stosowną uchwałę.

Od wtorku płatne parkowanie do godz. 20



Taka uchwała została już podjęta w przypadku zmian w obecnie funkcjonującej Strefie Płatnego Parkowania. Pierwsze zmiany wejdą w życie we wtorek 28 maja (kolejne zaczną obowiązywać od 1 lipca oraz od 9 września).

- Najszybciej wejdą w życie zmiany dotyczące godzin poboru opłat za postój w sektorze Główne Miasto. Do tej pory kierowcy płacili za parkowanie pojazdu w dni powszednie w godzinach 9-17. Od 28 maja pobór opłat w tym sektorze będzie obowiązywał w dni powszednie w godz. 9-20. Celem wydłużenia czasu pobierania opłat jest zwiększenie rotacji pojazdów pozostawianych na postoju na Głównym Mieście - dodaje Kiljan.
W związku z wprowadzonymi zmianami zmodyfikowane zostanie oznaczenie literowe sektora Główne Miasto, które pojawi się na znakach. Dotychczas sektor Głównego Miasta posiadał oznaczenie AG, od 28 maja będzie to EG. Litera "E" wskazuje, że w danym sektorze opłaty pobierane są w godz. 9-20. Adekwatne oznaczenia pojawią się również na parkometrach, by osoby posługujące się aplikacjami mobilnymi mogły wprowadzić właściwy skrót (GDAE) podczas wnoszenia opłaty.

Od lipca i września większa i droższa strefa



1 lipca rozpocznie się pobór opłat na Targu Rakowym zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AS). Z kolei 9 września opłaty zaczną być pobierane na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-20 - oznaczenie sektora EK), we Wrzeszczu na ulicach Jaśkowa Dolina zobacz na mapie GdańskaPawłowskiego zobacz na mapie Gdańska (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AW), a także na ulicach Robotniczej zobacz na mapie Gdańska, Nowomiejskiej zobacz na mapie GdańskaJaracza zobacz na mapie Gdańska w Śródmieściu (w godz. 9-17 - oznaczenie sektora AS).

O planowych zmianach w strefie płatnego parkowania na Targu Rakowym informowaliśmy już w grudniu 2018 r.



Strefa Płatnego Parkowania zostanie powiększona m.in. o ulice w pobliżu ECS, hotelu Gryf i zabudowań przy Jaracza, Nowomiejskiej i Robotniczej. Strefa Płatnego Parkowania zostanie powiększona m.in. o ulice w pobliżu ECS, hotelu Gryf i zabudowań przy Jaracza, Nowomiejskiej i Robotniczej.
Również 9 września zmienią się stawki opłat za postój w SPP - zarówno jednorazowe, jak i dodatkowe.

Nowe stawki w SPP w Gdańsku:

  • za pierwszą godzinę postoju - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)
  • za drugą godzinę - 3,90 zł (dotychczas 3,60 zł)
  • za trzecią - 4,60 zł (dotychczas 4,30 zł)
  • za czwartą godzinę i następne - 3,30 zł  (dotychczas 3 zł)


Znacząco wzrośnie też wysokość opłaty dodatkowej za brak opłaty za postój w SPP. Dotychczas wynosiła ona zaledwie 50 zł, teraz wzrośnie do 200 zł. W przypadku wniesienia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni (nie częściej niż dwa razy w roku kalendarzowym) jej wysokość wyniesie 130 zł (dotychczas 30 zł).

Nowe abonamenty, wcześniej akcja informacyjna



Od 9 września będą obowiązywać również nowe wysokości tzw. abonamentów dla kierowców posiadających większą liczbę pojazdów. Wydanie takiej karty dla trzeciego i każdego następnego pojazdu będzie kosztować 50 zł miesięcznie. Za pierwszy i drugi pojazd opłata pozostaje w dotychczasowej wysokości 10 zł za miesiąc. Karty dla trzeciego i następnego pojazdu wykupione przed 9 września zachowują ważność do daty, do której zostały wydane.

- Wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu SPP poprzedzi akcja informacyjna. Na tydzień przed rozpoczęciem obowiązywania nowych zasad Gdański Zarząd Dróg i Zieleni umieszczać będzie ulotki z informacjami na ich temat za wycieraczkami parkujących w danym sektorze pojazdów. Stosowne informacje pojawią się także na plakatach wywieszanych m.in. w szkołach czy instytucjach użyteczności publicznej - dodaje rzecznik prasowy GZDiZ.
Wprowadzane zmiany poprzedza kampania informacyjna, która rozpoczęła się tydzień przed wydłużeniem czasu płatnego parkowania. Wprowadzane zmiany poprzedza kampania informacyjna, która rozpoczęła się tydzień przed wydłużeniem czasu płatnego parkowania.

Od dziś zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (55 opinii)

Przypominamy, że od dziś obowiązują nowe godziny parkowania w Strefie Parkowania w Śródmieściu Gdańska. Zostały one wydłużone o trzy godziny i od dziś trzeba płacić za postój od godz. 9:00 do 20:00.

Więcej o zmianach i planowanych nowościach przeczytacie w naszym artykule.
Przypominamy, że od dziś obowiązują nowe godziny parkowania w Strefie Parkowania w Śródmieściu Gdańska. Zostały one wydłużone o trzy godziny i od dziś trzeba płacić za postój od godz. 9:00 do 20:00.

Więcej o zmianach i planowanych nowościach przeczytacie w naszym artykule.
Zobacz więcej

Opinie (493) ponad 10 zablokowanych

  • No fajnie tylko większość jest zaparkowana nielegalnie po trawnikach i chodnikach i nikt nic z tym nie robi (3)

    • 31 6

    • (2)

      Straż Miejska

      • 0 1

      • (1)

        Taaaa od akcji do akcji coś tam działają.
        Na co dzień w najgorszym razie ktoś pouczenie dostanie

        • 3 1

        • Nie masz racji. Spróbuj zostawić samochód na głównym mieście i gwarantowana blokada na koło.

          • 0 0

  • Wybraliscie (2)

    P Dulkiewicz wiec nie lamentowac

    • 74 21

    • (1)

      Tak, tak, von Braun zbudowałby ci darmowe parkingi, a Alternative für Deutschland przysłało diesla w prezencie.

      • 8 14

      • CDU i jej POlska filia przyśle ci ahmedów w prezencie

        • 4 1

  • parkomaty

    chuba was pogielo nie placilem nie place i nie bende placil jeszcze w nocy jeszcie zrobcie rogatki na wjazd do centrum ciemno-grod wybral nowe wladze to niech placi

    • 60 18

  • Kiedy bedzie jeden tani bilet na wszystkie środki komunikacji miejsciej w całym Trójmiescie ? (14)

    To niewiarygodne by w XXI wieku w aglomeracji liczącej około 1,5 miliona osób nie istniał zintegrowany system komunikacji miejskiej pozwalający mieszkańcom i turystom
    na tanie i wygodne podrózowanie wszystkimi dostępnymi środkami komunikacji miejskiej za pomocą jednego biletu, ze swobodą przesiadek i zmian srodkow transportu
    w obrebie calej strefy objętej danym biletem (czy to jednarazowym, strefowym, czy okresowym - np czasowym, dziennym, trzydniowym, tygodniowym, miesiecznym, rocznym, etc).
    Dlaczego w Trojmiescie likwiduje sie linie naziemnej komunikacji miejskiej (Nowy Port, Oksywie, Obłuże) ?
    Dlaczego w Trojmiescie jadąc z Dąbrowy do Brzeźna muszę kasowac 3 bilety ?
    Dlaczego zbudowany za cięzkie miliony PKM jeździ 2x na godzinę ?
    Dlaczego obecny system taryfowy jest tak skomplikowany ?
    Czy osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej na obszarze metropolitalnym trójmiasta widziały choć raz jak działa komunikacja miejska np w Berlinie, Pradze czy Londynie ?
    Czy te osoby wiedzą na przykład, że bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji miejskiej w Pradze kosztuje 90 zl czyli tyle ile bilet miesieczny na PKM pomiedzy Karwinami i Gdynią?
    Tyle mówi się o korkach, braku miejsc parkingowych, wzrastających kosztach zatrucia srodowiska.
    Czy nasi włodarze wiedzą ze na 1000 mieszkancow Trojmiasta przypada prawie 600 aut, podczas gdy np w Amsterdamie, Kopenhadze, Berlinie czy Nowym Jorku około 250 ?

    Komu zależy na dotychczasowym stanie rzeczy ?

    • 107 1

    • bilet metropolitalny istnieje - 1, 24 i 72 godzinny (4)

      • 2 6

      • mowa o miesięcznym

        • 5 0

      • owszem, w chyba 3 podwersjach. i w "niezlych" cenach. moze miec ew. sens dla turysty.

        dlaczego nie ma miesiecznego na cale trojmiasto w 1 taniej cenie? zrozumcie ze taniej (nie mowiac ze wygodniej i szybciej) jest po prostu jezdzic autem. Komunikacja miejska ma byc lepsza i tańsza od auta, tylko wtedy auta zostana na parkingach pod domami.

        • 16 0

      • To pokaz mi na stronie ZKM Gdynia gdzie ten bilet moge znalezc ?

        Albo spojrz gdzie przekierowuje ta sama strona jak klikniesz "kup bilet" ?? Do strony gdzie mamy wybor 5 operatorow !! Do cholery, jestesmy w praktyce kumunikacyjnie jednym miastem ! Ludzie mieszkaja w Rumii, pracuja w Gdansku a piją piwo w Sopocie.

        • 8 0

      • Owszem

        23 zł /20h i 46 zł/72h

        • 2 0

    • (3)

      Właśnie dlatego, że trójmiastem rządzi trójka aroganckich, egocentrycznych buców, posiadających wizję świata poznanego w czasie wycieczek zagranicznych za PRL-u i właśnie tym PRL-em skrzywioną. Tych ludzi nie przekonasz, że wielopoziomowe parkingi w mieście to wymysł lat 70 i dziś się od tego odchodzi. Nie przekonasz też, że komunikacja zbiorowa nie jest wcale dla biedoty (w domyśle gorszych), a indywidualna dla tych, którym się powodzi (czyli lepszych). Moim osobistym liderem jest Szczurek i jego opinia, że dogodny dojazd dla mieszkańców północy Gdyni to sprawa metropolitarna, a nie miejska. Jak można głosować na takiego człowieka?

      • 15 2

      • (1)

        bo nie ma na kogo innego głosować, nie będą nami rządziły przychlasty i fanatycy.

        Fakt był wybór Wałęsy, na niego zagłosowałem, ale nie wygrał :(

        • 2 8

        • niema na kogo wiec na tego samego

          syndrom sztokholmski.

          • 3 0

      • pewnie nie masz auta

        nie po to place 1300 za leasing zeby jezdzic autobusem. póknij sie w glowe.
        kogos nie stac to niech jezdzi nawet i tramwajem, nikomu nie bronie.
        ja wole auto i tez mi nie bron, co to komuna ze wszystkim po rowno?

        • 3 2

    • 666 no czego Ty oczekujesz ? (2)

      Przecież odpowiedź na Twoje pytania, wymaga powołania Metropolitalnego Zespołu Dyskusyjnego, najlepiej pewnie wyjdzie organizacja paneli dyskusyjnych, tematy ściągną od Ciebie ;)

      • 3 0

      • Oczekuję, że wzorem innych metropolii nadejdzie moment kiedy bedzie mozna poruszac (1)

        sie po trojmiescie przy pomocy 1 biletu i prostych tanich taryf - dostosowanych poziomem do cen w Polsce. Do tego czasu bede, podobnie jak 600 na 1000 mieszkancow trojmiasta, poruszał sie samochodem osobowym. Pamietajmy ze to komunikacja miejska ma byc dla mieszkancow a nie mieszkancy dla komunikacji miejskiej !

        • 9 0

        • Nie wiem, 666, w jakim jesteś wieku i ile jeszcze przed Tobą lat czekania na jeden bilet metropolitalny.

          Jedno Ci jednak mogę powiedzieć. Żadnego takiego biletu się za swojego życia nie doczekasz. Te dyskusje toczą się od lat i nic z nich nie wynika i nic nigdy nie wyniknie.

          • 4 0

    • Prawda

      Jak by się przejmowali ekologią to by tak zrobili ale jak narazie to wolą wycinać drzewa i betonowac całe trójmiasto, nie wystawiają kar z palenie śmieciami a potem narzekają na smog i że to niby auta generują to zanieczyszczenie i w jakimś stopniu pewnie tak ale jak by była lepiej rozwinięta komunikacja miejska to niektórzy by się przesiedli z auta na autobus czyli by były mniejsze korki więc mniej spalin, komunikacja miejska powinna być elektryczna i wtedy samochody by mogły mieć jedyny słuszny napęd czyli diesel, benzyna lub lpg a powietrze by było czyste, rozwinąć bardziej mevo i jeszcze jakieś hulajnogi elektryczne i doprowadzić lepszą komunikację miejską np na takie zad*pia jak banino, leźno, żukowo i pępowo

      • 3 0

    • Nie ma czegoś takiego jak Trojmiasto są 3

      wiochy obok siebie

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Sposób na większe wpływy do miasta, a nie walka z problemem (25)

    Gdańsk chciałby być dużą metropolią - urzędnicy pewnie myślą, że już nią jest. ;-)

    Jednak prawda jest taka, że w Śródmieściu, po godzinie 16ej, zaczyna się robić luźno. Ludzie wracają do swoich "sypialni", a wolnych miejsc w całej SPP przybywa z każdą minutą. Problem braku miejsc po 16 naturalnie się rozwiązuje. Wprowadzenie opłat do 20ej służy jedynie celom fiskalnym, a opisywane propozycje wprowadzenia opłat również w nocy świadczą już o oderwaniu od rzeczywistości włodarzy.

    • 430 46

    • parkowanie Gdańsk (1)

      chcieliście Platfusów/Koalicje pe***ską to macie kogo wybraliście

      • 40 15

      • Pampers przestań już kwiczeć. Przegrałeś bo nikt cie tu nie chce pissowska ciamajdo

        • 5 13

    • chyba nigdy nie byłeś na Jarmarku (1)

      • 7 20

      • Czyli miesiąc Jarmarku ma wpłynąć na życie mieszkańców przez cały rok? Poza tym w jarmarku jest problem z przestrzeganiem przepisów, a nie płatnym parkowaniem.

        • 39 5

    • po 16 tej nic się nie rozwiązuje

      spróbuj znaleźć miejsce na Targu Węglowym (szczególnie w weekend)

      • 13 19

    • wyobraź sobie, że przez cały dzień mogłoby być luźniej (8)

      nie tylko na parkingach, ale i na ulicach. Samochód nie jest pojazdem do jeżdżenia po dobrze zorganizowanym mieście. PIsanie, że podwyższenie i zmiana okresu naliczania opłat ma tylko cele fiskalne jest wyraźnym przejawem ograniczenia wyobraźni.

      • 14 38

      • Pamiętaj, że istnieją kierowcy którzy uważają, że mandaty istnieją tylko żeby doić uczciwych obywateli...

        • 11 15

      • gdansk nie byl i nie jest (1)

        dobrze zorganizowany..... może za lat 10 albo 15

        • 44 2

        • przy najemnych władzach a nie gospodarzach to nigdy

          najemnik pracuje dla kasy.

          • 5 2

      • Przeczytaj mój pierwszy post ze zrozumieniem, a potem zarzucaj mi coś, o czym nie napisałem.

        • 6 1

      • i bedzie luzniej bo nawet w weekend tam nie pojadę

        • 19 1

      • Thanos w Avengersach radykalnie rozwiązał problem braku miejsc parkingowych - o coś takiego chodzi?

        • 3 0

      • "dobrze zorganizowanym mieście" - zdanie-klucz :P

        • 6 1

      • To jest wyciąganie kasy.

        Jak będę chciał z żoną pojechać coś zjeść, to i tak pojadę autem. W tygodniu wieczorem koło teatru szekspirowskiego zawsze jest wolne miejsce. A jak mam kupować bilet na tramwaj w dwie strony dla dwóch osób (i wydać na to ponad 12 zł) to ja już wolę jechać autem i zapłacić te kasę za parkowanie. Więc jeżeli chce się zmniejszyć liczbę aut w centrum, to podwyżka cen parkowania musi być dużo wyższa. W każdym innym przypadku jest to tylko wyciąganie kasy od ludzi.

        • 0 0

    • Mało wiesz w nogach śpisz. (8)

      Mieszkam na ul. Ogarnej i widzę co się dzieje. Po godzinie 17:00 i w weekendy jest duży problem z zaparkowaniem. Czyli, gdy jest za darmo, zaparkowanie graniczy z cudem. A, gdy są organizowane jakieś wydarzenia w okolicy, to jest masakra.

      • 11 9

      • (7)

        Może to Twoi sąsiedzi wrócili z pracy i parkują pod domem?

        • 10 5

        • nie to np. klienci galerii forum, oszczędzający na tamtejszym parkingu (3)

          • 10 2

          • Forum świeci pustkami, tym bardziej wieczorami.

            • 13 3

          • (1)

            nieprawda, po 17 nawet ostatni darmowy parking na ul. 3 Maja robi się pusty, więc na Ogarnej są twoi sąsiedzi

            • 7 5

            • Ja praktycznie nie mam już stałcyh sąsiadów. Prawie wszystko to wynajem.

              W całej kamienicy jest tylko dwoje stałych lokatorów.

              • 4 0

        • Na obcych rejestracjach? (2)

          Sąsiadów to ja mam mało. W mojej kamienicy jest dwoje stałych lokatorów. Reszta to wynajem. W innych kamienicach jest podobnie.

          • 4 0

          • (1)

            Co z tego, że na obcych? Skoro tam nocują, to chyba normalne, że zaparkują przed domem, tak jak mieszkańcy. Mają takie samo prawo tam zaparkować, jak Ty parkujesz.

            • 1 1

            • No jasne, w dwa samochody do apartamentu i parkowanko za free ?

              Z ich nocowania mieszkańcy mają g***o, i tylko więcej kłopotów. Niech im właściciel opłaci parking, ma z czego.

              • 0 1

    • A autobusy?

      To może zbudować tanie lub darmowe parkingi na terenach po Stoczni Gdańskiej i dowozić ludzi do centrum regularnie jeżdżącymi busami? A tak na prawdę w SPP nic nie ma, tylko knajpy, banki, sex-shopy i hotele....no jeszcze kilka zabytków. Ruch nie jest taki wielki.

      • 1 0

    • To wszystko prawda, jednak dodam od siebie, że to, co się dzieje od piątku (wieczór) do końca niedzieli jest totalną porażką dla ludzi, którzy mieszkają na starówce a posiadają auto, w tym i dla mnie. W weekend na moim podwórku nie ma ani 1 miejsca do zaparkowania, tak samo jest w strefie płatnego parkowania w której mam wykupiony abonament (sektor AG). Jeżdżę pół godziny szukając jakiegokolwiek wolnego miejsca. Wprowadzenie opłaty za SPP również w sobotę i w niedziele jest słusznym sposobem rozwiązania tego problemu. Jedyne zastrzeżenie mam co do stawki za godzinę, bo 3 PLN imho powinno być absolutnym maximum, nie więcej.

      • 0 0

  • ankieta to wywalenie kasy w błoto (1)

    ponieważ logiczne że jak spytasz sie kierowców o ceny to powiedza ze jak najtaniej. A nawet powiedzą że ceny za parkowanie sa za wysokie i powinny być obniżone,

    Dotyczy sie kazdego konsumenta. idziesz do sklepu to szukasz jak najtaniej a nie najdrożej.

    Ile by nie kosztowało coś to zawsze może być tansze 99% ludzi tak odpowie.

    Jak chcą wyeliminować samochody z centrum miasta to ceny powinny być zaporowe za parkowanie. Ale najpierw niech zrobią porządną komunikacje miejska a nie sytuacje ze codziennie awaria tramwajów

    • 29 9

    • Nie wywalanie kasy

      A dzielenie się z kolegami.

      • 1 1

  • Mała Filadelfia

    • 13 0

  • weekendy i w nocy (1)

    matko, nie wierzę, że to czytam

    byle szybciej!

    "ale no dobra, to ja się obrażam, nie przyjadę, zostanę na Kowalach, a kawiarnie i restauracje będą puste" ;;;;((((((( smutna buzia

    • 45 9

    • Mieszkanie na Głównym Mieście to w dzisiejszych czasach dopust boży.

      Nikt przy zdrowych zmysłach dzisiaj tam nie mieszka. Nikt przy zdrowych zmysłach też często tam nie jeździ.

      • 5 0

  • Najśmieszniejsze jest to

    Że teraz taniej będzie zaparkować na środku trawnika albo w poprzek chodnika, niż na wyznaczonym miejscu, ciemną nocą ale bez biletu :))))

    • 45 1

  • Dramat! Jak za projektowanie zmian w strefie parkowania biorą się drogowcy (1)

    To wiadomo, że miasto będzie zaprojektowane pod samochody, a nie pod ludzi.

    • 18 13

    • Bo samochodami nie jeżdżą przecież ludzie. Samochody to takie autonomiczne, żywe stworzenia jak z bajeczki Pixara?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane