- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (60 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (165 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (240 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (110 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście
Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście . Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.
- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.
Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.
Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.
Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.
Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.
Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.
Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.
- Magdalena Raszewskam.raszewska@trojmiasto.pl
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2008-06-17 21:49
nic nie pisza o kosztach i kto je poniesie itd
bo naprzyklad ... taki kwiatek jak inflacja to coś tajne specjalnego znaczenia
Wiesław Łagodziński, rzecznik GUS, zaręcza jednak, że do obliczenia inflacji brane są pod uwagę zasadnicze dla naszych portfeli towary i usługi. Jakie?
Nie ma możliwości uzyskania wykazu tych towarów i usług, bo jest on niejawny - mówi nam Wiesław Łagodziński, rzecznik GUS.
mam nadzieje ze moderator nie skasuje takiej waznej dla inwestycji informacji- 0 0
-
2008-06-17 22:15
aż dziwne, że nie ma jeszcze pieniaczy, którzy zaczną się burzyć o korki, a z tego co widzę to nie tylko o budowę nowej stacji SKM chodzi ale też o przebudowę ulic. Remont Błędnika i Podwala Grodzkiego to tylko śmieszna drobnostka. Nowy plan zablokuje przecież wyjazd na Pruszcz Gdański. Ale za to co będzie później :) Może jeden wielki ślimak i brak skrzyżowań :) ale gdzie ja żyję :)
- 0 0
-
2008-06-17 22:51
Dobra dobra (1)
Powiedzcie mi lepiej gdzie Wrzeszczanin może zjeść dobrego kebaba?
- 1 0
-
2008-06-18 13:13
W domu!
- 0 0
-
2008-06-17 23:02
1977 - 2077
100 lat niech zyje nam!
swego czasu PKP wypielo sie na te inwestycje ze nieekonomiczna,
teraz znowu odgrzewanie kotleta!
Remont Blednika ile trwal - a to pikus w porowaniu z tym...
Motyka na sloneczko panowie...
nie ma konceptu co sie mowi o wielkiej plycie jako przykrywce,
PKP mamrocze cos o super szybkiej linii do Gdanska,
i bedzie jak z tymi 3 nocnikami...- 0 0
-
2008-06-17 23:11
kolejny pierwsz krok w stronę ....
ileż to jeszcze będzie tych pierwszych kroków?
co ile lat kolejny?
to coś na kształt "nowej świeckiej tradycji"- 0 0
-
2008-06-17 23:35
To skrzyżowanie to faktycznie zchrzanili, trzy poziomowe, a kolizyjne :) Jak mozna było taką kichę wybudować.
A może nie zostało nigdy ukonczone?
- 0 0
-
2008-06-18 00:14
mniej pier**nia wiecej czynow!
bo juz nie da sie wiecej sluchac tych wiecznych obietnic apropo drog w gdansku
- 0 0
-
2008-06-18 00:21
mój pomysł
myślę od paru lat jak je udrożnić i pomysłem moim jest wielkie dwupasmowe rondo nad skrzyżowaniem okopowej i podwale przedmiejskie
- 0 0
-
2008-06-18 01:13
przystanek SKM? Przecież to obok głównego? (4)
chyba za blisko?
- 0 0
-
2008-06-18 08:15
(3)
przejdź się z buta, sam ocenisz, czy blisko...
- 0 0
-
2008-06-18 08:33
(2)
chodziłem całe studia z Hiltona na dworzec główny.
- 0 0
-
2008-06-18 08:43
Masz racje, (1)
urzędnicy nowego ratusza i marszałkuńcia chcą mieć dworzec:))
To plebs musi zapłacić i im wybudować:((- 0 0
-
2008-06-18 10:02
dla mnie też ten dworzec będzie potrzebny, podatki płacę i mam prawo oczekiwać, że w końcu i w moim przypadku komunikacja zacznie mi życie ułatwiać, a nie utrudniać!
- 1 0
-
2008-06-18 01:59
dobre
przynajmniej turyści będą mogli ominąć śmierdzący dworzec gdańsk główny
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.