- 1 Był senator skazany na więzienie (168 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (480 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (206 opinii)
- 4 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 6 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (20 opinii)
Pierwszy krok w stronę stacji SKM Śródmieście
Ruszają przygotowania do budowy węzła komunikacyjnego, który połączy tramwaje, SKM-kę i ruch samochodowy w śródmieściu Gdańska. Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, by ten największy w przyszłości w punkt przesiadkowy w mieście nie był notorycznie zakorkowany.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił przetarg na koncepcję węzła tramwajowo-drogowego Gdańsk Śródmieście . Ma to być wstęp do budowy większego węzła komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej, 3-go Maja i Okopowej. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.
- Chodzi o koncepcję przebudowy układu drogowego. Zależy nam na poprawie przepustowości węzła - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ. - Koncepcja obejmie przebudowę wiaduktów w ciągu Armii Krajowej i Traktu św. Wojciecha. Dajemy uczestnikom przetargu rok na ich opracowanie. Potem razem z Urzędem Miejskim zadecydujemy o dalszych działaniach prowadzących do realizacji inwestycji - dodaje.
Projektanci będą musieli wymyślić jak udrożnić kilka "gorących miejsc". Jednym z nich jest odcinek Traktu św. Wojciecha, od ul. Toruńskiej do ul. Zaroślak. W tym rejonie przebudować należy 40-letni już wiadukt "Biskupia Górka" nad torami kolejowymi wraz z fragmentem ulicy na odcinku od ul. Toruńskiej do ul. Cienistej.
Wyszczególniono także rejon pomiędzy ul. Na Stoku i Okopową. Gmina planuje bowiem przedłużyć ul. 3 Maja, tak, by Nowa 3 Maja biegła nad terenami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Toruńską.
Kolejny rejon wyznaczony jest ulicami Okopową, Wały Jagiellońskie, Hucisko i węzłem Unii Europejskiej. Koncepcja przebudowy wiaduktu i skrzyżowań w ciągu Armii Krajowej i Podwala Przedmiejskiego na odcinku od ul. Pohulanka do ul. Słodowników musi uwzględniać planowaną przebudowę ul. Bogusławskiego, w związku z budową Teatru Szekspirowskiego, oraz dojazd do projektowanego parkingu podziemnego pod Targiem Węglowym.
Projektu wymaga także rejon planowanego przystanku SKM Śródmieście wraz z węzłem przesiadkowym Targ Sienny-Targ Rakowy. Ten teren przeznaczony jest do zabudowy a zadaniem projektantów ma być koordynacja linii tramwajowych, autobusowych i kolejowych w tej okolicy.
Autor koncepcji będzie także musiał przedstawić analizy prognoz ruchu aut i komunikacji miejskiej na lata 2010, 2020, 2030.
Projektowany przystanek SKM ma powstać dzięki staraniom PKP. - To część projektu rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, który będzie startował do programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Jeżeli uda się uzyskać dotacje unijne, w kosztach prawdopodobnie partycypować będą gmina Gdańsk i samorząd województwa pomorskiego.
- Magdalena Raszewskam.raszewska@trojmiasto.pl
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2008-06-18 16:28
śródmiescie to inwestycja ważna...... (1)
stacja skm środmiescie pewnie przydała by sie w
Gdańsku ale ważniejsze byloby odrestaurowanie lini do Nowego Portu zanim wszystko ulegnie dewastacji myśle ze to wazny rejon miasta a komunikacja wcale nie najlepsza a Euro sie zbliża i tereny portowe , przystań promowa- 1 1
-
2008-06-18 18:37
linia w dotychczasowym układzie do Nowego Portu jest i będzie nieopłacalna, a na jej wydłużenie długo nie będzie środków
plan jej ewentualnej reaktywacji stoi w sprzeczności z planami budowy tzw. Nowej Wałowej- 0 0
-
2008-06-18 19:58
hmmmm (1)
mnie bardziej interesuje to, ze jak jzu w koncu wybudowano tramwaj na chelm to co z tego? gdzie zapowiadane w marcu uruchomienie lini w dalszych kierunkach miasta? niektorym zjazd tramwajem tylko do centrum nic nie daje...
- 0 0
-
2008-06-19 07:38
Będą nowe tramwaje - będą nowe linie
- 0 0
-
2008-06-18 20:19
skąd tyle jadu?
- 0 0
-
2008-06-18 21:29
słowackiego, sucharskiego i ten węzeł to najważniejsze inwestycje
dla gdańska !!!
- 0 0
-
2008-06-18 21:44
słowackiego, sucharskiego i ten węzeł to najważniejsze inwestycje
dla gdańska !!!
- 0 0
-
2008-06-19 10:31
Przebudowa
Wyramontujcien tylko to co jest i zbudować należy drogi odciążające tą część miasta "Trasa Sucharskiego
" i "Obwodnica Południowa" a problem sam się rozwiąże- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.