- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (150 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (168 opinii)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (123 opinie)
- 4 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (39 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (100 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (54 opinie)
Pierwszy płatny parking dla ciężarówek, ale to nie port na nim zarabia
Czy w gdańskim porcie zaczną powstawać prywatne parkingi dla ciężarówek? Niedawno został uruchomiony pierwszy płatny parking przy Trasie Sucharskiego. Choć za godzinę postoju kierowca ciężarówki musi tam zapłacić 3,5 zł, chętnych nie brakuje.
Problem rozwiązałby buforowy parking, na którym kierowcy mogliby bezpiecznie czekać na swoją kolejkę po odbiór towaru z portu. Niestety, takie rozwiązanie w Gdańsku to melodia przyszłości. Ani zarząd portu, ani miasto Gdańsk, ani też spółka DCT, która zajmuje się przeładunkiem kontenerów ze statków na samochody, nie są zainteresowane budową parkingu na kilkaset ciężarówek przy ul. Kontenerowej .
Władze Gdańska chciały nieco uspokoić kierowców i przygotowały tymczasowy parking przy ul. Ku Ujściu , który nie spotkał się jednak z aprobatą kierujących ciężarówkami. Chodziło im głównie o warunki na parkingu - m.in. brak toalet, oświetlenia i fatalną infrastrukturę drogową.
Czytaj też: Przeładunki rosną, a parkingów wciąż brak
3,5 zł/h za postój ciężarówki
Okazuje się jednak, że wokół portu mogą z powodzeniem funkcjonować prywatne parkingi. Niedawno przy Trasie Sucharskiego zaczął działać pierwszy z nich.
Godzinny postój ciężarówki to wydatek 3,5 zł. Gdy ta zaparkuje tam z naczepą, kierowca musi zapłacić 4 zł. Doba parkowania kosztuje 30 zł. Zarządca obiektu umożliwia też właścicielom flot wykup miejsca postojowego na miesiąc za kwotę 270 zł. Wtedy mogą zatrzymywać się tam dowolne auta z danej floty. Przewoźnik otrzymuje specjalną kartę do wjazdu.
- Obecnie przygotowanych jest 39 miejsc postojowych dla ciężarówek, w tym 10 dla posiadaczy kart na abonament - mówi Krzysztof Kopeć z Grupy Lotos, która zorganizowała parking.
Teren wynajęła od Elektromontażu Gdańsk. Dotychczas stanowił on jedynie nieużytkowany plac manewrowy. Najemca zainwestował w infrastrukturę: wykonał nową nawierzchnię, ogrodzenie, a także oświetlenie. Wjazdu na teren parkingu strzegą bramki.
Na parkingu mogą zatrzymywać się też auta osobowe. Postój dla nich kosztuje 2,5 zł za godzinę, 15 zł za dobę i 85 zł za miesiąc.
Przewoźnicy: dobra inicjatywa, ale czekamy na inne rozwiązanie
Przedstawiciele kierowców, którzy domagają się parkingów buforowych przed gdańskim portem, a szczególnie przed terminalem DCT, oceniają inicjatywę pozytywnie.
- Każdy nowy parking w rejonie portu będzie przyjęty przez kierowców ciężarówek z dużym zainteresowaniem. Muszą oni przecież m.in. obowiązkowo odpocząć po prowadzeniu pojazdu. Jeśli na nowym parkingu jest dostęp do toalety, gastronomii i stacji paliw, to chętnych nie będzie brakowało - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
Nowy parking jednak nie rozwiązuje ważnych problemów.
- W gdańskim porcie potrzebny jest parking buforowy dla kilkuset ciężarówek. Żadne kroki w tym celu jak dotąd nie zostały podjęte. Chodzi o to, by kierowcy nie stali w kolejkach na drogach, a czekali na prawo wjazdu po towar na parkingu - mówi Rejek.
Tymczasem przeładunki w porcie stale rosną, a kolejki nie maleją, nawet po niedawno wprowadzonej awizacji ciężarówek w terminalu DCT.
Miejsca
Opinie (112) 2 zablokowane
-
2017-02-28 16:11
najpierw parking buforowy a póżniej inwestycja
- 4 0
-
2017-02-28 16:48
(1)
ojej,prywatne okazalo sie lepsze i tansze od panstwowego/miejskiego!? no niemozliwe xD
- 3 0
-
2017-02-28 22:55
Prywatne?
Zwróć uwagę, kto to zorganizował. I skąd jest teren.- 0 0
-
2017-02-28 17:25
Nie rozumiecie gospodarki rynkowej (1)
Jak jest popyt pojawia się podaż. Nie potrzeba dopłacać z naszych wspólnych pieniędzy. Niech one pójdą na edukację czy opiekę zdrowotną.
- 2 3
-
2017-02-28 22:46
dobre sobie
Jeśli przez "gospodarkę rynkową" rozumiesz dominację silniejszego, to gratuluję...
Nikt nie kwapi się do tego "interesu", bo dostanie się pomiędzy port/miasto, DCT, tłum kierowców i ew. dla Tygrysa też znajdzie się miejsce...
To podmioty prowadzące główną działalność powinny być zainteresowane płynnością i porządkiem...
Ale skoro można to załatwić inaczej, przerzucając koszty na innych, to dlaczego nie? Można? Można... Niestety...- 0 0
-
2017-02-28 17:34
Parking za darmo! (2)
Parking powien być darmowy! ewentualnie usługi, typu toaleta, prysznic płatny.
Kierowcy mają tam parkować, a nie szukać czegoś darmowego.
Ale już jakiś burak z portu zwęszył zysk.- 8 5
-
2017-02-28 17:58
Kierowca
typowy roszczeniowiec zarabiać może tylko ON płacić inni
- 2 4
-
2017-03-01 07:47
To kup teren zbuduj parking i oddaj za darmo.
- 0 1
-
2017-02-28 18:19
Wprowadzić Zakazy POstoju na ulicach dojazdowych do Terminali! (1)
Stojąc na prawym pasie te landary bzasłaniają znaki drogowe co jest NIEBEZPIECZNE!
Natychniast wprowadzić znaki zakazu postoju i Egzekwowac ich wykonanie!!!!- 5 6
-
2017-02-28 22:04
typowe biurewskie myślenie
A jak jest dziura w jezdni, to też postawić zakaz i ograniczenie. I sprawa załatwiona.
Właśnie taki sposób myślenia powoduje, że nie ma parkingu tam gdzie trzeba...- 0 0
-
2017-02-28 19:11
A przecież
w Brzeźnie taki plac duży po oczyszczalni leży odłogiem tyle lat.A można by zrobić porządny parking z zapleczem(toaleta,pryśnic itp).
- 4 0
-
2017-02-28 19:48
Ci co stoją na ulicy Marynarki Polskiej nie będą parkować na Sucharskiego.
- 0 1
-
2017-02-28 20:38
(1)
Śmiech na sali. Takie parkingi powinny powstać dawno temu. Przy samej autostradzie jest ich zdecydowanie za mało. Ktoś kto wpadł na genialny pomysł stworzenia płatnego parkingu bez toalety, pryszniców, gastronomii chyba nigdy nie miał do czynienia z kierowcą zawodowym. To ciężki zawód i takie, na pozór dla większości niestety "pierdoły", są ogromnie znaczące. Nierzadko dochodzi do absurdalnych sytuacji, gdzie kierowcy muszą szukać miejsc pod bramami firm, w dzielnicach przemysłowych, nierzadko w miejscach niebezpiecznych, bez żadnego zaplecza sanitarnego itd... smutna rzeczywistość. O tym raczej niewiele osób mówi, a jeśli już to niestety za cicho. A potem się dziwią, że napady, towar uszkodzony albo ktoś ukradł albo kierowcy coś się stało... I zanim kolejny "inteligent" stwierdzi jacy to kierowcy TIRów nie są źli, jakich to oni wygód potrzebują, to niech się zastanowią najpierw w jaki sposób trafia większość towarów do sklepów w których oni codziennie rano/popołudniami robią zakupki a potem sadzają swoje tyłki w szklanych akwariach do godziny 16. Wystarczy spojrzeć nie tylko ze swojego punktu widzenia a od razu gadka inna. Mam nadzieję, że DARMOWYCH parkingów z odpowiednimi warunkami będzie powstawało coraz więcej (i nie, nie mówię tu o nie wiadomo jakich luksusach, ale o niezbędnym minimum). Po prostu.
- 8 0
-
2017-02-28 23:16
wcale mi nie do śmiechu
Proste pytanie - komu miałoby się to opłacać, te parkingi?
Skoro można uciec od tych kosztów i przerzucić je na słabszego (kierowców) to dlaczego nie.
I wynik od razu lepszy... KPI zaliczony, premia albo parę złociszy w kieszeni na nowa brykę.- 0 0
-
2017-02-28 20:54
to nawet Gamoń wie !- a prezes portu nie ? !.....Apeluję do pana Prezesa Portu !
Przed bramą portową powinien być duży z elementarną infrastrukturą PARKING !!! -[bezpłatny !!!} i za minimalną opłatą { toalety , prysznice} , pojemniki na śmieci , bary {jadłodajnie} . Tyle i tylko tyle należy się Kierowcy TIR-a !... kierowcy który , zwykle przyjeżdża pod Port po całodziennej jeżdzie gdzieś z drugiego końca Polski często też z zagranicy ! Gdańsk to przecież Europa a nie trzeci Świat !...ps . a na parkingu powinno się pomieścić min. 100 ciągników z naczepami !
- 6 1
-
2017-02-28 22:56
gorący kartofelek
Zadajmy proste pytanie - komu opłaca się rozwiązanie tego problemu?
Odpowiedź pokaże, kiedy można spodziewać się rozwiązania...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.