Fakty i opinie

Piesi i rowerzyści będą bezpieczniejsi?

O tym, że policjanci powinni w równym stopniu dyscyplinować łamiących przepisy kierowców i rowerzystów jadących np. po chodniku przekonywali wszyscy.
O tym, że policjanci powinni w równym stopniu dyscyplinować łamiących przepisy kierowców i rowerzystów jadących np. po chodniku przekonywali wszyscy. fot. Trojmiasto.pl

Czy w ostatnich latach nastąpiła poprawa bezpieczeństwa na gdyńskich drogach? Policjanci twierdzą, że tak i na dowód pokazują statystyki, ale aktywiści rowerowi, a nawet urzędnicy, wskazują, że zmiany co prawda widać, ale postępują one zbyt wolno, mówią też o brakach w aktywności funkcjonariuszy i prowadzonych przez nich działaniach edukacyjnych.



Czy poruszając się po drogach Gdyni rowerem lub pieszo czujesz się bezpiecznie?

tak, widać zdecydowaną poprawę w stosunku do lat ubiegłych 25%
to zależy od lokalizacji, wydaje mi się, że urzędnicy sprzyjają przede wszystkim kierowcom 36%
nie, powodem jest wzrastająca liczba samochodów, a co za tym idzie frustracja kierowców spowodowana korkami 39%
zakończona Łącznie głosów: 431
Dyskusja na ten temat rozgorzała w środowe popołudnie w auli Akademii Morskiej w Gdyni. Swoje uwagi przedstawiali policjanci, rowerzyści, urzędnicy, kierowcy i piesi. Zastanawiali się, czy na przestrzeni najbliższych lat możliwe są zmiany na lepsze.

Wieloletnie zaniedbania

- Zdajemy sobie sprawę, że z siecią dróg rowerowych w Gdyni jest źle. To pokłosie wielu lat zaniedbań. Nie da się tego zmienić jednym rozstrzygnięciem. To proces, który trwa i trwać będzie. Nie mamy złudzeń, że uda się nam tę sprawę załatwić w krótkim okresie czasu. Gdynia chce jednak, by jak najwięcej osób poruszało się rowerami, pieszo i komunikacją miejską, a mniej samochodami - mówił Andrzej Bień, radny Gdyni.
Przedstawiciele ZDiZ wskazywali z kolei, że oprócz inwestycji w infrastrukturę, których w najbliższych trzech latach ma być zdecydowanie więcej niż do tej pory, konieczna jest współpraca wszystkich jednostek i służb porządkowych.

- Zaczęliśmy wnikliwie analizować sytuację w mieście, ale na efekty jest jeszcze za wcześnie. Zbieramy od policji dane na temat ruchu rowerzystów. Jednocześnie staramy się wprowadzać takie elementy edukacyjne, jak szkoła dla dorosłych rowerzystów, czy drogowe - jak kontraruch rowerowy w śródmieściu - wyjaśniał Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmiany tak, ale najpierw kampania

Sam proces wdrożenia zmian, o których pisaliśmy wielokrotnie, mają hamować spływające co rusz uwagi na temat proponowanego kształtu nowej organizacji ruchu, która obejmie m.in. ul. Starowiejską.

- Nie wyobrażamy sobie wprowadzenia zmian bez wcześniejszej szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej i promocyjnej nowego rozwiązania - dodawał Studziński.
Kluczowa większa aktywność

O większą aktywność na drogach ze strony policjantów apelował z kolei Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

- Policjanci powinni skupić się na kontroli prędkości, parkowania. Chcielibyśmy widzieć większą aktywność funkcjonariuszy na tym polu. My ze swej strony zrobimy wszystko, by szanowano pieszych i rowerzystów. Nie chcemy być kojarzeni tylko z negatywnymi sprawami, wiemy już, że wielu rzeczy w kwestii infrastruktury nie da się przeskoczyć, więc postanowiliśmy działać na polu edukacji rowerowej w szkołach, np w ramach kampanii Rowerowy Maj - opowiadał, wskazując przy okazji na zaniedbania przy wdrażaniu certyfikatu polityki rowerowej BYPAD-u.
Czytaj też: Rowerzyści na chodniku? Będą mandaty

Policjanci o karaniu rowerzystów i pieszych mówili niewiele, ale na dowód, że bezpieczeństwo na gdyńskich drogach ogólnie poprawiło się, pokazywali liczby.

Policja: staramy się jak możemy

- Ponad 200 praw jazdy zabranych kierowcom, którzy jechali za szybko. To więcej niż w Gdańsku i w Sopocie razem wziętych. Z obserwacji wynika, że po wprowadzeniu przepisów umożliwiających odebranie prawa jazdy po przekroczeniu przez kierowcę prędkości o 50 km/h, większość z uczestników ruchu zwolniła. Poza tym, w ostatnich 15 miesiącach doszło w Gdyni tylko do pięciu śmiertelnych wypadków pieszych. W żadnym wypadku nie zginął za to kierowca ani rowerzysta - tłumaczył Michał Rusak z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Funkcjonariusze nie ukrywają także zadowolenia z dodatkowych miejsc do mierzenia prędkości na drogach.

- Tzw. koperty powstały i działają na świadomość kierowców, którzy wiedzą, że w danym miejscu trzeba zwolnić, bo tam "mogą suszyć". Przede wszystkim dają nam jednak możliwość w pełni legalnych działań na drodze - uzupełniał.
Rowery wykorzystywane okazjonalnie

Czy tak samo pomocne w działaniach na ścieżkach są cztery rowery będące na wyposażeniu dwóch komisariatów w Redłowie i Śródmieściu, zgody już nie było.

- Reakcja policjantów na łamanie przepisów, gdzie zagrożeni są rowerzyści, bywa śladowa albo jej nie ma. Najczęściej nie chce im się wysiąść z radiowozu, by zareagować odpowiednio, nie mówiąc o porządnej interwencji. Szkoda, że wciąż jest tak mało policjantów na rowerach. Jakoś w innych miastach chwalą się takimi rozwiązaniami, u nas jest z tym ciężko - argumentował Łukasz Bosowski, dodając, że miasto powinno rozważyć zakup kolejnych pojazdów dla policjantów.
Funkcjonariusze odpierali zarzuty tłumacząc, że rowery bywają przydatne, ale i tak zawsze szybszą i skuteczniejszą interwencję podejmą funkcjonariusze jadący w radiowozie.

- Wiemy, jak wykonywać swoją pracę, jesteśmy przeszkoleni w tym zakresie. 60 policjantów dba codziennie o bezpieczeństwo na drogach, wykonując różne zadania w różnych miejscach Gdyni. Muszą przede wszystkim reagować szybko - przekonywał Michał Rusak.

Rowerem jeździ się po Gdyni szybciej niż samochodem - zwłaszcza w godzinach szczytu.

Opinie (243) 1 zablokowana

  • (20)

    Gdzie nowe ścieżki rowerowe.? Budyń przyjdź na następną kadencję do nas, dość już mam tej zapaści!

    • 59 71

    • wiem (4)

      płatny pisowski pachołku, że masz stawkę od wpisu,
      ale warto by spojrzeć na temat artykułu.
      Chyba że pisoegzekutywa przydzieliła cI inne portale

      • 10 33

      • (1)

        5 gr.

        • 15 1

        • "Ponad 200 praw jazdy zabranych kierowcom, którzy jechali za szybko. To więcej niż w Gdańsku i w Sopocie razem wziętych."

          bo bliżej Wejherowa hehehe ;)

          • 7 2

      • paranoje masz

        bojownik polityczny. na wiejską jedź z transparentem oszołomie.

        • 11 7

      • jakich my mądrych ludzi w kraju mamy wszystko wiedzących

        tygrysy europy

        • 7 3

    • W Gdańsku też się nic nie dzieje. (13)

      Jedynie pasy na JanaPawłaII robią.
      Jak na tak duże miasto to dość słabo

      • 6 20

      • A jak Ty sobie radzisz w tej ciężkiej sytuacji? Porozmawiajmy.

        • 12 1

      • jak nie wiesz to nie pisz (6)

        Nie masz żadnej wiedzy

        Gdańsk wyrasta na rowerową stolice polski, w prasie i publikacjach branżowych w całej Polsce już jest to zauważalne. Zauważalna jest duża liczba ludzi na rowerach w Gdańsku. Gdańsk ma jakąś polityke rowerową od dobrych 10 lat strzelam.
        Gdynia nie ma nic tylko dorywcze punktowe inwestycje.
        Wnerwia mnie to bo ja z Gdyni jestem.

        • 21 5

        • Heh. Myśle że daleko Gdańskowi do Wrocławia (2)

          Gdańsk jest dobry w propagandzie co najwyżej.
          Infrastrukturą rowerową nie może się pochwalić. Powiela co inwestycja te same buble.
          Nigdzie już tak się nie projektuje dróg rowerowych.

          • 4 12

          • ja jakoś po Gdańsku bez problemu poruszam się rowerem (1)

            Po Gdyni - tego nie robię. Czemu? Popatrz sobie jak wyględają "ścieżki" juz na rogatkach - W Orłowie/Redłowie... tu troszkę, tam troszkę, ale normalnego ciągłego przejazdu nie ma.

            • 13 0

            • jak sie jezdzi tylko pasem nadmorskim z brzezna do jelitkowa

              to może i tak wygląda.
              Zasadniczo jak się komuś śpieszy to rzadko drogi rowerowe są po drodze i trzeba kombinować

              • 3 3

        • Napędzam Gdańskowi statystyki, mieszkając w Orłowie na rower wybieram się do Gdańska. Co ciekawsze mam z Orłowa ciągłą ścieżkę do Gdańska Głównego ale do Gdyni Głównej już nie, żenada

          • 11 1

        • Ty z TVN jesteś (1)

          czy z GW?

          • 0 10

          • Z TadeuszRydzykWAM, TVPiS

            Waszego Nocnika, Uważam łRZE i Gazety PiSkiej.. A co?

            • 7 0

      • (4)

        W tym roku pasy na JP2 (o długości większej niż wszystkie drogie rowerowe w Gdyni), CPR na Grunwaldzkiej, przebudowa przy Galerii Baltyckiej, na Pomorskiej i Miszewskiego. Do tego dokończenie drogi rowerowej na Jaśkowej Dolinie. Nie ma sensu budować dróg rowerowych na siłę, skoro wszędzie, gdzie trzeba, już są.

        • 13 4

        • A i jeszcze CPR będzie w Brzeźnie do wejścia do portu w tym roku.

          • 7 0

        • wszędzie, gdzie trzeba, już są (2)

          Takie bzdury może napisać tylko ktoś kto rowerem nie jeździ.

          Którą drogą rowerową mam jechać chcąc się dostać z wrzeszcza na suchanino?

          • 6 7

          • (1)

            Na Smoluchowskiego jest tempo 30, ale takie koczkodany jak ty wolą mieć śmieszki rowerowe z jednej na drugą stronę zamiast wjechać na jezdnię.

            Jak się boisz aut, to masz jeszcze Jaśkową Dolinę, Rakoczego, Schuberta i dalej CPR na Beethovena.

            Od biedy masz też szutrową drogą w rezerwie Nowej Politechnicznej.

            • 7 4

            • przecież napisałeś że drogi rowerowe wszędzie są...

              a teraz piszesz że mogę szutrową pomykać, albo naokoło innymi ulicami. Dzięki za rady, zostane jednak na ruchliwej Sobieskiego..

              • 5 5

    • Proponuje tobie jedną kadencje w mieście budynia.
      Zobaczymy jak szybko wrócisz z podkulonym ogonem.

      • 0 2

  • (8)

    Jak zwykle rowerzyści - roszczeniowy rak na zdrowej tkance uczestników ruchu. Nawet pieszych bardziej szanuję jak jadę moim TIRem, a rowerzystów to nigdy nie szanuję i nie ustępuję im pierwszeństwa.
    Zapamiętajcie - rowerzysta to spocony szczur drogowy w przyciasnej koszulce.

    • 100 118

    • zabawne (4)

      A ja to bardziej szanuję na drodze już chyba policjantów z suszarkami niż TIRowców. Największe chamstwo i zagrożenie, to akurat z waszej strony

      • 31 12

      • Ha. Ha. (3)

        Wow. Ale łaska. Szanujesz bardziej pieszych niż rowerzystów. Dzięki! Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów, tym bardziej tirów. Wyjdź z tej kabiny, przewietrz się,to może coś ci do głowy wejdzie. Ale dzięki za łaskę ;)

        • 22 12

        • Ty sie puknij w glowe z tym wyswiechtanym tekstem o miastach dla ludzi nie dla samochodow. (2)

          A kto w tych samochodach siedzi? Roboty???

          • 3 5

          • Samochody są w miastach od kilkudziesięciu lat, ludzie...jednak troszko dłużej, więc to dla nich powinny być zagospodarowane przestrzenie w pierwszej kolejności- tereny zielone, rekreacyjne zamiast parkingów. Dojechać zawsze można komunikacją miejską

            • 4 0

          • Zagranicą zwęża się drogi, w miejsce starych pasów dróg wprowadza tramwaje, buspasy, w miejsce szerokich dróg w miastach w ścisłym centrum tworzy woonerfy (polecam sprawdzić, co to, bo czuję, że kolega nie wie), uwalnia się drogi od aut, a tworzy przestrzeń dla ludzi do spędzania czasu. I tak, przy okazji tworzy ścieżki rowerowe, bo rower w przeciwieństwie do aut nie produkuje CO2. Samochody poza miastami- okej, w ścisłym centrum- Nie

            • 3 0

    • Zrób ty se tomograf bani!

      • 10 7

    • A kierowca, to brzuchaty polski frustrat

      • 4 2

    • Jesteś kierowcą ale chyba małego fiata

      Żaden zawodowy kierowca ciężarówki nie powiedział by o ciężarówce tir.

      • 2 1

  • Ścieżki rowerowe ??? A drogi w tragicznym stanie. Obudź się Pan Panie radny ! (10)

    Jadąc 10 lutego można urwać koło albo popsuć zawieszenie w aucie. Dziury jak w Bagladeszu. Koleiny że wyrzuca na sąsiedni pas. Zapadnięte i w kółko remontoane studzenki.... To jest w mieście do zrobienia a nie jakieś ścieżki dla paru zapaleńców lubiących spocić się w obcisych wdziankach i wdychać spaliny prostu z rur wydechowych.

    • 106 43

    • (1)

      Ale za to mamy ładnie namalowane to wszystko białymi liniami

      • 12 4

      • które wytrzymują 1 sezon

        • 5 3

    • (3)

      przejmujemy trójmiasto, pogódź się z tym

      • 19 17

      • Przejmujemy Gdynię.

        • 3 9

      • raczej nie

        i jeszcze długo długo nie!!!

        • 10 8

      • Chyba w mokrych snach

        • 8 6

    • Najpierw trzeba zrobić porządek z tymi co te dziury i koleiny robią ... (3)

      ... i z samochodów przesadzić ich na rowery. Do tego trzeba DDR-ów. Więcej DDR-ów -> więcej rowerzystów -> mniej samochodów -> mniej dziur i kolein w drogach i mniej spalin. Wtedy to i remonty dróg nabiorą sensu.

      • 8 13

      • Tak jest cały transport na rowerach (1)

        i.gonoma.net/i/bicycle-tours/0911/cuba-images/pig-bike-large.jpg

        • 4 0

        • To każda świnia zasługuje na 1,5 tony stali?

          1. Popatrz na asfalt na zdjęciu. Widzisz tam jakąś koleinę czy dziurę.
          2. Nie zasłaniajcie się zbiorkomem czy transportem towarowym, który stanowi znikomy procent ruchu. Indywidualny transport osobowy stanowi większość i odpowiada za dewastację dróg terenów zielonych chodników, powietrza. Do przewozu osób wystarczy rower generujący znikome koszty w porównaniu z 1,5 tonowym autem. No chyba że surówkę też jadasz widłami?

          • 1 0

      • Najpierw...

        To wy się sami przesadzicie, z rowerów na wózki inwalidzkie/sosnowe M1

        • 1 2

  • Policjanci na rowerach w Gdyni :D :D :D (6)

    chciałbym to zobaczyć. Ciekawe po czym będą się poruszać

    • 63 9

    • Palcem po mapie. ... Gdańska :))))))))

      • 13 2

    • (1)

      No niestety, ścieżki rowerowe w Gdyni to abstrakcjonizm i psychoza. Najlepsza jest Estakada rowerowa a tymczasem połączenia Hutniczej w Wiśniewskiego jak nie było tak nie ma, ktoś powinien beknąć w tym przypadku za niegospodarność !!!

      • 7 0

      • Proszę.

        Zamiast ronda z dwoma pasami na skrzyżowaniu Dąbka i Kwiatkowskiego zrobili estakadkę dla jednego rowerzysty dziennie. Dobre. Gdynia rowerowa ma niezłe wpływy. Może darmowa komunikacja dla mieszkańców jak już w niektórych miastach krajuz tym, że dla całego miasta?

        • 0 0

    • wiedzą, że w 100% zgodnie z prawem to albo się nie da, albo masochizm (2)

      • 3 0

      • Całe szczęście da się w Gdańsku i Sopocie (1)

        • 1 1

        • też nie

          • 0 0

  • Rowerowi piraci drogowi. (8)

    Rowerzyści to niech się najpierw jeździć nauczą. Myślą że całe miasto do nich należy. Raz chodnik, raz ulica, znowu chodnik, znowu ulica, i skrzyżowanko po przekątnej, czerwone światło to sobie na chodnik zjadę. No i te slalomy między podróżnymi na peronach SKM, z prędkością 30 km/h w pogoni za pociągiem! Kto to ukróci w końcu?

    • 131 46

    • na peronach rower? na pasach startowych tez je widzisz? (4)

      • 19 31

      • Fakt na rowerze powinno się jeździć a nie go wozić SKM-ką. (3)

        No jest to absurdalne ale to prawda. Rowerzyści śmigają po peronach niczym na Tour de France. Poza tym który to cymbał we władzach SKM-ki wprowadził zapis o darmowym przewozie rowerów? Co następne.........motocykle i quady?

        • 10 12

        • cymbałem to chyba był ten, co zdecydował się na 4 wagonowe jednoski NEWAGu (2)

          zapewniają tłok w godzinach poza szczytowych na linii SKM, na której każdy skład powinien mieć conajmniej 6 wagonów, a w godzinach szczytu 8.

          Im więcej ludzi korzysta z opcji rower + SKM tym mniej korków w całym Trójmieście.

          • 7 2

          • To mówienie o rowerzystach, którzy nie potrafią jeździć, to zwykłe pierdo-le-le (1)

            Najwięcej wypadków śmiertelnych powodują kierowcy, a potem długo, długo nic. Jak jest wypadek z udziałem rowerzysty to w 60% z winy kierowców. A jak już z winy rowerzysty, to poszkodowanym jest jedynie rowerzysta. To kierowcy samochodów nie potrafią jeździć, nie przestrzegają pierwszeństwa i jeżdżą z nadmierną prędkością. Ot, co!

            • 6 12

            • Ale ty glupi jestes

              Poszkodowanie rowerzysty nie wynika z faktu, ze jechal dobrze. Bo nawet jesli to on zawinil to i tak bedzie bardziej poszkodowany. A wiesz dlaczego? Bo zaden rowerzysta nie ma szans w zderzeniu z autem, nawet jesli to on jest winny.
              Rowerzysci bardzo czesto sami prowokuja niebezpieczne sytuacje, a zwalaja na kierowcow. Nauczcie sie najpierw przepisow ruchu drogowego.

              • 4 2

    • (1)

      A wiesz dlaczego tak jest? ?? Bo twój guru inżynier Szczurek zainwestował w lotnisko a nie w chodniki i ścieżki.

      • 21 10

      • Aaa, to wszystko wyjaśnie

        Je***ć przepisy, bo jest za mało ścieżek. Mądrze, mądrze.

        • 13 6

    • a piesi to co?

      Chodzą po ścieżkach rowerowych jak " święte krowy",i łaskę robi jeden z drugim że z niej zejdzie.Totalny brak kultury i pełne chamstwo.

      • 0 1

  • Pedalarz nie powinien jechać środkiem tylko przy prawej krawędzi (13)

    Motocyklista tak, ale nie pedalarz! Chyba przepisy za bardzo naginają dla siebie. Czerwone światła ich nie dotyczą, przejścia dla pieszych, zakazy wjazdu rowerów, ciągłe linie.
    Przepisy specjalnie pozwalają wyprzedzać pedalarzowi auta prawą stroną, ale nie lewą! Taki film nakręcił nie rowerzysta, ale wstrętny pedalarz pewnie w obcisłych spodenkach.
    Jeśli drogi są dla wszystkich, to mandaty też!

    • 118 49

    • Jak by się kierowcy nauczyli wyprzedzać to pewnie by jeździli przy krawędzi (7)

      tak lepiej się zabezpieczyć. Nigdy nie wiadomo na jakiego idiotę się trafi

      • 19 23

      • tak, tak (5)

        A jak jedzie środkiem jezdni to już jest bezpieczny. Rzeczywiście...

        • 25 14

        • Jest taka zasada. Jak się na czyms nie zna to lepiej się nie wypowiadać (2)

          • 16 8

          • OK, ale: (1)

            1. "ale", gdy wzdłuż prawej krawędzi jezdni zaparkowane są samochody rowerzysta (jak każdy użytkownik drogi) powinien ominąć je z zachowaniem bezpiecznego odstępu.
            2. "ale" kierowcy samochodów nie są w stanie przewidzieć celu podróży rowerzysty, jazda bliżej środka jezdni może być manewrem przygotowawczym do skrętu w lewo, ale to dla kierowców samochodów jest niewyobrażalne, że rowerzysta może skręcać w lewo.
            3. "ale" wyprzedzający również musi zachować bezpieczny odstęp od wyprzedzanego (min. 1m) i jeśli nie ma warunków do wyprzedzania, to nie wyprzedzać i tyle.

            • 7 4

            • Te profesur...

              Zamiar skrętu sygnalizujemy, również na rowerze!

              • 1 2

        • tak (1)

          jest widoczny, ma rezerwe terenu po prawej (nie zostanie wprasowany w kraweznik);
          a kierowca, ktory bedzie musial wyjechac na sasiedni pas, zeby go wyprzedzic nie bedzie probowal 'zmiescic sie' razem z rowerzysta na jednym pasie

          • 9 4

          • Biedni ci rowerzyści...

            Muszą jechać środkiem bo źli kierowcy wprasowują ich w krawężniki... współczuję

            • 4 11

      • Tak, jedź środkiem

        dziw się, że jesteś wyprzedzany na centymetry

        • 6 9

    • dla Ciebie dziura w jezdni to zniszczone zawieszenie (2)

      a dla mnie - gleba. Jadąc środkiem mogę ominąć dziury (którą część zawieszenia remontujesz częściej i dlaczego?) oraz szybciej. I nie używaj słów obraźliwych. (...)

      • 11 7

      • To wysuwaj z jezdni, skoro dziur się boisz (1)

        (...)

        • 4 13

        • jakbyś miał przez dziury operację kolana to byś inaczej gadał

          • 2 3

    • To prawda, że przepisy pozwalają rowerzystom na wyprzedzanie z prawej strony. Pozwalają rownież na wyprzedzanie z lewej. Bardzo proszę to zweryfikować w przepisach.

      • 1 0

    • Oczywiscie ze rowerzysta moze wyprzedzać auta z lewej

      Kilka lat temu weszła nowelizacja ustawy. Brak znajomosci przepisów sie kłania.

      • 1 0

  • Rowerzyści są sami dla siebie wystarczajacym niebezpieczenstwem. Tak jak nie każdy nadaje się do kierowania autem, Tak samo do roweru trzeba dorosnąć.

    • 93 14

  • nagranie (16)

    Dla mnie to nagranie jest najlepszym dowodem na to jakie niebezpieczeństwo może spowodować rowerzysta. Zwłaszcza końcówka - czerwone dla aut, to sobie "wskoczę" na ścieżkę rowerową.

    • 94 21

    • a co w tym niebezpiecznego? (13)

      ma na zielonym kogoś przyblokować albo zajechać drogę?

      • 9 23

      • A czerwone go nie obowiązuje?

        Jedzie ulicą, więc ma się na czerwonym zatrzymać. Koniec dyskusji.

        • 22 9

      • Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że (11)

        rowerzysta zjechał na ścieżkę nie dlatego, że było czerwone światło tylko, że ścieżka zaczyna się w tym miejscu.

        Sam dojeżdżam do pracy rowerem i przyznaję, że 99% kierowców jest bardzo uprzejmych i miłych. Pozostały procent to furiaci którzy znajdują się w każdej grupie (czy to kierowców samochodów, czy rowerzystów, czy też pieszych). Ponieważ jednak furiaci są najgłośniejsi to może wydawać się, że mamy wojnę na drogach :-)

        • 21 8

        • hahahha (4)

          Po pierwsze ścieżka się tam zaczyna. Po drugie miał zielona strzalke. Szukajcie dalej.

          • 13 4

          • Ze środka jezdni w prawo. A może kierowca samochodu miał zamiar skręcić w prawo na obwodnicę?

            • 4 3

          • Ty na pewno

            nie powinieneś jeździć rowerem, nawet po pustym polu. Po prostu w głowie masz pusto.

            • 6 2

          • Ścieżka się tam nie zaczyna (1)

            to jest dalszy ciąg ścieżki ciągnącej się od granicy z Rumią. Morską można przejechać istniejącą ścieżką od Rumi do Dworca PKP. Miejscami trochę gów...ą, ale jednak ścieżką. Nie ma potrzeby jechać środkiem ulicy, między samochodami.

            • 3 4

            • Skąd wiesz gdzie rowerzysta zaczyna jazdę?

              Może włączył sie do ruchu z bocznej uliczki od tej strony po ktorej nie ma drogi rowerowej, wiec jedzie jezdnią do momentu aż może się bezpiecznie włączyć w drogę rowerową.

              • 2 0

        • Prawko w czipsach? Czy do obcisłych gaci dawali w promocji? (5)

          Ta "zielona strzałka" to się strzałka warunkowa nazywa i musimy się przed nią zatrzymać i upewnić, czy możemy bezpiecznie wykonać manewr skręcania.

          • 3 4

          • Jacy służbiści

            Jak kierowca samochodu sie nie zatrzymuje i powoduje realne zagrożenie dla pieszych mających zielone to jest ok, ale jak rowerzysta ktory w tym miejscu nie przecina toru jazdy innych uczestników ruchu, ani pieszych ani samochodow to wielka afera.

            • 5 3

          • Jacy służbiści c.d. (3)

            Poza tym z jaką prędkością jechal rowerzysta jak włączył sie w ścieżkę. 5 km/h? 6?

            • 3 4

            • Drogi Przemasie.. (2)

              Ale respektujemy wszystkie przepisy, wszyscy! Albo likwidacja PoRD i samowola, wszystkich.. Kierowcy są karani wysokimi mandatami, nie widziałem jeszcze, żeby mandat dostał rowerzysta. A wręcz była akcja - uświadamiania nie karania - na Świętojańskiej.

              • 1 3

              • A moji znajomi rowerzyści dostali mandaty (1)

                Wiec tez są karani. Poza tym tu chodzi o konsekwencje jakie moze spowodować dany manewr. W tym przypadku nie było żadnego zagrożenia. Policjanci wobec kierowcow tez stosują pouczenia. Pewnie rzadziej, ale to wynika z faktu ze samochodem mozna łatwo spowodować smierć wielu osob. O śmiertelnych wypadkach gdzie rowerzysta skosił tłum ludzi wjeżdzając w przystanekjakos sie nie słyszy. Oczywiscie gdzies, kiedys pewni miał miejsce jakis tragiczny wypadek, ale statystyki sa jednoznaczne, to kierowcy samochodow zabijają setki osob rocznie.

                • 2 0

              • Zabijają, rozumiesz.

                Nie straszą kogoś na chodniku, nie skaładają lusterek czy robią rysę kierownicą tylko zabijają. Taka drobna różnica.

                • 2 0

    • no to jest (1)

      przykład skrajnego debilizmu - ten "rowerzysta" ma totalnie w nosie przepisy i stwarza zagrożenie i problemy dla innych. Wystarczy że wpadnie pod auto i to potem kierowca samochodu będzie się musiał gęsto tłumaczyć.

      Dla mnie jako rowerzysty który prawie codziennie dojeżdża do pracy to obraz karygodny. Brak słów na takiego osła jak na filmie.

      • 12 7

      • Ten rowerzysta nie złamał ani jednego przepisu o ruchu drogowym

        Jesli uważasz inaczej to podaj jaki

        • 3 3

  • A panu rowerzyście ze zdjecia przysługuje mandacik za przejazd po przejsciu dla pieszych. (10)

    • 84 14

    • Policja wyczerpałaby zapas roczny bloczków mandatowych

      • 16 3

    • Wjazd na skrzyżowanie na czerwonym do tego można śmiało doliczyć. (3)

      • 13 5

      • i jazdę po chodniku

        • 14 3

      • .. (1)

        Smialo doliczajcie, w koncu sami w to uwierzycie ;)

        • 5 9

        • ....

          A ty śmiało wierz dalej w swoją nieśmiertelność..

          • 4 2

    • (4)

      to jest akurat debilny przepis.
      Samochod moze przejezdzac pieszemu za plecami szybko i to ok?
      Jak sie domaluje ddr obok przejscia to juz mozna przejechac??
      Dziecko moze przejezdzac?

      Po prostu zupelny brak logiki.
      To niech samochody beda przepychane przez przejscia.

      • 10 9

      • Czego nie rozumiesz w pojęciu "Przejście dla pieszych" to ci wytłumaczę? (2)

        • 6 4

        • (1)

          Przepis jest niekonsekwentny i nielogiczny.

          Skoro rowerzysta jadacy po przejsciu jest niebezpieczny to jak bardzo niebezpieczny jest samochod jadacy po przejsciu, gdy piesi maja zielone?

          Dlaczego dziecko jadace legalnie po przejsciu nie jest niebezpieczne?

          Dlaczego gdy domaluje sie DDR tuz obok przejscia to juz niebezpieczenstwo znika??

          Po prostu kretynstwo.
          Najbardziej z tego zestawu jest samochod jadacy po przejsciu, gdy piesi maja zielone. To jest kretynstwo do kwadratu.

          • 4 4

          • Twój pusty łeb jest za to konsekwentny..

            Pokaż mi sytuację, kiedy na przejściu znajdują się piesi, a kierowca przejeżdża za ich plecami z dużą prędkością.. w takim przypadku jest zwykłym piratem drogowym.
            Bo dziecko na rowerze porusza się z prędkością przeciętnego pieszego i nie pobija rekordów Tour de Pologne.
            Samo dopisanie DDR obok przejścia ci nic nie da. Osobny przejazd i osobna sygnalizacja świetlna dopiero tworzą przejście dla pieszych z możliwością przejazdu rowerem. A to już widać zza kierownicy auta i kierowca się spodziewa rowerzysty.

            • 1 2

      • Rozróżniasz ruch drogowy od ruchu pieszych?

        • 3 1

  • Litości (16)

    W ostatnich latach zainwestowano w: Drogę Różową, remont Al. Zwycięstwa, Janka Wiśniewskiego, Estakadę Kwiatkowskiego do obwodnicy, wpompowano mln złotych w drogi, niekiedy idą 2 drogi 2pasmowe równolegle do siebie w odległości 200-300m, Gdynia ma jeden z największych współczynników dróg dwupasmowych/ powierzchnię W Europie (w swojej wielkości miast), a wam kierowcom ciągle mało?!!! Swoje dostaliście. Jak nie chcecie mieć rowerzystów na drogach, chodnikach...to dajcie zbudować łaskawie te ścieżki rowerowe

    • 48 51

    • place za te drogi w podatach a ty jezdzisz po nich na krzywy ryj (10)

      i jeszcze bezczelnie wpychacie sie na chodniki

      • 10 28

      • to żeś wymyślił :-) (4)

        W zeszłym roku przejechałem samochodem zaledwie 20 tyś km. Wiem, że mało, ale parę złotych z tego tytułu na podatki wpadło.
        Ponieważ nie lubię stać w korkach i szukać miejsc do parkowania trochę jeżdżę też rowerem - wyszło tego w zeszłym roku jakieś 4 tyś. km.
        Ale Ty mi napiszesz, że jeżdżę na "krzywy ryj"?? Pewnie lżej by Ci było gdybym jeździł tylko samochodem i stał z Tobą w korku.

        • 23 6

        • litosci.... (3)

          Kto w to uwierzy....
          jesli nadal nie rozumiesz to sprobuje jeszcze raz, moze zrozumiesz.
          w cenie paliwa, w cenie sprzedawanych samochodow zawarte sa podatki - jeden z nich nazywal sie kiedys podatkiem drogowym...., z ktorych wplywy powinny przeznaczone byc na budowe i utrzymanie drog. Miasto ma psi obowiazek budowac drogi... Bo bierze na to kase. Z drugiej strony mamy rozwydrzone i roszczeniowe srodowisko rowerowe - nie placa na drogi rowerowe podatkow, nie placa ubezpieczenia, przepisy ruchu drogowego maja w nosie ( vide zdjecie do artykulu i filmik ) - policja powinna was tepic z cala surowoscia.

          • 8 21

          • wpływy z podatków płaconych przy zakupie i eksploatacji samochodów (w paliwie) (2)

            pokrywają tylko ułamek nakładów ponoszonych na budowę i utrzymanie sieci drogowej.

            i co: zatkało kakało?

            • 14 5

            • Nie pokrywają nawet ułamka. (1)

              bo za drogi w mieście odpowiedzialne są samorządy, które muszą budować i utrzymywać z własnych środków.

              • 11 1

              • konkretnie z udziału w PIT, którego mieszkańcy Bojana i Koleczkowa w Trójmieście nie płacą

                • 2 4

      • (2)

        No tak, bo rowerzysta to podatków nie płaci... Baaaaaaaaaardzo ciekawe...

        • 18 5

        • wprowadzili podatek drogowy/akcyzowy na sciezki rowerowe? (1)

          w cenie roweru czy rajtuz na rower? ubezpieczenie OC masz?

          • 7 16

          • ubezpieczenie oc to nie podatek to raz

            dwa z podatku drogowego "buduje" się ekspresówki i autostrady z których rowerzyści nie korzystają. trzy tego podatku drogowego jest tylle że co najwyżej wystarczy na przysłowiowe waciki ...... także nie bądź śmieszny.

            • 11 3

      • Za mało widocznie płacisz. Ścieżki rowerowe są wymysłem szoferów.

        • 5 4

      • Czuję cię w obowiązku poinformować cię, że twoje wyobrażenia są błędne

        Rowerzyści także płacą podatki. Chyba, że mówisz o opłacie paliwowej: to tutaj muszę cię zmartwić, zasila ona GDDKiA, a co za tym idzie jest przeznaczona na drogi krajowe, nie lokalne.

        • 4 1

    • w Gdyni od lat nic się nie dzieje, marazm.... (1)

      zero inwestycji, zero wizji... nie rozumiem, a długo się nad tym zastanawiałem i nie mogę za rozumieć dlaczego Szczurek, który powoduje że Gdynia umiera, ma poparcie

      • 15 2

      • Miliony na PR robia swoje

        Ludzie sie lapia na lep w postaci szkoly filmowej czy windy na KG. O Sylwestrach z Szczursatem czy RedBullach nie wspominajac

        • 5 4

    • Inteligent

      Pojedź do Gdańska lub do Europy.

      • 8 2

    • (1)

      Ale te sciezki robi sie kosztem jezdni czyli zabiera sie kierowcom ich naturalne miejsce poruszania.Rowerem mozna jechac po jezdni i. chodniku ale odwrotnie nie.

      • 2 7

      • zdawać by się mogło, że naturalnym sposobem poruszania się człowieka jest chodzenie na piechotę

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.