• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi na Leszczynkach będą bezpieczniejsi

Patryk Szczerba
7 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Według zapowiedzi skrzyżowanie ulic Komandorska, Kalksztajnów i Orlicz-Dreszera będzie przebudowane. Według zapowiedzi skrzyżowanie ulic Komandorska, Kalksztajnów i Orlicz-Dreszera będzie przebudowane.

Utworzenie brakującego przejścia przez ul. Kalksztajnów na skrzyżowaniu z ul. KomandorskąMapka oraz azyli dla pieszych ma zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Leszczynek, zgłaszającym od lat problem władzom Gdyni. Jest jeden warunek: w prace musi zaangażować się finansowo rada dzielnicy.



Ulica Komandorska dla wielu kierowców stanowi alternatywę objazdową dla często zakorkowanej ul. Morskiej. W okolicy jest dużo bloków, których mieszkańcy w ostatnich latach wielokrotnie dopytywali o poprawę bezpieczeństwa dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Komandorskiej, Kalksztajnów i Orlicz-DreszeraMapka.

Słaba widoczność przez parkujące samochody



Problemem od lat jest słaba widoczność dla kierowców skręcających z Komandorskiej w kierunku Kalksztajnów. Powodem są samochody parkujące po prawej stronie Kalksztajnów w kierunku ul. Morskiej. Z problemem zgłosili się do urzędników, którzy rok temu spotkali się na miejscu z radnymi dzielnicy i mieszkańcami.

- Uczestnicy spotkania wskazali, że głównym problemem komunikacyjnym, z uwagi na długość przejścia, jest przekroczenie jezdni na wlocie ul. Komandorskiej - informuje Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Niewykluczona jest tam budowa minironda, dzięki któremu piesi będą mogli czuć się bezpiecznie. Niewykluczona jest tam budowa minironda, dzięki któremu piesi będą mogli czuć się bezpiecznie.
Blisko rok trwało przygotowanie koncepcji zmian na skrzyżowaniu. Ustalono kilka rozwiązań.

- Wszystkie przygotowane warianty uwzględniają utworzenie brakującego przejścia dla pieszych przez ul. Kalksztajnów oraz utworzenie azyli dla pieszych. Umożliwią one przekroczenie jezdni w dwóch etapach. Przygotowano również wariant zakładający budowę minironda. Jednak jest to najbardziej kosztowne rozwiązanie, które wymaga czasu i odpowiedniego finansowania - wskazuje Hanna Wyszyńska.

Prace z udziałem finansowym rady dzielnicy



Propozycje trafiły do radnych dzielnicy Leszczynek, którzy mają je zaprezentować mieszkańcom dzielnicy. Urzędnicy nie ukrywają, że wiele zależy od determinacji rady dzielnicy, która musi partycypować w kosztach inwestycji, przeznaczając na przebudowę środki ze swojego budżetu.

- Chcemy skonsultować opracowane rozwiązania z oczekiwaniami mieszkańców. W każdym wariancie będziemy też pytać o dofinansowanie tych działań przez radę dzielnicy. Realizacja tej inwestycji będzie zatem w dużej mierze oparta o zakres finansowania z budżetu dzielnicy i miasta - kończy Wyszyńska.
W najbliższych miesiącach na przejściu ma się pojawić oświetlenie funkcjonujących obecnie przejść.

Opinie (114) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • srodki (1)

    Gmina ma bardzo duże długi czekam nam komisarz ktory zastapi Prezydenta opozycji Radny

    • 0 0

    • Na 99,99 % niedoczekasz się komisarza . Dług jest pod kontrolą od dawna , do przekroczenia 60% budzętu jest daleko .Na pewno spłacimy troche kasy w przyszłym roku , poprosto niebędzie żadnych inwestycji

      • 0 0

  • a kładka nad torami do przejścia z ul Chylońskiej na Pucką wciąż jest poza percepcją władz miasta

    na tym przejściu po torach było już kilka wypadków śmiertelnych, ludzie nie maja cierpliwości czekac po 10-20min na otwarcie szlabanu bo choć pociagi nie jadą tak często to szlaban jest zamknięty, UM czeka na na wielką inwestycję drogową (węzeł i tunel) w tym rejonie, tymczasem koszt takiej tymczasowej kładki nad torami to kwota rzędu 150-200tys złotych ale bezpieczeństwo i wygoda mieszkańców Chyloni są nie ważna, bardziej dba sie o to np w Bojanie gdzie mają swoje siedziby (sypialnie) wyżsi urzędnicy miasta

    • 0 0

  • Skandal rada dzielnicy ma placic za cos co nalezy do miasta

    • 0 0

  • a to nie jest Grabowek? (1)

    Leszczynki chyba za estakada

    • 0 1

    • Czytaj komentarze bo wszystko jest wyjaśnione

      • 0 0

  • Hmmm (1)

    "Blisko rok trwało przygotowanie koncepcji zmian na skrzyżowaniu. Ustalono kilka rozwiązań."....to jakiś żart?

    • 11 3

    • To Gdynia

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Słupki (4)

    A na słupki ulice niżej, gdzie mieszkańcy głośno mówili NIE, to pieniądze były? Wszystko robione na przekór mieszkańcom. Malowanie tras rowerowych zamiast nowych dróg lub chociaż remontu starych, które czekają na to po kilkanaście lat. Dramat i fikcja prowadzonego miasta...

    • 33 15

    • Remont...

      ... ciekawe, czy tylko farba mazną... bo ostatnio tylko takie przedsięwzięcia robią na biało

      • 1 1

    • Może w końcu mieszkańcy zorganizują sobie parking (1)

      Słupki są tańsze niż ciągłe remonty zagruzowanego chodnika.

      • 9 4

      • po co słupki? od razu płot postawić. Ludzie nie mogą sobie ogrodzenia postawić ale słupki już nikomu nie przeszkadzają?

        • 1 2

    • Bandyterka parkingowa to nie ogół mieszkańców

      • 6 1

  • Nieważne

    Jak się komuś nie podoba to won z Gdyni Pajace z Gdańska

    • 0 1

  • Oj tak. Bez tego brakującego przejścia...

    ...to normalnie strach tam mieszkać. Ale jak już to brakujące przejście powstanie to przeprowadzą się w okolicę wszyscy mieszkańcy Kamiennej Góry!

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Problemem jest nadmiar samochodów (18)

    Powinni zaślepić Komandorską, by nie była objazdem dla tranzytu. Wtedy problem bezpieczeństwa sam się rozwiąże.

    • 24 13

    • Pewnie, całą Gdynię od razu zaślepcie (10)

      Śródmieście całe zaorać i oddać deweloperom na "H" i "I" a przedmieścia przeznaczyć na łąki kwietne.

      • 7 12

      • (9)

        Rzut kamieniem obok masz Morską. Nie chce się stać w korku, to rozjeżdżasz ludziom lokalne uliczki pod ich domem?

        • 13 4

        • W to, że masz tam dom wątpię. A jeżeli już to warto sobie uświadmić fakt, że ulice nie należą do części domu a służą pojazdom.
          Kup sobie ulicę, postaw szlaban a jeżeli nie to dziób w ciup.

          • 1 2

        • Twoim problemem nie są samochody tylko miejsce zamieszkania (7)

          Mieszkasz praktyczne w centrum dużego miasta, w takim miejscu zawsze będzie ruch. Chcesz mieć spokój za oknem, to wprowadź się do Sierakowic.

          • 5 14

          • W takim miejscu zawsze będzie ruch pieszy (5)

            Ruch samochodów niekoniecznie. Dla tranzytu samochodów jest Morska, a nie droga lokalna.

            • 13 4

            • Drogę lokalna macie na podwórku (2)

              Kapitańska i Kalksztajnów to są normalne, pełnoprawne miejskie ulice. Rozumiem, że chciałbyś mieszkać przy deptaku ale nie możesz wymagać od całego miasta że będzie się zmieniać pod Twoje widzi mi się. 300m wyżej masz wejście do lasu, idź się trochę przewietrzyć zamiast gwiazdorzyć w internetach.

              • 9 9

              • Jest to droga zbiorcza (1)

                A jak nazwa mówi, ma zbierać ruch z okolicznych parkingów i dróg lokalnych, a nie prowadzić tranzyt omijający korek.

                Nie jestem wielkim zwolennikiem zaślepienia ulic, ale jak kierowcy nie potrafią się zachować i zagrażają bezpieczeństwu, źle wykorzystując drogę, to tylko twarde działania pomogą.

                Btw. każda publiczna ulica jest pełnoprawna i trzeba na niej przestrzegać przepisy. Jak widać tutaj jest z tym problem.

                • 13 3

              • od razu zlikwiduj drogę. Po co utrzymywać skoro narzekanie jest że ktoś z niej korzysta.

                • 1 4

            • Samochodofobicy tranzytu też nie tolerują. (1)

              Co rusz nowe pomysły przejść naziemnych i czerwonej fali. A potem płacz, że kierowcy omijają taki "tranzyt".

              • 7 7

              • A gdyby tak jechali 30km/h wolniej, to by się zdziwili, bo jest zielona fala.

                Tylko co z tego, kiedy przy próbie płynnej jazdy, zaraz Cię ktoś wyprzedzi, żeby tylko zdążyć na czerwone?

                • 8 6

          • lepszy ruch pieszych niż bezruch zaparkowanych na chodnikach samochodów

            nieodpowiedzialna jazda wielu kierowców powoduje także wzrost bezruchu na cmentarzach.

            • 9 2

    • To po co rejestrujecie kolejne auta? (5)

      Wstrzymajcie rejestrację nowych pojazdów a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczcie na poprawę jakości zbiorkomu i budowę spójnej sieci dróg rowerowych. Bo z tego co jest teraz, nie da się korzystać. Zwijanie asfaltu i projekty z białej farby to pudrowanie komunikacyjnego trupa.

      • 3 4

      • po co budują kolejną drogę? niech zajmą się rewitalizacją i odbudową linii kolejowych. Jak ktoś inwestuje w Trasę Kaszubską zamiast w linie kolejową do Słupska to niech się nie dziwi że potem za dużo aut w mieście

        • 6 0

      • Nie w tą stronę. (3)

        Niech rejestrują nowe auta do woli, ale też niech zaostrzą wymogi przy przeglądach.

        • 3 1

        • Pieniądze z przeglądów nie trafiają do kasy miasta (1)

          A eliminowanie szrotów, które nigdzie indziej w UE by przeglądu nie przeszły, jest jak najbardziej w interesie miasta i jego mieszkańców. Także tych zmotoryzowanych.

          • 5 0

          • Coraz bardziej się zacietrzewiasz

            Pisałem o kasie z rejestracji a nie z przeglądów. W interesie miasta jest rejestrować jak najwięcej ale żeby te wszystkie auta stały w garażach, za które nawiasem miasto też przytula niemałą kasę w podatku gruntowym. Po ulicach motłoch najlepiej niech pieszo zasuwa, najważniejsze że limuzyna do UM dojedzie pod same drzwi.

            • 2 3

        • Hehe, no pewnie

          Wszystko żeby tylko pieniążki do UM wpływały, a nie wpływały. Niby nie lubicie aut, ale płacą więc jednak je chcecie. Szczyt hipokryzji.

          • 0 6

    • Ciebie powinni zaślepić.

      • 3 10

  • I oczywiście zrobią się korki. (8)

    Jakby piesi nie mogli chodzić dookoła.

    Nie przypominam sobie żeby piesi płacili podatek drogowy, że ciągle miasto wydaje na nich kasę. Tu przejście, tam chodniczek jakby musieli łazić zamiast siedzieć w domu.

    • 9 50

    • dałem plusa za ironię (2)

      żeby nie było wątpliwości. Dla niekumatych: korki bywają wynikiem nieodpowiedzialnej jazdy kierowców (po "stłuczkach" i kolizjach większego rodzaju) a także nadmiaru samochodów. Są także wynikiem nadmiernej skłonności do korzystania z samochodów: najbardziej terenochłonnych pojazdów do poruszania się ludzi po mieście, nawet na krótkie odległości (do 3- 5 km) które można pokonać np. rowerem lub hulajnogą elektryczną w ciągu 10-15 minut. Tylko poprawa warunków dostępu pieszych i rowerzystów (także hulajnogowców) do centrum oraz stacji SKM pomoże w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych mieszkańców Trójmiasta i okolic.

      • 8 4

      • (1)

        budują drogi i dziwią się że z nich korzystają auta. W niektórych miejscach aż za dobrze dbają o rowerzystów. Przykładem niech będzie dawna linia kolejowa Pszczółki - Skarszewy, rozebrano ją by wybudować ścieżkę rowerową. Jak mieszkańcy mają więc dojechać gdy już nie ma pociągu? odpowiedź prosta samochodem

        • 1 2

        • znowu odezwał się kolejny cyklofob ściemniacz. Kolejność była inna.

          najpierw zamknięto linię kolejową Pszczółki Skarszewy. Następnie gddkia wykupiła grunt pod budowę autostrady, nie zadbano przy tym o zachowanie ciągłości nieczynnej linii kolejowej. Po wybudowaniu autostrady nie było sposobu odtworzenia ruchu na tej linii. Następnie lokalny samorząd uznał, że można w śladzie przebiegu fragmentu tej linii kolejowej rozebrać tory i stworzyć "bieda drogę dla rowerów", która nie zachowywała ciągłości nawet na wiadukcie nad lokalną drogą przebiegającą kiedyś prostopadle do niej (prześwit pod wiaduktem był niewystarczający toteż zdecydowano się go rozebrać). W czasie budowy bieda drogi rowerowej nie zadbano o dociągnięcie jej do stacji, więc straciła ona walor drogi poprawiającej dostęp rowerzystów do stacji Pszczółki. Twierdzenie, że te wszystkie działania które ani nie poprawiły zdecydowanie warunków korzystania z rowerów w skali lokalnej, ani nie dały możliwości przywrócenia ruchu pociągów do Skarszew były przejawem "dbania o potrzeby rowerzystów aż za dobrze" są przejawem oderwania się autora poprzedniego wpisu od rzeczywistości już bardzo dawno.

          • 0 0

    • "Jakby piesi nie mogli chodzić dookoła."

      No najlepiej, żeby Pan w samochodzie mógł jechać.

      • 7 0

    • Jakie zniszczenia powodują piesi? Jakie straty w ludziach?

      • 10 1

    • Mam nadzieję, że jesteś jeszcze za młody, żeby mieć prawa wyborcze.
      Bo że nie ogarniasz podstaw to jasne.

      • 12 1

    • przypomnij mi na co idzie ten twój podatek drogowy? (1)

      bo na pewno ani złotówka nie idzie na drogi!

      • 17 1

      • Kierowcy do miejskiego budżetu płacą tyle samo co piesi.

        Ani złotówka z wszystkich podatków i opłat z samochodu nie trafia do budżetu miasta.

        • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane