Na plaże wracają wiklinowe kosze
3 lipca 2022
(82 opinie)
Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
3 lipca 2022
(82 opinie)
3 lipca 2022
(5 opinii)
3 lipca 2022
(102 opinie)
2013-12-10 19:57
Samochody pod ziemie!
2013-12-10 20:24
ze nie masz samochodu ani prawa jazdy nawet.
2013-12-10 21:40
2013-12-11 08:52
widać, że Ty chyba rzadko ruszasz tyłek z auta ;). Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów.
2013-12-11 10:34
lub zainstalować (póki co) windy.
Tunele te są istnym horrorem dla ludzi starszych, matek z wózkami, a zupełnie odcinają od świata inwalidów w wózkach.
Należałoby też zawczasu ukarać pomysłodawców kolejnych tuneli przy zupełnie walniętym pomyśle, tzw. Forum Radunia
2013-12-11 11:28
Chociaż tunele pod przejściami dla pieszych, krzyżówkami. Mniej świateł, żadnych pieszych i rowerzystów plątających się pod kołami. Żyć nie umierać.
2013-12-10 20:49
2013-12-11 08:35
2013-12-10 21:18
2013-12-10 21:54
Jak bedziesz musial kazdego dnia jezdzic do pracy,wtedy zauwazysz , ze istnieje cos takiegojak czas przejazdu.
Teraz masz niewiele do roboty i wymyslasz glupoty aby zaistniec medialnie. Mam nadzieje ,ze nie bedziesz juz wiecej radnym.Gdanszczanie takich medrkownie powinni wybierac.
2013-12-10 21:59
to nie wsiadaj do samochodu. Inni miszczowie kierownicy jeżdżący na takie odległości znakomicie ci zakorkują drogę.
2013-12-10 22:14
a potem jęczeć, że za mało autostrad, żeby tyłek do centrum dowieźć
2013-12-10 22:02
Zasypac te szczalnie.
2013-12-11 08:58
W teorii oczywiście się z Tobą zgadzam, ale patrząc realnie na możliwości przeniesienia ruchu samochodowego pod ziemię to nie wygląda to już tak ciekawie. Skutek jest taki, że i samochody i piesi są na tym samym poziomie, co powoduje korki i wypadki. Osobiście nie widzę nic złego w czystych i oświetlonych przejściach podziemnych w których można kupić kawę lub kanapkę w drodze do pracy.
2013-12-11 15:41
znam miasta bardziej przyjazne dla ludzi bez tuneli dla pieszych i tuneli dla samochodów. Można pogodzić ruch pieszy po prostu przez wyjaśnianie ograniczoności sensu wzrostu ich liczby i obciążanie ich użytkowników kosztami, które generują dla innych
2013-12-11 09:05
... ale kto za to zapłaci. Koszt wybudowania traktu dla pieszych niższy niż dla pojazdów.
2013-12-11 10:44
Za leczenie pieszych którzy wtargnęli na jezdnię, też placą wszyscy. Za pochówek też (zasiłek pogrzebowy).
2013-12-10 19:59
są jednak ludzie myślący na tym świecie
2013-12-11 11:55
2013-12-11 15:42
sam jesteś typkiem nawet nie wiedząc o tym, jakim
2013-12-10 19:59
Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać, ruch pieszy w ciwilizowanym mieście odbywa się w poziomie jezdni a nie w tunelu jak dla jakichś szczurów. Tunele dla pieszych są kompletnie antymiejskim wymysłem.
2013-12-10 20:25
Zgoda, tylko najpierw trzeba zbudować tunele dla samochodów - coś na wzór tunelu pod Monciakiem w Sopocie.
2013-12-11 12:29
I blokuje wiecej powierzchni - zjazdy i wyjazdy z tuneli, bariery betonowe psujace estetyke itp...
2013-12-10 20:43
nie zauważyłem, ale widocznie to trzeci świat wg. ciebie. Tylko tam tunele pod drogami są bez schodów z łagodnym spadem, w środku czysto często są jakieś fajne dekoracje np. obrazy no i jasne, a nie ciemne jak w d*pie.
2013-12-10 23:07
popieram. Podobnie Austria...
2013-12-11 10:49
Pochodzą one z lat 50 i 60, później nastąpił odwrót od tego typu rozwiązań w centrach miast. Zobacz sobie zrealizowane i planowane rewitalizacje w Szwajcarii. Ja chciałbym, żeby u nas chociaż wyglądało to tak jak przed tą rewitalizacją.
2013-12-10 20:58
ja tam wolę tunel jak się spieszę, zamiast sterczeć na dwuetapowych światłach
2013-12-10 22:46
2013-12-11 10:37
Nie napisałem że tunele są lepsze, tylko, że ja wolę tunel zamiast świateł dwuetapowych gdy się spieszę, a napisałem to w odpowiedzi na "Wszystkie tunele dla pieszych należało by rozebrać i zasypać"
2013-12-11 07:59
2013-12-10 23:51
Proponuje rozebrać wszystkie wiadukty kolejowe i zrobić rogatki.
Na pierwszy ogień niech idzie Błędnik bo jest blisko starego miasta i bardzo szpeci.
Most wantowy na Przeróbce też, co to ma być, dlaczego nie może tam prom kursować, tylko stoi taki betonowy paszkwil ?.
A teraz tak na poważnie.......stuknijcie się 3 razy w czoło zanim coś napiszecie wy urbaniści od siedmiu boleści !
2013-12-11 12:32
Chca innym planowac zycie-jak maja chodzic itp...;)
2013-12-11 07:26
Byłem w Szwecji, tam pieszy to może poruszać się jak mu się podoba ludzie chodzą po zebrach nie patrząc czy coś jedzie czy nie, a kierowca musi mieć oczy dookoła głowy i w d*pie. Tam się nikt nie przejmuje że nie idzie po pasach albo stoi na środku ulicy rozmawiając przez telefon jeszcze się zdziwi, że samochód jedzie po ulicy i na niego trąbi. Ludzie tam to święte krowy. Naśladujmy cywilizowany kraj jakim jest Szwecja. Nie ważne, że mają tak dużo mniejszą populację niż w Polsce i mniejszy u nich ruch samochodowy i mniej pieszych i tak naśladujmy bezmyślnie mówiąc "tak się robi na zachodzie" :P
2013-12-11 12:35
Gdy zwiekszy sie ilosc wypadkow na Wita Stwosza to zaczna kombinowac :swiatla , wysepki ,spowalniacze , kamery a idioci i tak beda rozjezdzac pieszych .
2013-12-11 15:45
uwzględnianie potrzeb pieszych przed potrzebami kierowców to dobry kierunek cywilizowania kraju
Opinia została zablokowana przez moderatora
2013-12-11 16:56
inaczej tego napisać nie można po prostu.
2013-12-10 20:00
myślę że rozchodzi się tutaj o te 80 tys...oczywiście nie swoje.
2013-12-10 20:02
2013-12-11 10:15
Pomyśl że pobieranie pliku to jak dojazd do domu. Im więcej osób chce pobrać plik tym mniejszy przesył. Dodatkowo zakłócenia na łączach, ograniczenie przesyłu na serwerze... i zamiast 5 min czas pobierania jest 1h.
A teraz pomyśl sobie że zmienili łącze na szybsze, ściągneli ograniczenia i każdy ... dojeżdża do domu w 5 min nie robiąc sztucznego tłumu i nie korkując miasta.
2013-12-10 20:21
2013-12-10 20:30
Chodzisz do podstawówki czy do gimnazjum?
2013-12-10 21:52
nawet 2 fakultety
2013-12-11 10:16
i nadal nie stać Cię na samochód?
2013-12-11 15:46
2013-12-11 15:40
"a ty co? szorujesz podłogi czy wozisz paczki?"
2013-12-10 20:00
Zorganizowanie przejścia naziemnego to dobry pomysł, ale po co te progi wyspowe, naprawdę kierowcy to nie są zabójcy, jak przedtsawia ich rowerowa propaganda, rzeczone progi wyspowe niszczą zawieszenie samochodów osobowych-nie tędy droga. Gdy droga dla rowerów ma jakieś pofałdowania zaraz rowerowi aktywiści organizują masy krytyczne i biją na alarm, ze grozi im śmierć z tego powodu. Organizowanie przejśc dla pieszych na progach wyspowych nie sprawdza się zimą! Śnieg zalega pomiędzy wysepkami i nie ma w zasadzie jak przejść. O spowalnianiu karetek też trudno nie wspomnieć, a to już może okazać się niebezpieczne.
2013-12-10 20:18
dodam jeszcze że rozpisywano się, że ścieżkę rowerową wzdłuż Wita Stwosza wygładzono i nie ma dziur. Super, ale drogi dla samochodów już nie naprawiono, same dziury. Rowerzystów na ścieżce jak na lekarstwo, a na ulicy wyżej, czyli Polankach ruch rowerowy jest. Poza tym nieraz rowerzyści jadą pod prąd, skoro są uczestnikami ruchu drogowego, to powinni stosować się do przepisów.
2013-12-10 20:39
To nie jest droga rowerowa , tylko pas ruchu dla rowerów , a to jest spora różnica. Nie zgadzam się że jest tam mało rowerzystów. Kiedy tam jechałem widziałem sporo cyklistów , gdyż ten pas znacznie skraca drogę pomiędzy Wrzeszczem a Osową
2013-12-11 09:44
Skoro rowerzyści są równouprawnionymi uczestnikami ruchu to dlaczego nie stosują (nie dotyczą ich) wszystkich przepisów ruchu drogowego, chociażby to wyprzedzanie z prawej strony (czy to w korku czy na zakręcie?) itp.
2013-12-11 10:28
Przepisy mówią wyraźnie iż rowerzysta może jak najbardziej wyprzedzać z prawej strony !!!
2013-12-11 12:35
Typowy przyklad zalatwiania wlasnych interesow..
2013-12-11 12:51
nie stwarza żadnego istotnego zagrożenia dla kogokolwiek. Stąd sens przepisów, które umożliwiają ludziom decydujących się na rower na wymijanie samochodów stojących w kolejce, którą same tworzą. Dzięki temu miasta stają się bardziej przyjazne dla ludzi.
2013-12-11 13:54
że lobby samochodowe nie umie załatwiać własnych interesów. Rowerzyści to grupa prężna i pozbawiona wewnętrznych podziałów. Często, ze środowisk rowerowych, płyną pomysły i sugestie dotyczące infrastruktury. Dlatego coś się w tym temacie dzieje. Miej pretensje tylko do towarzyszy kierowców, bo potrafią tylko napinać się w internecie, zamiast działać.
2013-12-11 17:51
na wielu inicjatywach proponowanych z ich strony zyskują wszyscy, chociaż niektórzy ich sensu nie rozumieją jeszcze.
2013-12-11 18:28
Wskazuję na różnice między aktywnością środowisk rowerowych a brakiem inicjatywy ze strony innych grup.
2013-12-10 20:29
jako osoba ktora mieszka od xx lat na zachodzie i ktora zdawla prawo jazdy za granica kiedy przyjezdzam do polski czuje sie jak na dzikim wschodzie... jezeli chodzi o sposob w jaki jezdza polscy kierowcy i o kulture na drodze. w trojmiescie to jeszcze pol biedy ale jak bylem w warszawie...
2013-12-10 21:52
Na Wilanowskiej zamontowali progi na 4 przejściach ( w tym na dwóch z wyspami dla pieszych) na długości ok. 300-400 metrów. Ktoś na tym montażu progów w absurdalnych miejscach najwyraźniej nieźle zarabia.
2013-12-11 08:26
Tam ciągle jest korek A przechodzi jedna osoba na trzy godziny I po co to komu??????????Ale może tam Ktoś mieszka????????????????????
2013-12-11 12:52
to nie trzeba byłoby wydawać kasy na budowę progów spowalniających.
2013-12-11 08:37
Jak już koniecznie progi to nie wyspowe.
Proszę zwrócić uwagę jak te progi pokonują autobusy.
Nawet nie zwalniają. Masakra.
2013-12-11 15:47
2013-12-11 12:41
2013-12-10 20:06
ciekawe kto by w przyszłości płacił za dalszą eksploatację i remonty tego bezsensownego obiektu. Poza tym kierowcy są bardziej uważni na drogach tradycyjnych ze światłami i przejściami, łatwiej o potrącenie na połowicznie bezkolizyjnej drodze, gdzie część przejść jest pod ziemią a nagle pojawia się naziemne.
2013-12-10 20:07
a ja jestem ciekaw czy pan Słodkowski wymieniłby drzwi w swoim domu/mieszkaniu, które na pewno są i ładne i szczelne na takie jeszcze ładniejsze i jeszcze szczelniejsze? Obstawiam że nie, bo szkoda by mu było pieniędzy. Ale 80 tysi z publicznej kasy to jakoś duzo łatwiej się wydaje, prawda?
2013-12-10 22:21
W tekście jest mowa o rezygnacji z wind w przejściu podziemnym. To chyba droższa inwestycja niż pasy na jezdni, czy nie?
2013-12-11 21:48
Wtedy "zysk" byłby jeszcze większy.
Porąbało was wszystkich.
2013-12-10 22:23
ale 80 tysi na przejscie zal. pochodzi tunelami naokolo przez miesiac i wtedy pogadamy o wydawaniu publciznej kasy
2013-12-10 22:43
Dość eufemistycznie porównał Pan tunel pod Wita Stwosza do "ładnych i szczelnych" drzwi. Stosując Pana metamorfozę to powiedziałbym że te drzwi są dzisiaj dzisiaj podrapane, obsikane, pomazane, śmierdzą wilgocią a na dodatek żeby je otworzyć trzeba się nieźle napocić. Tak, takie drzwi bym z miejsca wymienił. Z tym, że te nasze drzwi/tunel nie są wymieniane na nowe, bo nie decydujemy się na budowę nowego tunelu. Obok wyznaczane jest proste, wygodne przejście dla pieszych - tych niepełnosprawnych ruchowo, czy z obawą do wejścia do tunelu. Dzięki temu taniemu zabiegowi unikamy wydatku na budowę wind czy ramp a w przyszłości wydatków na ich konserwacji i bieżącego utrzymania.
2013-12-11 21:01
Mozna powiedziec: "stosujac metafore" ale z kontekstu wynika ze lepiej w tym wypadku powiedziec: stosujac porownanie ...
2013-12-11 21:10
obawa do wejscia .. to niepoprawne wyrazenie. Obawiac sie..czegos a nie DO czegos
2013-12-11 21:32
co to właściwie jest?
2013-12-11 21:40
.. bo za to zaniedbanie odpowiada również Pan.
W Gdańsku jest pewnie tysiąc miejsc gdzie można lepiej wydać te pieniądze. Sąsiednie przejścia (z obu stron) sa zwyczajne. A z tego, które chcecie popsuć, korzystają w 99% młodzi i zdrowi studenci, którzy nawet nie zauważają, że mieli schody po drodze. Przynajmniej nie muszą czekać na światłach.
2013-12-10 20:23
nikt nie będzie przebiegał nagle przez ulicę żeby zdążyć na tramwaj, co w obecności tunelu jest bardziej zaskakujące dla kierowców, rozwiązanie jest w dłuższej perspektywie czasowej tańsze niż montaż i utrzymanie wind,czyżby nasi radni zaczęli myśleć? a może w koncu nasz szanowny prezydent i jego nieomylny zastępca przestali szkodzić?
2013-12-11 12:38
Na czerwonym. Z powodu malego ruchu samochodow..
2013-12-11 15:49
przejeżdżanie na czerwonym bo się jedzie za szybko by wyhamować na żółtym owszem
2013-12-10 20:25
pasy ze swiatlami i oczywiscie pozostawic tunel.
To takie polaczenie szelek, paska i rzemyka- wowczas spodnie z tylka nie spadna.
2013-12-11 15:32
Na dokładkę.
2013-12-10 20:26
im tym miś jest droższy...
2013-12-11 10:09
bo natezenie ruchu na tej ulicy jest male. Z drugiej strony, studiowalem tam i nigdy jakos nie mialem problemow z tym tunelem, dobrze zrobiony, szeroki, i z jednej strony nie ma schodow, wiec i wygodny w uzyciu. Sadze ze dalej ludzie beda go uzywac
2013-12-11 21:23
ale widać za wygodnie było
2013-12-11 11:51
Bo Polska to bogaty kraj, tutaj można budować tunel, później i tak zrobić pasy na jezdni, bo ... no właśnie?
2013-12-11 12:53
jeśli chodzi o ruch drogowy to stał się on cokolwiek bardziej uciążliwy, warto go trochę przytemperować
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.