- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (166 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (184 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (128 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (93 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (73 opinie)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (457 opinii)
Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.
- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.
Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.
- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.
Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).
Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.
Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.
- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.
Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu .
Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu
Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.
Miejsca
Opinie (225) 10 zablokowanych
-
2013-12-10 20:28
I tym sposobem zamiast wind wystarczy kilka puszek farby i trochę kostki brukowej. (2)
- 30 6
-
2013-12-10 20:39
I to na bogato - 80 tys. zł (1)
chyba złotą farbą to wymalują
- 11 4
-
2013-12-10 20:47
A projekt ?
szwagier nie jest tani:)
- 16 3
-
2013-12-10 20:31
Gdańsk
Bareja, normalnie Stanisław Bareja!
- 22 13
-
2013-12-10 20:35
Ciekawe ile będzie wypadków? Ilość wypadków zweryfikuje pomysły urzędników.
- 18 14
-
2013-12-10 20:35
piesi na powierzchnię (2)
Wile się pisze o tym że tunele dla pieszych należy zlikwidować i zrobić przejścia naziemne. Racja tunele dla pieszych są niewygodne, dzielą miasto, są brudne, śmierdzące, ale nie blokują ruchu. Jakoś nikt (w każdym razie nikt z decydentów) nie pisze , że tunele dla pieszych należy zastąpić tunelami dla samochodów, tramwajów, autobusów. Przy takin rozwiązaniu wszyscy byliby zadowoleni, piesi chodzili by po powierzchni, a ruch nie byłby blokowany.
- 15 10
-
2013-12-11 07:57
(1)
Nikt nie wyda setek milionów żeby skrócić podróż samochodem o 20 sekund na odcinku 5km
- 3 3
-
2013-12-11 13:02
takich znam, ale znam bardziej produktywne sposoby wydawania pieniędzy
- 0 0
-
2013-12-10 20:36
cena (3)
Gdy mieszkańcy Wrzeszcza walczyli o przywrócenie przejścia przy Teatrze Miniatura, to ZDiZ wyliczył jego koszt na 900 tysięcy i było to podstawą odrzucenia wniosku. Teraz okazuje się, że można taniej. A zatem zawalczymy o kolejne przejście naziemne!
- 28 14
-
2013-12-10 23:00
ten koszt (1)
dotyczył budowy tunelu.
- 2 2
-
2013-12-11 12:44
Tunel za 900 tys.? Chyba dla karlow. Tak, tyle kosztuje montaz sygnalizacji i rozsuniecie (nikt nie wie po co) pasow jezdni.
- 0 0
-
2013-12-11 15:16
bo ZDiZ chciał wybudowac szeroki azyl
co wiązało się z potrzebą korekty geometrii jezdni, a to już grubsza sprawa.
- 2 0
-
2013-12-10 20:38
Radny Słodkowski nie ma lepszych pomysłów na zaistnienie ? (2)
- 15 17
-
2013-12-11 17:52
co proponujesz? (1)
- 1 1
-
2013-12-11 21:16
zatanczyc i zaspiewac
- 1 0
-
2013-12-10 20:46
80 tys zł ???
Za 2 znaki, jakieś ewentualnie barierki, obniżony krawężnik i 2 puszki białej farby ????
Ciekawe...- 26 6
-
2013-12-10 20:48
Skąd u pseudodziennikarzy (1)
takie angielskojęzyczne naleciałości- "Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego".
- 8 12
-
2013-12-10 21:05
"Kampus" pochodzi z łaciny, panie ... Romanie.
A pomyślał by kto, "nom oblige" ;)
- 11 3
-
2013-12-10 20:56
To jak tunel jest wolny... (2)
To może go przenieść na Hallera gdzie ciągle trącają pieszych, albo na Grunwaldzką koło Miniatury...
- 23 7
-
2013-12-11 01:10
nie, miniaturę przeniesiemy na hallera, a tunel na grunwaldzką (1)
- 8 1
-
2013-12-11 21:52
A jeziorko gdzie pierdykniemy inżynierze?
- 2 0
-
2013-12-10 20:56
Wita Stwosza (6)
To co ci nienormalni goście zrobili z ul. Wita Stwosza nadaje się do księgi pod tytułem "idiota z gdańskiego urzędu, jak można coś tak spieprzyć i jeszcze być dalej zatrudnionym". Takiego durnia powinni dożywotnio pozbawić stanowiska, a urząd dla bezrobotnych powinien zamykać podwoje gdy dureń pojawi się w poszukiwaniu pracy. Proponuję,aby oprócz zwiedzania Starówki przewodnicy po Gdańsku koniecznie wiedli wycieczki w ten rejon.Będzie ubaw po pachy. Aha, na Kartuskiej też powbijali paliki w osi jezdni,będą jaja w zimie jak co dzień na śliskiej jezdni będą w nie wjeżdżały samochody a karetki nie mogąc wyminąć samochodów postoją sobie trochę z konającym pasażerem.Brawo durnie, tak trzymać i nie odpuszczać.
- 48 18
-
2013-12-10 21:01
Jak nie umiesz jeździć,zostaw auto w domu. A Starówka jest w Warszawie.
- 9 21
-
2013-12-10 21:25
Amen
jogi - Amen. Cała prawda.
- 16 5
-
2013-12-10 22:04
jak na razie to karetki blokuje nadmiar samochodów
w Warszawie 500 samochodów na 1000 mieszkańców i ten wskaźnik rośnie.
W Berlinie 300 samochodów na 1000 mieszkańców i ten wskaźnik maleje- 8 8
-
2013-12-10 22:12
odpsawaj się od kierownicy
ciśnienie ci spadnie
- 9 12
-
2013-12-10 22:36
Akurat Kartuska i WS to przykład tego jak powinno wyglądać większość ulic w tym mieście. Piszę to jako kierowca. Ale przede wszystkim mieszkaniec i pieszy, a dopiero potem kierowca.
- 9 10
-
2013-12-11 21:57
A na JP2. tak poprowadzili pas jezdni, że przy końcu ścieżki rowerowej jadąc w kierunku Hynka trzymając stałą odległość od krawężnika najedziesz na krawężnik bo on skręca w lewo. Potem postawili tam słupek. Autor! Autor!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.